poster

Pianistka

  • Francie

    La Pianiste

  • Rakousko

    Die Klavierspielerin

  • anglický

    The Piano Teacher

  • anglický

    The Piano Player

Drama / Thriller / Hudební

Francie / Rakousko, 2001, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Saraswati
    ****

    Strhujúci a zdrvujúci portrét narušenej osobnosti, ktorý sa vám svojou brutalitou dostáva pod kožu a je len a len na vás, kde sa končí vaša hranica znesiteľného. Je to dielo, ktoré oceníte, ale len ťažko by ste oplývali túžbou pozrieť si ho znovu. Čo ma však sklamalo, bol koniec, ktorý je na veľmi tenkej hranici medzi voľne interpretovateľným a bezpointovým a ja som sa asi bohužiaľ ocitla na nesprávnej strane hranice.(24.3.2013)

  • rockwoman
    ****

    Erika je žena mnoha tváří ale která z nich je vlastně ta nejupřímnější? Taková nenápadná profesorka klavíru,na druhou stranu flustrovaná vlastní matkou,chodící si dělat dobře do kabinky s pornem, toužící se s někým konečně pořádně uspokojit. Walter vypadá na to že by mohl být poslušný protože se do Eriky zamiloval. Tak začíná podivná zvrhlá hra mezi profesorkou a jejím žákem. Zajímavý psycholigický drama, který doporučuju slyšet v originálním znění protože Isabelle Huppert má hluboký hlas a ten k její sexuálně neukojený profesorce pasuje jako ulitý.(19.3.2013)

  • Radek99
    ***

    Tahle filmová adaptace knihy rakouské nositelky Nobelovy ceny za literaturu Elfriede Jelinek je tak kontroverzní, že z ní autorka literární předlohy jistě měla nepokrytou radost. Vytratil se z ní sice feministický podtext, tak typický pro dílo rakouské literární aktivistky, ale zůstalo nezměrné úsilí šokovat (a musím napsat, že se mi právě u tohoto díla příznačně a příslovečně zdá, že šokovat za každou cenu). Jak lze smysl tohoto snímku interpretovat? Jde o popis zvláštní sexuální deviace hlavní hrdinky? Či je to spíše psychologická umělecká studie na pozadí oné úchylky? Nebo je to nějaký vyšší umělecký symbol zvrácenosti doby? Právě rakouští výtvarní umělci s oblibou podřezávají na scéně před diváky živé sele a jeho teplou krví kreslí na plátna obrazy symbolizující prý podivnost téhle dekády. Mně se podivný zdá spíše jejich umělecký záměr jakož i tenhle mnohasečný film. Rozhodně je zajímavý, rozhodně je zvrácený (i když Francouzi umí o zvrácenosti točit ještě silnější filmy, viz třeba bizarní snímek se signifikantním názvem Zvrácený), rozhodně je těžko uchopitelný a rozhodně není pro slabé nátury... Ale možná je to píchnutí do vosího hnízda, kdo ví... Každopádně Michael Haneke potvrzuje, jak mimořádný solitér evropské režie to je...(10.3.2007)

  • Aleee89
    ****

    Dívali jsme se ve škole. Mi to nedalo, skončili jsme totiž někde v půlce, a musela jsem se dodívat doma, protože mě ten film maximálně zaujal. Nejprve si člověk říká, co to budou za prasárny, málem se červená, ale pak si zvykne a naopak nepřestává žasnout. Pokud budete brát film z psychologického hlediska a zapomenete na ty úchylné scény, budete si film neskonale užívat a doslova se vám vryje pod kůži. Tohle je jeden z těch, na které v životě nezapomenete. Isabelle Huppert podala fantastický výkon, věrohodný, obdivuji ji za odvahu, že takovou roli vůbec vzala. Její výkon je výjimečný i v tom, že ji postavu Eriky věříte, soucítíte s ní i přes všechny její úchylky a zvrhlosti, jste zvědaví, co bude dále. Prostě film, který je nutno vidět, je sice někdy i na hranici pornografie, ale kvůli kvalitnímu zpracování, hercům, psychologii to stojí za to!(17.6.2013)

  • Morien
    ****

    (1001) Těžký film na hodnocení. Já bych tolik chtěla dát pět hvězdiček, protože strašně moc věcí se mi líbilo a byla jsem pohlcena, zasažena, vzrušena, rozrušena, ale zároveň se mi několik věcí nelíbilo a já je nemůžu ignorovat. Hádám, že jsem tak trochu pervert, a proto mi vadilo, že jsem v podtónu snímku zachytila zprávu, že perverti jsou magoři. S tím já nesouhlasím, já si tak nějak myslím, že perverti jsou perverti.(18.2.2011)

  • - Když prochází Erika Kohut (Isabelle Huppert) jídelnou před zkouškou, jsou za ní vidět dva filmové plakáty. První z nich je Frekvence (2000) a druhý Lebky (2000). (Geriel)

  • - Aby Benoît Magimel mohl získat roli Waltera Klemmera, musel se během tří měsíců naučit zahrát tři klavírní skladby. (Morien)

  • - Michael Haneke řekl o svém filmu: "Po vydání románu kritici obvinili autorku předlohy Elfriede Jelinek z propagandy pornografie. Já se (na rozdíl od kritiků) nezajímám o porno, chtěl jsem jednoduše natočit obscénní film." (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace