poster

Pianistka

  • Francie

    La Pianiste

  • Rakousko

    Die Klavierspielerin

  • anglický

    The Piano Teacher

  • anglický

    The Piano Player

Drama / Thriller / Hudební

Francie / Rakousko, 2001, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    ****

    Anatomie obsese a sadomasochismu v ženském vydání, Hitchcock na feministický tón až velmi svého druhu? To jsou otázky, které napadnou poučenějšího diváka při zhlížení tohoto filmu. Kontrast několikerého života stárnoucí vážené profesorky prestižní vídeňské konzervatoře se zauzluje ve zřídka vídané vášni vlastně ne zcela dovršené a o to zmatenější patologie. Jeden muž je z toho jelen s i bez parohů. Zřejmě právě tyto zákruty a jejich vysledovávání jsou smyslem a posláním filmu taženého právě Huppertovou, která i tady stvrzuje univerzálnost svého hereckého záběru. V zcela nezvyklé úloze ale vystupuje i Girardotová, z jejíž matky-megery-strigy jde nezastíraná hrůza. Citový vztah dcery a matky je stejně zmatený jako dceřin vztah ke studentovi a dotváří jeden bludný kruh narušeného a nešťastného osudu, který touží také po slunci a výšinách snového života ideálních lidí. Asi je dobré vědět, co všechno ještě patří do našeho světa. A rozporuplný pocit z filmu je pravděpodobně nejlepší odpovědí na otázku po režisérově a scénáristově motivu.(27.8.2007)

  • ivishka
    ***

    Vzhledem k odkazu jednoho uživatele v komentáři k filmu Deník Nymfomanky a popisem,že je to alespoň pořádný sexuální zajímavý film jsem s takovou tou jiskrou v oku a zbytečným očekáváním velkoleposti zavítala na všem známou českou stránku, abych se přesvědčila o pravdivosti tak dobrého hodnocení.Začátek slibný a vůbec slibný průběh filmu až na stařecké skvrny Isabelle Huppert a vůbec starobním vzhledem jejího šatníku to působilo celkem poutavě. V průběhu několika dalších scén jsem postřehla hned několik věcí : křečovité hraní postavy jménem Erika bylo jaksi zarážející, matka Annie Girardot byle neskutečně jak se říká "na facku" a jaksi mi nedošlo kdy se projevila Erika, že má o mladého nadrženého (a pohledného) hřebce zájem. Neskutečně nechutné mi přišly scény s krví a nebo fetišismus v kabince s erotickými filmy...ovšem to není to nejhorší.Hudba je perfektní,která do jisté míry můj názor na film zaoblila do takového nevinného pobouření, kterým je bez pochyby podivný konec filmu.Bylo by totiž francouzům zvláštní někdy natočit film,který pochopí i tupec,jelikož doteď jsem takový neviděla.(4.9.2012)

  • rockwoman
    ****

    Erika je žena mnoha tváří ale která z nich je vlastně ta nejupřímnější? Taková nenápadná profesorka klavíru,na druhou stranu flustrovaná vlastní matkou,chodící si dělat dobře do kabinky s pornem, toužící se s někým konečně pořádně uspokojit. Walter vypadá na to že by mohl být poslušný protože se do Eriky zamiloval. Tak začíná podivná zvrhlá hra mezi profesorkou a jejím žákem. Zajímavý psycholigický drama, který doporučuju slyšet v originálním znění protože Isabelle Huppert má hluboký hlas a ten k její sexuálně neukojený profesorce pasuje jako ulitý.(19.3.2013)

  • WANDRWALL
    *****

    Velmi přesvědčivý, realistický film. Pouštěl jsem si ho několikrát, s odstupem, a musím říct, že zde platí - v jednoduchosti je síla. Tím mám na mysli, jak přehledně jsou jednotlivé postavy charakterizovány. Jisté jsou silné autobiografické rysy autorky knihy E. Jelinek, která podobný život, v jeho hlavních rysech mohla prožít...Jestli někdo očekává, že ve filmu bude nějaký skandál, či nějaké úchylky, tak to v něm sotva najde. Od toho jsou jiné filmy. Na film je možno se dívat z více úhlů pohledu. ...Jednak jako na končící svět milovníků salónů, kde se diskutovalo o společenském či kulturním dění; taky na vyučující, kterou - pokud se člověk zajímá o nějaký druh umění - tak by bylo dobře jí být vystavený, jejím nárokům, její schopnosti věnovat své práci víc, než se formálně očekává; a za další, taky jako na pohled na osobu, která podléhá své matce, a draze platí za to, že nevedla "běžný" život.(6.5.2014)

  • Djkoma
    ***

    Průměrný snímek, který kromě kvalitního herectví hlavní představitelky nepřináší nic přelomového ani moc zajímavého. Michael Haneke považoval pravděpodobně látku o pianistce s SM sklony, která se je rozhodne sdílet s jedním svým studentem, za velmi zajímavou, bohužel výsledek je obyčejný. Film ničím extra nepřekvapí včetně "chutí" hlavní postavy, které vzhledem k dnes poměrně otevřenému tématu "sexu a vše okolo něj" nešokuje a ani nepřekvapuje. Docela překvapující je pro mě délka filmu, která neodpovídá obsahu a je škoda, že film nebyl zkrácen na takových 100minut, v kterých by děj byl více zhuštěný a plynul by rychleji.(20.8.2007)

  • - Natočeno podle stejnojmenné knihy Elfriede Jelinkové. Je označena jako jedna z nejkontroverznějších knih, která na jedné straně získala četná ocenění, na straně druhé ji kritici označují za porno, které by mělo být do osmnácti let neprodejné. (Ruuzha)

  • - Postava matky je založena na skutečné matce autorky knižní předlohy Elfriede Jelinek. (Morien)

  • - Michael Haneke řekl o svém filmu: "Po vydání románu kritici obvinili autorku předlohy Elfriede Jelinek z propagandy pornografie. Já se (na rozdíl od kritiků) nezajímám o porno, chtěl jsem jednoduše natočit obscénní film." (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace