poster

The Frame

Krimi / Drama / Fantasy / Mysteriózní / Thriller

USA, 2014, 127 min

Režie:

Jamin Winans

Scénář:

Jamin Winans

Kamera:

Robert Muratore

Hudba:

Jamin Winans

Komentáře uživatelů k filmu (101)

  • J*A*S*M
    ****

    Dostatečně stylově i narativně zajímavý mindfuck, aby dokázal po dvě hodiny slušně bavit. V závěru se děje leccos, ale že by mi to do sebe při první projekci zrovna uspokojivě zapadlo, to se říct nedá. Zatím 7/10(14.1.2015)

  • RedAK
    ****

    Originální a veskrze hravý mindfuck, pro který je ovšem potřeba mít špetku trpělivosti. Film se totiž ze začátku tváří jako nezkušená žačka katolické školy s ksichtem Freddyho Kruegera po automobilové nehodě, kteréžto nerozhodně odkapávají první menstruační krůpěje na učebnici prvouky a pro kterou je pojem sex něco jako ebola, postupně se však mění v průměrnou hospodyňku středního věku, která šuká v podprsence a má kokršpaněla jménem Adolf, aby se z ní ke konci stala luxusní drahá štětka s konturami Lamborghini Veyron, která vás dokáže udělat pohledem za plus minus 12 sekund a to včetně času, kdy jste volali mámě, že dnes na večeři nepřijdete. Kdyby můj život byl televizní seriál, zřejmě by se jednalo o gastronomické drama z prostředí levných fast foodů a upoutávky na něj by vypadaly asi nějak takhle - Zrodil se jako nevinný chlapec v podprůměrné rodině. Byl osamělý. Byl smutný. Byl zrazený. A měl hlad! Nedělní bůček jeho babičky jej uvedl na nebezpečnou misi sójového oleje, ze které není cesty zpět! Rozehrál špinavou hru na kočku a myš s obsluhou McDonaldu, aby získal slevu na svoji objednávku. Dokáže Ištván překročit svůj vlastní stín, uplatnit falešnou stravenku a sníst celé Happy Meal menu na posezení? Sledujte dramatický příběh mladého tlustoprda každý den ve 20:00 před výlohou mekáče! V neděli a o svátcích vysíláme z KFC.(9.1.2015)

  • Fr
    **

    „BUĎ JSME BLÁZNI, NEBO TO PŘESAHUJE MEZE NAŠEHO CHÁPÁNÍ… ZÁZRAKY NEEXISTUJÍ. VŠECHNO SE DÁ VYSVĚTLIT …“ /// Za 20 minut ze mě udělaj čuráka! Během filmu se cejtím méněcennej, páč su zmatenej jako Goro v Tokiu. Vevnitř mi to šrotuje, abych si ucelil, jestli je to dobrý, nebo su jen zblblej originální dějovou zápletkou. Když začnou strkat dramatično i do sezení na hajzlu (přirovnání… buď nad věcí vole!), zákeřně (ze zadu) na mě leze nuda a cejtím, že je to uměle natahovaný. Pak přijde rozuzlení a finále. Zjišťuju, že mě vlastně vůbec nebere a mám naprosto jasno! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám dojem, že moji realitu vymýšlí nějakej magor. 2.) Z televize na mě kouká ženská. 3.) Thx za titule ,,mevrt“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(6.5.2015)

  • pan Hnědý
    ****

    Smysluplný, myšlenkově rozvinutý jako Villeneuvův psychothriller Enemy - vnitřní teror s pavouky tentokrát nahrazený černou tekutinou. Winans má klíč od zlaté brány revolučních filmů nolanovských rozměrů.(21.2.2015)

  • sniper18
    ****

    Je to vydarená mierne fantasy ladená mysteriózna dráma od Jamina Winansa. Má dosť dobrý príbeh o dvoch úplne odlišných ľuďoch, pomerne neškodnom gangsterovi, ktorý si zarába krádežami a záchranárke, ktorí si žijú svoje obyčajné životy, až kým si uvedomia svoje zvláštne prepojenie a zisťujú, že nič nie je také, ako si pôvodne mysleli. So spracovaním som veľmi spokojný, síce spočiatku sa to na prvý pohľad tvári pomerne obyčajne, predstavia sa dve postavy a ich línie, pričom z nich si ma najprv získala len záchranárka, ale aj tak cítiť, že z toho bude niečo výnimočné a presne to sa aj stane. Po tej rozbehovej štvrťhodine sa nájde pár perfektných a originálnych nápadov, na niečo podobné si teda nespomínam a toto si ma rozhodne získalo, pôsobí to zaujímavo a bol som veľmi zvedavý, čo z toho bude. Len ma mrzí, že potom to dlhší čas graduje pomerne pomaly, pričom táto fáza je už aj celkom predvídateľná, čo je vlastne aj jediný zápor filmu, ale aj tak si to drží vysokú úroveň a pozerá sa na to skutočne dobre. Ale v poslednej polhodine to neskutočne vygraduje, toto mi už bralo dych, ako som bol z toho nadšený, jedna perfektná sekvencia strieda druhú, toto už nemohlo dopadnúť lepšie. Vyhovuje mi to aj žánrovo, fantasy je našťastie len také jemné a v úplnom základe, aby to nekazilo atmosféru filmu, skôr je to mysteriózne, napínavé, celkom aj temné, hlavne v tej neskoršej fáze a nájde sa aj nejaká tá akcia, ktorá je pre potreby filmu zvládnutá úplne ideálne. Herecké obsadenie je bez problémov, väčší priestor tu majú len dve postavy, gangster ma spočiatku moc nebavil, ale časom je už ideálny a záchranárka je výborná, tá ma bavila po celý čas. Réžia a technická stránka sú skvelé, Jamin Winans mi už predtým dokázal, že má mimoriadny talent, nepotrebuje žiadny vysoký rozpočet, aby točil výnimočné filmy a tentoraz chválim prakticky úplne všetko, kvalitná vizuálna stránka, originálne nápady, skvelá atmosféra, netradičné prevedenie, tu mu nemám čo vytknúť. A sadla mi aj hudba, ktorá sa ale od režisérovho predchádzajúceho filmového počinu moc nezmenila. Takže skutočne jedine škoda toho pomalšieho gradovania hlavnej fázy, inak by som dal aj plný počet, ktorý by si minimálne finále určite zaslúžilo. Ale aj keď to už nie je taký klenot, ako bol Ink, stále sa jedná o jeden z najzaujímavejších a najoriginálnejších filmov za veľmi dlhú dobu a rád si ho ešte pozriem. 80%(18.1.2015)

  • Wacoslav1
    ***

    Dobrej mindfuck?! no neřekl bych. Spíš až šíleně a kontraproduktivně moc přeplácanej počin, jehož první polovina mě docela bavila, ale jak se to začalo čím dál tím víc topit v samoúčelných zvratech a nelogických šílenostech, tak i lehce odpadala moje pozornost. Určitě je to námětově zajímavej a dějově neotřelej film, ale na mě osobně už prostě moc velká ujetost. To je můj prvotní dojem z tohoto počinu. Nemůžu si pomoct...55%(18.4.2015)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Winanse zbožňuju od prvních minut jeho předchozího filmu Ink, který je vpravdě geniální pro mou osobu, mnohé věci zde jsou stejně kvalitní (a někdy i lepší), například neskutečně geniální kamera, která je tak dobrá, až jsem si v některých místech přál, ať postavy začnou vypouštět dialogy a nechají mluvit jen záběry, absolutorium si zaslouží i hudba (i když ničeho tak uhrančivého, jako rytmus raz, dva, tři, čtyři se tu nedočkáme). Jenže k tomu by se mnohem víc hodila snová a trochu mysteriozní atmosféra, ta se tu obtěžuje zjevit až na pár minut v závěru, službu medvěda brtníka tu totiž odvádí dost podivné zasazení do současnosti s postavami, které se navzájem neznají jako reálné osoby, nýbrž jako postavy ze seriálů. A to ze seriálů, na které bych nikdy nekoukal a jestliže je děj složen za A) příběhem jedné postavy, za B) příběhem druhé postavy a za C) příběhem společným, je pro film vlastně obrovským uznáním, že je dobrý, když jsou dějové linie A a B tak přihlouplé, špatným způsobem naivní a všeobecně docela nezajímavé (i když třeba kolega Madsbender to považuje za jasný záměr a důkaz tvůrčích kvalit). Je to velmi povedené, ale bohužel se potřebná atmosféra dostaví až v samém závěru dvouhodinové stopáže. Vesmírná vydra s chapadly se bohužel nedostaví vůbec.(7.5.2015)

  • playboxguest
    **

    Slušnej začátek, nevýraznej střed a dost vydařenej konec, aneb kdo z nás někdy nezkoušel sejít ve videohře ze scénáře a najít konec herního prostředí, takhle nějak si to představuju v "reálu"..(1.6.2015)

  • Madsbender
    *****

    Hovoriť o The Frame ako midculte je podľa mňa unáhlené a neoprávnené. Vo svojom najnovšom filme Jamin Winans celkom zámerne chybuje a dramaturgické trhliny v narácii a logike príbehu dokonca vystavuje divákom na obdiv. Jasne a zrozumiteľne vybudovaná metafikcia o mužovi a žene, ktorí sa snažia uniknúť zo svojich umelých svetov, riadených akousi vyššou mocou sa úmyselne podriaďuje melodramatickej vykonštruovanosti televíznych seriálov (ktoré reflektuje v prvom i druhom pláne). Výsledok, balansujúci na hrane neuveriteľnej romance a fantazijného thrilleru je preto dômyselným zrkadlovým postmoderného veku a tak trochu satirou súčasného diváctva, ktorej nemožno veriť ani nos na tvári. Zároveň sa tu Winans začína prejavovať už nielen ako umelec, ale i teoretik, ktorý opäť obracia pozornosť k základným stavebným kameňom filmového rozprávania - nosným naratívnym prvkom sa tu stáva predovšetkým kamera a záber, ktorý znovuzískava významovosť. 100% Soundtrack. Viac som sa rozpísal v The Frame - Každému jeho seriál. Videné 3x a absolútne nadšenie.(14.1.2015)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Celkom slušná, "doprepletaná" psychologická fantasy dráma o dvoch ľuďoch, ktorí žijú vo svojom svete reality i ilúzie zároveň. Osobne mám tento druh filmov, v gastronómii pripomínajúcich vašu vianočku s kakaom veľmi rád. Musím uznať, že som sa za dve hodiny nijak mimoriadne nenudil, no k vyššiemu hodnoteniu by ma musel dokopať šokujúci, dych vyrážajú záver, ktorý sa vyslovene v takomto druhu snímku pýta. Bohužiaľ, nestalo sa, aj keď musím uznať, že rozuzlenie bolo prinajmenšom zaujímavé a nápadité. Pokiaľ by divák rád vzhliadol niečo podobné, odporúčam "Enemy", alebo "Borgman", ktoré doslovne spadajú do kategórie "WTF".(5.2.2015)

  • Pilda17
    ****

    Do filmu The Frame jsem šel s naprostým nic nevěděním, bez traileru, obsahu a nebo hereckého obsazení. Takže co vlastně očekávat? Vůbec jsem nevěděl a po prvních minutách měl Frame nádech obyčejného krimi - thrilleru, který nejspíš ničím neoslní. Jenže zhruba po dvaceti minutách se začnou dít věci, které divák nečekal a vše dostane skutečně originální nápad (Jaký? Neprozradím). Najednou vše začíná bavit a až do samého závěru si každý musí klást tolik otázek, že není možné vše vysvětlit. Přijde závěr, s ním scény s dobrými efekty a svým stylem zpracování vytřou "zadek" i kdejakým áčkovým snímkům. Nebudu psát nic o ději, jelikož nechci prozradit nic vyloženého, každý si musí utvořit svůj vlastní obrázek, ale tomuto dílu by měl dát šanci každý divák mysteriózních thrillerů. Samozřejmě najdeme nějaké mouchy, jako občas pomalejší tempo nebo přestřelená stopáž, ale i to se dá zvládnout, takže ... 8/10 = 88%(6.1.2015)

  • Beckett51
    ****

    Už se nejedná o takovou náhlou nečekanou "brain-erection" záležitost jako v případě Ink, proto taky dávám čtyři hvězdy, jinak bych dal sardel. Opravdu vynikakající a genitálně vymyšlený film, který výrazně snižuje až zbytečně dlouhá stopáž (takových 100 minut by bohatě stačilo). A hudba opět nevyslovitelně nádherná, jako v případě Ink. Hodně silný čtyři.(9.1.2015)

  • Rominator
    ***

    Alex (David Carranza) krade náklady pro kartel a Samantha (Tiffany Mualem) pracuje jako záchranářka. Tito dva cizí lidé spolu jednoho dne začnou znenadání komunikovat prostřednictvím zařízení, které slouží k úplně jinému účelu... Ze začátku mi to celé přišlo jako ohromný nápad, ale v závěru to tam prostě nebylo. Hlavní hrdinové byli sympatičtí, ale film neplánuji v budoucnu zhlédnout podruhé. Možná to celé smysl dávalo a možná taky ne.(21.10.2017)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    V závěru k mé škodě zbytečně "uhlazené" a k romantickému happy endu inklinující. Romantiku bych ještě přežil protože ústřední hispánská dvojka je děsně sympatická, takže jim to člověk i přeje, ale ve vztahu k what a fuckin fuck rozjezdu zamrzí pokus o explanaci, který se v tomto podání jeví dost polovičatě a v tomto smyslu neuspokojivě. Preferoval bych buď jasnou pointu, nebo totální odstřel typu Nepřítele. I tak si ale jméno Winans značím do bonzbloku a milovníkům WTF snímků doporučuju. 80%(8.3.2015)

  • MikeCool
    ****

    Ohromný a fascinující mysteriózní film od talentovaného režiséra Jamina Winanse. Takovéto hrátky zatěžující mysl diváka, já prostě zbožňuju. Vřele doporučuji všem melancholikům.(19.10.2015)

  • misterz
    *****

    Po všetkých stránkach geniálne dielo, vypointované až do morku kostí, precízne obsahovo vyskladané a zabalené do prenádhernej symboliky. Je vlastne možné zmeniť osud? Ak áno tak ako? Ako sa vysporiadať so svojou minulosťou? Formuje naša minulosť aj našu budúcnosť?....na také a ešte mnohé iné otázky hľadá odpovede tento film. Na to, aby sme mohli ísť vpred treba najskôr poraziť našich osobných démonov z minulosti, iba vtedy si môžme pomôcť ako sebe tak aj druhým. Vtedy človek dokáže aj naoko nemožné veci. Za hlavný výrazový prostriedok a pomôcku k vyriešeniu tohto rébusu tu považujem hudbu, hudbu, ktorá pomáha hľadať to jediné možné riešenie, hudbu, ktorá dokáže meniť aj fyzikálny stav vecí, hudbu ako cestu k niečomu vyššiemu.... Husličky a spev tak v spojení so silnou náboženskou symbolikou (ale nie náboženskou vierou, skôr vierou v seba samého) umocňujú celkový dojem a v mojom vnútri preto ešte ozvena filmu bude dlho rezonovať. Určite nie je žiadna náhoda, že réžiu, scenár a hlavne hudbu tvorili jedna osoba - J. Winans. Páčilo sa mi, že každá jedna scénka, každý čin alebo predmet vo filme tu majú svoje miesto, každá jedna scénka tvorí jeden puclík v správnom poradí a na správnom mieste, aby sme potom na konci dostali celkovú skladačku. Takýmto precíznym a na symboliku zameraným spôsobom točí filmy iba maestro Lynch, aj keď úplne inou formou. J. Winans má u mňa v rámci hodnotenia stúpajúcu tendenciu, je to len náhoda, výkrik do tmy alebo jeho budúci trend? Už sa teším na ďalšiu jeho vec. Tento snímok ocenia iba milovníci tzv. filmových dunihlavov a mindfuckov, ostatní, obávam sa, film nedocenia. Jo, a ešte som zabudol na kameru, tá ponúka estetický zážitok par excellence :)(30.1.2015)

  • pepo
    *****

    Fantázia. Nechcem spoilerovať a nebudem ani tvrdiť, že som to pochopil ale to je vlastne jedno, pretože takto vznikajú kultovky.takže napíšem iba, že všetci povinne pozrieť a šíriť ďalej. Skvelý mindfuck vyvolávajúci spomienky na to najlepšie z Donnieho Darka, Mementa, 12 opíc alebo čohokoľvek od Lyncha, ktorému by ale neuškodilo v druhej tretine trochu skrátiť .9/10 a teším sa keď to uvidím opäť a možno pridám aj posledný bodík.(7.3.2015)

  • JitkaCardova
    *****

    Strhující filmařina, brilantní a průlomová ve více směrech, než kolik jste jich před sledováním znali. *** Chápu motivace srovnávat tenhle počin s Inception, v mnoha vedlejších ohledech je to funkční příměr a naprosto namístě, ale setrvat u toho přirovnání by v konečném důsledku znamenalo osudově se minout s myšlenkovou pointou obou těch snímků a promeškat aktivační moment, hybnou energii, nakopnutí za horizont, které Inception skutečně má (jakožto film o lucidní, vyšší, excitované hladině vědomí a dialogické, kooperační povaze za tuto hranici vyspělého, pokročeného života jedinců) - a které The Frame jen opisuje a předstírá (jakožto film o cestě jednotlivce teprve k té bazální hladině vědomí o sobě, předkooperační). Tohle předstírání je ostatně jediná (a dost možná jen chytře předstíraná) slabina tohoto filmu, totiž "slabina" stejné povahy jako průhledná sklenice, které chybí dno - můžete si myslet, že umíráte žízní, a při pohledu na tu sklenici doufat, že je plná čiré vody - pokusíte se napít, zachránit si život tradovaným způsobem, a zjistíte zprvu jen tolik, že se z ní nenapijete - nebo se díky tomu můžete naučit o jevení věcí něco tak hluboce podstatného, že zpětně pochopíte, že sklenice naplněná byla - jenže ne čirou tekutinou pro tělo, ale živou vodou pro vaše vědomí. A žízeň přestane existovat jako hrozba, přestane se tak jevit. *** Mnohem přiléhavěji by se proto The Frame dal přirovnat k Nekonečnému příběhu, kde Alex je Bastien, ďábel je šelma-nicota a jeho Anděl-záchranářka Sam (=Sam-aritánka) je dívenka ze Slonovinové věže, která mu našeptává, co je potřeba udělat - odhodit zábrany, strach, ošklivost, projikované druhými lidmi, odhodit projikované scénáře, a vytvořit celý svět z-novu, jedinečný, obsáhnout ho celý svým vlastním vědomím, přijmout beze zbytku, svýma očima a zápalem ho vyrvat nicotě a pokračovat ho sám... k tomu ovšem patří i odhození poslední zábrany, pochopení, že záchranná síť, spásný hlas, nikdy neexistovaly mimo vlastní mysl, že i Anděl-Královna-záchranářka Sam-našeptávací hlas je jenom vnitřní projekcí na cestě k osvobození svého vědomí... a to je moment, v němž The Frame předstírá, hraje falešnou kartou, jako ďábel nás ještě pokouší - té poslední smířlivé scéně, záběru doteku mezi Alexem a jeho andělskou záchranářkou, se nesmí uvěřit, jinak se zase necháte ukolébat do nevědomí a přesunete odpovědnost mimo svoje ohnisko. Na externí Anděly, kteří vás přijdou probudit a zachránit. Ne. On je tam na konci - na počátku svého světa - sám, ona byla jen jeho vnitřním hlasem, nejpřitažlivější součástí romantického příběhu, který si na sebe vymyslel, aby se odvážil se probudit - ona byla pomyslným límcem, za který sám sebe vytáhl z Močálu zapomnění. Ona neexistuje. Jakmile tuhle lest prohlédnete, odvážíte se ji připustit, jste zralí na Inception, zvládnutí The Frame je úvodním testem, abyste se nominovali mezi tamní architekty-projektanty, a vstupenkou ke kooperační rovině, na úplně jiné hřiště a k úplně jiné hře o něco úplně jiného. Geniální - zajímalo by mě, jestli sám tvůrce Jamin Winans zkouškou svého posledního záběru prošel, jestli prošel frejmem, rámem (bránou mezi Sfingami, kde musíte správně zodpovědět otázku, probodnout papír a potom ještě beze strachu projít skrz), nebo ho finální boj se svojí chimérou, znázorněnou v závěru, teprve čeká - narafičil si to na sebe opravdu důkladně. *** Bonusová poznámka: Nejde to nedělat - nejde při sledování The Frame nemyslet na jiný film na stejné téma, který byl ale natočený tak rafinovaně, že na to tehdy skoro nikdo nepřišel, a tak zůstal tristně podhodnocený jako obyčejná mexická romance, aniž by divákům došlo, že se jedná o manipulaci filmu scénářem, který píše hlavní postava, manipulující se svým vědomím: neptejte se mě, ptejte se prachu: Ask the Dust! Můj dárek pro vás.(20.1.2015)

  • darkrobyk
    *****

    Ze začátku jsem čekal lepší thriller případně akci, postupně se ale začalo klubat něco úplně jiného. V momentě, kdy na vás z TV promluví postava seriálu, který pravidelně sledujete, zjistíte, že se děje cosi podivného. Nejprve jsem čekal Purpurovou růži z Káhiry, pak Smrtihlava, Matrix a....spousta dalších filmů s podobným námětem. Naštěstí nešlo o typ snímků jako je Enemy či Na hraně zítřka, kdy postava probíhá nekonečnými časovými smyčkami. Zde jsou sice oddělené časové roviny, ale důvod jejich existence je naprosto jiný. Skvělá hudba, pěkná kamera, sympatická ústřední dvojice a konec, co mne tentokrát opravdu potěšil (ale poměrně dlouho jsem v něj nedoufal).(11.2.2015)

  • TedGeorge
    ****

    Mindfuck roku. Poslední půl hodina je něco tak neuchopitelnýho, že mám zase jednou neodolatelnou touhu si jít sednout do hospody s někým, kdo to taky právě viděl a do podrobna to rozebrat. Bohužel, ta hodina a půl předtím není bez kazů a neumí moc pracovat s tempem... *?)* Ale rozhodně obří doporučení, z tý poslední půl hodiny se vám vyloženě zatočí hlava v dobrým slova smyslu :)(28.3.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace