poster

Lucy

  • Francie

    Lucy

  • Slovensko

    Lucy

Akční / Sci-Fi / Thriller

Francie, 2014, 85 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 381)

  • Sarkastic
    ***

    „Četla jsem vaši teorii o využití mozkové kapacity. Je trochu nedopracovaná, ale jdete na to správně.“ Od Lucy jsem čekal hodně rozporuplný filmový zážitek a toho se mi také dostalo. Některé věci mě nadchly, jiné zas zklamaly. Základem všeho samozřejmě je, zda divák dokáže přijmout Bessonův proměnlivý sci-fi svět. Já osobně byl chvílemi fascinovaný, jindy se zas velmi těžko a s nechutí srovnával s pravidly daného fikčního světa. Režisérův přístup bych označil za (na můj vkus) až zbytečně megalomanský. Film nabízí spoustu extrémů, ostatně jak se má člověk vyrovnávat se snímkem, který se dle libosti přepíná z a) béčkového krimi akčňáku přes b) cool „buddy“ komedii na c) filosofickou „scifárnu“ toho nejtěžšího kalibru a zpět. Nejlépe jsem se cítil u „b)“ typu scén, kdy sexy Scarlettina postava za sebou nechává spoušť a trousí u toho jednu suchou hlášku za druhou (s čímž lehce začne ještě před „absorpcí“) a francouzský „parťák“ to umocňuje svými vytřeštěnými výrazy a neschopností být něčím víc než plyšákem pro štěstí. Ne že bych si však některé akční scény (efektní honička v ulicích Paříže) či vizuální orgie též neužil (i když mottem: „Fantazii se meze nekladou,“ se režisér řídil podle mě až příliš). Celkový dojem z filmu se mi těžko popisuje, nicméně s určením hodnocení v tomto případě nemám kupodivu nakonec větší problémy, ode mě to budou 3*. „To vždy řídíte takhle?“ – „Ještě nikdy jsem neřídila.“(13.12.2014)

  • POMO
    **

    Ako sa može film, ktorý divákovi servíruje takéto teórie, tváriť vážne? A na čom frčal Besson, keď to písal? Moje oči Scarlett potešila, ale moja hlava poznala stredovek.(27.10.2014)

  • verbal
    *

    Luk chtěl být tentokrát ve svém díle hlubší než obvyklý Mariánský příkop, a tak hodil do kopírky Všemocného a rozvinul wykydpedický blábol o využití pouhých deseti procent kapacity do přísně vědecké, generově vyhraněné akční studie, co by bylo, kdyby měly slepice mozek. Výsledkem je nudný, hloupý a hnusně natočený zvratek, jemuž k „naprosté dokonalosti“ chybělo už jen asi tak čtyřicet dalších, po zuby ozbrojených a na všechny strany střílejících, agresivních ťamanů. Jako, myšlenka to není špatná, to rozhodně ne! Znám pár tymolínových krasavic, co jsou kapacitně s bídou tak na dvojce, a bylo by rozhodně velkým přínosem pro lidstvo, pokud by se daly něčím vydrogovat alespoň k pětce. Uvedu příklad. Kysličníková pipka se nabídne, že, mimo jiná čtyřková rozptýlení, také uvaří oběd. Přejete si guláš. Vzorně přikvačí i s nákupem, pustíte ji tedy do kuchyně a věnujete se u televize lahváčům nebo jiným ryze vědeckým výzkumům. Po hodině usoudíte, že je tam již nějak dlouho, a jmete se zkontrolovat, jste-li stále pánem situace. Naleznete ji ponořenou v Papinově přístroji stojícím na lince, jak brunátná v obličeji a s urputným funěním obepíná dlaněmi kus krvavé flákoty a usilovně do ní zatíná prsty. Na, v této situaci jistě ne neopodstatněnou, otázku „Co děláš, pičo?“, si jen neuroticky odfoukne neposedný pramen blonďaté kštice z oka a vzdorovitě odpoví: „No, co asi, kurva!? Dusím hovězí! Přesně podle receptu!“ Vidíte! V životě každého muže jednou nastane okamžik, kdy je čas hodit špagety do vroucí vody, vykopat Skarletku ze dveří a po jídle raději ošukat tu kližku, protože s ní máte stoprocentní jistotu, že si post coitum i inteligentně popovídáte.(13.10.2014)

  • Douglas
    ****

    Lucy je po hodně dlouhé době film, u něhož vlastně nejsem schopen říci, jestli se mi líbil, nebo nelíbil. S tím pak souvisí, že ještě těžší je povědět, jestli je, nebo není dobrý. Ze stejných důvodů je skvělý (jako ničeho se neštítící kompilát) i neskutečně příšerný (coby ničeho se neštítící kompilát). Estetická kritéria ztrácejí svou vypovídací hodnotu, protože snímek stojí mimo jejich působiště – a třeba významová struktura mu slouží jako pouhopouhá záminka pro filmařské blbnutí se stylem, vyprávěním, paralelami a možnými světy, kdy člověk jen doufá, že nikdo nic z toho žvanění nevezme vážně. Více a detailněji v Poznámkách.(9.8.2014)

  • Malarkey
    ****

    KONEČNĚ! Konečně mi Luc Besson udělal radost a zase dle jeho feministické filozofie připravil film s hlavní hrdinkou, která se svojí dokonalostí zařadí po boku těch ostatních, co za tu dobu Luc stihl zfilmovat. Jeden zásadní problém Lucy má. A to ten, že má nadpřirozené schopnosti, tudíž se těžce bude srovnávat Johankou s Arku, Brutální Nikitou nebo Matildou. I když i ona má kus z každé, přesto je jedinečná. V rámci filmu samotného nemůžu jinak, než být spokojený tak, jak to jenom s Bessonem v dnešní době může jít. Líbí se mi, jak tady plno lidí nedává ty jeho skoky z akčních scén na ty vysvětlovací, potažmo úplně mimo scény. Mně se to naopak moc líbilo. Besson byl vždycky dobře střelenej.(19.12.2014)

  • Cervenak
    ****

    Kategória "zábavná blbosť" povýšená na nový level. Keby existoval film podľa známeho webu I fucking love science: The Movie, toto by bol druhý diel - Lucy: I love fucking science. Besson zobral doslova, že Scarlett je bohyňa a natočil besný haluzný guláš, v ktorom je všetko od perfektných akčných scén až po Freemanovo vysvetľovanie, dinosaurov a vybuchujúce planéty. No a nechýba bessonovská bazuka - bez nej by to proste nebol Besson. Chujovina? Obrovská! Ale natočená s takou chuťou, tak nespútane a s takou očividnou zábavou na pľaci, že mám okamžite chuť pozrieť si to znovu. Navyše: Scarlett je v tom celkom presvedčivá. Mne sa páčilo už vlaňajšie The Family, ale až toto je návrat šialeného Bessona z čias Piateho elementu.(28.8.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $40miliónovTržby USA $126,663,600Tržby Celosvetovo $463,360,063Tržby za predaj Blu-ray v USA $13,727,730 //počet predaných kusov 638,511Tržby za predaj DVD v USA $13,186,025 //počet predaných kusov 650,259║ Bessonov Matrix, teda toto mi neskutočne sadlo, svižný sci-fi, kde príbeh zaujme, nápaditosťou strhne, Scarlett očarí, akcia a triky moc ladia, zatiaľ veľké prekvapenie roka 2014 a dávam mu za plný počet /videl v kine: 100%/(20.8.2014)

  • Marigold
    ***

    Být 90. léta / mluvit Morgan Freeman všechny monology po vdechnutí hélia, bylo by to za 100%, takhle cením hlavně jako velmi zábavnou ztrátu soudnosti. Ne každý to umí s takovým nasazením a dynamikou jako Besson (ta honička Paříží!). Mám pocit, že nějak takhle by vypadala filmová verze Prdele, která chcala. Bohužel / Bohudík v době, kdy blockbustery vymýšlejí, jak co nejlépe zaměstnat 10% mozku, je Francouzovo nekontrolované bobtnání v těch zbylých devadesáti spíš prima bizárek. BTW Choi je sick a Scarlett se docela žůžově snaží uhrát i ty nejdebilnější scény, jako je zfetlý cituplný telefonát mámě. Já se na (po)Lucy vlastně vůbec nezlobím, jednou za čas člověk potřebuje vypláchnout synapse cizím šílenstvím... [50-70%](29.7.2014)

  • RedAK
    odpad!

    Naši novou drogu JBMNT-69 jsme se rozhodli otestovat na živém subjektu. Tu jsme mu ráno aplikovali do lahváče, její účinky jsou pozvolna vzestupné. Testovaný subjekt - muž, 37 let, zaměstnán jako obsluha fekálního vozu. Využití mozkové kapacity - 10% - Tož dneska jedem do ňáký díry za městem, prej se máme fakt jako těšit, čeká nás tam žumpa jak sviňa. Rači sem si nabalil věčí sváču a udělal si chleba se sádlem rovnó dva, abysem neměl moc hlad. Za chvilu by tady měl bejt Dimitrij, nabírá mě přímo s hovnocucem v sedum před Jednotou a pak se jede makat. Ale vždycky si dává na čas, chuj jeden, haha. Do piči, měl bych si zašít monterky, přes tu džuznu mi táhne skorem až na vajca. Ha, už jede Dimitrij, tož dneska to bude fakt makačka! Využití mozkové kapacity - 20% - Sedíme v autě a jedem na místo. Cítím se nějak líp, je mi docela dobře. V autě se nám zaseklo rádio a nechtělo hrát. Dimitrij do toho zase bez rozmyslu bušil pěstmi, přitom stačilo jen očistit kontakty a hned to šlo dobře. Někdy by měl fakt začít používat hlavu. Po cestě jsem přečetl všechny listiny v přihrádce, včetně technické specifikace vozu. Už jsme na místě. Využití mozkové kapacity - 40% - Majitel je velmi příjemný pán, při podávání ruky jsem mu zpozoroval problémy se zády, způsobené opotřebením meziobratlových plotének a vznikem kostěných výběžků, pročež jsem mu doporučil brzkou návštěvu nejbližší neurochirurgické ambulance. Dimitrij najel blíže s vozem a společně s majitelem jsme oddělali víko septiku, do kterého jsme vložili sací trubici. Barva fekálií osciluje někde mezi mahagonovou a antukovou hnědí, konzistence vrchní vrstvy nerezonuje se standardem, čili jeho dcera bude pravděpodobně alergická na buráky. Využití mozkové kapacity - 60% - Podle nepřirozené polohy purpurového květu krytosemenného hyacintu v rohu zahrady jsem usoudil, že přesně v 07:44 středoevropského času dojde ze severozápadu k protržení mračen, což vyústí v dlouhotrvající krupobití, bylo by tedy moudré, kdybychom práci dokončili co nejrychleji. Poplácal jsem Dimitrije po zádech, čímž jsem mu v těle zlikvidoval shluk buněk, které by mu za deset let způsobily jaterní cirhózu a zapnul jsem sací čerpadlo. Zatímco Dimitrij obědval točeňák a já v hlavě vymýšlel zlepšenou verzi teorie relativity, sací trubice se ucpala. Za chvíli přijde bouře, musím jednat rychle. Využití mozkové kapacity 80% - Skrze červí díru, kterou jsem sám vytvořil, jsem musel odcestovat do jiné dimenze, ve které jsem se vrátil v čase, v čemž mi pomohla spirituální ektoplazma tvarující se v hieroglyfy. Vrátil jsem se na planetu Zemi o hodinu dříve jako nehmotné jsoucno, silou vůle vyčistil sací trubici, překontroloval technický stav vozidla, vynalezl lék na rakovinu a vrátil se do přítomnosti, kde již bylo vše v nejlepším pořádku a my se mohli od spokojeného majitele vrátit na centrální stanici těsně před bouří. Vaše hovna, naše radost! Využití mozkové kapacity - 100% - Kurva, piča, to byl zamrdanej sen. Probouzím se celej zpocenej, tfuj, já a dělat s hovnocucem? Bože! Zkurvený noční můry. Dopíjím kafe, beru si úbor a odcházím do střediska čistit prdele starejm dědkům.(5.10.2014)

  • Radek99
    ****

    Luc Besson je zpátky v nejlepší formě, v níž natáčí naprosto šílený a zábavný postmoderní pel-mel. Možná nejlepší pulp v dějinách evropské kinematografie! Vlastně je úžasné, co všechno dokáže z pokleslé brakové estetiky a tématiky vytěžit a jak synkreticky spojuje nespojitelné - v metamorfóze Lucy v nadčlověka Vesmírnou odyseu s Cestou do pravěku, cool stylizované hrané scény a vynikající dokumentární prostřihy a intermezzy, která mají většinou ironický a humorný kontext, vykradený scénář k Všemocnému s tisícem a jednou akční slátaninou, asijskou mafii se západní vědou, Evropu a anime, Killbillovsky silnou hrdinku (pro Bessona tak typickou) s morálním relativismem... Globální postmoderní béčkový film, který i když přežvýkává mnohé dříve viděné, stejně není jako nic, co lze jinde vidět...(3.12.2014)

  • Superpero
    *

    Šokujícně debilní. Takhle trapně jsem se u filmu necejtil už dlouho. Jedna hvězdička třeba za toho dinosaura.(17.1.2015)

  • Nathalie
    **

    Najednou jsem cítila všechno...cítila jsem, jak mi odumírá jedna mozková buňka za druhou.(15.11.2014)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Universal //Počet premietajúcich kín v USA: 3,202 // Otvárací Víkend v USA: $43,899,340 //(4.10.2014)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Zajímavý film, herečka skvělá, ale totálně posraný konec :-((4.10.2014)

  • Fr
    ***

    ,,CO BY SE STALO, KDYBY MĚL NĚKDO PŘÍSTUP KE 100 % SVÉ MOZKOVÉ KAPACITY?"... /// Besson a JEHO Matrix. Solidní nápad. Ovšem místo toho, aby ho rozvinul do superfilmu, spokojí se s béčkem, kterým bez zbytečnejch keců a mezí ucházející akcí prosviští k myšlenkám, na který není (ještě) lidstvo připravený… Celkem zábavná ptákovina, stvořená pro těch 10 mozkovejch procent. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím, že by blondýna mohla zlikvidovat mafii. 2.) Thx za titule ,,Bac“ a ,,Araziel“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(6.10.2014)

  • tron
    **

    Kto vám bude tvrdiť, že je to akčný film, klame alebo si z vás robí srandu a tým pádom by ste sa s ním mali prestať kamarátiť. Akcie je len minimum a namiesto nej nás otravuje neskutočne naivné sci-fi. Scenár je absurdný (Lucy necíti bolesť a tak ju môžu operovať bez anestetík alebo si pamätá mačku, ktorá zomrela, keď Lucy mala rok) a Scarlett Johansson? Pomaly ale isto ma baba prestáva baviť. Občas je to TAKÁ hovadina, že sa divák mierne baví (hrdinka spomína na to, ako sa narodila), ale inak je to napriek množstvu kuriozít nuda.(3.1.2017)

  • Gimli
    ****

    Skloubit evoluční, filozofické, informačně technologické, kvantově mechanické a standardně kosmologické úvahy do hraného anime byl vskutku výtečný nápad! A to přesto (nebo možná právě proto?), že je základní premisa - tedy že člověk využívá mozkovou kapacitu jen velmi omezeně - mýtus, neřku-li pitomost!(3.10.2014)

  • Eodeon
    ***

    stejně jako žádný střízlivý divák si ani já nedělám nejmenší iluze, že se Lucy svého námětu (a jeho implikací) chápe se vší vážností, kterou předpojatí kritici tak zoufale postrádají. vedle podnětnější Transcendence, seriózně míněného sci-fi z téhož roku a s podobnými motivy, může Bessonův akční biják vypadat vyloženě hloupě. námět je tu samozřejmě hlavně záminkou ke všemu tomu trikovému spektáklu, který si ovšem dovedu sám o sobě vychutnat jako svého druhu guilty pleasure. ale to je na tom filmu právě to kouzelné, že přestože nemá větší ambice, než být efektním sci-fi akčňákem, nápadně v sobě odráží rapidní vývoj v rámci vlastního žánru. /// jelikož se odborně nespecializuji na dějiny filmové sci-fi a zkoumám historii svého oblíbeného žánru víceméně na popud osobní zvědavosti, vytvořil jsem si svůj vlastní, laický systém, který mi umožňuje se v tomto nepředstavitelně rozmanitém prostředí zorientovat. systém je založený na strukturování dějin žánru v rámci filmového a televizního média podle témat a tematických motivů, nebo ještě přesněji podle otázek, které klademe nikoliv my, diváci, filmům, ale otázek, které (si) kladou filmy samotné. /// je fascinující uvědomit si, že v žánru, kde si ještě před půl stoletím převážná většina filmů kladla otázky leda po způsobech, kterými "ti zlí vetřelci z Marsu servírují lidské maso", jak ostatně svého času parodovala už jedna epizoda Simpsonů, dnes se i v rámci relativně hloupého akčního scífka dumá nad otázkami Singularity a trans- či dokonce post-humanismu. Lucy možná není příkladným zástupcem dobrého sci-fi, ale je nádherným symptomem velmi prudkého a nezadržitelného vývoje vědeckofantastického filmu, vývoje, který by singularitarián mohl s trochou drzosti označit za paralelu k exponenciálně se zrychlujícímu vývoji lidstva jako takového. vrchol je na dosah. jen si počkat.(15.2.2015)

  • Flipnic
    **

    Tuctová vykrádačka i tak nevýraznýho Limitless, lehce předvídatelná ... i když sympatickej film s naprosto nesympatickou Scarlett Johansson (myslím pouze tento film ...). Spolupráce s Jižní Koreou potěší ... ale celkově je to majnstrymová nuda, na kterou se brzy zapomene ... Navíc pro mne osobně špatně uchopitelný z psychologickýho hlediska ... v podstatě nesmyslnej scénář a bludný představy nezaléčenýho psychotika v počínající fázi ...(5.10.2014)

  • JFL
    *****

    Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí.(21.5.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Když je Venuše v konjunkci s Jupiterem, tak dokážu využít svůj mozek na 0,002% a jsem na to patřičně hrdý. Patrně proto příliš nerozumím tomu, co se děje v hlavě lidem, kteří využívají svou mozkovou kapacitu nad 10% a tak se rozhodně nehodlám zařadit mezi kritiky Bessonovy Lucy. Mne totiž skvěle pobavila a donutila mne ještě pár hodin po představení podumávat nad tím, co jsem viděl. Rozumím však i tomu, že někteří jedinci spláchnou tento snímek slovy "pitomý, zmatený či nelogický" jenom proto, že stále věří stále jednomu z nejpovedenějších mýtu lidstva, tedy, že 1+1=2, ale co když je to trochu jinak?(26.8.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 18 36 53 70
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace