poster

Torzo (festivalový název)

  • Itálie

    I corpi presentano tracce di violenza carnale

  • angličtina

    Carnal Violence

  • Austrálie

    Torso

  • USA

    Torso

  • Velká Británie

    Torso

Horor / Thriller / Mysteriózní

Itálie, 1973, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    I po tom množství italských hororů, s nimiž jsem již setkal, jsem stále nenabyl jistoty, zda-li jsou Italové opravdu tak špatnými herci a scenáristy, anebo je střídání neskutečně mdlého projevu s neskutečně teatrálním projevem a přítomnost vyloženě nablblých scén v jinak relativně chytrých filmech jakýmsi pochybným uměleckým záměrem. Torso toto všechno také obsahuje, ale v něčem se vymyká - je snad prvním giallem (a možná i prvním italským hororem vůbec), u něhož jsem se více než polovinu stopáže bál (anebo byl alespoň v silným napětí). Úsek, kdy se hrdinka schovává před vrahem v domě, je naprosto neskutečný a v rámci filmu nepřekonatelný, ale i několik scén z prvních šedesáti minut má hodně vydařenou atmosféru! Pro mě rozhodně příjemné překvapení, už jsem ani nedoufal, že ve mně nějaký starý italský horor vyvolá takhle pozitivní reakci. Jen tu všudypřítomnou nahotu stále považuju za strašně lacinou. Horror movie of the year(28.12.2009)

  • Flego
    ***

    Už som si myslel, že zomriem od nudy, našťastie druhá polovica všetko zachránila. V každom prípade je scenár šitý horúcou ihlou, tempo príbehu je značne kolísavé a príliš dlho trvá než sa dej rozbehne. Následné sekvencie hry mačky s myšou sú už veľmi slušne natočené a určite treba pochváliť vynikajúcu kameru.(24.5.2012)

  • PetrPan
    *****

    Vynikající giallo, které naplnilo všechny mé pohárky filmové rozkoše. Aby nedošlo k mýlce, orgasmus při filmech obvykle neprožívám, filmová slast je srovnatelná spíše s cestou k němu a já chodím pomalu, důkladně a se zaujetím. Ale zpět k filmu, Martino bezesporu patří do pomyslné síně slávy režisérů žlutého žánru a pro mě se tímhle filmem posadil když ne na trůn (Argento je Argento) , tak minimálně hned po pravici, coby jeden z králi nejbližších. Jeho pojetí je syrové, plné erotiky, krve a smrti. K cíli se vydává přímější cestou, někdo by řekl s větší konvencí , herečky jsou jedna krásnější než druhá a žádné stydlivky, vražedné hrátky mají šmrnc a závěrečné až rodokapsové zúčtování taky potěší oko a srdce divákovo. Za mě jasných pět a doporučení jak sviň !(11.10.2014)

  • misterz
    ****

    Zatiaľ moje najlepšie giallo. Tento hororový subžáner mi doposiaľ moc nešmakoval, ale asi to je len otázka zvyku alebo šťastia na film. Po Tenebre od Argenta sa mi dostal pod ruku ďalší super snímoček z tejto oblasti. Je nabitý nádhernými herečkami (casting bol asi riadne tvrdý, všetky ženy by mohli ísť na miss) a ľahkou erotikou, pritom nič vulgárne, ale decentné, ba povedal by som, že miestami až umelecké. Do toho napínavá dejová linka s tajomným vrahom bez hluchých miest, stále sa tu niečo dialo, takže nebol žiaden priestor na nudu. Možno by som privítal o trošku viac gore a film by bol ešte zaujímavejší. Inak veľká spokojnosť a vrelo odporúčam. Výborný tip na hororový maratón. 80/100(14.10.2014)

  • Flipnic
    *****

    Na jednu stranu je faktem, že otázka, na kolik procent splňuje film Torso podmínky gialla, je dosti diskutabilní. Samotný motiv vraha a jeho "objevení" a vysvětlení je podle mého názoru snad jen to jediné, co je na tomto filmu slabé a nedotažené. Pokud má giallo stavět zejména na zamotané hádance původu, osoby a motivu vraha, pak je Torso spíše takovým mixem erotického thrilleru, horroru a gialla. Ovšem každopádně se jedná o špičkový počin a pro mne osobně to byl menší šok a neuvěřitelný zážitek. Nebojím se říct, že se jedná pro mne o jeden z nejkvalitnějších italských filmů v dějinách vůbec! Film se skládá ze tří částí, z nichž dvě jsou delší a ta třetí kratší, ale o to zásadnější (objevení vraha). Řada krásných dívek je vražděna neznámým zabijákem v černých rukavicích, je škrcena šátkem a pak zohavena nožem, jsou jim také vypíchnuty oči atd. Smrtí končí také všichni další, kdo se vrahovi připletou v jeho činech nedopatřením do cesty, takže to odnese i pár chlapů. Tohle je klasika ... jedna vražda za druhou, plus spousta odhalených ňader krásných dívek. V druhé části se film přehoupne do výletu zbylých kamarádek do velkého starého domu, kde se pořád opalují nahé, nechybí lesbická scéna a divák začíná pomalu tušit, která z těch čtyřech dívek přežije (klasicky jak bylo řečeno později ve Vřískotu (1996) je to většinou ta, která se nesvlékne ...). Jenže tady už nejde o postupné vraždění dívek někde na vesnici, kam se vydaly odrelaxovat, ale o normální masakr. Prostě jedné noci vrah příjde a v sálu za dveřmi všechny povraždí. Zapomene však na poslední čtvrtou z nich (která se jako jedinná za celý film nesvlékla ...) a ona o ničem neví, protože má vymknutý kotník a na noc si vzala léky proti bolesti s vínem ... Když ráno příjde do sálu, všude vidí mrtvoly svých kamarádek a posléze uslyší přicházejícího vraha ... A pak to začne!!! Jedinné, co jí zbývá, je opět se odbelhat do vrchních pokojů a odsud sledovat vrahovo počínání a snažit se nevzbudit pozornost nebo nějak utéct. Vrah si donese pilu na dřevo, pytle a začne postupně rozřezávat mrtvoly děvčat na kousky a ty odnášet pryč. Toto mu trvá celý den až do noci a hrdinka šílí zděšením v horních patrech, stejně jako divák a stejně jako museli šílet diváci v roce 1973(!!!) v italských kinech, protože tohle je skutečně na svoji dobu vzniku scéna par exelance!! V třetí části klasicky dojde k vyjevení vraha, bitce atd. Za prvé musím říct, že mne film dokonale dostal svým technickým zpracováním. Tomu se prostě nedá nic vytknout a filmy od Argenta či další spíše "pocitová" gialla se proti němu mohou zahrabat. Všude přítomné erotično, krásné holky, tajemno, počínající vlna goreefektů (ano už v těchto letech jsou zde, ale jen vteřinové, krátké, často se odehrávají mimo kameru, tím víc funguje divákova představivost, občas je něco vidět naplno - autem rozmáčklá mužská hlava apod.), neuvěřitelné napětí, uprostřed filmu až mučivé protahování a pomalé vyprávění filmu. Scéna schovávání se dívky v domě, kde je vrah, který o ní neví vyloženě jako by určovala horrorový směr aby se objevila o několik desítek let později v "kultovně-revolučním" Haute Tension (1993)!! Kamera, která zabírá špičkově a atmosféricky jednotlivé záběry filmu, z té jsem úplně nechápal a k tomu všemu dokonalý a neuvěřitelně návykový hudební motiv!!! Prostě tohle je skvost, perla gialla a italského horroru vůbec!!(3.5.2009)

  • Tina Aumont

  • - Počet mrtvých osob ve filmu: 9. (Karlos80)