Reklama

Reklama

Vyprahlou pustinou se pomalu táhne cizinec v jasně modré uniformě seveřanů a se sedlem na zádech za sebou vleče těžkou rakev. První záběr legendárního westernu Sergia Corbucciho společně s úvodní písní odvypráví během pár minut vše, co divák o hlavním hrdinovi potřebuje vědět. Django (Franco Nero ve své průlomové roli) se jako veterán občanské války vrací domů, přičemž mu kromě pomsty nezbylo už vůbec nic. Cestou stane svědkem lynčování mladé ženy a rozhodne se jí před muži majora Jacksona zachránit. Oba pak dorazí do liduprázdného města, kde zůstává v provozu jediný hostinec s několika nevěstkami. Hospodský má totiž dohodu jak s rudými kápěmi majora Jacksona, tak s mexickými bandity – oběma stranám platí drahé výpalné. Příchod Djanga ovšem narušil křehkou rovnováhu a ohrožuje všechny zúčastněné... Ústřední zápletka o záhadném cizinci, který proti sobě pošle dva válčící klany, aby pak z města odešel středem překračujíc mrtvoly z obou táborů se nápadně podobá filmu Pro hrst dolarů (1964) Sergia Leoneho. Corbucci i Leone se totiž inspirovali dějem samurajského filmu Ochránce (1961) od Akiry Kurosawy a to dokonce do takové míry, že oba spaghetti westerny si vysloužily titul neoficiálního remaku japonského snímku. Na úspěch Djanga (1966) se pak alespoň svým názvem snažilo navázat několik desítek pokračování, ovšem skutečný druhý díl s Francem Nerem vstoupil na plátna kin až v roce 1987 a fanoušky spíše zklamal. Kultovní western silně ovlivnil i režiséra Quentina Tarantina, který na něj odkazoval v několika svých filmech, jednou i samotným jménem hrdiny v neowesternu Nespoutaný Django z roku 2012. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (193)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ak nie úplne najlepší, tak aspoň najkultovejší spaghetti-western - samozrejme mimo leonoviek. Franco Nero ako jediný z talianskych napodobňovačov Clintovho "drsného pohľadu" neupadol do zabudnutia (nejaký čas to skúšal aj Terence Hill, ale jeho vážne úlohy spláchol čas a pretrvali len tie komediálne). Legendárny nápad s truhlou, záverečná strieľačka s rozdrvenými rukami alebo tromfovanie Clinta (ktorý na jeden "záťah koltom" zložil najviac troch súperov, Django ich takto sundáva minimálne päť) - to všetko sa zapísalo do dejín žánru. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Velice slušný a velmi realistický spaghetti western, od jednoho z jeho zakladatelů Sergia Corbucciho, Leoneho souputníka ale i trochu rivala. Nicméně u tohoto filmu, bych určitě vyzdvihl, jednak docela dobrý scénář, až nečekaně vyhrocené situace, tvrdost a syrovost, již zmíněnou realističnost, ale také skvělou hudbu, kameru, střih, tedy téměř vše, co by měl více než jen dobrý film obsahovat. Nemá cenu se tu více rozepisovat, kdo jste viděli určitě mi dáte za pravdu. Prostě Franco Nero mě ve svém teprve druhém filmu, který jsem od něj z jeho začátků viděl, nezklamal. První jeho velká role (přímo ústřední), byla vynikající, řekl bych že herci přímo šitá na míru. Inu, abych to nějak ukončil. Franco jako vždy výborný a ještě něco k tomu. Poznámka pro život : nikdy nepodceňovat člověka-tuláka ze záhadným nákladem (materiálem)! ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Chápu Tarantina. Nelze nemilovat film, ve kterém mlčenlivý týpek v dlouhém černém kabátu vyhmátne z rakve gatlingův kulomet a během minuty rozstřílí odhadem třicet zlosynů. (Navíc jde o film, ve kterém se dlouho před Gaunery objevila „ear-cutting“ scéna.) Cinefilní hodnota tady sice vítězí nad řemeslnou, ale nijak drtivě. Corbucci věděl, jak by měl vypadat spaghetti western, byť se možná příliš svědomitě drží rad, které mu během natáčení poskytnul Leone a také příběh je po Hrsti dolarů jenom další variací Yojimba. Tajuplný cizinec svými pragmatickými cíli v zapadlém městečku, kde má stálý džob jistý jenom hrobník, rozpoutá miniaturní válku mezi dvěma klany. Mezitím stačí trochu zašpásovat s jedinou „dostupnou“ ženou v širokém okolí, pochopitelně prostitutkou, být brutálně mučen a utrousit pár hlášek sušších než hrdlo kovboje ztraceného uprostřed prérie. Extrémní hloubka některých záběrů, časté nájezdy a vytváření napětí pro napětí samo nesvědčí zrovna o jedinečném rukopisu. Podobně soundtrack připomíná Morriconeho a Nero Eastwooda, ale pořád jde o neskutečně stylovou, na svou dobu neuvěřitelně brutální potěchu pro oko i ucho všech diváků, jež jsou životním vyznáním cyniky. 75% Zajímavé komentáře: Mariin, RakeW ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by moh klidne zapadnout a to ze dvou duvodu. Neprinasi prakticky nic novyho a Leone. Ackoliv se Corbucci snazi, Leone je proste buh a na toho nema. Jenze je tu par veci, kuli kerejm stoji za to film videt. Jednak Franco Nero. Sice neni tak cool jako Eastwood a ani se neumi tak prat jako Hill, ale tvaril se dostatecne drsne, hrat umi a Hilla mi vzhledem dost pripominal. Navic takle rychle nekoho strilet sem uz dlouho nevidel. Taky je jeho postava dobre napsana a postupne se ukazuje, ze to az zas takovej kladas neni, ale neni ani zas tak zapornej, aby prestal bejt sympatickej. Pak hudba. Ennio Morricone to sice neni, ale rozhodne neurazi. Co se tyce pribehu, ten je dost jednoduchej, ale film ma 85 minut, takze to utece jako nic, ackoliv se tu par hluchejch a zbytecne ukecanejch mist najde. A ted se dostavam k tomu nejpodstatnejsimu. RAKEV. Uz to, ze ji za sebou taha, z neho dela kultovni postavu, jenze jakmile ji otevre, tak se zacnou dit veci. A zadny, ze by s tim pockal az na zaver, otevre ji uz nekdy zhruba po 20 minutach. Skutecne se tady snad nenajde prestrelka, kde by chciplo min nez 10 lidi a ze tu je prestrelek dost. Ta rakev je prakticky neco jako kytara pro Mariachiho z Desperada. Ted sice asi vetsine dojde, co se nachazi v rakvi, ale predpokladam, ze si nikdo nemysli, ze tam taha mrtvou babicku. Me se tenhle western i pres par chybicek docela dost libil. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Za sychravého dne do zabláceného městečka na Jihu přichází pistolník v zašlé uniformě Severu, který za sebou táhne rakev. Tak začíná spaghetti western, který je řazen do kánonu žánru hned vedle nestárnoucích klasik Sergia Leoneho. Tvůrcům se podařilo Djanga vymodelovat v ikonického hrdinu a zasadit ho do nelítostného, špinavého světa. Bohužel se až příliš snažili šokovat násilím, bezohledností a krutostí a zapomněli při tom na dramaturgii a vnitřní logiku příběhu, takže celek má podobu nesoudržného shluku impozantních scén. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • Luciano Rossi v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Film mal stovky nasledovníkov vydávajúcich sa za pokračovania. Django v mene filmu bol často krát len kvôli profitu. V Nemecku to zašlo až tak ďaleko, že každý western s Francom Nerom mal odvtedy v nemeckom distribučnom názve meno Django. (beso74)

Reklama

Reklama