Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Charlie Baker (Stephen McHattie) je už len niekoľko dní od vysnívanej chvíle, kedy hodí lopatou, ukončí svoju dlhoročnú kariéru správcu cintorína a odíde na zaslúžený odpočinok niekam na slnečné pláže Floridy. Času príliš nazvyš nemá, sužujú ho vážne zdravotné problémy a ak si chce svoj sen splniť, nesmie už váhať ani chvíľku. Jeho plány však dostanú vážnu trhlinu, keď za ním príde jeho nadriadený a dotlačí ho k tomu, aby vzal ešte jednu prácu. Na pol roka sa má presunúť na nejaký vzdialený cintorín, kde veľmi súrne potrebujú nového správcu. Cestou na svoje nové pracovisko Charlie stretne mladú, očarujúcu a rovnako tajomnú stopárku Faye (Siobhan Murphy), čo osudovo zamieša kartami v jeho živote. A aby toho nebolo málo, nový cintorín nie je len oveľa väčší ako ten predošlý, ale aj úplne iný; skrýva v sebe niečo temné a nebezpečné... (beso74)

(více)

Recenze (12)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Právě dokoukáno a celkem nic moc. Docela jsem se těšil ale tenhle film hodně propadá díky stylu. Tvůrci nevěděly jestli chtějí rádoby 60´throwback nebo styl Sin city. A tak zkombinovaly oba. A taky to tak vypadá je to mišmaš. Navíc jsem se děsně ztrácel v příběhu. Co film zachránilo byl McHattie jeho tragická postava byla dobře zahrána. Celkově ale nevím co si o filmu myslet jedna moje půlka film měla celkem ráda, druhá film nesnášela. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Začátek je luxusní, skoro jako scéna ze Sin City. A pak přijdou parádní úvodní titulky. A pak... světe div se, ono to je skvělé i dál! Vizuálně podmanivé, temně romantické, novogotické, snové, halucinační, poeovsky pochmurné a já nevím jaké ještě. Jistě, taky povrchně líbivé a místy možná teatrálně exaltované, ale zároveň přesně takovým stylem, jaký mám rád, tenhle způsob animace i filmařské řeči shledávám dokonalým. Ale jak jsem se tak kochal těmi dekadentně krásnými i krásně depresivními zásvětními výjevy, a přitom si sem tam odskakoval k toustovači, nějak mi unikl obsah metafyzického poznání Charlieho Bakera v závěru... tedy bylo-li vlastně vůbec nějaké. Mám pocit, že tenhle film bych si měl brzy zopáknout, prozatím zaokrouhluju samozřejmě nahoru, +90%. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

„Měj ten klíč stále u sebe." Hrobník Charlie se těší na důchod, místo toho je ale převelen na jiný hřbitov. Jde o záskok za hrobníka, který se jaksi ztratil. A jak se později Charlie dozví od místního šerifa, rozhodně nebyl jediný, kdo zmizel. K tomu všemu se připlete dvojice uprchlých vězňů, co zde hledá dočasný úkryt, a půvabná Fay, která Charlieho několikrát zachrání, přičemž sama potřebuje jeho pomoc. Zdejší hřbitov je totiž branou do podsvětí a Charón není jedinou překážkou na cestě, kterou se bude muset Charlie vydat. Film sází na formální stránku, která představuje ponurý svět plný náhrobků, démonů a netušených krajin. Chvílemi sice z jednotlivých obrazů a scén čouhají pixely až příliš okatě, na druhou stranu dávají celému snímku zvláštní atmosféru. Občas jsem měl pocit, jako bych se díval na obrazy H.R.Gigera - na příklad vchod do podzemního paláce na druhém břehu řeky. Film jsem nevnímal ani tak jako horor jako spíše podobenství. Místo, kterým Charlie prochází, lze pojmenovat možná různě, já jsem v něm viděl Očistec. Rozumím tomu, že zaujme jen hrstku diváků. Mě pohltil a stále mi leží v hlavě. Většinovým divákům ale spíše nedoporučuji. ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Predchádzajúcim snímkom režiséra som dal vysoké hodnotenia, takže som sa na tento kúsok celkom tešil, ale napokon prúser. Nebavilo, ale absolútne. Cítil som sa pri tom, ako keby som pozeral ďalší "Twixt" - čiže nudnú pičovinu, ktorá chce zaujať formou / štýlom, pričom som sa z toho mal akože posrať? Mňa neoslovujú takéto animované predigitalizované videohry so smiešnymi okrídlenými démonikmi, kde vlastne chýba všetko, čo by sa malo opierať o ten horor. Skôr bol horor dopracovať sa ku koncu. Fakt nechápem, prečo sa Geddes takto rozhodol, veď doteraz natočil dobré krváky a s takouto látkou priamo z pekla mohol svoj talent predviesť v plnej kráse. 1/10 za to, že sa na tých cool "efektoch" museli aspoň trochu natrápiť. ()

beso74 

všechny recenze uživatele

Sú filmy, ktoré sú z iného súdka ako ostatné. Usual Suspects sa pýšia vypilovaným scénarom, Ben Hur či Kleopatra monumentálnoťou, Dogma filmy lipnú na realite a také Sin City či Dark City stavajú do popredia vizuálnu stránku. Hellmouth je tiež kúskom patriacim do posledne menovanej skupiny, pokúšajúci sa diváka podmaniť prostredníctvom frontálneho útoku na jeho obrazové receptory. Kompozícia pochmúrnych obrazov (dej sa zväčša odohráva na cintoríne) a tmavých farieb (reprezentujúcich bezútešný život Charlieho Bakera) situovaná do rokov päťdesiatych je spočiatku len sporadicky prerušená nejakými sýtejšími a jasnejšími farbami, ako napríklad obrázok vysnenej Floridy a hlavne anjelský zjav v podobe femme fatale Faye (Siobhan Murphy), až v druhej polovici filmu je farby čoraz viac, predovšetkým v červených odtieňoch. Samotný film stojí na hereckom výkone Stephena McHattieho, ten vyzerá ako keby povolanie hrobára vykonával vo svojom voľnom čase aspoň niekoľko desaťročí a aj jeho hlas znie akoby z druhej strany. Jediným problémom je tak vo filme scenár. Dej je na môj vkus až príliš surrealistický a miestami chaotický a vedľajší motív väzňov na úteku úplne zbytočný. Ale aj tak to bol film, aký som ešte nevidel, Dante by mal z tejto cesty do pekla určite radosť... ()

Reklama

Reklama