Komentáře uživatelů k filmu (1 258)

  • Shakers
    ****

    Som prekvapený s toho, že Eastwood sa viac sústredil na akciu ako na drámu, aj keď je to v závere trochu škoda, pretože Eastwood už par krát ukázal, že drámy vie (Million Dollar Baby) a závery filmov tiež (Gran Torino). Keby som bol Američan tak by ma to asi viac bavilo, pretože aj keď sa tu v pravej ruke drží zbraň, v tej druhej sa zas máva vysoko americkou vlajkou. Škoda, každopádne slušný akčný film, ktorý poháňa dopredu hlavne akcia a svižný strih filmu. 89% - 4*(23.4.2015)

  • Segrestor
    ***

    "Tak nám nepřítel zase zaklekl před branami," řekla posluhovačka panu Cooperovi, který opustiv před léty vojenskou službu, když byl definitivně prohlášen vojenskou lékařskou komisí za blba, živil se prodejem psů, ošklivých nečistokrevných oblud, kterým padělal rodokmeny. "Před kerými, paní Millerová?" otázal se Cooper, nepřestávaje si masírovat kolena. "Prásklo to ve Fallúdže, milostpane, z odstřelovačky, vědí." Cooper znovu rychle prolistoval scénářem. "To vědí, že s odtřelovačkou nejsou žádný hračky. A ve Fallúdže, to je v Iráku, paní Millerová. To udělali asi Talibánci. My holt jsme jim tu Bosnu a Hercegovinu neměli brát." - - - Nakonec byl z toho pěkný film, kde úplně na závěr zaznělo: "Ježišmarjá, co blázníte, vždyť jsou tady lidi." Ovšem jen mezi řádky. A tím nemyslím řádky ředkviček. PS: Ta pointa, kterou nechci spoilovat, ta se vážně povedla. Dobrý nápad. ;-) Líbilo, ale pade na pade. Něco ano, něco ne. Tři hvězdy a pruhy a malé bezvýznamné plus za výron pana Coopera do paní Millerové.(24.1.2015)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.4/10] | me: Americký ospevný epos o modernom hrdinovy, ktorý realne existoval. Vďaka obsadeniu a réžií sa jedna o kvalitné spracovanie extra priamočiarej filmovej pocty, ktorá mierne ponapína, mierne pobaví a celý čas udrží pozornosť diváka. Nejedná sa však o nič, čo by sme tu už nemali. Mám skôr pocit, že tento typ filmov je už opotrebovaný a som prekvapený, že Clint do toho šiel. Bradleymu sa nečudujem, určite chce Oscara a vie, čo na ľudí (hlavne američanov) zaberie. Pre mňa to bol však ďalší z moderných vojnových filmov, ktorý ničím nevzčnieva nad svojich kolegov (Hurt Locker, Zero Dark Thitry, ...). Proste OK. God, country, family, right?(16.5.2015)

  • Psema
    **

    Eastwood sbírá body za to, že se nejedná o verbovací propagandistickou masáž, kterou slibují plakáty. Těžko si představit, že by po tomhle filmu o vyšinutém psychoušovi, který střílí děti a ženy, kdokoli chtěl vyrazit do ropného království za fiktivními atomovkami. Na druhou stranu je extrémně blbé, že Eastwood neumí zůstat nestranný a podle očekávání Kylea adoruje, což vrcholí extrémně stupidními závěrečnými titulky. Jako pardon, ale já tyhle srdceryvné, životem napsané story, kterak se texaský buran vydal dobrovolně do války pro pomstu národa, aby mu šiblo a on se z toho dostal, prostě nedávám. Ne, když jsou takhle přepjaté, s plochými postavami a jasným sdělením, že američtí hoši a jejich oběti jsou to nejlepší na světě. Nic proti patriotismu, ale ta okatá snaha nikoho nenaštvat a záměrně zazdít druhou stranu barikády je ubíjející. Zvlášť když po polovině vyletí z hlavně tempo a nikdo už ho nevrátí do zásobníku. Ale chápu nominace. Tohle je látka, z které musí Amerika močit slzy.(22.2.2015)

  • xxmartinxx
    **

    Tenhle film by nepůsobil divně tak před deseti lety. Ale hádám, že Clintovi už na nějaké té dekádě nesejde. Sejít mu už mohlo na tom šíleně špatném střihu, který film ve všech ohledech znepřehledňuje (a nechoďte na mě se záměry). Každopádně produkt starého republikána bez smyslu pro nadhled jak ze škatulky.(28.1.2015)

  • Hal_Moore
    ****

    Film o člověku, který se stal válečným hrdinou během čtyř turnusů v Iráku a který cítil, že nejdůležitější věcí v životě je být patriotem. Když si připočtu ještě Clinta Eastwooda na režijní sesli, míra očekávání v kvality snímku se v tu chvíli vyrovnávala s mírou očekávání patosu číhajícího na každém rohu. Díky bohu tomu tak není a Americký sniper se kvalitou v klidu může zařadit někde mezi poslední filmy z historie amerických Navy SEALs (Kapitán Phillips, Na život a na smrt). Bohužel není výsledek záživný jako knižní předloha, ale z té si scénárista velký příklad nebral a servíruje tak stejný příběh z trošku jiného pohledu. Musím mu i Clintovi navíc poděkovat, že se nesnaží Chrise Kylea propagovat jako nadčlověka, který si ve všem ví rady a nikdy nechybuje, ale ukazuje ho jako normálního člověka, který náhodou umí výborně střílet a umí si ve válečně vřavě poradit jako málokdo. Sice moc nechápu Bradleyho nominaci na cenu Akademie, ale budiž. Dostal se k silné postavě, vcelku věrohodně přivedl "Legendu" na filmové plátno a dokázal, že umí i něco jiného než blbnout na place a balit roštěnky.(21.1.2015)

  • Gilmour93
    ***

    „Force moved that battle. We killed the bad guys and brought the leaders to the peace table. That is how the world works.” Opravdu tak funguje? Na rozdíl od Kyleova otce si myslím, že na světě jsou jen vlci, ovce a ovce, co si bláhově myslí, že jsou ovčáčtí psi... V rovině válečné pornografie nepřišel Clint s ničím novým (souboj s olympionikem Mustafou byl docela zbytečná dějotvorná berlička), v úsecích návratů domů, kdy je snad každému jasné, že práce ve válce neznamená ve dvě si narazit na píchačkách a mít čistou hlavu, se zase zbytečně držel při zdi a když už se o nějaké emoce pokusil, působily jako ten kojenec, co koupili v hračkářství odnaproti. A Morriconeho Funeral? Ten když přišel, bylo už na všechno pozdě... Mimochodem, jsem si jist, že tady existuje minimálně jeden uživatel, který by si přál, aby byl Chris Kyle mezi živými, zalehl se svou McMillan Tac-50 naproti budovy broadwayského St.James Theatre a až by uviděl prolétávat Michaela Keatona, nemilosrdně ho sundal z oblohy..(5.2.2015)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Jason Hall / Predloha: Chris Kyle (kniha), Scott McEwen (kniha), James Defelice (kniha) | Hudba: Joseph S. DeBeasi | Distribúcia: Warner Bros Pictures| Štúdio: Village Roadshow Pictures | Rozpočet: 58,8 miliónov $ | Tržby: 428,5 milióna $ | Ocenenia: Oscar - 1 výhra: Strih zvuku, 5 nominácií (Film, HR Bradley Cooper, Scenár, Strih, Zvukové efekty), AFI Award - Film roku. Spolu: 9 výhier a 25 nominácií || Emočne skoro sterilný, ale technicky a príbehovo vykrištalizovaný film od nestárnuceho majstra Eastwooda. Posolstvo filmu je už zažitou príbehovou rutinou, a tak Americký sniper nemá úplne čím prekvapiť. Je to len nadpiemerná vojnovka, podfarbená Eastwoodovým rukopisom. Grand Torino so mnou hýbol viac. 78% | HD, THX, EN DTS |(9.2.2015)

  • genetique
    ****

    Spočiatku sa zdá, že je všetko ako má byť, klasický, už x-tý náborový film na objednávku U.S.Army, ktorej nemôže spraviť nikto lepšiu reklamu ako stelesnenie patrioticizmu, sám pán najslávnejší cowboyský sheriff Clint Eastwood. A ono sa nieje čomu čudovať, v dobe keď je v dohľade ďalší konflikt (Ukrajina-Rusko), možno bude znova treba regrútovať ďalších nevybúrených greenhornov a ako inak naštartovať potrebu obetovať život, než takouto brainwashovou marketingovou reklamou? Ale ak v tom má divák jasno, tak sa na tom nakoniec aj celkom dobre zabaví. Akcia brutálna, technicky vycibrené, niektoré scény naozaj pamätné a to mám vojnových filmov odpozeraných naozaj kvantum. Samozrejme niekde v polovici si tvorcovia asi uvedomili, že to natočené je podľa skutočnosti, a tak tomu bolo treba pridať na vážnosti. Glorifikácia nacionalizmu a patriotizmus samozrejme ostali v popredí, akurát sa tu objavila nejaká tá spoločensko-sociálna otázka dopadu vojny na jednotlivca. Čo je v podstate fajn, ale mohli tomu nechať ten punc čistokrvného macho filmu. Užil by som si to viac, keby do toho nepchali ten sentimentálny 20minútový záver, ktorý bol doslovne šitý na mieru publiku z oscarovej komisie. 80%.(24.2.2015)

  • Bebacek
    *****

    A já že jsem přála Oscara Chlapectví?(6.3.2015)

  • StarsFan
    **

    Síla Vlka z Wall Street spočívala v tom, že Scorsese divákovi ukázal kladné i záporné stránky hlavního hrdiny a pak mu dovolil, aby si na něj vytvořil názor sám. Problém Amerického snipera spočívá v tom, že kontroverznější momenty z života Chrise Kyla vynechává, a tak tuto kontrovezní postavu dějin vlastně glorifikuje.(18.1.2016)

  • sniper18
    ****

    Filmy o Američanoch v moderných konfliktoch moc nevyhľadávam, s ich typom zahraničnej politiky sa nestotožňujem, preto aj to delenie na tú relatívne kladnú a zápornú stranu, čo je pre mňa v tomto žánri dôležité nie je také, ako by som potreboval, ale na tento film som bol predsa len dosť zvedavý, keďže mám rád sniperskú tématiku a aj Clint Eastwood má u mňa dostatočný rešpekt a nielen, že nesklamal, ale dokonca som s výsledkom až prekvapivo spokojný. Hlavný hrdina síce nie je práve niekto, komu by som dokázal výraznejšie fandiť a obávať sa o neho, ale aspoň mi to jeho správanie počas rozmanitých situácií, či už bojových alebo civilných prišlo vzhľadom na pomery okolo neho pochopiteľné, rovnako aj ten tunajší americký patriotizmus mi prišiel podaný znesiteľne a tak som si k nemu aspoň nevytvoril odpor, čo bol pre mňa v tomto prípade asi základ a mohol som sa naplno venovať všetkému ostatnému. Veľkým plusom je, že dej sa až prekvapivo veľa času odohráva na bojisku, kde sa je stále na čo pozerať a nájde sa tu mnoho akčných sekvencií, z ktorých síce žiadna neberie dych, aby nútila pustiť si ju znovu, ale sú rozmanité, kvalitne natočené a jednoducho dostatočne zaujímavé, aby sa na ne pozeralo dobre. A najviac ma bavil hlavne ten dlhodobý súboj s nepriateľským sniperom, ktorý to nadmieru osviežuje. Ale rozhodne nesklamú ani sekvencie z civilu, ktoré sú síce presne také, ako sa aj dajú čakať, ale bavilo ma to a vôbec by mi nevadilo, keby sa civilnej časti venovali aj viac. Takže dejovo ma tu bavilo prakticky všetko, čo som teda pôvodne určite nečakal. S hereckým obsadením nie som úplne spokojný, tu som mal prakticky pri každej postave pocit, že by sa dala nahradiť niekým ideálnejším, čo platí aj o hlavnom hrdinovi, keďže Bradley Cooper mi až tak kvalitný herec nepríde, čo mi vlastne dokázal aj tu, ale zase nie je to nič, čo by mohlo výrazneišie vadiť. Takže od Amerického snipera som mal síce rozporuplné očakávania, ale Clint Eastwood to zvládol veľmi kvalitne, bavil som sa od začiatku až do konca a po Čiernom jastrabovi zostrelenom sa jedná asi o najlepší americký film z ich moderných konfliktov, aký som videl. 77%(21.6.2015)

  • Le_Chuck
    ***

    Čo som dlhšie tušil sa definitívne potvrdzuje. Eastwood je ako rejža úplne overrated. 60%(25.5.2015)

  • viperblade
    ****

    Zhlédnuto v kině. American Sniper je rozhodně hodně dobrý film, ve kterém exceluje Bradley Cooper, nicméně budu potřebovat ještě (minimálně) jednu projekci, abych si srovnal myšlenky, protože mi přišlo, že tenhle film zas ničím takovým nevybočuje z řady a především z hodně impozantní filmografie Clinta Eastwooda. Zatím tady nechám hodně silných 80 % a uvidíme, jak na mě zapůsobí druhá projekce.(5.10.2015)

  • Kaka
    ***

    Vlastenectví nuda. Psychologická drobnokresba hlavního hrdiny - průměr. Vysooktanová válečná akce ala Black Hawk Down ani omylem, minimalistické/komorní provedení ve stylu Zero Dark Thirty rovněž ne. Sniper vás neohromí ničím, snad jenom tím, jak moc plochý a předvídatelný film to ve finále je. Jakoby Eastwood neměl prostor na nic ze svých trademarků. Jednotlivé záběry neprocítíte a nebudou ve vás rezonovat, stejně tak to bude i s dialogy, které řikají osoby, s kterými na plátne nesoucítíte a nenesete s nimi jejich "břímě" - tedy snad kromě hlavní dvojice. Palec nahoru za absenci strachu v zobrazení dětského násilí a pár solidních akčních scén, které se prolínají s těmi nudnými, kde dramaticky chybí dynamika a lepší konstrukce - Ridley Scott by mohl vyučovat - peklo v Mogadišu bylo mnohem hmatatelnější.(7.3.2015)

  • 3DD!3
    ****

    Životopis legendárního texaského odstřelovače Chrise Kylea, který měl na pažbě okolo 150ti zářezů. Z Eastwooda je na stará kolena hitmaker (za víkend 90 milionů!) a velmi umírněný válečný režisér. Killů jako takových není moc, jsou úsporné, realistické a sám Kyle je ani nepočítá (to je ale frajer). Asi díky tomu, že už všichni víme jaký byl Irák fraška se tady nikdo nepitvá v politice. Prostě klasická naháněčka hadrových hlav s decentním duelem v pozadí. Snímek se na oko tváří, že samotné odstřelování nehraje hlavní roli, ale je to právě konflikt s Mustafou a nahánění Řezníka, které pomáhají divákovi v orientaci v jednotlivých turnusech. Za něco takového Eastwoodovi velké díky, protože klasický vývoj NAVY SEALa už tu byl nespočetně-krát a podaný zábavnější formou. Přeměnu z člověka na robota a zase zpátky zvládá Cooper velmi přesvědčivě, v klíčových momentech nepůsobí jako hrdina, ale jako psychopat. V těch jeho chladných modrých kukadlech je vidět mrtvá duše (proto má Kyle skoro pořád sluneční brýle). Takový HURT LOCKER tohle nemá, proto asi funguje mnohem lépe. Emoce působí uměle, na druhou stranu finále působí velice dobře, smutně, i když trochu rozostřuje hlavní ponaučení. P.S: Sám jsem velkým fandou Punishera a vážně jsem si užíval scénku o "grafické novele". Zbroj a zásobníky s nasprejovanou lebkou vypadali zatraceně dobře. Hooyah!(19.1.2015)

  • Sarkastic
    ****

    Film mě mile překvapil. Obával jsem se přemíry některých neduhů typických pro tento žánr a danou zemi, všechno to vlastenecké smýšlení, texaská výchova spolu s americkými hodnotami, zelené mozky…v jiných filmech mi tyhle věci strašně vadí, ale sem tak nějak prostě patří, a vlastně ani tolik neruší. Do toho všeho se pak přidávají pochybnosti, falešné záminky („dělám to pro tebe, abych tě ochránil“), tlak rodiny, hrozící smrt, ztráta spolubojovníků a silných scén je tu také vcelku dost (jedna za všechny se „zahoď to!“). A stejně tak se mně líbila technická stránka, zvláště zpracování pasáže v písečné bouři mi přišlo bravurní. Snímek mi tak více vadil vlastně jen v několika detailech-klišoidním soubojem sniperů, silně nedořešenou dějovou linkou s bratrem a závěrečnými titulky (film jako takový mi přišel uzavřený dobře). Celkově to vidím na solidní 4* a zároveň opětovné potvrzení faktu, že Clint na režisérské stoličce mě (snad?) nedokáže zklamat.(18.5.2015)

  • Dan9K
    ****

    Hodnocení tohoto filmu trpí, protože, kdo nesouhlasí s americkou zahraniční politikou, tak tento film odsoudí bez ohledu na jeho kvality. Samozřejmě i mně vytanulo na mysl, zda všechny ty Chrisovy zásahy byly v reálu tak jednoznačně správné a morální, jak to film podsouvá. Je jasné, že v Iráku sestřelili kde co a uniklé záběry z Wikileaks to dokazují. I tak je pro mě jeho osoba jednoznačně smutným hrdinou a ani náhodou zločincem. Samotná akce v bojišti pro mě byla strhující, a to skutečně často strhnut v akčním filmu nebývám. Je to skvěle sestříháno, skvěle zahráno a podáno uvěřitelnou formou. Závěr filmu byl zdlouhavější, ale samotné vyústění bylo hodně překvapivé a nutící k přemýšlení.(4.3.2015)

  • kulyk
    ***

    Typický rednek je jako konstruovaný pro to, aby podlehl lákavé propagandě, slezl z ovce a jel picnout nějaké ty kulturně zcela odlišné, neboť kozojeby. A když pochází z rodiny, kde se tatínkovi muselo salutovat, říkati mu pane a již ve třech letech se od něj učit, jak radostně leštit lauf brokovnice, je to předem ložený, bude z něj tuleň první kategorie, kterému nedělá potíže trefit mouše kundu na tři sta metrů v bočním větru. Tedy - kromě toho, že Britové mají prý lepšího, který se ještě k tomu (pozor, sprejer, nebo jak to...) nenechal bachnout od bývalého, z vraždění neviňátek značně duševně vykolejeného kolegy ve zbrani, kterého by pro uklidnění vzal na nějaké to likvidování zvěře za pomoci střelných zbraní (sic!), je film nedotažený, nedůsledný, nevyvážený a Newman. Ne - Ístvůd. Mně se pletou.(20.2.2015)

  • castor
    ****

    Zaznívá to pokaždé a milerád to zopakuju. Clint Eastwood to znovu ve čtyřiaosmdesáti letech nandává svým klidně o dvě generace mladším kolegům. Nějaký zásadní zážitek schází, co si budeme nalhávat. I tak je to na palec nahoru. Přenést pomocí autentické kamery válečné peklo a ožehavé americké otázky na stříbrné plátno se v poslední době rozhodlo víc tvůrců (třeba Kathryn Bigelow jednou výtečná, napodruhé nesmírně chladná a akademická), Eastwood určitě proklouzl do té lepší poloviny. Vybral si skutečný příběh, který tragicky skončil teprve nedávno, na počátku roku 2013. Slavný odstřelovač z elitní jednotky amerického námořnictva Chris Kyle, který měl rekordních 160 smrtících zářezů na pažbě z iráckého tažení, se stal obětí amerického střelce trpícího posttraumatickou stresovou poruchou. Než se tak stane, jsme svědky jeho čtyř turnusů v nepřátelském prostředí. A návratů domů, vítání potomků, keců o obraně milované vlasti i rozkladu jednoho texaského kovboje, který přichází o chvíle s dětmi a manželkou a stejně tak o kamarády v boji. Co si budeme nalhávat, počet sebevražd v americké armádě se dal každoročně počítat na stovky. Z oficiálních údajů Pentagonu vyplývalo, že počet byl v některých letech vyšší, než kolik vojáků zemřelo v Afghánistánu. Tihle bouráci holt válčí po návratu domů dál.. Lehce obtloustlý Bradley Cooper je velmi slušný, ale výkon Jakea Gyllenhaala je s jeho porovnáním o třídu lepší, i když je to vždycky subjektivní pohled. Nicméně v té pětici vyvolených (nominace na Oscara za nejlepšího herce) mi v ní sedí nejméně. Legendární Eastwood po mírně rozporuplnějším období znovu přesný a velmi jistý. Jen to okatě gumové dítě si mohl odpustit..(19.1.2015)

  • ClintEastwood
    *****

    Po hudební retro lahůdce s názvem Jersey Boys, natočil veterán Clint Eastwood v roce 2014 ještě jeden životopisný snímek - válečné drama Americký sniper. Příběh odstřelovače Chrise Kylea, kterého výborně ztvárnil Bradley Cooper jsem až do dnes prakticky neznal a jsem rád, že jsem se s ním mohl díky tomuto filmu seznámit. Eastwood zde střídá scény z Iráku s těmi civilními a tak poznáváme Chrise jako muže dvou tváří. Nejprve je to trochu nesmělý, sympatický mladík, který se přihlásí k jednotkám SEAL a projde náročným výcvikem. Stane se z něho zarytý vlastenec a válka ho pak změní natolik, že je pro něho strašně obtížné vrátit se do života a být dobrým otcem i manželem. Když už se zdá, že ho jeho válečný syndrom opouští a začíná znovu nacházet štěstí a radost ze života, tak... Je určitě dobře, že se režie chopil právě Eastwood a ne Spielberg (kterého mám jinak v oblibě), protože se bojím, že by z filmu udělal spíše uslzené, rodinné drama. Clint ale vůbec nestárne, neustupuje od svého způsobu vyprávění. Je to pořád ten drsný a nekompromisní režisér a zde to opět prokázal. Některé scény jsou tak silné (např. vrtačka, zastřelení dítěte, telefonát s manželkou za zvuků střelby, dobře zvolený závěr), že jsem žasl nad tím, co je možné natočit a co si musí někteří lidé prožít. Absence hudby (až na výjimky) není vůbec na škodu, film díky tomu působí syrově a realisticky - prostě žádný patos a ždímání emocí za každou cenu zde nenajdete. Americký sniper je již šestý Eastwoodův snímek oceněný minimálně jedním Oscarem, což je hodno velkého uznání. Ve Spojených státech film rozlámal divácké rekordy a ve mě zanechal hlubokou stopu. Potlesk vestoje, opona dolů.(27.2.2015)

1 2 3 4 5 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace