Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TaxiDriver
    *****

    Něco mezi Tierische Liebe a Jesus, Du weisst, ale naštěstí to v posledních minutách jde ještě dál. Nějak mě z toho dojmu autenticity vytrhávala Maria Hofstätter. Je to snad poprvé, co Seidl použil jednu herečku víc než jednou, furt jsem tak musel myslet, že to na plátně není Anna Marie, ale ta šílená stopařka ze Psích dnů. Stejně tak na mě působilo jako zcizovák cameo Blízkého přítele Reného Rupnika. Každopádně ve výsledku jsem trpěl celé dvě hodiny..(19.3.2013)

  • Marigold
    ****

    Vizuálně brilantní (vycentrovaná estetika bohatě ilustrovaných náboženských oběžníků a la Seidl), v něčem nesmiřitelně cynické, v něčem ale trochu zbytečně tezovité - hlavně v postavě hrdinčina manžela, který místy působí svými výroky tak trochu deklamačně, což u Seidl není rozhodně zvykem. I některé scény mají tendence přerůstat z pozorovatelské brilance a trapného řízu do mírné apatie. Nepatrně slabší než "krajní" filmy Paradies.(26.3.2013)

  • Hamaradža
    ***

    So svojim rakúskym intelektuálskym cynizmom si Seidl nemilosrdne šťuchá do náboženstiev a veriacich ľudí, ktorých akoby všetkých vnímal iba ako fanatikov odtrhnutých od reality, za mňa ale tentokrát trochu samoúčelne, vychcene až tézovito (naproti napríklad sofistikovanému Buñuelovi). Vďaka jeho jedinečnému režijnému naturalizmu je to i tak veľmi hmatateľný voyeursky zážitok a príjemne pôsobí dotyk témy problematiky imigrantov v rakúsku - oproti prvému dielu trilógie (ktorý mi prišiel ako trefa do čierneho) však určite cítiť kvalitatívny prepad. Tak či tak, ako povedal Buñuel - Keby sa dnes Kristus vrátil, ukrižovali by ho znovu. 3,5*(22.4.2019)

  • StaryMech
    ***

    Seidl natočil lepší věci, než je trilogie o třech příbuzných v prázdninovém Ráji Západu, ale ani v ní se nezpronevěřil svému cíli a své metodě. Tématem "Ráje : Víry" není jen náboženský fanatismus, ale i postavení žen a přistěhovalců v mužo- a evropostředném světě. (Dialog mezi islámem a křesťanstvím, jejž zmiňují někteří recenzenti, jsem upřímně řečeno nezaznamenal.) Film je nejlepší, protože nejpřirozenější, občas až veselý tam, kde hlavní postava vniká do soukromí svých obětí. V náhledech do její třinácté komnaty režisér tlačí skutečnost vstříc klišovité černé grotesce - třeba sebeukájení krucifixem si mohl odpustit.(19.1.2016)

  • iz67
    ****

    Hodně intenzivni vira hlavni postavy vedle Válka Roseových v Rakousku a o bohu. A nebo válka křesťanského a muslimského prostoru? Nevíte, jestli se máte dřív smát (já hodně) nebo brečet (já trochu). Je to cynické nebo dokumentární? Očistné nebo špinící? Nebo to tak vlastně asi je? Je to prostě dobrý. A nejlepsi je modlitba s gentlemanem ve spodarech.(16.10.2020)

  • - Ulrich Seidl chcel pôvodne natočiť jeden film pozostávajúci z troch príbehov. Až v strižni zistil, že má príliš veľa materiálu, a tak vznikli tri celovečerné snímky. (ThirdSphere)