poster

71 fragmentů chronologie náhody

  • Rakousko

    71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls

  • anglický

    71 Fragments of a Chronology of Chance

  • Slovensko

    71 fragmentov chronológie náhody

    (festivalový název)

Drama / Psychologický

Rakousko / Německo, 1994, 96 min

Režie:

Michael Haneke

Scénář:

Michael Haneke

Producenti:

Veit Heiduschka

Scénografie:

Christoph Kanter
(další profese)
  • pan Hnědý
    ****

    Nejde o čisté peklo Sedmého kontinentu, ale rozhodně běžnému divákovi 71 fragmentů nevytvoří úsměv na tváři. Rozhodně nečekejte tak silnou látku jako v debutu Hanekeho. Michael zde taky perfektně zobrazuje bulvární hyenismus, totální masakr (SPOILER: v bance) a smrt běžného člověka zobrazí na pár okamžiků, ale světovou celebritu vydáme v nočních zprávách každý den, desítky minut.(6.8.2015)

  • nascendi
    *

    Už dlho ma žiaden film tak nenaštval, ako tento. Pritom viem, čo je fragment, poctivo vykonávam defragmentáciu disku počítača a nie som úplný pako. Ale vybrať viac-menej náhodne nejaké klipy z televízneho spravodajstva, doplnené ukážkami z nejakých nezrealizovaných filmov, všetko to pospájať necitlivými čiernymi strihmi a predhodiť to divákovi nech sa v tom preberá, to zaváňa neúctou k divákovi, u mňa až pocitom urážky. Celý život ma zaujímali nové vlny a prúdy v kinematografii. Ale nie každá z nich viedla k nejakému zmysluplnému cieľu. Tento film je toho dôkazom. A to ma pritom Haneke pred krátkym časom nadchol svojimi Funny Games.(18.9.2010)

  • Marigold
    *****

    Hanekeho návrat k radikálnímu pojetí debutu. Neústrojně rozsekaný proud fragmentů, dlouhé, zdánlivě neúčelné detaily všednosti, dokumentární vsuvky v podobě zpravodajství z masakrů a válek. V Hanekeho chladném a odtažitém světě se objevuje další hráč – náhoda. Vedle analýzy rozpadu moderních hodnot tak stojí režisérovo fragmentární vidění, které prezentuje divákovi nesouvislé výjevy. Existuje mezi nimi motivace, provázanost? Vyvěrá šílenství a rozklad z pojmenovatelných pramenů? Hanekeho odpověď je mrazivá svou nezúčastněností a absurditou. Jeho malý svět je se světem velkých dějin spojen momentem morální krize... spojité nádoby, v nichž se přelévá krev, zlost a beznaděj. Zatímco krutost velkých dějin nepřekvapuje, ty malé nás vždy zasáhnou. Přitom, jak ukazuje Haneke, je to totéž maso, totéž zlo. Tatáž bytost. Mensch.(4.2.2010)

  • xxmartinxx
    ****

    Haneke prostě nesnáší civilizaci. Je zajímavé, že dělá nejpokrokovější umění - film. Člověk by čekal, že bude psát zapšklé romány o zhoubnosti naší doby. To by ale na druhou stranu přišly vniveč jeho filmařské schopnosti, tak díky bohu...(22.1.2012)

  • mat.ilda
    *

    Zkratkovité podání vlekoucí se alegorie jako protijedu na zkratkovité jednání, způsobené zkratkovitými informacemi o zkratkovitých činech, v důsledku našeho zkratkovitého vnímání... Netušila jsem, že krásný název Hanekeho snímku zůstane z jedenasedmdesáti fragmentů tím jediným, co mě zaujme.(29.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace