Reklama

Reklama

Svět, který není pro nás

(festivalový název)
  • Velká Británie A World Not Ours (více)
Trailer
Velká Británie / Libanon / Dánsko, 2012, 93 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Mahdího otec svou rodinu vždy filmoval. Jako jeden z mála se dostal ven z palestinského uprchlického tábora Ain Helweh v Libanonu a se svými blízkými udržoval kontakt prostřednictvím videa. Mahdí, který dospíval v Evropě, pokračuje v natáčení rodinných scén během svých prázdninových návštěv. Za zdánlivě romantickou pospolitostí kamarádů, vášnivě fandících při mistrovstvích ve fotbale, odhaluje bezperspektivní každodennost uprchlického života. Palestinci nemají v Libanonu právo na oficiální zaměstnání. Tráví čas čekáním, spřádají sny o návratu či o odplatě. Chlapcovými průvodci jsou zástupci tří generací příbuzných a přátel, přičemž každá je v jiném stupni rezignace. Dědeček odmítá odejít a ztratit naději na návrat do Palestiny. Strýc Said, kdysi místní autorita, se už zajímá jen o své opeřence. A bratranec Abu Eyad pomalu ztrácí iluze o budoucnosti Palestiny a po dlouhém váhání tábor opouští a pokouší se dostat do Evropy. Snímek je nejen rodinnou kronikou, ale i snahou udržet si vztah ke ztracenému domovu. Beznaděj přitom zahaluje do komických sousedských scén a hořkého humoru. (Jeden svět)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (3)

Marze 

všechny recenze uživatele

Typická Arábie. Všudypřítomný prach, žádná zeleň a ženy, chlapi mluvící hrdelními hlasy a všude samé děti. ()

danliofer 

všechny recenze uživatele

Je moc důležité, aby se točily filmy jako je tento, a to do té doby, dokud budou existovat na světě uprchlické tábory, v nichž budou lidé zavření jako slanečci bez možnosti svobodného pohybu, bez možnosti najít práci, bez možnosti žít šťastný život. Hanba padá na celé lidstvo. V tomto případě na hlavu Libanonu. Absolutně nechápu, proč mají Palestinci v tomto uprchlickém táboře minimální lidská práva, a to včetně těch, kteří se narodili už na území Libanonu. ()

Reklama

nichts 

všechny recenze uživatele

Velmi jasně je vyjeven rám obrazu, tím že je přesně umístěna pozice kamery, její záznam je objektivizován. Zároveň neúplností, omezeností obsahu, kompozicí významného a nevýznamného nutí k druhému, třeími shlédnutí, protože jak to valstně bylo? současně s tím se zviditelňuje fungování filmu, dokumentu, zkušenosti vůbec. Na druhou stranu je to přece dokument o živých lidech. Passivita kameramana je odporná. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama