poster

Le Mans '66

  • USA

    Ford v Ferrari

  • USA

    Go Like Hell

    (pracovní název)
  • USA

    Kings of the Road

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Le Mans '66

  • Kanada

    Ford v Ferrari

  • Nový Zéland

    Ford v Ferrari

  • Austrálie

    Ford v Ferrari

  • Velká Británie

    Le Mans '66

Drama / Životopisný / Sportovní / Akční

USA, 2019, 152 min

Komentáře uživatelů k filmu (321)

  • Yardak
    *****

    Film s velkým F a přitom ani nemusíte mít rádi motoristické závody. Režisér James Mangold se znovu vytáhnul, i když je pravda, že scénář, herci a hudba jsou ještě o úroveň výš. Bale a Damon jsou opravdu dobrá dvojice, přesto se musí dodat, že Christian Bale má nakročeno k zlaté sošce více než jeho kolega :-). Pravděpodobně film roku 2019.(23.11.2019)

  • POMO
    ****

    Další skvělá role pro Christiana Balea a jak jinak, opět bravůrně zahraná! To ona a herec samotnej jsou polovinou otáček této zábavné, odlehčeně šmrncovní rychlojízdy s komorními podtóny. Mangold vnáší režijně do každé scény jasný směr k cílové rovince, a ve finále bohatě servíruje hned tři rezumé příběhu. Právě o jejich vyváženosti a emocionální i myšlenkové vazbě by se ovšem dalo diskutovat, čímž se dostáváme k fatálnímu handicapu snímku.(26.11.2019)

  • verbal
    *****

    Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí.(19.11.2019)

  • Malarkey
    *****

    Nádhernej chlapskej příběh Kena Milese a Carrolla Shelbyho plný scén, na které asi nikdy nezapomenu. Navíc příběh z automobilového světa, který je tak krásný, ale zároveň tragický, až se divím, že nebyl zfilmovaný dřív. Po dlouhé době jsem měl opět pocit, že koukám na něco vysloveně jedinečného. Matt Damon a Christian Bale tu zahráli opravdu skvostně. Chris možná ještě o stupeň líp, protože jeho excentrik Ken vysloveně bavil svojí složitou osobností od začátku do konce. A když šlo tvrdý na tvrdý, tak jsem vůbec netušil, jak se zachová. A to je vlastně kouzlo celého toho příběhu. Pokud jste neznalí detailů, budete si jej užívat. Pokud jste znalí detailů, tak si tento film doslova musíte užívat. Záběry na krásná auta s nadčasovým designem, do puntíku přesné scény s Henry Fordem II. nebo Enzem Ferarrim, které jsou pro tento film stejně osudové, jako byly osudové v době, kdy se opravdu staly a celá řada odkazů na tehdejší automobilový průmysl (pásovou výrobou Forda počínaje a záběry z firmy Ferrari v Modeně konče) jsou hlavními, ale ne předními důvody k tomu, abyste se tu nadchli pro pěti hvězdičkovou dardu. Tohle je prostě film, který jednou bude zapsán do pamětí kinematografie právě proto, jaký je. A navíc představuje krásně zfilmované opravdové chlapské přátelství, které nemá hranic a bude v tomto případě žít věčně.(6.11.2019)

  • Enšpígl
    *****

    Film na první dobrou působí nenápadně, ani žádné velkolepé blockbusterové haló ho neprovází, ale to je dobře, protože on si totiž tu filmařskou nádheru nechává až na plátno. Absolutně přesně trefený casting hlavních i vedlejších postav rozehrává příběh na závodišti i mimo závodiště, který mě tak pohltil, že směle můžu říct, jooo já si zazávodil Le Mans, když tvůrci chtěli abych si připadal jako závodnik byl jsem závodnik, (kamera z pozice řidiče je dokonalost ), když chtěli abych byl součástí konstruktérského týmu Fordu, tak jsem prostě byl součástí konstruktérského týmu Fordu. Ano, postavy i příběh působí opravdově a věrohodně což dává filmu neskutečnou vyprávěcí sílu. Le Mans 66 není ale o závodění, i když neboj se, závodí se ve filmu a hodně a moc pěkně, je především o lidech, o jejich snech, o jejich lásce k autům, motorům, k závodění, ale i o pestrosti lidských povah, kladnějších i zápornějších. Chlapácká nádhera s oscarovým výkonem Christiana B. velmi výraznou vedlejší rolí Tracy Lettse, sympaticky působícím Jon Bernthalem, ale i až překvapivě jistým výkonem Matta D. Ze stříbrného plátna na mě vypadl další zlatý filmový poklad s jednou roztomile povedenou chlapskou rvačkou navrch.(5.11.2019)

  • T2
    *****

    Rozpočet $97,6miliónaTržby USA $41,989,570Tržby Celosvetovo $64,365,145Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak to bola parádna jazda na záver roka! Jasný ťah na Oscara, pozor ale nie len nejaký suchopárny kalkul. Toto je jednoznačne extáza pre fanúšikov závodov a príprav, drilu okolo toho. Mangold robí jasný progres vo svojej kariére a povyšuje každým ďalším snímkom k výslniu. Opäť stavil na osvedčeného Christiana Bale, k tomu dobre asistuje Matt Damon. Nesmie chýbať ani Mangoldov obľúbený Grécky kameraman Phedon Papamichael, vizuál je slasť. Závody, tréningy majú dynamický náboj, celým kinom sa ozýva rev burácajúcich motorov, čistý ošiaľ. Nie som fanúšik tohto športu ale toto ma proste bralo, záver silný. /videl v kine 2x: 90%/(23.11.2019)

  • Marigold
    ****

    Mangold, jako vždy, jede cestou nejmenšího odporu. Benzínem nasáklá bromance tak upřednostňuje klíšé a jednoduché zkratky před nějakou komplexností. Občas je Mangoldovo rutinérství až úsměvné (způsob, jakým si pomáhá tvorbou odporného fordího záporáka, béčková karikatura jezdce Ferrari), občas lehce iritující (fakt budou režiséři do nekonečna dávat Bernthalovi jen role, které uhraje v komatu?), povětšinou ale prostě přímočaře zábavné. Závodní sekvence jsou nasnímané s jistotou a plynem na podlaze, Bale a Damon si vyměňují elektrické pecky a první jmenovaný dokáže výrazem za volantem vykouzlit víc intenzity než efektní salta závodních aut u krajnice venkovské silnice v Le Mans. Tenhle film je chválou poctivých chlapů z garáže, kteří srdcem a citlivou prdelí čelí demenci kravaťáků. Nelze to nemít rád, podobně jako Rivaly. Zároveň se ale nelze zbavit pocitu, že nejlepší story v dějinách motorsportu má pod kapotou víc koní, než kolik dokázal Mangold využít. On je prostě taková spolehlivá fordí dodávka se stabilním bublajícím dieselem. Žádnej vášnivej dvanáctiválec.(16.11.2019)

  • MrHlad
    ****

    Povedené upoutávky slibovaly chlapské a hutné drama, které bude zároveň starosvětsky atmosférické a přitom moderně natočené. A to jsme v kinech dostali. Le Mans '66 má sice skoro dvě a půl hodiny, ale neskutečně šlape a finálový závod je jedna z nejvíc strhujících scén letošního roku. I když ono to piplání se s autem v dílně, rázné výměny názorů mezi hlavními hrdiny a kravaťáky od Fordu, i divoké testování, co všechno snese auto i jeho řidič, není o nic méně zábavné. Mangoldův film má skvělé hrdiny, jimž to kamarádství (které občas opepří nějaká vzájemná bitka) věříte, Bale i Damon jsou vynikající a souboj s italskými protivníky, který trvá snad třicet minut, je doslova narvaný zvraty a napínavými momenty. Ať už se v nich Bale řítí rychlosti 250 kilometrů za hodinu po silnici, nebo Damon vymýšlí, jak v boxech vybojovat pár vteřin navíc. Až na pár detailů, jako jsou až příliš jednorozměrní záporáci, vlastně moc nevím, co Le Mans '66 vytknout. Extrémně poctivá filmařina. A jeden z adeptů na film roku.(7.11.2019)

  • DaViD´82
    *****

    Pokud jste si po Rivalech stýskali, jaká je škoda, že nikdo nenavázal s podobným typem filmu, tak… Už si stýskat nemusíte, protože Le Mans ´66 je přesně tou samou benzinem provoněnou přikrášlenou závoďáckou pohádkou "od chlapů s chlapy pro chlapy". Tentokráte o tom, kterak se (z)rodila legenda a jeden z vůbec nejikoničtějších závodních vozů všech dob. Mangold, bez ohledu na to zda na trati či v zákulisí, nespouští dvě a půl hodiny nohu z plynu, závody jsou napumpované adrenalinem, postavy nosné, pnutí i sázky hmatatelné, stylizace „navzdory všem od favoritů přes vlastní sponzory až přes byrokratickou mašinérii“ zvládnutá s vtipem i dramatem a řemeslně už to lepší být ani nemohlo. Kompletní evidentně si to mrtě užívající ansámbl je pak již „pouze“ pomyslnou třešničkou. O co méně akademicky životopisné či historicky zcela věrné, o to více strhující, stylovější a především lepší to je.(6.11.2019)

  • KarelR
    *****

    Úplně na konci Le Mans '66 trošku zaváhá, ale jinak moc nevím, co bych vytýkal. James Mangold opravdu drží dvě a půl hodiny pedál u podlahy a servíruje velkolepé „autařské porno“, jež ohromně baví při závodech i mimo ně. Bale je perfektní, Damon mu úspěšně šlape na paty a nečekanou třetí hvězdou je Caitriona Balfe, která jako Baleova filmová žena září v každé svojí scéně. Řemeslně jde o masivní hollywoodskou špičku, scénář pak úspěšně kondenzuje všechno důležité a vážně nedá člověku vydechnout. Pořád se něco děje, pořád se někdo handrkuje, pořád se něco tuní a testuje. Z Le Mans '66 se tak vyklubala čirá filmová radost, na níž byste měli co nejdřív vyrazit do kina. Jo a vezměte s sebou tátu! (9/10)(5.11.2019)

  • Toren
    *****

    9/10. Čekal jsem hodně... a dostal ještě víc. Film jak víno. Technicky precizní, scénářem vypiplaný, režisérky pevně uchopený a herecky přirozeně spjatý. Nic tu není navíc, nic tu není jen tak. Každý dialog rezonuje a vzájemá chemie dvou ústředních protagonistů dělá radost po celou stopáž. Závody jsou správně napínavé, plné kamerových nápadů a zvukově vytuněné do maxima. Jsou tu chvíle kdy nedýcháte, kdy se upřímně smějete a kdy nevěřícně kroutíte hlavou. Životopis, který překračuje klasické mantinely a servíruje plnohodnotný filmový zážitek. Jen by to možná chtělo sešlápnout pedál u závěrečné katarze, která mohla přijít s nosnějším završením. Ale to je čistě osobní pocit. Jinak bezchybný projekt. Více: https://www.youtube.com/watch?v=D7w9fKJJEP4(19.11.2019)

  • movie
    ***

    James Mangold patří mezi moje oblíbení režiséry už jen proto jak dobře se pohybuje žánrovými vodami a pravidelně zkouší od všeho něco. Závodnická limonáda LE MANS 66 ovšem určitě nepůjde do moji mangoldovské topky (které vévodí COP LAND a 3:10 TO YUMA) minimálně protože je to naprosto standardizovaná a nepřesahová záležitost, zjevně natočená (kvalitním) servopohonem. Když v úvodu filmu (a později to ještě zopakuje ke konci) postava Carrolla Shelbyho medituje nad stavy jezdce, které se dostavují při jízdě vozu nad 7000 otáček, doufal jsem, že Mangold něco z onoho transcedentálního stavu, který prožívá jezdec na dlouhé rovince v Le Mans, přiblíží i divákovi. Místo toho se spíš soustředí na rozvíjení dost předvídatelné dramatické linky a všechno tu tak nějak funguje na první dobrou, ale chybí jakýsi emotivní nebo visuální vrchol, který se nedostaví ani ve scéně smrtící havárie Kena Milese, která tu působí dost mimoděk. V kostce je LE MANS 66 film, kde jsem hned se závěrečnými titulky začal přemítat nad tím, zdali si z něj budu za týden pamatovat alespoň jednu scénu. Pokud chcete vidět skutečně solidní a věcný snímek k tématu Le Mans, tak i po 50 letech je stále vítězem arthousová klasika Lee H. Katzina LE MANS se Stevem McQueenem.(4.12.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    5. nejlepší film je možná přehnané, ale nejlepší film o závodění to je bezpochyby. James Mangold se stává velkou zárukou kvality a servíruje nervydrásající příběh o nejnáročnějším závodě Le Mans, kde exceluje Bale i Damon. Zpočátku jsem měl problém se do filmu plně ponořit, ale jakmile začalo testování auta a samotný půl hodinový závod natřískaný komplikacemi a napětím, tak to byla velká paráda. Znova to vidět nejspíš nemusím, ale užil jsem si to. 8/10:(3.12.2019)

  • choze
    ****

    Potěšitelný nášup k Rivalům, kteří ale měli zajímavější postavy i jejich vztah. I když se tady Bale převtělil do Milese stejně jako v Rivalech Brühl do podobného Laudy, Brühlův Lauda mě bavil víc, stejně jako mě víc bavil Hemsworthův Hunt, zatímco Damonův Shelby je nevýraznou postavou. Vztah Shelbyho a Milese je navíc bezproblémový, oba kopou za stejný tým a mají se rádi, zatímco vztah Laudy a Hunta definovalo jejich soupeření a rozdílný pohled na závodění i na život. A i děj byl u Rivalů pohrocenější (Laudova nehoda). Le Mans 66 dokáže vtáhnout, napnout, rozesmát i dojmout, ale Rivalové to bohužel zvládli dřív a líp.(21.11.2019)

  • 3DD!3
    *****

    Pomník Kenu Milesovi a přátelství s Carrollem Shelbym. Krásně čitelný scénář, Mangold režíruje tak jistě, že ty dvě a půl hodiny v kině uletí jako nic. Le Mans '66 je pekelná pecka s fantastickými závodními scénami, hláškami s Baleovým brutálním britským přízvukem a Shelbyho sabotérským umem. Boj s korporátem sužovaným byrokratickým systémem a tupými manažerskými rozhodnutími funguje na výbornou (a je sám o sobě zrcadlem dnešní dementní doby, když pro celou Evropskou unii nebyla schválena práva na používání originálního názvu filmu Ford V Ferrari), ale stejně to stojí a padá na Baleovi, Damonovi a Fordu GT40.(14.11.2019)

  • Kaka
    ****

    Rozmáchlejší, vrstevnatější a hravější jízda než o něco starší Rush, který byl mimochodem mnohem soustředěnější a koherentnější, než tahle závoďácká polo komedie - polo drama story. Herecky je to podobně silné jako starší sourozenec, dokonce bych řekl, že Damon má jednu ze svých životních rolí, ale přece jen je to místy ne tak úderné a vyprecizované jako masterpiece Rona Howarda. Mangold prohrává v cílovce ačkoliv závodí tak trochu v jiné kategorii. Pojítko zůstává primárně vůně benzínu.(27.11.2019)

  • castor
    ****

    Na zadek nepadám, to zaprvé. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním, to zadruhé. Auta mám rád pouze tehdy, když mě někam spolehlivě dopraví, to zatřetí. Dva automobiloví snílci Carroll Shelby a Ken Miles spojí síly a pokusí se za tým (s bolavým egem) Ford sestavit závodní auto, které porazí na nejtěžším motoristickém závodě dosud vládnoucí Ferrari. Pochopitelně budou muset překonat nespočet překážek, včetně několika klacků, které jim pod nohy nahážou kravaťáci z vedení masově vyrábějící automobilky. Tak jako v případě vytrvalostního závodu, musejí zatnout zuby i v cestě za společným snem. Shelby (Matt Damon) už závod před lety vyhrál, zopakovat úspěch mu překazily zdravotní trable. Vsadí tak na horkokrevného potížistu Kena (Christian Bale), závodní eso, které ovšem nezapadá do marketingových plánů amerického giganta, který chce u veřejnosti zlepšit svou image. V tom tkví zásadní konflikt filmu. Jiných vzrušení (vyjma těch na trati) se nedočkáme. Tím chci připomenout, že třeba výbuch ustarané manželky při cestě z nákupu nefunguje. Stejně jako fatální závěrečný výbuch. Tehdy mi chybělo to hlavní: emoce. Mezi postavami, na trati, v dílně. Já je necítil. Scénář není nijak zajímavý, už vůbec ne objevný, plynule střídá drama s komediálními chvílemi (funkční rvačka na trávníku), údernější momenty chybí, stejně jako silnější charaktery. Bohužel. Je mi jasné, že mi to někdo omlátí o hlavu; komornější pojetí vtáhne do atmosféry dobového závodění, kamera a zvukové efekty jsou skvostné, ale v kolonce chlapská story mám jiné favority. Pěsti jsem prostě nezatínal, kapesník zůstal tam, kam patří. Naopak herci pod taktovkou Jamese Mangolda umí, a to opakovaně, i když jeho tvorbu zrovna nehltám. Drzá neřízená střela Bale se po obtloustlém Dicku Cheneym během pár měsíců proměnil ve vyhublého pilota, to klobouk dolů. Hraje skvěle a soustředěně (oscarová nominace z toho asi bude), charakterově vstřícnější Damon to měl směrem k divákovi přeci jenom těžší (oscarová nominace z toho nebude). Výsledek je za mě velmi solidním nadprůměrem, ale těch 93%? Vůbec.(24.11.2019)

  • Spiker01
    *****

    150ti minutový epos, u kterého se člověk nenudí ani sekundu. Herecký koncert, kterého se účastní několik výrazných automobilek. Ford v Ferrari je přesně ten film, který zahřeje u srdíčka automobilové nadšence a zároveň ohromí i ty, jež nemají ani řidičák. Podobně jako Rivalové. Ti však byli propadákem a já držím všechny palce pohrobkům od Foxů, aby tento stomilionový projekt uspěl. James Mangold od Logana skutečně chytil druhý dech a já věřím, že podobně šťastnou roku už teď bude mít konstantně. Dobrých námětů vždycky bylo a bude požehnaně. Christian Bale ve své poslední pohublé roli naprosto exceluje, s Damonem tvoří skvělou dvojku (ač jsem si nedokázal tyhle dva spolu při první fotce představit) a je to konstantní jízda od prvního sešlápnutí pedálu. Jízda v jistých momentech tak drásavá, smažící gumy i brzdy, podložená sedmi tisíci otáčkami a v těch dalších kamarádská a rodinná. Tenhle příběh šel zfilmovat mnoha různými způsoby, a ač jsem si reálie zjišťoval až po zhlédnutí, nedokážu si vůbec představit, že by to dokázal někdo lépe a věrněji. Le Mans '66 je přesně ten typ filmu, jež vás v závěru dostane do kolen a možná ne v tom momentu, ve kterém předpokládáte. Nic víc netřeba dodávat.(17.11.2019)

  • D.Moore
    *****

    Podívaná opojná jako rychlost závodního auta, perfektně natočená, s úžasným zvukem... Přesně kvůli takovým filmům, které mě na pár hodin přenesou "přímo tam", mám kino nejraději. O příběhu tohoto slavného závodu jsem vlastně skoro nic nevěděl a díky tomu mě nepřestával překvapovat od začátku až do samého konce, bavil mě rychlostí, nadhledem i pohodovou atmosférou a neustále jako by mi říkal: "To ještě nic není, počkej si na finále." Počkal jsem si a musím říct, že je to pro Le Mans '66 totéž, co je třeba pro Bohemian Rhapsody koncert Live Aid - obrovská podívaná, nadšená a strhující. Christian Bale je absolutní borec (uvědomil jsem si, že jsem ho naposledy viděl v roce 2012 v Temný rytíř povstal a že to je dost škoda) a s Mattem Damonem mu to jde jako onehdy třeba Robertu Redfordovi s Paulem Newmanem, režie Jamese Mangolda je precizní a myšlenka filmu krásná. Doufám teď, že o Kenu Milesovi existuje nějaká kniha.(16.11.2019)

  • Jamal
    *****

    Přiznám se, že mám pro tyhle typy filmů velkou slabost. Na první pohled se zdá, že se film chce svézt po "uspěšné" vlně Rivalů s podobným "motoristickým" tématem. Snímek jde ale jiným směrem, který je neméně zajímavý a na rozdíl od Rivalů pro mě byl překvapením samotný konec, nad kterým jsem přemýšlel další týden. Bale zahrál neskutečně a znovu dokazuje, že je to 5* herec. Vše splnilo mé očekávání na 100% a určitě chci vidět znova. Jen škoda toho názvu, co byl EU zakázán - více by to pak umocnilo atmosféru.(13.11.2019)

  • cheyene
    *****

    Pro fanoušky motorismu se jedná o naprostou parádičku. Já osobně mám auta rád, ale že bych byl vyloženým fanouškem závodů a nějak zvlášť hltal každou automobilovou novinku a trendy, tak to ne, tudíž ani filmy z tohoto prostředí příliš nevyhledávám. Když už však na nějaký kouknu, namátkou např. Rivalové či Le Mans (Steve McQueen), jsem zpravidla spokojen. Upoutávky na Le Mans '66 mne však zaujaly okamžitě, pročež nebylo vůbec vyloučeno, že si na tento počin vyšlápnu do kina. Stalo se. Nelitoval jsem. Mangoldův film je skutečnou parádou, kde řev motoru, vůně benzínu a smrad spálených gum či rozžhavených brzd doslova prostupuje z plátna až k veškerému diváckému smyslovému vnímání. Veliký podíl na excelentním zážitku mají nejen prvotřídní herecké výkony Damona a Balea, ale také hudební složka a celkový vizuál a zpracování. To vše by bylo samo o sobě efektní až na půdu (jak se tak říká), ovšem to, že je děj snímku založen na reálném životním příběhu, vše ještě mnohonásobně umocňuje. Film dokáže pobavit, napnout (neznáte-li skutečné události) i dojmout. Le Mans '66 mohu rozhodně doporučit.(27.11.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17