Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Dějová linka rodinné ságy se odehrává mezi podzimem 1930 až létem 1931. Třináct nových dílů přinese kriminální zápletky nebo milostný trojúhelník. Nástrahám doby se musí přizpůsobit i rodina Valentů, která musí držet pohromadě více, než kdy jindy, ačkoli okolnosti tomu nejsou nakloněny. Irena si zvyká na novou roli manželky, ale stále je k Lippimu chladná. On je chápavý, nespěchá na ni. Vladimír se opět sbližuje s Magdalénou, jejich děti si rozumějí. S bratrem Jaroslavem ale nemluví, viní ho a Marii ze smrti Kláry. Eliška končí studium medicíny, s Vojtou prožívají šťastné manželství. Jaroslav rozkol v rodině nese špatně. Marie se snaží být srdcem domu, ale ona sama je příčinou svárů, takže posadit všechny znovu k jednomu stolu se jí nedaří. Stojaté vody ale rozčeří Vladimír, který se přiotráví jedovatým alkoholem... Tvůrci se nechali inspirovat reáliemi počátku třicátých let dvacátého století. Zajímalo je vztahové napětí mezi tělovýchovnými spolky Sokolů a německých Turnerů i sílící taneční éra swingu. Rodinnou vilu v Podolí obývá hlavně Jaroslav Valenta s Marií a jeho nejmladším bratrem Freddym. Je tedy poměrně komplikované dát rodinu dohromady. Jaroslav se o to ale snaží a v tomto duchu se nese celá řada. (Česká televize)

(více)

Recenze (16)

Adiemus

všechny recenze uživatele

Výprava se na jednu stranu honosí pečlivě vybranou garderóbou, na druhé straně všude visí laciné a profláknuté rerodukce obrazů. Von Lippi nosí několik dílů stejnou košili (nebo že by měl několik stejných?). Naprostým mínusem je hlasový projev některých herců a především ukníkaných hereček; v jedné z "dramatických" scén jsem nebyla schopna rozumět Brigitě Cmuntové, ačkoliv jsem si dala repete a nastražila uši. Marně. O melodice řeči se radši nebudu zmiňovat, většina herců a asi pravděpodobně postrádá hudební sluch. Není divu, když čeština není režisérův rodný jazyk. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Počátek celého seriálu byl klenotem historického žánru v rámci celé české kinematografie, nejen té televizní, ale z obecného hlediska. Druhá řada se ujala mnohem nudnějším směrem a z jejího stínu se nepodařilo dostat ani té třetí, ačkoli celistvá pointa byla o něco napínavější. O to horší bylo zjištění, že se napříč celou sezónou vlastně nepohyboval určitý záporák, ten byl nastíněn jen jednou z postav, u které si divák ani není jistý, jestli ji má odsuzovat nebo ji má litovat. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mám k této třetí sérií První republiky především jednu zásadní faktografickou výhradu, která je vlastně spojena s celou základní zápletkou. Vím, že to je dnes zcela mimo rozlišovací schopnost většiny diváků, ale význam Senátu za První republiky, potažmo pak jednoho osamoceného senátora (ani není vlastně z seriálu jasné za jako stranu), nikdy nemohl být takový, jaký se rozhodli autoři tohoto projektu přisoudit postavě Škvova. Aby někdo vyvíjel takové úsilí o jeho zabití, mi tak z historického hlediska přijde naprosto uhozené na hlavu. No ale budiž... Jinak tato série se na jednu stranu nedokázala oprostit od jalových dialogů spojených se vztahovými záležitostmi jednotlivých protagonistů (včetně obligátního milostného trojúhelníku - tentokrát v případě Jaroslava), ale přeci jen se výrazně lépe než minule povedla ta detektivní linka. Seriál v tomto směru rozhodně nepostrádal napětí. Stejně tak je samozřejmě znát, že se seriál posunul do 30 let dvacátého století, kdy v Německu již převzal moc Hitler a národnostní konflikt mezi Čechy a Němci v Československu tak začíná nabírat na obrátkách. Ne že by se autoři úplně snažili o výraznější vystihnutí tehdejší dobové atmosféry, což je má konstantní výhrada již od první série. Ale určitá potemnělost byla v případě této série přeci jen znát. A to též oceňuji. Rozhodně se pak povedlo vyústění, při němž jsem měl konečně pocit, že se nekoukám na "lacinou limonádu". Hlavně kvůli tomuto dílu dávám nakonec (s přimhouřenými očima) 4 hvězdičky a jsem napjatý, jak se autoři poperou ve 4 sérii s obdobím konce první republiky (nástupu 2. republiky, případně i začátku okupace), případně kam až budou schopni (ochotni) zajít v zájmu alespoň trošku pravdivého vylíčení těchto smutných dní. Skoro mi nedává smysl to celé opět zarámovat detektivkou, spíše bych uvítal kdyby se to celé alespoň trošku posunulo směrem k hlubšímu psychologickému vyznění. Od začátku si především říkám, jak autoři využijí onen židovský motiv. Škvorovi jsou přeci Židé, tedy syn Vladimíra Valenty a Magdalény Škvorové je poloviční Žid a o jeho (případně i Magdaleninu) záchranu by se tak příště mohlo hrát především. Ale uvidíme jaký koktejl namíchají autoři tohoto seriálu tentokrát... ()

claudel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

U První republiky bohužel musím konstatovat sestupnou tendenci, pokud jde o kvalitu. Na rozdíl od první a potažmo i druhé série chybí napětí, nějaký ten zvrat, zajímavá zápletka a chemie mezi postavami. U Jána Koleníka jde vidět, že jeho kariéra stoupá strmě vzhůru a na tenhle seriál už zkrátka neměl čas. Postava Jiřího Vyorálka se nijak nevyvíjí a protekční děti, i když byly některé nahrazeny, jsou tak nesympatické, že mi ze všeho vychází nejlépe Stanislav Majer, který hraje jako z partesu a byť vedlejší, stále je věrohodnou a autentickou postavou starý Valenta v podání Jana Vlasáka. Domnívám se, že by nás měla čekat závěrečná čtvrtá série, jíž se snad tvůrcům podaří důstojné rozloučení... ()

Hrabovo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetí série nezklamala pokud jde o postavu Marie - osobu bez osobnosti, na kterou stačí trochu zatlačit a udělá cokoliv. Irenina oscilace v citech k manželovi zcela nesrozumitelná, asi si nedovedu představit manželství z rozumu. Koho z ringu vynesou rozbitého na kaši a vrátí se tam, nezaslouží si další milost! Tady se ovšem jedná o rychlokvašný zázrak těžko s realitou mající cokoliv společného, z vozíku na olympiádu za pár měsíců??? Boková bohužel používá velmi omezený výrazový rejstřík - tváří se stejně unyle šťastná, vyděšená, zaskočená atd. Škoda, že roli pojala takto tlumeně. Vadí mi, že v tomto seriálu nemají ti, co zabili, svědomí.  Proč dvě ze tří hlavních ženských postav nosí v roce 1930/31 výhradně kalhoty a vestičky? Kde proboha vyhrabali Mišíka, herce bez talentu, boxera bez svalů? Koleník se doposiloval do podoby, ve které je pomalu širší než vyšší. Škoda, že plastické operace starým lidem sice vrátí mladistvý vzhled, ale vezmou jim přirozenou mimiku a ta nás hned upozorní, že je něco jinak než má být... ()

Galerie (236)

Zajímavosti (5)

  • Anna Fialová z důvodu odjezdu do USA, kde chce prorazit jako herečka, znovu v této sérii už neztvárnila roli Ireny a byla nahrazena Katarínou Šafaříkovou. Po vzájemné dohodě se tvůrci rozhodli roli přeobsadit a diváci to na první pohled ani nepoznají, jelikož jsou si obě herečky vzhledově velmi podobné. [Zdroj: ahaonline.cz] (Michi88)
  • Taneční podnik Trilobit, který tvůrce inspiroval, byl otevřen až v roce 1937 a není možné ho zobrazovat už v ději situovaném do roku 1930. (NinadeL)

Reklama

Reklama