Reklama

Reklama

Ohnivý blesk

  • Itálie 2019 - Dopo la caduta di New York (více)

Apokalyptická vize 21. století. Lidstvo pomalu vymírá. New York je v troskách. V těch přežívá směsice různých mutantů a lidí nakažených zářením na jedné straně a na druhé „elita“, hrstka lidí zneužívající moc za pomoci armády a policie. Obě strany bojují o ukořistění jediné plodné ženy, která může dát lidstvu potomka a tím mu zachránit budoucnost. Úkolem najít ženu je pověřen dobrodruh jménem Fire Flash. Povede se mu zachránit život na zemi...? (Q FILM)

(více)

Recenze (28)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé, jaká byla na začátku osmdesátých let představa o současnosti v řadě tehdejších filmů, Terminátora nevyjímaje. Popravdě, jeden se občas diví, že apokalypsu ještě nemáme za sebou, když nám Rusák za kopcem neustále chrastí jadernými zbraněmi. Každopádně je to klasický trash, co se inspiroval (nebo vykradl, dle úhlu pohledu) leccos, Útěkem z NY počínaje a Mad Maxem konče. Celkově jde ale o poměrně pesimistický film, kde většina lidstva je znetvořená či zmutovaná - vede opičí klan, v jehož čele stojí George Eastman. A zatímco světu vládne diktátorská Euroasie, Konfederace v utajení chystá kosmickou výpravu. A ani jí nevadí, že pošle loď někam, kde jsou možná planety jako Země, možná...Krví se nešetří, dojde na probodávání a nabodávání, vyrvané oči a efektní setnutí několika hlav jednou letící šavlí. Herci si jistě natáčení užili a vylepšili si figuru, páč po většinu času běhají. Snímek ocení jen zapřisáhlí žánroví fanoušci, běžný divák by se ani neměl pokoušet nakouknout. Já tyhle taliánské šílenosti miluji, a tak jsem byl více než spokojen. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"NIC NA MĚ NEHRAJ, TY SRAČKO, NEBO TI ROZKUCHÁM STŘEVA." Po Castellariho 1990: ÚTĚK Z BRONXU další taliánská vykrádačka ÚTĚKU Z NEW YORKU. Zakouřenými miniaturami, lasery (z laserových kuší) a krysami se rozhodně nešetřilo a vypadá to dráž než většina tomu podobných (1990, NOVÍ BARBAŘI, POSLEDNÍ BOJOVNÍCI...), ale jak se říká, nic o čem bych psal domů, NOVÍ BARBAŘI byli mnohem větší prča. Ale oceňuju trochu širší záběr příběhu než je obvyklé (odskok na Aljašku a závěrečný odlet z planety). ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak táto trashová talianska variácia na Útok z New Yorku a ďalšie klasiky ma bavila rozhodne viac ako napríklad Bojovníci z Bronxu. Aj pomocou miniatúr a špinavých interiérov plných krýs sa dá vybudovať slušná postapo atmosféra, samozrejme v rámci béčkovej tvorby. Martino bol macher na giallo, sci-fi mu už išlo menej (viď Paco - stroj na smrť), ale predsa sa skúsenosti len tak nestratia vo vákuu. Časom však dochádza filmu dych a to paradoxne tým, že sa k slovu dostáva zbesilá akcia v aute, ktorá by pôsobila prehnane aj v posledných dieloch F&F. Protivníci tu dokonca bez hlavy strieľajú po aute, v ktorom je ukrytá posledná nádej ľudstva. Chýba aj záverečný stret s ústredným antagonistom, v tomto prípade antagonistkou. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Jeden z plakátů na tenhle film hlásal "MICHAEL SOPKIW JE NOVÝ CLINT EASTWOOD." Kde k tomuhle příměru tehdy tvůrci přišli je mi záhadou, nicméně to velmi přesně vystihuje auru tohodle filmu. Typická klasická italo vykrádačka všech tehdejších dystopických hollywoodských akčních scifi (od Útěku z New Yorku, skrz Death Race 2000 až po Planetu opic) natočená kdesi na kilometru čtverečním jakési staré fabriky, která supluje New York, tak jako ho budeme znát už zhruba za dva roky, ale s koulema o velikosti tenisáků. Prvních 30 minut jsem se skutečně válel v euforii, v půlce filmu snímek odhalí svoje slabiny, ale ke konci zase vydatně udeří. Snímek pochopitelně nelze sledovat bez nadsázky, protože podobně jako většina italských odpovědí na Hollywood je i tohle absolutní hovězina. Ale krásná! ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Kiss me with love! Asi nejumělečtější a nejhodnotnější béčkový trash, který jsem doposud viděl. Příběh má celkem dost twistů, implicitní motivy, "prokreslený" charaktery a dokonce tu i dvě minuty filosofují nad Guernicou, kterou má v pracovně hlavní zloduch, největší ubožák z historie filmu, kterej koupí ránu pokaždý, když je ve scéně. Do toho je vše nádherně laciný (i když jsem koukal na solidní "gore"), zábavný, není to úplně tupě natočený a vykrádá to hafec filmů - Blade Runner motivy v popředí s melancholickym hraním na trubku, nevyužité masky z Planety opic, ikonické pouštní road-rage intermezzo a lá Mad Max a samozřejmě koncept filmu z Útěku z NY. Jako Kurt Russell vypadá i hlavní hrdina Parsifal (lvl 10 charisma and dexterity agile human lady-killer rogue, AC +4 Chain shirt and blue jeans, +4 Dex, Feats: Improved initiative, weapon finesse, acrobatic, improved disarm, combat reflexes, improved unarmed strike) co má s sebou parťáky: Ratchet (lvl 10 cool hardcore tank, Str 20, all simple, martial and exotic weapon proficiency, +2 leather armor) a profesor (lvl 1 budižkničemu). Protivníci (lvl 1 commoner) mají postih k iniciativě -7 a hrozivě neefektivní equip z papundeklu (ručnice) a k dispozici maj jenom koně, zatímco chaotic good parta laseru odolný nezničitelný auto - nejlepší scéna tunění vozu, kdy Romano Puppo na zádech tahá obrovský plechy, a potom samozřejmě následná prezentace nezničitelnosti v zapasťovanym tunelu. (...) Vynechal jsem spoustu věcí, 2019 je prostě perfektní sranda. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama