Obsahy(1)
Antologií českého humoru provází Zdeněk Svěrák. (oficiální text distributora)
Recenze (5)
Koncept Úsměvů českého filmu se opravdu odlišoval od toho, co následovalo s J. Hanzlíkem, takovým způsobem, až mám nutkání nesrovnávat a hodnotit každý pořad zcela zvlášť, jako dvě naprosto cizí entity. Každopádně nás Zdeněk Svěrák prováděl mezi hvězdami české kinematografie vynikajícím způsobem, pro něj tak typickým, a když připočtu obsah, nemohu dát méně, než plný počet. ()
Zdeněk Svěrák není jen znamenitý režisér či scénárista, ale také uvaděč českého filmu. Tenhle pořad udělal a bylo příjemné se na něj pravidelně dívat. ()
Televízna spomienka na geniálnych hercov. Mám to moc rád 95%. ()
První série Svěrákovských Úsměvů českého filmu, které započaly dlouhotrvající tradici Hanzlíkovských Úsměvů. Původně šlo o určitou tématickou sérii hereckých medailonů, později se to roztříštilo do tu více, tu méně trapných talk show hvězdiček nižší svítivosti. ()
Malý televizní lexikon filmových komiků pionýrských i bezprostředně následujících období naší kinematografie otevírá širokou paletu českého filmového humoru, jimiž nás v minulých dekádách obdarovávali ti nejlepší z nejlepších. Defilé hereckých medailonů nejvýznamnějších osobností zastává formu uceleného encyklopedického hesla, tvořeného zčásti také nenásilným a cimrmanovsky didaktickým přístupem Zdeňka Svěráka v roli svébytného komentátora. Nic nechybí a nic nepřebývá. Formát talk-show, v němž Svěráka nahradil Jaromír Hanzlík už bohužel postrádá původní záměr a postupem let se z pořadu pomalu vytrácí i souvislosti. ()
Zajímavosti (2)
- Zdenek Svěrák se v epizodě To byl Hugo Haas dopustil poměrně velké chyby, když říká: „Zahrál si v Bílé nemoci (1937) doktora Galena, vlastně jedinou vážnou roli v celé své české filmové historii.“ Není tomu tak, další vážné role odehrál například ve filmech Ulička v ráji (1936), Co se šeptá (1938) nebo Zapadlí vlastenci (1932). (TomasSlach)
Reklama