poster

Slaměný štít (festivalový název)

  • japonský

    Wara no Tate

  • japonský

    藁の楯

  • anglický

    Shield of Straw

Thriller / Akční

Japonsko, 2013, 124 min

  • Hitman_47
    *****

    Miike letos opravdu válí ! Zkuste si přepravit sadistického pedofila, na jehož hlavu zazobanej děda, kterému tenhle šmejd znásilnil a zabil 7 letou vnučku, vypíše odměnu v hodnotě miliardy yenů ... paranoia zaručena ! Velice nekompromisní podívaná, která vás usadí hluboko de sedačky a celé dvě hodiny nenechá ani na vteřinu vydechnout.(2.12.2013)

  • Lacike
    ***

    Námet mi pripomenul filmový S.W.A.T.. Tiež tu kvôli odmene ide po krku jednému zmrdovi kopa chamtivcov a polícia ho musí chrániť pri prevozu z bodu A do bodu B. Čakal som od toho väčšie akčné inferno, ale akčnými scénami film šetrí a dávkuje ich len veľmi striedmo. Aspoň, že sú kvalitné. Film sa viac sústredí na morálnu dilemu policajtov, či má cenu chrániť ľudský odpad, ktorý zabil sedemročné dievča, za čo ho aj tak pravdepodobne čaká trest smrti. To by mi nevadilo, keby úvahy nad tými morálnymi otázkami boli dostatočne zvládnuté na to, aby som sa aj ja nad nimi mal chuť zamyslieť. Lenže je to celé podané strašne jednoducho a neinšpiratívne. Už po prvej otázke som ja mal jasný názor a to nekonečne opakovanie tej istej otázky pôsobilo skôr otravne. Takže som si niekde od polovici filmu želal aby nezabili len toho zmrda ale aj tých otravných policajtov, ktorí ho chránil. Oceňujem, že sa Takaši Miike zase raz pokúsil aj o nejakú myšlienku namiesto jeho tradičných bezmyšlienkových krvákov, ale príliš mu to nevyšlo a mimo akčných scén film skôr nudí. 6/10.(14.8.2019)

  • sniper18
    ***

    Je to nadpriemerný kriminálny thriller od Takashi Miikeho. Má výborný príbeh o pätici policajtov, ktorí dostanú za úlohu prepraviť hlavného podozrivého v prípade brutálnej vraždy malého dievčaťa do Tokia, ale uvedomujú si, že to nebude až tak jednoduché, keďže starý otec dievčaťa je vplyvný a bohatý muž a za smrť vraha ponúka veľkú odmenu. A tak musia policajti na dlhej ceste čeliť mnohým problémom a navyše si nemôžu byť istí, komu môžu veriť. Spracovanie nie je zlé, ale aj tak je rozhodne sklamaním. Zápletka pôsobí skutočne perfektne a ponúka veľký potenciál pre prvotriedny dynamický akčný thriller, ale tvorcovia si v tomto prípade zvolili inú cestu. Ani takto to nie je zlé, hlavné postavy ma zaujali a slušne zvládnuté sú aj tie pokojnejšie časti, takže počas tých dvoch hodín sa na to pozerá celkom dobre, len je to podané dosť realisticky a úplne seriózne a ja som si to predstavoval úplne inak, podstatne akčnejšie, nekompromisnejšie a svojim spôsobom aj zábavnejšie. Akcie tu moc nie je a ani tá ma moc nezaujala. Tu sa aj ťažko niečo hodnotí, vlastne len občas skupina hlavných postáv čelí prevažne jednému útočníkovi, ktorý ale navyše nie je ani moc nebezpečný, takže to sú skôr len také maličkosti, okrem toho sa tu nájde len jedna výraznejšia akčná sekvencia, lenže pri nej majú prednosť dopravné prostriedky, takže ani tá ma moc nebavila. Herecké obsadenie je celkom slušné, chválim viacero mojich obľúbencov, či už Takao Osawa v hlavnej úlohe alebo Tatsuya Fujiwara ako vrah, ale poteší aj výber zvyšných vedľajších postáv, kde sa tiež nájde plno známych tvárí. A čo sa týka réžie a technickej stránky, zvládnuté je to kvalitne, či už po vizuálnej stránke, ale aj celkovým prevedením, len ako som spomínal, očakával som a chcel niečo iné. Takže som dosť prekvapený, od kombinácie takejto zápletky a svojského režiséra Takashi Miikeho som čakal neporovnateľne surovejší a akčnejší film a tak škoda, že práve teraz si zvolil úplne seriózny a komerčný štýl. Ale ani zlé to určite nie je, len už nevidím dôvod pre ďalšie pozretie. 61%(4.3.2014)

  • Flipnic
    ****

    Tohle je pecka!! Miike u mě posledníma dvouva filmama fakt zabodoval!! Tohle je fakt dobře nastavený akční psycho šílenství pětice poldů, kteří mají dopravit na velkou vzdálenost deviantního vraha, který zabil dvě malý holčičky. Jedna z nich byla vnučka yakuzáka,který nabídl za zabití devianta obrovskou odměnu. Pětice poldů proti všem!! Od běžných lidí s kudlama na ulici po speciálně vycvičený zabijáky, yakuzáky, policajty, .... nikomu se nedá věřit, ani divák netuší, komuvěřit. Navíc tuhle partičku poldů pomalu, ale jistě psychicky rozkládá sám vrah, kterýho mají chránit. Řádnej rozpočet dělá svoje a Miike si konečně vychutnává akční scény bez trapných digi-kiksů. Docela hustý etický poselství, který se hlavním hrdinům točí hlavou vzbuzuje tenhle začarovanej eticko-filosofickej kolotoč možná i vnímavějším divákům. Splnit misi za každou cenu dle zákonů a jasného rozkazu, nebo odkráglovat psychouše, který rozmlátil 7mi leté holčičce hlavu na padrť a vystříkal se do ní ... (??!!), a shrábnout slíbenou sumu ...????????(22.11.2013)

  • DaViD´82
    ****

    Co je více; základní zákonné pilíře společnosti, kdy každý má právo na spravedlivý soud, vyšší princip mravní, který však není v duchu litery zákona, vnitřní integrita každého jedince či prostě olbřímí kopa prachů? Ano, nelehké a nejednoznačné eticko-morální dilema, na které je v průběhu stopáže nahlíženo ze stále nových úhlů a Miike nutí postavy i diváka neustále zaujímat postoj. A nejde o žádnou "učenou disputaci nad šálkem čaje", ale o našlapaný neustále vpřed uhánějící akční thriller o lovné zvěři. Něco podobného zkoušel svého času na ploše několika mála minut i Nolan v Temném rytířovi, ale až tady je to "to pravé". A jakoby to nestačilo, tak to navíc funguje ještě i ve třetí rovině jako psycho(logická) sonda do uzavřené skupiny, která je pod enormním tlakem, kdy nemůže věřit nikomu zvenčí a ostatně ani v rámci sebe sama. Prostě taková Miikeho představa "normálního" blockbusteru.(11.10.2015)

  • - Literární předlohu k snímku, knižní novelu "Wara No Tate" (藁の楯), sepsal v roce 2004 japonský manga spisovatel, novelista a díky několika filmovým snímkům - Killers (2003), Kyōhansha (1999), Be-Bop High School (1994) - rovněž i filmový režisér Kazuhiro Kiuchi. Ten má na svém kontě do dnešních dnů nad sedm knižních titulů. Tím posledním je knižní titul z roku 2013 "Kenka-Zaru" (喧嘩猿). (Conspi)