Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na janovském policejním oddělení je zástupce komisaře Belli (Franco Nero) vyhlášený svou urputností a někdy až bezhlavým smyslem pro spravedlnost. Už několik měsíců se Belli společně se svým nadřízeným Scavinem (James Whitmore) snaží rozkrýt mezinárodní drogový kartel, ale jejich zátahy nic nového neodhalily. A když se jim konečně podaří zatknout jejich libanonskou spojku, popraví kartel nepohodlného svědka dřív, než stihnou dojet na stanici. Scavinovi se tak potvrdí nejhorší obavy: vedení kartelu má kontakty a možná i kontrolu nad policií, rozehraje proto nebezpečnou hru. Belli zůstává v nevědomosti a rozhodne se jít po nejpravděpodobnějším podezřelém, mafiánském šéfovi Cafierovi (Fernando Rey). K Belliho překvapení se však Cafiero stává jeho prozatímním spojencem a poskytne mu několik cenných vodítek ohledně příští předávky zboží a možného napojení kartelu na vedení města... Snímek Enza G. Castellariho se stal zlomovým bodem jeho kariéry i rodícího se žánru eurocrimi, známého také pod italským názvem poliziotteschi. Policie stíhá, zákon osvobozuje (1973) nebyl zdaleka první italský film inspirovaný drsnými americkými thrillery, který těžil z bezútěšné vlny násilí a kriminality přecházející přes celý Apeninský poloostrov a v němž hrdina bere zákon do svých rukou. Stal se ale kasovním hitem a pomohl nastolit žánr i jeho ústředního představitele, někdejšího Djanga a nyní drsného policejního vyšetřovatele Franca Nera. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Začátek velmi dobré spolupráce Franca Nera a režiséra Enzia Castellariho, která vyvrcholila ohromným westernem "Keoma". V subžánru Poliziotteschi to byl pak rovněž první filmový počin! Italský nemilosrdný policejní inspektor Belli (Franco Nero ve formě!) se utká se silným evropským drogovým gangem. Jak více se blíží k samotnému jádru mafie, nejen jeho život je čím dál tím více ohroženější. Film se podle mého povedl, má slušnou atmošku, dobré umístění (Italský Janov nebo Francouzská Marseille), poměrně zajímavý a místy dost spletitý scénář, zrada mezi samotnými zločinci, ale i kus sentimentu v některých scénách, je to prostě typický 70' zločinecký rychlý pohled, obsahující násilné vraždy, hodně lidí je tu různě převálcováno a přejeto, divoké efektivní přestřelky, nějaké ty záběry do minulosti a zpomalovací sekvence při střelbě (které využil i ve svých dalších filmech), Kamera je velmi zručná a po vizuální stránce je film opět perfektní. Hraní společně se zajímavou hudbou od bratrů De Angelisových, je další silná stránka filmu, Nero tu předvedl vesměs civilní a nesmírně vyrovnaný, profesionální výkon, byl jasně na špici ze všech. Oslnivá úvodní automobilová honička, a posléze opravdu peprná a velmi realistická auto-exploze, patřili k tomu nejpovedenějšímu z celého filmu! Z Castelarových EuroCrimi se ale i tak toto dílo v mém pomyslném žebříčku zařadilo v uvozovkách jen na třetí příčku na pozdější "Stret Law" (velmi netypický Nero) a majstrštyk "Big Racket" film bohužel neměl. Komentář zde jako první v pořadí.. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na začátku je parádní honička. Já mám pro ty fízlácký Alfy ve vyblitě zelený barvě strašnou slabost. Potom je tam nějaký násilí a ultra-násilí a evidentně se tenkrát nikdo nebál to ukázat. A to včetně násilí na ženách a na dětech. Ale ten film nemá vůbec žádnou pointu. Prostě čekáte, jak se hlavní postava nějak krutopřísně pomstí, ale najednou padnou titulky a je konec. Podle ostatních komentářů existuje teda i nějaká delší verze. Moje hodnocení se teda vztahuje k tý verzi bez konce. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

S uživatelem Enšpíglem jsme si domluvili další online televizní sledovačku a volba tentokrát padla na italskou kriminálku sedmdesátých let, které s pravidelností nabízí Česká televize. Celou dobu to bylo přesně v tom duchu, co si pod pojmem staré italské kriminálky dovedete představit. Perfektní oldschool automobilové honičky Fiatů s Alfou, sem tam nějaká přestřelka, brutalita jako svině. Navíc brutalita vedená na ženách a dětech, což je na dnešní poměry vlastně až nemyslitelný. Co Vám budu povídat, místy to byl fakt náhul jak hovado. Čekal jsem, jak se s tím Franco Nero popere a doufal jsem v mega kosící závěr. Ten se ale nedostavil. Úplně ten závěr popřel celý film. Pak jsem si přečetl komentář uživatele westman a zjistil, že Česká televize upravila závěr filmu? Vážně tomu tak je? Já na internetu po chvíli hledání žádný alternativní konec nenašel. Pokud by to byla pravda, není to trošku zbytečné? Ten film je brutální celou dobu, jeden závěr, na který jsem celou dobu čekal, a ve který jsem doufal, by asi už nic moc nezměnil, ne? Takhle to skončilo bez odplaty...takže jako kdyby to ani konec nemělo. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Kultovní status, který si toto poliziotteschi v Itálii nese, je tak trošku nezasloužený. Franco Nero, na kterém celý film stojí a padá, je skvělý herec, s širokým výrazovým rejstříkem, ale tady ho Castellari tlačí do polohy, která mu není vlastní. Připomíná spíš králíčka Azurita na speedu – rychle mluví, nebo spíš křičí, hodně a přehnaně gestikuluje, prostě až směšně přehrává a nekouká se na to hezky. Zápletka je sice sofistikovanější, než u jiných poliziotteschi filmů, ale než se začně opravdu něco zajímavého dít, uteče poměrně dlouhá doba. Akce je pomálu, a spíše než no-brain zábavy jsem se dočkal hodně pletichaření s věčně rozčileným Nerem. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak ted jsem si přečetl koment uživatele westman a já se ptám český televize , to je jako pravda ? To myslíte vážně, vždyt to úplně změnilo podstatu celýho filmu ten "ČT závěr". Nechci dělat unáhlený závěry, neznám okolnosti s právy atd, ale je to hrubé ovlivnění celého filmu. Celou dobu je to nekomprisní, tvrdá jízda, s každou přibývající minutou začíná přituhovat a já jako divák jsem s pohledu France Nera vytušil finále, které nebylo a teď je otázkou proč. V podobě, které jsem viděl dnes 27.10. 2020 na ČT art dávám 3* ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama