poster

Křižáček

  • anglický

    Little Crusader

  • Slovensko

    Křižáček

Drama / Historický / Road movie

Česko, 2017, 88 min

Komentáře uživatelů k filmu (75)

  • sidonka

    Báseň Vrchlického Křižáček není všeobecně známá u většiny populace. Není to Polednice, kterou se snad úplně každý učil zpaměti na základce a pak jí ještě podrobně rozebíral na střední škole. Alespoň postupně dávkované útržky z ní nebo báseň přednesená na konci filmu by mohla dávat divákům větší smysl.Místo toho mlčenlivost herců a zdá se, že i celého filmu. Nedivím se, že se při tomto zpracování divák drbe na hlavě a dumá, "co tím chtěl básník vlastně říci"? Ač tento historický film byl jen na motivy básně, nebylo to nejšťastněji uchopeno. - Netvrdím, že film nemá nutit k přemýšlení, ale tady to nucení a dumání zjevně u většiny diváků nevyšlo. Když většina lidí otráveně řekne, že většinu filmu jen jede Roden na koni, něco se v této filmové básni tvůrcům zjevně nezdařilo.(9.7.2017)

  • xdutchx
    **

    Spíše se mi tento snímek jeví jako diletantství. Rámování do 4:3 je mimo. Avšak několik záběrů stojí za to vidět a to teď nemyslím ty, které si režisér vypůjčil od jiných. Přechody scén jsou na vysoké úrovni. Celkově však je film spíše zbytečným cvičením než odhalováním něčeho bytostně důležitého.(28.8.2017)

  • LuckyK
    *

    Již velmi dlouho jsem nepsal komentář, ale dnešní přidělení Křišťálového glóbu pro nejlepší film na MFF KV mně opravdu nadzvihlo. Příběh totálně řídký, tedy v podstatě žádný. Dlouhé záběry ala ruský film s úplnou absencí dialogů, žádné výrazové prostředky a dokonce ani střihově či kamerově to není vůbec zajímavé. Zřejmá napodobenina Vláčilových fllmů, ale vůbec se mu svou stavbou a hloubkou nepřibližuje. U diváků na festivalu film propadl.(8.7.2017)

  • Michal687
    **

    Středověk by IKEA(9.7.2017)

  • PartyzanFilm
    *

    Přemýšlel jsem i na odpadem, ale za pokus o něco jiného ho dát nemůžu, to respektuji. Vím přesně co tvůrci chtěli, vzhledem k tomu, že tyto filmové poemy mám rád, tak i vím, jak notně se netrefili, jak neporozuměli principům a o to více děsí vítězství na KVIFF. Dává to totiž všem zúčastněným pocit, že to udělali skvěle, jenom jsou nedocenění veřejností, která na takový film není připravena. Vězte, tvůrci, že takto to není, veřejnost umí koukat na fresky, vy jste jen žádnou nenatočili, ale to je boj s větrnými mlýny. Tento studentský pokus je vzhledem k rozpočtu (okolo 50-ti miliónů korun, přestože takový film se dá natočit za 4) výsměchem všem, kteří to myslí vážně a mně je z toho doopravdy smutno.(12.7.2017)

  • Joostas
    odpad!

    Nedávno jsem viděl pár historických filmů.Českých.Spanilá jízda.Čest a sláva.Nebo Bergmanovu Sedmou pečeť.Nechci srovnávat,ale zde jde o šunt.(1.8.2017)

  • stone
    **

    Měl to být mystický film o hledání a nalézání, o víře a naději, o vizi a realitě. A je to, jako když se žák snaží napodobit mistra. Bergman, Pasoliny? To těžko. Možná příště.(23.3.2018)

  • Arsenal83
    odpad!

    Tak túto záležitosť som mal dlho v záložke Chci vidět, po vzhliadnutí tejto paródie na film navrhujem, aby sa tu vytvorila i záložka Nechci už nikdy vidět. Ide o historický snímok pre hluchonemých, inak si absenciu dialógov neviem vysvetliť. Ale keď vás baví pozerať sa na pomalé prechádzky stredovekého trhana v lese, tak len smelo do toho.(5.4.2018)

  • Slon Hotovson
    *****

    Film, s kterým jsem se pral. Poprvé marně, čekajíc na děj, na dialog, nápovědu a vysvětlení. Podruhé jsem si jej již bez godotovského čekání užíval a putoval spolu s tvůrcem filmu nabídnutými krajinami a obrazy, které jsem si z filmu tentokrát s chutí vybíral a určoval sám poučený prvním nevydařeným soubojem.(9.7.2017)

  • Iamthewalrus
    **

    Jako čekání na Godota(30.7.2017)

  • pavle2
    ***

    Rozhodně je to jeden z nejzajímavěji zpracovaných filmů, jaké jsem v poslední době viděl.Václav Kadrnka rozhodně nemá problém v tom vyjádřit myšlenky a pocity pomocí obrazu. Ať už skrze temnou zamlženou krajinu, Rodenův zadumaný výraz v obličeji nebo skrze umělecké vize a výplody představivosti vložené do filmu. K tak uměleckému snímku musíte také umělecky přistupovat a hledat ukryté pocity a myšlenky v každém detailu. Problémem je, že jsem měl v průběhu snímku problémy najít důkaz, že se Kadrnka vlastně nějaké myšlenky snaží předat. Křižáček rozhodně umí dobře navodit atmosféru a vyjádřit pocity. Ale nemá žádný cíl. Vlastně jsem ani nevěděl, co Kadrnka chce, abych si z jeho filmu odnesl. Křížáček mi připomněl, když jsem si jako dítě představoval, že celý můj den je jeden velký film. 24 hodin nepřetržitého nesestříhaného materiálu. Podobným dojmem na mě působil Křižáček. Spousta nostalgie a umění, ale co z toho, když nevíte, jak máte film chápat. 60%(3.9.2017)

  • aquiver
    ***

    Pan Kadrnka má za tuto minimalistickou filmovou báseň pro úzké publikum můj obdiv. Poetika, atmosféra, slušná kamera, která je místy až strhující. Svou středověkou mizanscénou se kvalitativně takové Markétě Lazarové nepřiblíží, tu poráží jen diváckou atraktivitou a přijatelnější stopáží. V Křižáčkovi jde o vyprázdněnou naraci, forma hodně vítězí nad obsahem. I když by byla zasloužená, právě z těchto důvodů zatím čtvrtou hvězdu nedávám. Možná příště. 65 %(24.3.2018)

  • Myath
    odpad!

    (kviff 52) Nechápu, proč ten pán před filmem zmiňoval, jak skvělý je tento film na velkém plátně. To, co přišlo potom ve formátu jen o něco málo lepším než vertikální video na youtube, bez minimální vizuální nápaditosti, bylo roztahaných 90 minut děje, co by sotva stačil na krátký film. Roden, který hraje horní polovinou obličeje jeden výraz a pronese asi deset vět, a jeho hledání ztraceného syna je slátanina nekonečných a nudných obrazů, pro které není nejmenšího důvodu. Film nemá žádné tempo a zbytečná stopáž otravuje stále více s každou další minutou.(6.7.2017)

  • johnny_vasku
    **

    Hodinu a půl pozorujeme koruny stromů a Rodena jedoucího na koni a pronášejícího prkenné repliky – takhle to dopadá, když se v Česku nezkušený režisér pokusí o artové dílo. Příběh i jeho způsob vyprávění je zajímavý, na cestě za synem se setkáváme s událostmi, které pomáhají divákovi zorientovat se a posouvají příběh dál (modlitba, divadlo), nicméně film jako celek zkrátka nefunguje. 40 % [43. Letní filmová škola](6.8.2017)

  • ESNYR

    Další potvrzení toho, že jakékoliv udílení cen je jednoduše placenou funkcí a hodnotí se na základě obálkových metod. Jinak mi není jasné jak něco takového mohlo vyhrát jakoukoliv cenu. Šel jsem na to dobrovolně na základě tak hrozných ohlasů že jsem to prostě musel vidět. Hodnotit cokoliv v tomto snímku je asi tak stejné jako hodnotit každodenní pracovní nasazení u vás v práci. Stát tuneluje fondy na filmy a všichni mu za to tleskají. To snad už není normální. Formát filmu se hodí spíše na obrazovky a ne do kina. ČT 2 by byla ideálním programem.(16.8.2017)

  • milada008
    *

    Jak řekl fotbalový trenér Pospíchal, fotbal nemá logiku, tak po dnešním vyhlášení hlavní ceny 52. MFF K. Vary musím doplnit i film nemá logiku. Mohl jsem být přítomen druhé projekci tohoto snímku ( druhý den po premiéře na MFF ). Těšíc se na český film, na pana herce Karla Rodena v hlavní roli, jsem zaujal místo v přední linii. Film byla uvést poměrně početná delegace autorů filmu, včetně pana režiséra. No a pak to přišlo. Půlhodinový prolog bez jediného slova, kdy malý hrdina si obléká zbroj, patnáctiminutové spouštění padacího mostu a jeho další patnáctiminutové zdvihání. Pak titulky a už to jelo. Roden jedoucí na koni lesem, otevřenou krajinou, na pláži, městem. Za celý film pronesl zhruba patnáct vět ( na rozdíl od jeho filmové manželky, která nepronesla ani jedno slovo ), byl dvakrát sražen na zem, aby pro diváky po devadesátiminutovém trápení našel svého ztraceného syna. Po celou dobu projekce bylo možno pozorovat udivené tváře diváků a i potlesk po skončení promítání byl více než vlažný. Na diskusi s tvůrci mi už jaksi nezbyla síla. Co říci závěrem ? Snad jen to, že jsem viděl vítězný film 52. MFF Karlovy Vary. Přeji divákům v kinech ostrý obraz a dobrý zvuk a hlavně pevné nervy.(8.7.2017)

  • Prchlivec
    *****

    Je to film, kterých je u nás málo. Soustředěný, bez velkých gest a emocí, dějových zvratů, postupně plynoucí a hlavně kladoucí na překvapeného diváka hodně velké nároky. A zdá se, že mnozí to v zájmu svého pohodlí rychle vzdali.(9.7.2017)

  • Eseter
    ***

    Je to o tom, jak týpos de, de, de. Má to pěkné scény a pěknou hudbu. Někdy je to až příliš pomalé, ale zas je to něco jinčího a je to docela pěkné. Docela ale nesympatičtí herci, na které se mi špatně dívalo. Ale konec je super.(1.11.2017)

  • robbez
    *****

    Je docela zázrak, že takový film u nás vůbec vznikl. Samozřejmě to není běžný film, ale spíše obrazová poezie. Děj příběhu vlastně není tak podstatný, hlavní je celková atmosféra. Líbí se mi to pomalé a meditativní tempo. V mlčení je síla.(18.3.2018)

  • pesbara
    odpad!

    tak to bylo opravdu nesnesitelné(24.3.2018)

  • rivah
    *

    Festivalový král je nahý! Nepřesvědčivý, nudný, chatrně sestavený film tvářící se jako spirituální dílo.(29.3.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace