Reklama

Reklama

Černá komedie vypráví příběh herce Riggana Thomsona (Michael Keaton), který se v minulosti proslavil filmovou postavou kultovního ptačího superhrdiny Birdmana, a nyní se s vypětím sil snaží o svůj divadelní debut na Broadwayi. Riggan doufá, že když uspěje jako režisér a herec nového ambiciózního představení, oživí svou upadající kariéru. V mnoha ohledech to je riskantní krok. Ale bývalý filmový superhrdina si dělá velké naděje, že díky tomuto konečně získá uznání jako umělec a všem včetně sebe dokáže, že ještě není odepsaný. Premiéra se pomalu blíží, když se představitel titulní role v jeho hře během zkoušky za podivných okolností zraní a je třeba ho rychle nahradit. Na základě doporučení hlavní herečky Lesley (Naomi Watts) a na naléhání Rigganova nejlepšího přítele a producenta Jakea (Zach Galifianakis), Riggan nakonec neochotně přijme Mikea Shinera (Edward Norton), který je naprostou neřízenou střelou. Mike je ale zárukou toho, že se představení vyprodá a sklidí chválu kritiků. Kromě samotných příprav na premiéru se musí Riggan vypořádat i se svou přítelkyní a herečkou ve vedlejší roli, Laurou (Andrea Riseborough), se svou dcerou Sam (Emma Stone), která právě prodělala odvykací léčbu a nyní pro něj pracuje jako osobní asistentka, a také s bývalou manželkou Sylvií (Amy Ryan), která se čas od času objeví v zákulisí. (CinemArt)

(více)

Recenze (1 311)

(Z)denny odpad!

všechny recenze uživatele

Koukal jsem na to střízlivej, pak zhulenej, dokonce jednou nechutně zbořenej, ale pořád stejná stágora. Psychouš Keaton pod taktovkou Inarritusa předvedli slátaninu oskarovského typu ()

maty39 

všechny recenze uživatele

Oslnivé vítězství formy nad obsahem. Birdmana si budu pamatovat jen díky jeho famoznímu technickému provedení, což je naprostá Inarrituova a Lubezkiho exhibice, která dokonale zastře fakt, že se díváme na několikrát opakovaný příběh o existenciální krizi, krizi středního věku, o hledání uznání, o rodičovském selhání .... a o divadle / filmech, což jsou témata která mě obvykle nechávají chladného. Tempo je zběsilé a až téměř do konce bez jediného viditelného střihu, podkreslené agesivním bubnováním. Bohužel když si zvykneme na formu, tak začneme zjišťovat, že obsah je jen vata a ta není až zas tak výživná (ale dá se jí zaplnit žaludek :-)). 70% PS: Sniper mě bavil více, ale Oscar za nejlepší film je asi ve správných rukách. ()

psychous3 

všechny recenze uživatele

Nejhorší ze všeho nejsou trpaslíci, ale soundtrack, ta jednotvárnost, která společně s kamerou, která zabírá půlku filmu vlastně je holé zdi, je ubíjející. Další je střih - film se celou dobu tváří jako jeden záběr, aby pak mohl pár minut před koncem udeřit (+/-) dvacekrát rychle za sebou. Použití střihu je sice vzhledem k okolnostem pochopiltelné, ale já na střih čekal jako na smilování. Nicméně se dá předpokládat, že takhle dopadnou všichni superheroes, takže se dočkáme 'důchodcovských' Avengers? Nikoliv! Birdman není super hrdina (ale to Cpt. Amerika vlastně taky ne... (??)), takže sledujeme příběh herce, kterému do duše promlouvá jeho alter ego (AKA Birdman) [za což má ovšem Iňárritu u mě plusové body] před debutem a premiérou jeho hry. Nemám motivaci se na Birdmana dívat znovu, stačilo mi to jednou a říkám si 'dost!', ale možná ještě nejsem pořád dost objektivní... ()

Jaroslaf 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je geniálním shrnutím duše umělce, jeho osudu, a je taky o velké lásce k divadlu a herectví. Tématicky ne nepodobný snímku Synecdoché New York, vychází z pomyslného dueu jako vítěz, protože sází mnohem více na dynamiku, herectví všech zúčastněných a celkovou akční atmosféru, která je místy pohlcující, umocněná hlavně díky výjimečné kameře. Provázanost osudu Michaela Keatona - Birdman/Batman je skvěle promyšlená - přiznejme si, že Michael Keaton je poměrně nezajímavý herec, který se dokázal zapsat do historie pouze svým účinkováním v Batmanovi, což tento snímek po celou stopáž vtipně a trefně glosuje, a je vlastně s podivem, že Keaton do něčeho tak intimního a osobně laděného vlastně vůbec šel. Novodobá posedlost komixovým univerzem, synchronicita faktu, že abyste se proslavili, musíte se nejdřív zesměšnit, kladení důrazu na vizuální stránku, nikoliv příběh, přehnaná akce - To všechno tu je, podáno neskutečně promyšlenou, satirickou formou. Jediné, co mi trochu vadí, že Iñárritu uplně nevěděl kdy snímek opravdu ukončit, a také z faktu, že Edward Norton nedostává trochu víc prostoru a ke konci se na něj dokonce uplně zapomíná, i když jeho postava musí být pro diváka mnohonásobně zajímavější než Keatonova postava. Hudba složená prakticky jen z bubnů je ovšem skvělá, kamera f a m ó z n í a celé to má velmi osobitou atmosféru. Pokud chcete vidět AKČNÍ DIVADELNÍ FILM, který vás protáhne celou DAMU, aniž byste byli jejím studentem, donutí vás se zamyslet, a ve kterém budete mít dokonce i transformery a zároveň i Batmana, toto je jasná volba i na několikero shlédnutí! ()

M1k9 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý scénář, kamera a hudba, ale nic z čeho bych si lehl na zem. Příběh mě nijak zásadně nevtáhnul, nebudu lhát. Nedokázal jsem se vžít do žádné veleumělé postavy s nějakou veleumělou rolí, neslučitelnou se světem. Téměř žádná pasáž mi nepřišla nadmíru vtipná. (Jedna z věcí, kterou jsem si sliboval.) Omílání jistých patetických témat, především "NYC styl", mi přišlo jako vždy otravné. (Vyskytuje se cca u poloviny amerických filmů.) K závěru mě k tomu všemu přestal bavit i E. Norton, jediné výrazné herecké lákadlo. Scénář měl od poloviny pár hluchých míst. Chci tím říct, že když nemáte co říct, je lepší mlčet (ubrat stopáž), než-li plácat kra**ny / ***. Verdikt: Dost zbytečný film. Natož nějací os-kaři??? No jasně, ta cena už delší dobu nemá žádný smysl. Hodnocení IMDb nechápu. Asi se vyplatí míření na zájmové skupiny a NYC zrovna není nejmenší zájmová skupinka že. 3/10 ()

Pavelos 

všechny recenze uživatele

Horší Oskarový snímek jsem ještě neviděl:-( Měl jsem od tohoto snímku trochu jiná očekávání. Jediné co bylo pozitivní, tak herecké výkony. ()

lardko 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl poprvé ukázky BIRDMANA na HBO , tak mi to přišlo jako skvělý film. Dali do ukázky dobrou hudbu , a dobrou scénku , ale když jsem to viděl , tak sem zjistil že ta scénka co běžela v ukázce , tak byla jediná dobrá v celým filmu. Od komediálního filmu jsem očekával aspoň jednu scénu k pobavení , ale dostal jsem jenom nudu , na kterou se nedalo dívat. Dvě hvězdy za konec. ()

Sunny.69 

všechny recenze uživatele

Update po 4 letech! Znovu shlédnuto. Přidávám pátou hvězdu. Skvělá práce kamery, neuvěřitelné záběry. Do toho opravdu perfektní hudba, dodávající další skvělý rozměr tomuto filmu. Herecké výkony také nejsou zanedbatelné. Abych film opravdu na plno ocenila, bylo třeba jej vidět znovu s odstupem a trochu jiým pohledem. Skvělý film je to sám o sobě, ale znovu shlédnutí Vám dá prostor vidět to, co první shlédnutí nemohlo obsáhnout. ()

Jiri_Jaros 

všechny recenze uživatele

Je to malé, je to krásně uchopitelné, je to na Broadway. Vtipné a trošku surové. Keaton je pro mě znovuobjeven a Norton to přijde rozfoukat a včas umlkne. 5! ()

embecka 

všechny recenze uživatele

Išla som tento film pozerať s tým, že ma čaká nejaké artové šialenstvo, ktoré zasa nepochopím a keď sa o ňom budem chcieť porozprávať s artovými kamarátmi, nájdu tam tisíc odkazov a posolstiev, ktoré som ja nenašla a nebudem motivovaná zasa dlho pozerať žiadny ďalší film, ktorý budem dopredu považovať za artový. Nuž ale, tento film bol pre mňa úplne, ale úplne obyčajný a všedný (teraz by moji artoví kamaráti povedali, že som nikdy nezažila tvorivú krízu alebo pocit nedocenenia z môjho diela a preto mi tohto opovrhnutého umelca neprišlo ani trocha ľúto). Čo cením, bola kamera, ktorá ma zo začiatku vyvádzala z rovnováhy a potom ma začala neskutočne baviť. A ešte ma bavila Emma Stone, lebo je to miláčik a iba jej som to celé zhltla - asi preto, že nebola jednou z artových postáv :D ()

nonick1 

všechny recenze uživatele

Mistr režie se vydal po neprošlapané a klikaté cestě, do jejíchž serpentin se za ním jen tak někdo vydat nedokáže a natočil jeden z oscarových milníků novodobé kinematografie, který se právem zařadí mezi "povinnou četbu" na filmových akademiích. Iňárritu si určitě byl vědom peripetií s dílem spjatých, když vědomě vstoupil na tenký led originality, odvahy, kreativity, tvůrčí svobody a vytrvalosti, čehož je celý film důkazem, přestože - řečeno coenovskými slovy Buda Grossmana: "Moc peněz z toho nekouká..." Protože - co si budeme namlouvat - blockbusterem tento film být nechce, tak jako jeho hlavní hrdina nechce být dalším Birdmanem/Batmanem. Každopádně jde o režijní jakož i kameramanský majstrštyk a doslova herecký koncert Michaela Keatona a Edwarda Nortona, kterým zdatně sekundují všichni ostatní. Jak vyplývá z excelentních bonusů (to bývá u Iňárrituových filmů už samozřejmostí) neobvyklý způsob natáčení musel všechny zúčastněné stát neuvěřitelnou spoustu sil. Ale výsledek bezesporu stojí za to, navzdory místnímu ostudnému podhodnocení. ()

hemul 

všechny recenze uživatele

"Milostivá paní, já bych si z toho nic nedělal. To víte, umělci, mají jinou morálku. Jsou jako ptáci..." Neviem, či Iñárritu videl film Pane vy jste vdova, z ktorého pochádza táto replika, ale keď ho videl, je dosť možné, že ju zobral doslova. Umelec je v jeho ponímaní naozaj schopný lietať. Ako vták. Je na počudovanie, ako málo filmov je o tvorbe, o zrode nejakého umeleckého diela. Napadajú mi Felliniho Osem a pol či Ginger a Fred, alebo Smoljakova Nejsitá sezóna. Práve Nejistú sezónu mi pripomenul Birdman. Tiež sa prevažne odohráva v úzkych priestoroch divadla, v šatni, na chodbách, na javisku. Len na rozdiel od Smoljakovho filmu, kde bola najviac obmedzujúca tupá komunistická cenzúra, v Birdmanovi je to tupá sociálna sieť, ktorá zdieľa aj to, čomu vôbec nerozumie, alebo kritička, ktorá kritizuje to, čo vôbec nevidela. Oslobodením je strecha, otvorené okná a krídla. Je skutočne na počudovanie, prečo vlastne režiséri tak málo točia filmy o tvorbe umeleckého diela, keď práve v tejto téme sú najpravdivejší a uprimní. O to viac natáčajú filmy o vraždách, aj keď verím, že tých spáchali určite menej ako umeleckých diel. Birdman je film úprimný, pravdivý a preto oslobodzujúci, a ukazuje, že umelci sú presne takí istí ľudia ako ostatní, a že krídla môžu narásť každému. ()

Helldo

všechny recenze uživatele

Unikátní, nekonvenční, skvěle zahraná, napsaná a hlavně natočená (všudy vychválený střih a kamera - zaslouženě) satira kulturního průmyslu, jíž se snaží oživit, pod mnoha slupkami ukrytou, artovní duši kinematografie. Film, jež je divadelní hrou a divadelní hra, jež je filmem. Bez hodnocení... ()

Saur.us 

všechny recenze uživatele

Formálně vyjímečný zážitek, který diváka díky absolutní absenci střihu vtáhne do filmu tak, jakoby seděl v divadle a sledoval hru s velmi složitými kulisami. Skvělý M. Keaton předvádí svého R. Thomsona naprosto lidsky, čistě. Skvěle. Sekundovaný neméně slavným hereckým ansámblem, který mu ale většinu doby dělá spíš jen kvalitní komparz. Birdman není snímek, který by mě dostal do kolen, nějak extrémně dojal nebo by to byl film, který bych měl chuť sledovat stále dokola. Ale určitě si zaslouží body za formální filmařinu, ta byla bezkonkurenčně jedna z těch, podle které se začne srovnávat. ()

El-Barto 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná podívaná a to hned z několika důvodů. Jednak je to hlubokej psychologickej rozbor hlavní postavy. Dopředu to netáhne jen Riggan Thompson, kterej se snaží dokázat, že na něm aspoň trochu záleží, ale i vedlejší postavy, který jsou plnokrevný a zajímavý. Za druhý se tolik skvělých hereckých výkonů pohromadě jen tak nevidí. No a forma, kterou AGI zvolil je naprosto fascinující, perfektně naaranžovaný scény zdánlivě beze střihu působí skoro až hypnoticky. Obsahem trefně poukazuje na současnou komiksovou a internetovou povrchní kulturu, navíc dokáže dojmout a rozesmát zároveň. A Emmanuel Lubezki je nejlepší DP současnosti. ()

zahadum 

všechny recenze uživatele

Námet, scenár, herecké prejavy...spôsob kamery a jej " nonstop " záber na scénu....to je všetko samozrejme na jednotku s hviezdičkou....ale toto je len javisko divadla a premiéra...to najlepšie na tom filme je za " oponou" to čo nebolo natočené....text je dvojzmyselný..plný narážok na dnešok...život...kultúru...ľudí...nás...vás...ich.....nádhera počúvať..vidieť a vnímať to ! ()

Související novinky

Michael Keaton vs. třetí světová válka

Michael Keaton vs. třetí světová válka

10.03.2016

Poslední dva ročníky Oscarů měli jasného vítěze - Michaela Keatona. Hvězda Burtonových Batmanů sice neurvala žádnou sošku, objevila se ale v Birdmanovi i ve Spotlightu, tedy v obou vítězných filmech.… (více)

César Awards - výsledky

César Awards - výsledky

27.02.2016

41. ročník vyhlášení Césarů, francouzských filmových cen, měl trio hlavních filmů, od kterých se očekávalo vítězství. S jedenácti nominacemi to byly filmy Trois souvenirs de ma jeunesse a Marguerite,… (více)

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2015

V letošním přehledu nej filmů, které viděli naši top uživatelé v roce 2015, jsme dali prostor i filmům s jiným rokem výroby/uvedení než 2015. Anketu vyhrál postapokalyptický akčňák Šílený Max:… (více)

Reklama

Reklama