Reklama

Reklama

Recenze (1)

Niktorius odpad!

všechny recenze uživatele

Od dob bengálského hladomoru v roce 1943 nepostihla Indii větší pohroma, než je Baadshah. Film, vedle něhož se sledování desetihodinové smyčky s Alzákem rozdávajícím sto tabletů týdně jeví jako příjemná a rychle ubíhající zábava. Samozřejmě, v přebujelé indické produkci najdeme tuny bizarních filmových odpadů, jenomže na většině z nich se podepsal zejména zrod v notně partyzánský podmínkách. Baadshah je oproti tomu technicky solidní a evidentně drahý blockbuster, jenž je neskonale iritující především vypravěčským a režijním neumětelstvím. Smrtící směs z něj pak dělá zejména přimíchání snahy být v každém okamžiku (a za každou cenu) cool - což se projevuje například tak, že sebetriviálnější dialog je nasnímaný prostřednictvím neustále se opakujících "dramatických" nájezdů na tváře postav. Akční sekvence naznačují, že tvůrci přece jen příčetnost neztratili úplně, ale za to nelidské utrpení, které Baadshah přináší, rozhodně nestojí. ()

Zajímavosti (3)

  • O výrobě snímku byla běžná komerční média filmovou produkční společností Parameswara Art Productions informována již v červenci roku 2011. Po dvouměsíčním pracovním volnu hlavního filmového představitele, hindského herce N. T. Rama Rao Jr. (Dhammu (2012), Oosaravelli (2011)), se začalo hovořit o spuštění výrobního procesu. Ten byl nakonec z blíže neuvedených důvodů odročen o několik dalších měsíců. Nicméně ani v lednu roku 2012 se výrobní proces nedostal ke svému právoplatnému zahájení. Změny ale dostál původně avizovaný název snímku. Ten byl z neznámých důvodů změněn z Mafia: Manchi Kutumba Katha Chitram na finální Baadshah. Stalo se tak až 18. 3. 2012 ve filmovém studiu Ramanaidu Studios, nacházejícím se v indickém městě Hajdarábád, kdy se výrobní proces odloupl od pomyslného dna. V téže době se objevily zprávy o určitých osobně-pracovních nesrovnalostech, naznačujících, že se mezi dvojici scenáristů Srinu Vaitla a Kona Venkat (Balupu (2013), Denikaina Ready (2012)) jedná o vůbec poslední spolupráci. Ten se navíc ke vzájemné spolupráci vyjadřoval jen velmi nevybíravým způsobem. (Conspi)
  • Jen během úvodního komerčního promítání před domácím publikem se snímek, jehož rozpočet činí 550 milionů indických rupií, tzn. 9 mil. amerických dolarů, střetl s obrovským zájmem diváků. Původně stanové množství vstupenek na jeho domácí promítání bylo vyprodáno jen během jediného rána. Do filmové historie se snímek zapsal rovněž i svým výdělkem, který během doby činící 40 promítacích dnů přesáhl jen v integrované oblasti Ándhrapradéše 413 mil. indických rupií. Tím se zařadil mezi trojici do této doby vůbec nejvýdělečnějších snímků tollywoodské kinematografie, tzn. kinematografie indického svazového státu Ándhrapradéš, kde je úředním jazykem Telugština a v němž žije přes 70 mil. obyvatel. (Conspi)
  • O účast se filmoví tvůrci pokoušeli i v případě hindské herečky Samanthy Ruth Prabhu (Ekk Deewana Tha (2012), Nadunissi Naaygal (2011)). Ta ale z důvodu pracovní kolize s dalšími projekty ke spolupráci nepřistoupila. Její pozice hlavní ženské role byla nahrazena hindskou herečkou Kajal Aggarwal (Businessman (2012), Veera (2011)). Po boku indické modelky Meenakshi Dixit (Billa 2 (2012), Devaraya (2012)), úspěšné herečky a tanečnice, se ve snímku objevuje Nicole Amy Madell, úspěšná brazilská modelka. (Conspi)

Reklama

Reklama