poster

Boku dake ga inai mači (TV seriál)

  • Japonsko

    僕だけがいない街

  • Japonsko

    Boku dake ga inai machi

  • USA

    ERASED

Animovaný / Drama / Krimi / Psychologický / Thriller

Japonsko, 2016, 4 h 36 min (Minutáž: 23 min)

  • Raijin
    ***

    Prva polovina serie je absolutny strop. Postavy, interakcia medzi nimi, skryte pribehy a ich rodiny. Snaha o zachranu a skvela detektiva. Casom, ale zacne byt jasne, kto je zlocincom a pribeh sa zacne uputavat na uz menej zaujimave postavy. Finale je tak na koniec uplne dno. Naburava v zaveru aspon zajazdene klise rozpravok, vsetci stastne az do smrti. Niekto si to predsalen odnesie. V priemeru to na tri hviezdy je. Zaciatok super, koniec blahovy.(18.12.2018)

  • Hromino
    ***

    Po zhlédnutí Sword Art Online jsem měl o schopnostech Tomohika Itóa značné pochyby, po zhlédnutí první řady Gin no sadži jsem se pro změnu jemně uchýlil k názoru, že se možná jen v případě SAO tento režisér chopil poněkud nešťastné látky, a po zhlédnutí Boku dake ga inai mači se k témuž názoru kloním s definitivní platností; přesvědčen, že téže látce bych v podání jiných režisérů a studií bez většího váhání dokázal udělit pouhou jednu hvězdu. Itó zde dokazuje, že i z pochybné kočkopsí předlohy rádoby psychologického, rádoby sci-fi a rádoby detektivního rázu dovede vytvořit dobře prokomponovaný vyprávěcí celek a předložit divákovi podívanou, která – ač pracuje s postavami ne vždy logicky uvažujícími a motivacemi uvěřitelnými – mi postavy přece činí sympatickými, která – ač nepevnými pravidly cestování v čase na příběhové nelogičnosti si postupně zadělávající – přece dovede držet nějakým způsobem pohromadě, a která – ač identitu vraha velmi zřetelně prozrazuje na dlouhé míle dopředu – přece napětí nezabíjí, ale naopak s ním výborně pracuje, umí si udržet divákovu pozornost v relativně vysoké míře až do konce a je k tomu velmi zdařile naanimovaná a ozvučená. Do budoucna bych si přál, aby Itó spolu s hlavním scenáristou vytvořili nějaké původní dílo, nezávislé na jakékoli předloze, kde by mohli naplno ukázat své tvůrčí schopnosti. Režisér je to totiž vynikající a z látky s mnoha dírami a hloupými chybami dokázal přece vytvořit dílo, které minimálně na silné 3* má.(25.3.2016)

  • Starletka
    *****

    Wow. Prostě wow. Jednak už tady dlouho nebylo nic o skákání v čase, ale tento kousek má navíc ještě náběh na slušné psychologické drama. K zajímavému příběhu přidejte ještě hustou atmosféru, propracované postavy, příjemnou animaci, pěkný soundtrack, opening a ending, a máte bez diskuze nejlepší kousek sezóny. Bohužel u odhalení identity sériového vraha se žádné překvapení nekoná, což na jednu stranu zamrzí, ale naštěstí na celkové kráse zas až tak moc neubírá. 9/10(8.1.2016)

  • HDeer
    *****

    Brilantná nadprirodzená detektívka, ktorá sa pohráva s diváckou vnímavosťou. Zatiaľ čo finálna úprava pôvodnej predlohy pôsobí značne zjednodušene a prispôsobene, v konečnom dôsledku prináša takmer rovnako úderné finále. Zachováva sa totiž stále nadpriemerne konštruovaný story-telling a jednotlivé postavy naberajú na kontúrach práve vďaka skvelým dabérom a miestami mrazivému soundtracku. Takto prispôsobené pandemónium tak diváka prirodzene zhltne a od prvej až po poslednú dvanástu epizódu ho nenechá odtrhnúť pohľad od diania. Adaptácia samozrejme nie je bezchybná. Čerpanie z predlohy istým spôsobom viacnásobne zviditeľňuje hlavného vinníka. Nakoľko je spracovanie omnoho strohejšie a dynamickejšie, ostatní podozriví dostávajú príliš málo priestoru nato, aby sme o nich vôbec mohli uvažovať ako o vrahoch. Ohľadom samotného adaptovania by som sa rovnako vrátil k úlohe Airi, ktorá sa mala pôvodne postarať o návrat spomienok, ale pre dĺžkové účely bola odsunutá na druhú koľaj. Tu si už nie som celkom vedomý poškodenia zápletky, nakoľko finále autori zvládli bravúrne, len neisto teda porovnávam pôvodné a alternatívne. Napokon predsa len ide o niečo, čo v anime svete nemá obdobu ani ekvivalent. Konzistentné a súčasne autentické pohrávanie sa s diváckou mysľou.(26.3.2016)

  • Scalpelexis
    *****

    Víc takových, prosím! Valte to na mě! Nejgeniálnější anime všech dob to zdaleka není, ale zase po delší době jsem se přistihl nenasytně hltajíc nějaký seriál díl za dílem a to díky pro mnohé anime ne moc úspěšně aplikované vlastnosti: Napětí. Ono je k tomu třeba zručnější alchymie, ale výsledný mix potemnělých tonů podkreslují příběh na jedničku a i přesto, že scénář má výrazná okénka, tak je to detektivně nalajnované stálě nadprůměrně a nechává diváka drobet tápat (zde se klidně mohlo přidat na pile, já bych se nechal podusit mile rád). Oceňuji, že přítomné nadpřirozeno se odpoutalo od velkých paradoxů, takže časové skoky vnitřně příjímáme a dále se neptáme. Sám cestující Satoru je sympaticky zručný, nebojí se převzít iniciativu a když se něco nepovede, nezhroutí se někde v koutku; vůbec mi celý dětský gang připomínal důvtipnou bandu ze Stranger Things. Nebyl bych to ale já, abych si neodpustil drobné špačkování a tentokrát ho trochu schytá konec. Pro mě to byla vyloženě nejslabší část, protože rozuzleno už má tehdy spousta z nás a tak se očekává závěrečný drtivý úder, který holt..nepřijde. Neříkám, že byl špatný (a budiž to tedy důkazem kvality seriálu), ale ono vypořádání se s hlavním padouchem by zasloužilo více času; potěšil by mě nějaký twist / překvapení, možná nějaký záporákův diaboličtější B-plán. Každopádně, i přes jistou předvídatelnost, je to v rámci detektivní tvorby povedený kousek a žádnému anime fandovi by neměl uniknout. Slabších 5*(13.3.2017)

  • - V závěrečné scénce, kde Satoru sedí pod mostem, je vidět grafiti Re: Re. "Re: Re" je název úvodní písně od skupiny Asian Kungfu Generation. (Harroc)