Reklama

Reklama

Keoma

  • Itálie Keoma (více)
Trailer

Obsahy(1)

Keoma, indiánský míšenec, se vrací po občanské válce domů. Jeho bratři jej však kvůli jeho původu nevítají právě s otevřenou náručí a spiknou se proti němu. Keoma se bude muset vypořádat nejen s nimi, ale i s bandou desperátů, která terorizuje celé okolí. A jeho pomsta bude řádně krvavá! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (111)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Formálně fascinující film, který si dovolil v rovině reprezentace, střihové skladbě a způsobech rámování věci, které jsem snad nikde v "neuměleckém" filmu neviděl. Typ nenápadného drzého filmu, který nikdy neoznačíte za vlivný nebo vizionářský (jako třeba dolarovou trilogii), možná ani ne za "dobrý" podle nějakých zavedených estetických kategorií, ale je občas jednoduše uhrančivý... Už se těším, až o něm něco rozsáhlejšího napíši a budu se moci kochat některými scénami opravdu detailně. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Možno posledný čistokrvný spaghetti-western. Voľakedy dávno, keď som ešte nepoznal tvorbu Sama Peckinpaha a Johna Woo, ma fascinovali tie husté prestrelky s efektne spomalene padajúcimi zloduchmi. Pre mňa klasika žánru. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

V mlžném oparu novoroční kocoviny naprosto magický zážitek. Sice jsem se probudila do poslední cca třetiny, ale na rozsekání stačilo. Pesničky! Záběry! Nejlepší kocovina. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Extrémě vyzenovaný a uhrahnčivý Franco Nero (konstantně s odhalenou hrudí) v hodně vyjímečném spaghetti westernu s řadou psychedelických elementů, strašně namáklou choreografií přestřelek, místy dobrým soundtrackem a hlavně s důraznou notou na vztah otec - syn. Absence krve je celkem opruz, ale příjmám. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Kdyby se Sergio Leone rozhodl, že zfilmuje Nový zákon s Francem Nerem jako Ježíšem, tak by to dopadlo jako Keoma. Uhrančivý Franco Nero si vyřizuje účty v nekompromisním, ale o to více tíživějším westernu, který nešetří biblickými motivy ani hutnou atmosférou. Závěr, prostředek, konec, jen stěží můžu vypíchnout vrcholnou scénu. Keoma se na vrcholu drží od začátku do konce. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Ucházející variace na o deset let staršího Djanga, aneb Franco Nero zachraňuje další krásku a městečko před padouchy, opět za tónů tklivé písně o sobě samém. Tentokrát nenosí černou, ale je hipísáckého vzhledu, a městečko se netopí v blátě, ale jeho ulice jsou sympaticky zabordelené, přičemž kamera často zabírá postavy přes tento bordel. Zásadnější změnou je, že titulní rychloostrostřelec tentokrát není tajemnou, nýbrž zcela transparentní postavou (dozvídáme se o jeho dětství, řeší se rodinné vazby) rozčarovanou jednak z občanské války, z níž se vrací, a druhak z neutěšené situace v jeho domovském městečku, do níž se vrací. Rozčarovaný přitom není sám, v silné deziluzi nachází i své mužské vzory, adoptivního otce a černošského pomocníka. Akce je soustředěna do závěru, kdy dojde na očekávanou masivní přestřelku se záporákovou bandou, sražení hrdiny na kolena (respektive ukřižování, při kterém Nero vypadá ježíšověji než Ježíš) a finální duel, přičemž si užijeme řady zpomalovaček s baletícími zastřelenými kovboji. Plus nějaké to stopové množství mystiky v podobě tajemné staré indiánky s fatálními průpovídkami. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„The world keeps going around and around so you always end up in the same place.“ Keoma reprezentuje Svobodu, babizna s vozejkem Smrt a nenarozené dítě Život. Symbolismus, mystika, Shakespeare, Peckinpah. Nyní už máte potřebné indicie k tomu, abyste se zorientovali v lehce děravém příběhu průběžně dopisovaného scénáře a pochopili, proč se Nero po návratu z Woodstocku ihned zapojil do produkce zpomaleně umírajících nesvobodných padouchů a pouštěl si k tomu tam pořízené hudební nahrávky. Špagety došly, kruh se uzavřel. Franco může Björnu Borgovi vrátit paruku.. „He can't die. And you know why? Because he's free. And man who's free never dies..“ ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zřejmě poslední slovo v žánru spaghetti westernu s lehkým tónem mystiky. Franco Nero je coby titulní hrdina skvělý a přesně takový, jaký se pro danou postavu dá čekat. Jenom mezi záporáky (a že jich není málo) schází nějaký hlavní superdémon (jako třeba Ramon či El Indio z "Dolarovek", major z "Djanga"), všichni splývají do davu (ani Caldwell nemá mnoho prostoru). Za zmínku stojí výtečná kamera, přestřelky alá Peckinpah také nejsou k zahození a film celkově ani na chvilku nenudí. "Keoma" je hodně zajímavý a skvělý western, kterému však hodně přidává (možná z poloviny) úžasná a mrazivá ústřední píseň. 80%. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Už dlouho mě spaghetti western nenadchl tak jako Keoma. A je to o to zajímavější, že (pokud vím) nemá vůbec nic společného se Sergiem Leonem ani s Enniem Morriconem. Oslňuje ale úplně vším. Na první pohled jednoduchým, nicméně skvěle podaným a ve výsledku i hutným osudovým příběhem plným výborných postav, úchvatnou režií, která se Leonemu vyrovná, chytlavou hudbou, herci... Jak říkám, úplně vším. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Pokud si představím věci, které dělají špageťáckej western špageťáckym westernem, tak zde jsou snad všechny a to jak v dobrém, tak v tom nepříliš povedeném (poněkud dřevěnější herectví menších i větších rolí). A ano, je to povedené, zarostlý a vyvlasený Franco Nero hází zadumané pohledy a moc nemluví, přičemž čelí démonům své minulosti (což mi připomíná, měl bych zavolat bráchovi, hm). Děj je sice prostinký, ale funguje, více méně, bohužel ale nedokáže naplnit stopáž a má tak dva vrcholy, z nichž ten druhý je nastavovaná kaše (zdravíme Tarantinovského Djanga, mimochodem). Zkrátka a dobře, je to slušná žánrovka, co má ucházející přestřelky a zádumčivého pistolníka, co dělá pif paf a s brokovnicí zas pchžžrrž. Howgh. ()

A_FISH 

všechny recenze uživatele

Keoma, neznal jsem. Velmi, velmi stylové. A Franco zarostlý jako Ježíš, ukřižovaný ve větru a dešti, nejstylovější. A ty songy, no kurva! Zatim quattro, ale chci vidět znovu. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Keoma je western, který má hutnou, místy až apokalyptickou atmosféru, v níž dominuje uhrančivý až démonický Franco Nero alias Keoma - drsný míšenec, jenž jde s pěstmi, kolty, nožem a puškou vstříc spravedlnosti. Ačkoliv se zpočátku jeví jako neohrožený hrdina, můžeme ke konci snímku sledovat, že i on chybuje a mnohdy se štěstím vyvázne jisté smrti. Vynikající hudba dokonale dokresluje jednotlivé scény. Toto je snad první ryze italský western, jenž mě bavil dějem, herci, hudbou a zpracováním scén včetně všech přestřelek a rvaček. Potěšila mě i role Woodyho Stroodea, kterého všichni známe z úvodu kultovního giganta mezi westerny. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Patří nepochybně ke špičce žánru. Hvězdičku navíc bych dal, kdybych neznal o deset let staršího Djanga. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

No nevím, ale Frantík Nerudný by neměl sveřepě hledět do dáli a ukazovat rozervané nitro jako Clint. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Odpad italowesternu, resp. anarchistický brak (nehledě k naprosto nevhodnému obsazení role indiánského míšence Francem Nerem). Pro primitivní diváky zvýšené efekty vzduchem létajících pistolníků, jež zasáhla kulka. Závěrečná scéna se řvoucí rodičkou a Keomova "filozofická" sentence jako tečka na konec- to je opravdu vrchol stupidity! (Díky těm, kteří tomuto šmejdu dali - navzdory zde převažující chvále - rovnou hodnocení "odpad"). ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Keoma je takový pro mě netypický western, jsem zvyklý na postavy typu Eastwood a ne takový parchant jako Nero, ale rozhodně to není na škodu. Nero se umí pěkně rozzlobit a všechny pěkně pokosit. Westerny mám rád a tohle nebyla žádná pruda. Masakr jak má být. Jediné co mi dost vadilo byla hudba která oproti třeba Merriconemu nemá správnou atmošku a celkově se špatně poslouchá. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Tento spaghetti western má množstvo nedostatkov, ktoré je vhodné pri jeho sledovaní prehliadnuť. Potom vyniknú prednosti (hudba, Franco Nero, kamera ...), vďaka ktorým je možné film dopozerať bez toho, aby to divák považoval za stratený čas. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Dnes by člověk řekl asi cool. Nevím zda v sedmdesátých letech byl tento termín tak běžně užívaný jako označení pro něco stylového, ale to je jedno, Keoma je prostě cool. Parádní akce vyšperkovaná slow-motion při zásahu sice nemusí každému sednout, ale mě to nijak nerušilo a užíval jsem si dalšího ocelového hrdinu Franca Nera, výbornou hudbu a skvělé padouchy, zejména Keomovi bratři se povedli. Jen ten mystery konec a rodinné zúčtování už mi přišlo trochu navíc. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Já vím, že to tak nevypadá, ale já miluji westerny a to jak ty klasický, kdy si pistolník narve do pusy celý stoh sena a to pak žvýká po zbytek filmu. A pak ty méně klasický westerny, takový ty který nejsou úplně známý a tenhle kousek, tenhle diamant je tedy fakt něco. Depresivní je to jak řemen, akční řežba ke konci je dechberoucí a ta krutost, ta z toho filmu doslova teče. A to sem ještě nezmínil tu práci s kamerou, hudbu a tu symboliku v podobě staré ženy, která pronásleduje Keomu všude. Franco Nero možná prorazil díky roli Djanga, ale tenhle film je srdcovka. ()

Reklama

Reklama