Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhý film trilógie o troch ženách a ich hľadaní šťastia a zmysluplného života sa zaoberá témou viery. Anna Marie, sestra Teresy z predchádzajúceho filmu Raj: Láska, je hlboko veriaca katolíčka. Počas práce misionárky na predmestí Viedne navštevuje prisťahovalcov. Jedného dňa sa však domov vráti jej manžel, egyptský moslim na vozíčku. Oba svetonázory sa nevyhnutne stretnú, pričom namiesto modlitieb sa objavia hádky a násilie. Režisér Ulrich Seidl opäť manipuluje diváka do nepríjemnej pozície voyeura, ktorý pozoruje až príliš intímne a často trápne životné situácie. Viera má vo filme podobu fanatizmu, ktorý paradoxne nevychádza z islamu, ale z kresťanstva. (HBO Max)

(více)

Recenze (21)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vizuálně brilantní (vycentrovaná estetika bohatě ilustrovaných náboženských oběžníků a la Seidl), v něčem nesmiřitelně cynické, v něčem ale trochu zbytečně tezovité - hlavně v postavě hrdinčina manžela, který místy působí svými výroky tak trochu deklamačně, což u Seidl není rozhodně zvykem. I některé scény mají tendence přerůstat z pozorovatelské brilance a trapného řízu do mírné apatie. Nepatrně slabší než "krajní" filmy Paradies. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Ešte šťastie, že sa tam ukázal starý, lebo pri predstave, že dva týždne dovolenky pobehuje po susedoch a agituje, som si pomyslel, že to bude nekonečný film. A navyše klepotavý zvuk jej prezúvok pri tom, ako sa šuchtala z izby do izby, ma privádzal k šialenstvu! Prisámbohu, nebyť starého, tak skapem od nudy! ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Teresa a Anna Marie. Jedna sugar mommy a druhá náboženská fanatička .. niekde sa v tej rodine musela stať chyba. Tentokrát sa ale Ulrich miernil, uhnúť zrakom z obrazovky skoro nemáte dôvod. Príbeh je veľmi uveriteľný, ako zo života. Veď ani vy neviete, kto vám včera robil snímok pľúc. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Seidlovská úchylnost trochu upozaděná ale voyerismus zůstává. Bohužel dané téma pro mě absolutně nezajímavé. Jsem zvědav na další díly trilogie Ráj. ()

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Něco mezi Tierische Liebe a Jesus, Du weisst, ale naštěstí to v posledních minutách jde ještě dál. Nějak mě z toho dojmu autenticity vytrhávala Maria Hofstätter. Je to snad poprvé, co Seidl použil jednu herečku víc než jednou, furt jsem tak musel myslet, že to na plátně není Anna Marie, ale ta šílená stopařka ze Psích dnů. Stejně tak na mě působilo jako zcizovák cameo Blízkého přítele Reného Rupnika. Každopádně ve výsledku jsem trpěl celé dvě hodiny.. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Kritická, do krajnosti hnaná úchyláčina. Meisterstuck cynizmu. Ten znepokojivo pomaly narastá počas celých 2 hodín. Paroduje sa tu všetko, čo je komu sväté. A tá posledná scéna mi vyrazila dych. Úžas! ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tady se musím přidat k většině komentářů: Urlich Seidl (zajímala by mě i jeho žena Veronika Franzová, alespoň v tom smyslu, jaký má na filmech skutečný podíl) se chová ke svým divákům přinejmenším cynicky Své "materiály" nám hází pod nohy se slovy: "Tady to máte s přeberte si to." A nám nezbude nic jiného, než se hrabat ve věcech, po kterých nám v podstatě nic není. - Víra jako poslední útočiště; sám znám takové případy (většinou rakovina), i to, jak jak se tím znesnadňuje komunikace. Zde je víra poslední zbraní v rukou obou duelantů. A pokud pojem víry jen trochu zobecníme, nutně zjistíme, že takové případy jsou obvyklé a časté. No, a tak jsem se v tom přece jen přehrabal! Pozn.: Pokus o konverzaci s joelly01 *****: Ovšem! Rakousko má tradičně nejvyšší koeficient "geniální umělci / počet obyvatel" na světě. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

So svojim rakúskym intelektuálskym cynizmom si Seidl nemilosrdne šťuchá do náboženstiev a veriacich ľudí, ktorých akoby všetkých vnímal iba ako fanatikov odtrhnutých od reality, za mňa ale tentokrát trochu samoúčelne, vychcene až tézovito (naproti napríklad sofistikovanému Buñuelovi). Vďaka jeho jedinečnému režijnému naturalizmu je to i tak veľmi hmatateľný voyeursky zážitok a príjemne pôsobí dotyk témy problematiky imigrantov v rakúsku - oproti prvému dielu trilógie (ktorý mi prišiel ako trefa do čierneho) však určite cítiť kvalitatívny prepad. Tak či tak, ako povedal Buñuel - Keby sa dnes Kristus vrátil, ukrižovali by ho znovu. 3,5* ()

dubinak 

všechny recenze uživatele

Jestli něco nesnáším tak je to ortodoxní náboženství a jako zapřísáhlé ateistce a pacifistce se mi toto téma příliš nezamlouvalo. Na druhou stranu mi Seidl ukázal vše, co je na náboženství špatně a nevyhnul se ostré humorné satirické kritice zaslepenosti Jeho následovatelů. Nicméně ten vtipný karikaturní vrt do života bigotních magorů nevyváží tu nudu, která vládne ve většině scén, které jsou na sílu natahované, repetitivní a únavné. Ta rvačka s opilou ženou v bytě mi lezla na nervy a vlastně celá ta spasitelská vize propagovaná hlavní postavou společně s ní mi lezla hodně na nervy. Takže za mě nejslabší díl trilogie, ovšem vizuálně si to drží svoji tradičně vysoce kvalitní fazónu. ()

Idego 

všechny recenze uživatele

První díl byl pro mě veskrze vážnej a hlavně hrozně smutnej, ale jakkoliv je Glaube co do tíživosti sdělení i hloubce osobní tragédie protagonistů srovnatelný, na rozdíl od Liebe jsem se tu párkrát po Seidlovsku pořádně zasmál. Když totiž Maria Hofstätter učí Busenfreunda Reného Rupnika otčenáš, nejde se udržet, i kdyby člověk chtěl. ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

Ulrich Seidl odvádí rozhodně skvělou práci a díky trilogii Ráj jsem se utvrdil v tom, že nejen Hollywoodem živ je člověk. Nicméně Víra je jednoznačně nejslabším dílem série. A to celkem propastně nejslabším. Až jsem přemýšlel, že bych zůstal jen u 2*, ale vzhledem k respektu, který k této sérii mám, jsem zvolil vyšší hodnocení. Bylo to někde mezi. Chvilkama je to velmi děsivý a nepříjemný snímek, chvilkama je to dosti vtipný snímek, ale většinu času je dosti nezábavný. Jsou tam tradiční dlouhotrvající scény, které ovšem málokdy dokáží zaujmout. Za zmínku určitě stojí "bitka" s ožralou ruskou. Maria Hofstatter není vůbec špatná do své role, ale představoval bych si tam klidně někoho fanatičtějšího. ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

Druhý film zo Siedlovej "rajskej" trilógie. Tentokrát portrét Rakúšanky posadnutej Ježišom Kristom a teda kresťanským náboženstvom ako takým. Ukazuje nie príliš vábivú stránku náboženstva. Zase raz naturalisticky vyobrazené, nič neprikrášlujúce. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Taky síla… Nemám kolem sebe jedinýho člověka, kterýmu bych mohl tenhle film doporučit, aniž bych se bál, že mi za to bude spílat. Totální psycho. Nicméně Ráj se mi tím, jak byl živější a pestřejší, líbil víc. Tohle bylo komornější, tišší, paní černoprdelníková byla taky řádně ujetá, jen úplně jinak než ta běhna z prvního dílu rakouské trilogie o stárnoucích ženách, které nevědí, co roupama. ()

Ixbalanke 

všechny recenze uživatele

Výborná kritika křesťanského fanatismu, a ukázka, jak mezináboženský dialog v praxi moc nefunguje :) Přirozená kamera, žádná hudba, absurdní scény s totálně ujetýma lidma. Výborná bizarní podívaná, občas až komediální. ()

joelly01 

všechny recenze uživatele

Ten uchyl Seidl je genius a ja mu tam tu petku proste vpalit musim! To je uplna lahoda divat se na takovy film! Tentokrat se na pilu netlacilo ozlomkrk jak v "Liebe", procez dojem to na me udelalo mnohem hlubsi. Stava se ze me nekriticka obdivovatelka Rakouska... Nejen Alpy, Stefan Eberharter, Marlies Schild a Marcelek Hirscher... ale i Haneke, Seidl, Waltz, Jelinek.. To je proste parada, to je proste mnam a me zde uplne zari oci stestim a mam "dusu v peeeri". Jo a Mozartuv dort. ()

iz67 

všechny recenze uživatele

Hodně intenzivni vira hlavni postavy vedle Válka Roseových v Rakousku a o bohu. A nebo válka křesťanského a muslimského prostoru? Nevíte, jestli se máte dřív smát (já hodně) nebo brečet (já trochu). Je to cynické nebo dokumentární? Očistné nebo špinící? Nebo to tak vlastně asi je? Je to prostě dobrý. A nejlepsi je modlitba s gentlemanem ve spodarech. ()

Pete 

všechny recenze uživatele

Seidl se opět vyžívá ve škodolibém zkoumání nekonečné vnitřní prázdnoty a osamělosti svých postav, a tak o trapné situace není nouze. Ve druhém díle Ráje sledujeme fanatickou katoličku, a její patálie jak s lapáním dalších dušiček, tak i s jejím muslimským (!) manželem na vozíčku. Spíš než o víře nakonec snímek vypovídá o krachu jednoho manželského soužití, a určitě mohl a měl být kratší. ()

Reklama

Reklama