poster

Křižáček

  • Slovensko

    Křižáček

  • anglický

    Little Crusader

Drama / Historický / Road movie

Česko / Slovensko / Itálie, 2017, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sestrad
    ***

    Blbý je to, že teprve po příjezdu z MFF jsem se dostala k tomu, abych zjistila, o čem to ten Vrchlický psal - no a pak teprve mi ten snímek dává určitou logiku a vůbec klíč k tomu, co jsem viděla. To vyústění příběhu totiž, když se takhle v závěru oprostilo od té Vrchlického verze, ztrácí nějaké významové patro a to si myslím, že je škoda.(7.7.2017)

  • blackrain
    *

    Jsem naprosto běžná filmová konzumentka, klasická divačka. Takhle zpracovaný filmový příběh pro mně nebyl, bohužel. Je velmi těžký a náročný, tím pádem i uspávající. Moc se toho tady neděje. Roden někam jede na koni, Roden slze z koně, pak něco málo řekne, vybaví se mu snová vize, pak zase sedne na koně a jede, ukáže někomu na hadříku namalovaný obrázek svého malého synka. Nic jiného jsem v tomhle filmovém příběhu neviděla. Nejdříve jsem si myslela, že se snaží najít sám sebe, ale tahle hloubka tu nebyla. Takže jsem hledala někde jinde, ale nenašla. Moc jsem tenhle film nepobrala a teď ještě nechápu, proč sem Karel Roden vlastně vůbec vlezl.(10.7.2018)

  • ZHODNOTITEL
    *

    ZPŮSOB JAK NATOČIT FILM, KDYŽ NEMÁM PRACHY Úmorně dlouhé záběry, kde se nic neděje. Zábavnější jsou i televizní reklamy. Celý film by se dal odvyprávět v pěti minutách a tady je to na hodinu a půl. Ten film způsobí titěrný zájem jenom proto, že tam je Roden. Asi taky něco takového natočím. Jestli někdo parazituje na filmovém státním rozpočtu, tak to jsou právě takovéhle projekty. K čemu všemu jsou ta rádoby slavná ocenění, když diváka nechá takový film chladným. ČLOVĚK O TOM MŮŽE MLUVIT JAKO O UMĚNÍ JEN PROTO, ŽE JE TO VE FORMÁTU 4:3 A BEZ ČASTÝCH STŘIHŮ(21.3.2018)

  • xrubesd
    **

    Křižáček je divácky dost nevstřícný film: má pomalé tempo děje, téměř se v něm nemluví, téměř se v něm nic neděje, je točený na formát 4:3 apod. To je přístup, který režisér zvolil záměrně a samo o sobě to nevadí, ale takový film musí na druhou stranu umět vytvořit i z mála silnou atmosféru a po obsahové stránce mít ideálně něco víc, něco, co diváka přiměje jít mu naproti a přistoupit na pomalé a tiché vyprávění příběhu. Někdo si to „něco“ v Křižáčkovi bezpochyby najde, ale je otázka, jestli si to tam nepřidává sám. Nedá se ubránit pocitu, že divák bezmála hodinu a půl sleduje Karla Rodena jak s ustaraným výrazem jede na koni a ptá se po synovy – a nic víc.(7.8.2017)

  • Malarkey
    ***

    Křižáček splnil to, co jsem požadoval. Vizuálně mě uspokojil. A k tomu všemu přinesl i trošku toho středověku do českého filmu, což není nikdy na škodu. Škoda, že zrovna v takovém artovém duchu, jako je to v případě tohoto filmu. Je mi totiž jasné, že přístup Křižáčka běžný konzumní divák jen tak nedá. Pomalé vyprávění, statické záběry, nulový průběh děje...to všechno je Křižáček. Ale i přesto jsem v něm našel určité zalíbení...zřejmě v atmosféře ve spojení s hudbou...že jsem měl nutkání na něj dál a dál koukat a čekat, kam mě ve středověké Evropě tvůrci dál zavedou.(20.7.2018)

  • - Film byl natočen v obrazovém formátu 4:3 (odpovídající poměru stran 1.33:1), což už je v dnešní domě formát téměř nepoužívaný, zejména u filmů. (Marsik)

  • - Snímek je natočen na motivy básně od Jaroslava Vrchlického „Svojanovský křižáček.“ (Pierre)

  • - Matouše Johna, představitele syna hlavního hrdiny, objevil režisér Václav Kadrnka při cestě tramvají, kde jel chlapec se svojí matkou. (raikonen16)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace