poster

Le Mans '66

  • USA

    Ford v Ferrari

  • USA

    Go Like Hell

    (pracovní název)
  • USA

    Kings of the Road

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Le Mans '66

  • Nový Zéland

    Ford v Ferrari

  • Kanada

    Ford v Ferrari

  • Austrálie

    Ford v Ferrari

  • Velká Británie

    Le Mans '66

Drama / Životopisný / Sportovní / Akční

USA, 2019, 152 min

Komentáře uživatelů k filmu (192)

  • verbal
    *****

    Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí.(19.11.2019)

  • Malarkey
    *****

    Nádhernej chlapskej příběh Kena Milese a Carrolla Shelbyho plný scén, na které asi nikdy nezapomenu. Navíc příběh z automobilového světa, který je tak krásný, ale zároveň tragický, až se divím, že nebyl zfilmovaný dřív. Po dlouhé době jsem měl opět pocit, že koukám na něco vysloveně jedinečného. Matt Damon a Christian Bale tu zahráli opravdu skvostně. Chris možná ještě o stupeň líp, protože jeho excentrik Ken vysloveně bavil svojí složitou osobností od začátku do konce. A když šlo tvrdý na tvrdý, tak jsem vůbec netušil, jak se zachová. A to je vlastně kouzlo celého toho příběhu. Pokud jste neznalí detailů, budete si jej užívat. Pokud jste znalí detailů, tak si tento film doslova musíte užívat. Záběry na krásná auta s nadčasovým designem, do puntíku přesné scény s Henry Fordem II. nebo Enzem Ferarrim, které jsou pro tento film stejně osudové, jako byly osudové v době, kdy se opravdu staly a celá řada odkazů na tehdejší automobilový průmysl (pásovou výrobou Forda počínaje a záběry z firmy Ferrari v Modeně konče) jsou hlavními, ale ne předními důvody k tomu, abyste se tu nadchli pro pěti hvězdičkovou dardu. Tohle je prostě film, který jednou bude zapsán do pamětí kinematografie právě proto, jaký je. A navíc představuje krásně zfilmované opravdové chlapské přátelství, které nemá hranic a bude v tomto případě žít věčně.(6.11.2019)

  • Enšpígl
    *****

    Film na první dobrou působí nenápadně, ani žádné velkolepé blockbusterové haló ho neprovází, ale to je dobře, protože on si totiž tu filmařskou nádheru nechává až na plátno. Absolutně přesně trefený casting hlavních i vedlejších postav rozehrává příběh na závodišti i mimo závodiště, který mě tak pohltil, že směle můžu říct, jooo já si zazávodil Le Mans, když tvůrci chtěli abych si připadal jako závodnik byl jsem závodnik, (kamera z pozice řidiče je dokonalost ), když chtěli abych byl součástí konstruktérského týmu Fordu, tak jsem prostě byl součástí konstruktérského týmu Fordu. Ano, postavy i příběh působí opravdově a věrohodně což dává filmu neskutečnou vyprávěcí sílu. Le Mans 66 není ale o závodění, i když neboj se, závodí se ve filmu a hodně a moc pěkně, je především o lidech, o jejich snech, o jejich lásce k autům, motorům, k závodění, ale i o pestrosti lidských povah, kladnějších i zápornějších. Chlapácká nádhera s oscarovým výkonem Christiana B. velmi výraznou vedlejší rolí Tracy Lettse, sympaticky působícím Jon Bernthalem, ale i až překvapivě jistým výkonem Matta D. Ze stříbrného plátna na mě vypadl další zlatý filmový poklad s jednou roztomile povedenou chlapskou rvačkou navrch.(5.11.2019)

  • Marigold
    ****

    Mangold, jako vždy, jede cestou nejmenšího odporu. Benzínem nasáklá bromance tak upřednostňuje klíšé a jednoduché zkratky před nějakou komplexností. Občas je Mangoldovo rutinérství až úsměvné (způsob, jakým si pomáhá tvorbou odporného fordího záporáka, béčková karikatura jezdce Ferrari), občas lehce iritující (fakt budou režiséři do nekonečna dávat Bernthalovi jen role, které uhraje v komatu?), povětšinou ale prostě přímočaře zábavné. Závodní sekvence jsou nasnímané s jistotou a plynem na podlaze, Bale a Damon si vyměňují elektrické pecky a první jmenovaný dokáže výrazem za volantem vykouzlit víc intenzity než efektní salta závodních aut u krajnice venkovské silnice v Le Mans. Tenhle film je chválou poctivých chlapů z garáže, kteří srdcem a citlivou prdelí čelí demenci kravaťáků. Nelze to nemít rád, podobně jako Rivaly. Zároveň se ale nelze zbavit pocitu, že nejlepší story v dějinách motorsportu má pod kapotou víc koní, než kolik dokázal Mangold využít. On je prostě taková spolehlivá fordí dodávka se stabilním bublajícím dieselem. Žádnej vášnivej dvanáctiválec.(16.11.2019)

  • MrHlad
    ****

    Povedené upoutávky slibovaly chlapské a hutné drama, které bude zároveň starosvětsky atmosférické a přitom moderně natočené. A to jsme v kinech dostali. Le Mans '66 má sice skoro dvě a půl hodiny, ale neskutečně šlape a finálový závod je jedna z nejvíc strhujících scén letošního roku. I když ono to piplání se s autem v dílně, rázné výměny názorů mezi hlavními hrdiny a kravaťáky od Fordu, i divoké testování, co všechno snese auto i jeho řidič, není o nic méně zábavné. Mangoldův film má skvělé hrdiny, jimž to kamarádství (které občas opepří nějaká vzájemná bitka) věříte, Bale i Damon jsou vynikající a souboj s italskými protivníky, který trvá snad třicet minut, je doslova narvaný zvraty a napínavými momenty. Ať už se v nich Bale řítí rychlosti 250 kilometrů za hodinu po silnici, nebo Damon vymýšlí, jak v boxech vybojovat pár vteřin navíc. Až na pár detailů, jako jsou až příliš jednorozměrní záporáci, vlastně moc nevím, co Le Mans '66 vytknout. Extrémně poctivá filmařina. A jeden z adeptů na film roku.(7.11.2019)

  • DaViD´82
    *****

    Pokud jste si po Rivalech stýskali, jaká je škoda, že nikdo nenavázal s podobným typem filmu, tak… Už si stýskat nemusíte, protože Le Mans ´66 je přesně tou samou benzinem provoněnou přikrášlenou závoďáckou pohádkou "od chlapů s chlapy pro chlapy". Tentokráte o tom, kterak se (z)rodila legenda a jeden z vůbec nejikoničtějších závodních vozů všech dob. Mangold, bez ohledu na to zda na trati či v zákulisí, nespouští dvě a půl hodiny nohu z plynu, závody jsou napumpované adrenalinem, postavy nosné, pnutí i sázky hmatatelné, stylizace „navzdory všem od favoritů přes vlastní sponzory až přes byrokratickou mašinérii“ zvládnutá s vtipem i dramatem a řemeslně už to lepší být ani nemohlo. Kompletní evidentně si to mrtě užívající ansámbl je pak již „pouze“ pomyslnou třešničkou. O co méně akademicky životopisné či historicky zcela věrné, o to více strhující, stylovější a především lepší to je.(6.11.2019)

  • KarelR
    *****

    Úplně na konci Le Mans '66 trošku zaváhá, ale jinak moc nevím, co bych vytýkal. James Mangold opravdu drží dvě a půl hodiny pedál u podlahy a servíruje velkolepé „autařské porno“, jež ohromně baví při závodech i mimo ně. Bale je perfektní, Damon mu úspěšně šlape na paty a nečekanou třetí hvězdou je Caitriona Balfe, která jako Baleova filmová žena září v každé svojí scéně. Řemeslně jde o masivní hollywoodskou špičku, scénář pak úspěšně kondenzuje všechno důležité a vážně nedá člověku vydechnout. Pořád se něco děje, pořád se někdo handrkuje, pořád se něco tuní a testuje. Z Le Mans '66 se tak vyklubala čirá filmová radost, na níž byste měli co nejdřív vyrazit do kina. Jo a vezměte s sebou tátu! (9/10)(5.11.2019)

  • Toren
    *****

    9/10. Čekal jsem hodně... a dostal ještě víc. Film jak víno. Technicky precizní, scénářem vypiplaný, režisérky pevně uchopený a herecky přirozeně spjatý. Nic tu není navíc, nic tu není jen tak. Každý dialog rezonuje a vzájemá chemie dvou ústředních protagonistů dělá radost po celou stopáž. Závody jsou správně napínavé, plné kamerových nápadů a zvukově vytuněné do maxima. Jsou tu chvíle kdy nedýcháte, kdy se upřímně smějete a kdy nevěřícně kroutíte hlavou. Životopis, který překračuje klasické mantinely a servíruje plnohodnotný filmový zážitek. Jen by to možná chtělo sešlápnout pedál u závěrečné katarze, která mohla přijít s nosnějším završením. Ale to je čistě osobní pocit. Jinak bezchybný projekt. Více: https://www.youtube.com/watch?v=D7w9fKJJEP4(19.11.2019)

  • choze
    ****

    Potěšitelný nášup k Rivalům, kteří ale měli zajímavější postavy i jejich vztah. I když se tady Bale převtělil do Milese stejně jako v Rivalech Brühl do podobného Laudy, Brühlův Lauda mě bavil víc, stejně jako mě víc bavil Hemsworthův Hunt, zatímco Damonův Shelby je nevýraznou postavou. Vztah Shelbyho a Milese je navíc bezproblémový, oba kopou za stejný tým a mají se rádi, zatímco vztah Laudy a Hunta definovalo jejich soupeření a rozdílný pohled na závodění i na život. A i děj byl u Rivalů pohrocenější (Laudova nehoda). Le Mans 66 dokáže vtáhnout, napnout, rozesmát i dojmout, ale Rivalové to bohužel zvládli dřív a líp.(21.11.2019)

  • 3DD!3
    *****

    Pomník Kenu Milesovi a přátelství s Carrollem Shelbym. Krásně čitelný scénář, Mangold režíruje tak jistě, že ty dvě a půl hodiny v kině uletí jako nic. Le Mans '66 je pekelná pecka s fantastickými závodními scénami, hláškami s Baleovým brutálním britským přízvukem a Shelbyho sabotérským umem. Boj s korporátem sužovaným byrokratickým systémem a tupými manažerskými rozhodnutími funguje na výbornou (a je sám o sobě zrcadlem dnešní dementní doby, když pro celou Evropskou unii nebyla schválena práva na používání originálního názvu filmu Ford V Ferrari), ale stejně to stojí a padá na Baleovi, Damonovi a Fordu GT40.(14.11.2019)

  • Spiker01
    *****

    150ti minutový epos, u kterého se člověk nenudí ani sekundu. Herecký koncert, kterého se účastní několik výrazných automobilek. Ford v Ferrari je přesně ten film, který zahřeje u srdíčka automobilové nadšence a zároveň ohromí i ty, jež nemají ani řidičák. Podobně jako Rivalové. Ti však byli propadákem a já držím všechny palce pohrobkům od Foxů, aby tento stomilionový projekt uspěl. James Mangold od Logana skutečně chytil druhý dech a já věřím, že podobně šťastnou roku už teď bude mít konstantně. Dobrých námětů vždycky bylo a bude požehnaně. Christian Bale ve své poslední pohublé roli naprosto exceluje, s Damonem tvoří skvělou dvojku (ač jsem si nedokázal tyhle dva spolu při první fotce představit) a je to konstantní jízda od prvního sešlápnutí pedálu. Jízda v jistých momentech tak drásavá, smažící gumy i brzdy, podložená sedmi tisíci otáčkami a v těch dalších kamarádská a rodinná. Tenhle příběh šel zfilmovat mnoha různými způsoby, a ač jsem si reálie zjišťoval až po zhlédnutí, nedokážu si vůbec představit, že by to dokázal někdo lépe a věrněji. Le Mans '66 je přesně ten typ filmu, jež vás v závěru dostane do kolen a možná ne v tom momentu, ve kterém předpokládáte. Nic víc netřeba dodávat.(17.11.2019)

  • D.Moore
    *****

    Podívaná opojná jako rychlost závodního auta, perfektně natočená, s úžasným zvukem... Přesně kvůli takovým filmům, které mě na pár hodin přenesou "přímo tam", mám kino nejraději. O příběhu tohoto slavného závodu jsem vlastně skoro nic nevěděl a díky tomu mě nepřestával překvapovat od začátku až do samého konce, bavil mě rychlostí, nadhledem i pohodovou atmosférou a neustále jako by mi říkal: "To ještě nic není, počkej si na finále." Počkal jsem si a musím říct, že je to pro Le Mans '66 totéž, co je třeba pro Bohemian Rhapsody koncert Live Aid - obrovská podívaná, nadšená a strhující. Christian Bale je absolutní borec (uvědomil jsem si, že jsem ho naposledy viděl v roce 2012 v Temný rytíř povstal a že to je dost škoda) a s Mattem Damonem mu to jde jako onehdy třeba Robertu Redfordovi s Paulem Newmanem, režie Jamese Mangolda je precizní a myšlenka filmu krásná. Doufám teď, že o Kenu Milesovi existuje nějaká kniha.(16.11.2019)

  • Jamal
    *****

    Přiznám se, že mám pro tyhle typy filmů velkou slabost. Na první pohled se zdá, že se film chce svézt po "uspěšné" vlně Rivalů s podobným "motoristickým" tématem. Snímek jde ale jiným směrem, který je neméně zajímavý a na rozdíl od Rivalů pro mě byl překvapením samotný konec, nad kterým jsem přemýšlel další týden. Bale zahrál neskutečně a znovu dokazuje, že je to 5* herec. Vše splnilo mé očekávání na 100% a určitě chci vidět znova. Jen škoda toho názvu, co byl EU zakázán - více by to pak umocnilo atmosféru.(13.11.2019)

  • sheen
    *****

    6 let jsem musel čekat na pořádný film s tématikou motorsportu a jak se to čekání vyplatilo. Ve skrytu duše jsem doufal a věřil, že se jim z toho povede udělat podobnou ohnivou bombu na kolech jakou stvořil Howard v Rivalech. A ono se to povedlo! Neskutečná adrenalinová pecka, která nemá žádná hluchá místa, skvěle hláškující a hrající ústřední dvojice (z toho smrdí nominace pro oba), výborné závody, dynamický děj, který se vůbec nevleče, nemám slov. Pro mně je to film roku. Děkuji! [CSFD předpremiéra Cinestar Černý Most](5.11.2019)

  • liskam
    *****

    Perfektní film. Věřím že některé scény nebo celý film si budu průběžně pouštět celý život. Protože jsou prostě geniální. Srovnatelné s úseky filmů Tenkrát na západě, Predátor, Matrix ,nebo Sázka na nejistotu a Margin Call. za mě 95%(6.11.2019)

  • RobKrčmi
    *****

    Někdy se stane že si věci sednou. Já a Le Mans 66 jsme si sedli neskutečně. Z osobních důvodů, a o to je to silnější. Vypiplané do nejmenších detailů. Bromance snad i silnější, než v letošním Tenkrát v Hollywoodu. Nejsližštější a nejodpornější záporák od dob Dolores Umbridge. Upalujte do kina. Na konci jsem uronil nejednu slzu a naměkko jsem ještě teď, hodinu po skončení.(15.11.2019)

  • Ant
    *****

    Nádherný film o životní vášni, se kterou se prostě někdy seknout nedá. 150 minut čistého adrenalinu. Měla jsem chuť si jít okamžitě sednout za volant. Na tenhle film by se člověk vážně neměl dostavit autem. Damon je skvělý, ale Bale je o třídu jinde. Žrala jsem mu to i s navijákem. Neskutečně inspirativní, zábavný, dojemný a energii do žil vlévající film. Soundtrack je navíc absolutní bomba. Tohle je ten typ filmu, o kterém sním, když se vydávám do kina.(9.11.2019)

  • InJo
    ****

    Le Mans '66 bych moc rád označil za obrovské letošní příjemné překvapení. Jenže to by byla hodně velká lež. Ne však proto, že by to byl špatný film, ale protože pro mě jeho vysoká kvalita vlastně žádným překvapením není. A tak po skvělých (a nikterak lživých) trailerech přichází po všech stránkách prvotřídní sportovní drama, jemuž v krasojízdě nebrání nic zásadního. Máme tu skutečnými událostmi inspirovaný příběh, jenž je sám o sobě dostatečně zajímavý a poutavý na to, aby dokázal zapůsobit i v rámci slabší realizace. Ta zde ovšem nepřipadá v úvahu, protože všichni tvůrci režijně velmi schopným Jamesem Mangoldem počínaje a herci v čele s bezvadně se doplňujícím duem Matt Damon - Christian Bale konče tady zařadili nejvyšší rychlostní stupeň a jedou celých 150 minut (!) až na doraz. Díky tomu Le Mans '66 dokáže divákům parádně prodat nejen strhující scény závodů, ale i veškeré řešené konflikty (osobní i pracovní). Pro fandy závodnických snímků samozřejmě naprostá povinnost a patrně největší filmová událost od (srovnatelně dobrých) Rivalů. 85 %(5.11.2019)

  • dO_od
    *****

    // James Mangold sešlápl plyn až na podlahu a poslal do kin jeden z nejadrenalinovějších, ale zároveň taky nejemotivnějších filmů roku o tom, co vlastně z chlapů dělá chlapy. A já mám teď strašnou chuť jít se umazat od motorového oleje... Čistých 10/10.(5.11.2019)

  • AppleCore
    *****

    Málo kterej film o sto padesáti minutách, byť sebevíc dobrej, dokáže bavit po celou svojí dobu. Ford v Ferrari ale baví v každý jedný vteřině, bez ohledu na to, co se právě děje. Neskutečně zábavný, dynamický, strhující a skrz na skrz provoněný benzínem, s parádními hereckými výkony od všech zúčastněných!(16.11.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10