Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (675)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Divný film, ale tím dobrým způsobem. Docela chápu, proč se Ve vysoké trávě dostalo právě do rukou Vincenza Nataliho. Trochu mě rozčilovali jen někteří herci, ale jinak musím pochválit hlavně dobře využitý originální nápad a tísnivou režii, která z té kubické klaustrofobie těží, jak jen to jde. Závěr mi vůbec nevadil, mám tenhle typ konců rád. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jsem byl vyloženě nadšen, mám rád styl one-room thrilleru, ztísněné atmosféry, překonávání pastí a ze všeho nejvíc jsem byl unešen z parádního námětu. Po celých 90 minut přikován k obrazovce, svou myslí v kostce, užívajíc hutnou atmosféru a nakonec vyšokován nečekaným závěrem. Bohužel po druhém zhlédnutí jsem si začal více všímat nedostatků, jako jsou slabší dialogy, nereálné postavy (tedy hlavně ten policajt mi nepřišel vůbec uvěřitelný) a celkově průměrní herci. Všechny tyto věci táhnou film trochu směrem k písmenu B... Já jej sice stále mám za velmi dobré Áčko, jenže na 5 hvězd to úplně nestačí. 8/10 ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Ultralevný horor, který si hraje s originální premisou, jenž s vámi napjatě vydrží až do závěrečných titulků. Jde vidět, že pokud máte dobrý scénář, dá se atmosféra vybudovat i v jedné jediné místnosti s partou (ne)herců. Jenže celkový závěr je natolik laciným zakončením, že vám jednoduše znechutí celý film. Celá Kostka pak vyzní je symbolické tlachání o ničem, kde může tvůrce přijít se sebebanálnějším vyústěním a vy mu to budete žrát z ruky... ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Neviem, či sa film dá označiť ako horor, ale disponuje takou veľkou dávkou napätia, že sa nečudujem, keď ho ľudia zaraďujú do tohto žánru. Základ veľmi zaujímavej vizuálnej časti je v designe kocky, kde autori striedajú farby pozadia a robia tak skvelú kulisu pre nápadité pasce. Na pascach stojí jadro filmu a tvorcovia nám to naznačia už vo skvelej úvodnej scéne. Námet je veľmi zaujímavý a originálny. Scenár je taktiež výborný a kvalitne napísaný - pasce sú skvelo vymyslené a ani dialógy nie sú zlé. Tie sú uveriteľné a nenudia, čo by sa mohlo počas niektorých dlhších rozhovorových pasáži stať. Menšie výčitky by som mal akurát k dvom veciam. Po prvé, logika občas zadrháva. Druhá vec, ktorá mi vadila, bol fakt, že počas celého filmu sa nedozvieme, čo je tá kocka vlastne zač a načo slúži. Potom celý námet pôsobí dosť účelovo a nereálne i keď na druhej strane to môže byť zámer tvorcov. Herci sú taktiež vynikajúci. Herecké výkony sú vyrovnané a na vysokej úrovni. Nevšimol som si, žeby niekto bol v tomto filme zlý. Nie je tu priestor na panoramatické pohľady na prírodu, a tak ak by tu boli zlí herci, tak by padol celý film. Lepšie ako Blair Witch a Saw dohromady - MUST SEE. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|73%| KOSTKA je film, který mi unikal a tak jsem si ho nedávno náhodně vybral. Už ten námět mi připomíná mojí oblíbenou sérii SAW. Zde to bylo hezky propracované, nešlo jen o krvavé pasti, ale mělo to i jiné klady. Samozřejmě na druhou stranu to není žádný hit, na který bych dlouho vzpomínal. Chtělo to přidat nějaké více zapamatovatelnější scény, obohatit scénář, ale víc bych to nekritizoval. Bavila mě nepředvídatelnost postav. Párkrát jsem se opravdu zarazil, kdy jsem pozoroval přerod postav z hodných do zlých nebo naopak. Finále bylo obstojné, nečekal jsem, že zemře můj favorit/ka. Slabší, ale zasloužené 4* dávám. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)
  • V jedné ze scén se Leaven (Nicole de Boer) Kazana (Andrew Miller) zeptá, kolik dělitelů má číslo 30, načež dostane odpověd, že 3. Přestože je odpověd ve snímku považována za správnou, ve skutečnosti má dělitelů 7. (hendrich6)
  • Náklady na výrobu byly 365 tisíc kanadských dolarů. (NIRO)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama