poster

Pianistka

  • Francie

    La Pianiste

  • Rakousko

    Die Klavierspielerin

  • anglický

    The Piano Teacher

  • anglický

    The Piano Player

Drama / Thriller / Hudební

Francie / Rakousko, 2001, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (301)

  • Snorlax
    *****

    Čekala jsem obscénní porno, dostala jsem unikátní psychologické drama. Huppertová s Magimelem jsou naprosto úžasní. Girardotová mi přišla mnohem hnusnější v Bídnících XX. století, ale zde zase úžasně oscilovala na pomezí opičí lásky, lásky k dceři a osamělosti stáři přinášející zatrpklost.(1.3.2015)

  • InJo
    ****

    Hustý. Takhle nějak má vypadat artfilm - zajímavě uchopené vážné téma, dobrá režie, výborné herecké výkony. Strhující snímek.(28.3.2003)

  • Slarque
    ****

    Psychologických filmů, které se zabývají sexuálními úchylkami jsem už pár viděl, ale tento má asi nejlépe napsané a zahrané postavy. Vztah Huppert - Magimel je velmi zajímavý, ale vztah Huppert - Girardot se mi zdá nějak nedotažený. Nicméně všichni tři podávají mistrovské výkony.(31.3.2003)

  • jojinecko
    ***

    Môj druhý Michael Haneke a stále viac mám pocit, že "opíja diváka rožkom"!!! Fakt je ten, že veľmi pekne zobrazuje psychológiu hlavnej hrdinky (obdivuhodná Isabelle Huppert, už len tým, že sa na podobnú ťažkú rolu podujala), resp. jej momentálny psychický stav, ktorý vyplýva z rodinného súžitia a svoju neschopnosť prežívať cit kompenzuje zdanlivou vášňou k hudbe. Celkové jej prežívanie mi asociuje úryvok z jednej piesne: "I hurt myself today, to see if I still feel", čo definuje jej úchylku. Ak platí pravda, že koniec príbehu definuje jeho priebeh, tak Haneke pohorí na celej čiare. Síce necháva veľký priestor na divákovi, aby si domyslel koniec a vyústenie, ale akoby on sám tápal. A svoju neistotu kompenzuje kontroverziou, pre ktorú si ho budú ľudia pamätať... Mám ten pocit už pri druhom filme a verím, že tretí mi to potvrdí:) Každopádne Pianistka nie je zlý film, ale subjektívne mi pripadá ako výsek a absentuje katarzia, rozhrešenie, vyústenie, záver, whatever..takto je to celé nemastné- neslané, hoci ľahko zapamätateľné...(26.10.2008)

  • ork
    ****

    For ME 81%(25.12.2010)

  • borsalino
    ***

    Tak tento obscéní snímek mě opravdu dostal z domečku. Komentář však píšu až druhý den, kdy se ve mě zážitek trochu rozležel, protože na první ťuk bych to asi nezvládl. Vlastně ze všeho toho mě nejvíce zaujalo, že a jak je možné žít v masce, ale čím víc je člověk schovaný za někoho, kým ve skutečnosti není, nemůže to dopadnout dobře. Kolik lidí to asi takhle má? Chápu, že ve filmu byl vytvořen neuvěřitelný kontrast mezi krásnou klavírní hudbou a sexuální deviací, v reálu rozpor asi tak velký nebude. Šílenost...ale nakonec to za shlédnutí stálo.(11.11.2012)

  • nascendi
    ****

    Pianistku považujem za mimoriadny film. Mimoriadny námetom, spracovaním, hereckými výkonmi i nastolenými otázkami. Michal Haneke nenakrúca príjemné, ale spravidla znepokojujúce, pod kožu idúce filmy. Máločo zakrýva, ide priamo k podstate problému a často tak odhaľuje aj to, čo samotný divák o sebe nevedel. Je pravdou, že Pianistka je pomerne zdĺhavý film, ale jeho zdĺhavosť je podľa mňa funkčná a prispieva k hlbšiemu precíteniu zobrazovaného.(12.10.2014)

  • Chrustyn
    ***

    Těžký a silně perverzní snímek o nenápadné učitelce klavíru a jejich trochu výstředních sexuálních choutkách, které by ráda vyzkoušela na svém novém žákovi. Zbytečně zdlouhavé, odtažité a popravdě nepříliš zajímavé.(14.10.2009)

  • Katullka
    *****

    První film, který mě donutil o filmu přemýšlet.(24.8.2010)

  • Flakotaso
    *****

    Navzdory geniálním výkonům Huppert a Magimela je tohle pro mne překvapivě možná nejslabší ze sedmi Hanekeho filmů, které jsem doposud viděl. Pořád je to samozřejmě hodně hutná kvalita a je mi líto dávat čtyři hvězdy, ale ten pocit dokonalosti nebyl tak silný jako jindy.(2.8.2012)

  • Gary
    ***

    Poměrně hustá psychologie, kterou neustále kazí mikrofony v záběrech :-)(28.9.2006)

  • Jellini
    *****

    Pianistku jsem viděl už před mnoha lety. Nyní mě neustále překvapovalo, jak jsem si film pamatoval především díky barevnému ladění/řešení jednotlivých scén. Extrémně čistý film - díky čemuž se nesmazatelně vryje do divákovi paměti.(25.4.2011)

  • rawen

    Ilustrovanou anatomii zvrhle poskozenosti hlavni predstavitelky tahne predevsim jeji herecky vykon, jinak je film spise prazdny. 7/10(2.1.2014)

  • amirgal
    *****

    Když si pročítám komentáře na Pianistku musím smutně poznamenat, že z obsahu filmu se uchytil především "hnus ze sexuality perverzní ženštiny". Takže hnus necháme stranou, vyvážíme to docela jinou interpretací: Haneke měl s Jelinekové knihou vyšší ambice než pouhou adaptaci, a k tomu potřeboval dostat na plátno mentální a osobnostní rozsah. Zamysleme se nejdříve nad tím, jakými prostředky lze dnes na plátně zdůraznit temnou stránku osobnosti. Brutralita, sadismus vás neponižuje ba naopak, a co kdyby to byl třeba perverzní muž: neštěkne po tom ani pes, platí totiž, že genderově k mužům "perverzivo" jaksi neodmyslitelně patří a bylo by to tudíž k smíchu - takový ubožák! Jaksi jediná varianta spojení nízkého s vysokým je žena a perverze a takováto žena, která prožívá celé své složité a mnohorozměrné já, se nikdy neodvážila někoho či něco chtít, protože tušila, že takový život je jí odepřen. Na druhé straně muž (taková partie!), který je duševně i fyzicky krásný a vyrovnaný, který nicméně postrádá jakýkoli rozměr, jakoukoli bolest a zkušenost. Ti dva se setkají - oběma to otřese. A ta žena se pak vrací do své každodenní tragedie, kterou bude palčivě prociťovat do konce života, ale bude cítit, že žije a bude cítit, že ví. Muž se tragicky navrátí do své blažené nevědomosti a odžije průměrný a spokojený život. Otázkou je: Na čím místě byste raději byli a na čím místě jste.(22.11.2008)

  • Dzeyna
    **

    Nic nudnějšího jsem už dlouho neviděla. Je to celé zmatené a nedotažené do konce. Takhle povrchní zápletka a ještě povrchnější vyústění všeho mi připadlo opravdu trapné. Jediné, co by šlo vyzdvyhnout je hudba.(5.10.2015)

  • Bubble74
    ***

    Obdivuji zdejší uživatele, kteří u tohoto art počinu dokázali vnímat jeho nesporné filmařské kvality i přesvědčivý výkon hlavní představitelky. Odkaz pochopen, leč pro mě těžko stravitelný neb mně se z této studie sexuálního a duševního rozpoložení našich úchylných spoluobčanů dělalo místy blivno a po závěrečných titulcích mi zůstala v ústech nepříjemná pachuť, které jsem se pozbyla až konzumací vychlazeného, chmelového moku. Některé Hanekeho provokující filmy si dopřávám s oblibou v opakovaných projekcích, ale zde se s poděkováním poroučím. „La Pianiste“ již nikdy více.(24.7.2010)

  • eLeR
    *****

    Láska má blízko k nenávisti. Chlad k vášni. Odmeranosť zase k posadnutosti. Každý máme svoje úchylky. Niekto menej a niekto viac úchylné, ale nie všetky naše predstavy chceme naozaj uskutočniť. A keď ich aj uskutočníme, niekedy zistíme, že to nebolo to, čo sme si predstavovali. Isabelle a Benoît boli výborní. Muzika excelentná. Tento Haneke sa mi veľmi páčil. Videné v rámci Challenge Tour 2015 : 30 dní so svetovou kinematografiou vol. 2(9.10.2015)

  • Tatatranka
    *****

    Zběsilý boj poraněného zvířete vyloučeného ze smečky - c, cis, d, dis, moll, rána, f, fis, g, gis, rána – poraněné zvíře krvácí a klade tlapy na klavír – zbytky své zvířecí bolesti zahrává dovnitř, do kláves – hudba, moll, molo, po němž tápe, otrok své i mateřské vášně. Pod Schubertovými podtóny přeplazí moře a ulehá za horizontem, rozkvétá a bije se v hruď. Zloba, závist, strach. Zlo je léčí, a současně škodí. Plodí zběsilou hru na honěnou. Uštvané zvíře svůj hrdý kruh s já-zvířetem, já-člověkem, dcerou i milenkou rozetne a srovná do čáry až sebesmrtí. Stáli jsme opodál, na břehu a dívali se - krvácíme…(17.12.2008)

  • ivishka
    ***

    Vzhledem k odkazu jednoho uživatele v komentáři k filmu Deník Nymfomanky a popisem,že je to alespoň pořádný sexuální zajímavý film jsem s takovou tou jiskrou v oku a zbytečným očekáváním velkoleposti zavítala na všem známou českou stránku, abych se přesvědčila o pravdivosti tak dobrého hodnocení.Začátek slibný a vůbec slibný průběh filmu až na stařecké skvrny Isabelle Huppert a vůbec starobním vzhledem jejího šatníku to působilo celkem poutavě. V průběhu několika dalších scén jsem postřehla hned několik věcí : křečovité hraní postavy jménem Erika bylo jaksi zarážející, matka Annie Girardot byle neskutečně jak se říká "na facku" a jaksi mi nedošlo kdy se projevila Erika, že má o mladého nadrženého (a pohledného) hřebce zájem. Neskutečně nechutné mi přišly scény s krví a nebo fetišismus v kabince s erotickými filmy...ovšem to není to nejhorší.Hudba je perfektní,která do jisté míry můj názor na film zaoblila do takového nevinného pobouření, kterým je bez pochyby podivný konec filmu.Bylo by totiž francouzům zvláštní někdy natočit film,který pochopí i tupec,jelikož doteď jsem takový neviděla.(4.9.2012)

  • Fabrinka
    *

    Nemienim a hlavne nechcem už venovať ani len jednú jedinú myšlienku tomuto chorému a zvrhlému filmu. Takmer som sa povracala.(23.3.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace