poster

Querelle

  • anglický

    Querelle

Drama

Západní Německo / Francie, 1982, 108 min

  • Martin741
    *

    Plane. Teda aby som uviedol veci na pravu mieru : filmovu teoriu som nestudoval a permanentne si delam prdel z vystudovanych filmovych teoretikov -elitarov, odmietam si masirovat prostatu pri vzajomnych dialogoch Madsbendera s ostatnymi uzivatelmi na filmovej teorii. Jo a panske konecniky nepovazujem za pritazlive. PS zbuznelu homoromantiku neuznavam ani sucasnu homopropagandu.1 %(11.7.2017)

  • garmon
    ***

    Poslední Fassbinder mi bral radost z Geneta. Omylné je zde především obsazení policisty Maria, který je v knize popsán jako Querellův dobyvatel, ba vzor - a zde je to jakýsi vyžilý buzík. Možná ten kožeňácký fetiš? nevím. Bohužel i samotný Querelle, Brad Davis, je vyžilý buzík - jeho hivem sešlý obličej má blíž k opici, než k živočišné bujnosti Querella. Lysiane je v knize přibližně o deset míň, než Moreau ve filmu - a Kaufmann je na roli Nonna taky příliš tlustý... Ostatně: polovice půvabu románu byla v sexuální otevřenosti (do češtiny je ostatně přeložena jen cenzurovaná verze!). Fassbinder na to ukázat ocasy nějak už neměl koule. Maximálně makety - bogajego... Doba se měnila, táhl marketing, hvězdy, jména. Přicházela další generace, byl čas odejít...(8.11.2015)

  • zona
    *****

    Vrcholné dílo jednoho z největších, nejoriginálnějších a nejprovokativnějších filmových režisérů. Fassbinder našel k románové předloze pozoruhodný estetický klíč: pseudodivadelní stylizaci. Genetův text tím dokázal přetavit do výsostné vizuální formy, aniž by ho zbavil temného (homo)erotického obsahu.(18.2.2008)

  • StaryMech
    **

    Labutí zaúpění idolu mého diváckého mládí. Údajný vzlet vstříc volnosti sestupem do podsvětí. Epitaf příteli, který spáchal sebevraždu, a možná něco jako generálka té vlastní. Slovy kolegy Schloendorffa dovršení režisérovy osobní cesty od mačistického hetero- k důslednému homosexuálovi. Podle jiných jeho závěť, či naopak tvůrčí selhání. Některé z kritických rozborů "Querella", odkazujících mimo jiné na Brechta, surrealisty, Resnaise, (W.S.) Burroughse, Angera mě zaujaly víc než samotné dílo, při jehož sledování mě v bdělém stavu udržovalo chvílemi jen svůdné výtvarno a občasné (většinou marné) přání prohlédnout aspoň kousíček temného propletence erotiky a smrti, melodramatického tanga vášní, mužských mocenských vazeb a závislostí. Nebýt přítomnosti Fassbinderových celoživotních témat - hledání sebe sama a neuskutečnitelné lásky ve světě, kde "láska", to jest její měšťácká karikatura, je chladnější než smrt - zcela se ztotožním s RADKOvým komentářem. Zmínku si myslím zaslouží skutečnost, že píseň "Each Man Kills the Thing He Loves" v podání Jeanne Moreau je zhudebněným úryvkem z "Balady o žaláři v Readingu" Oscara Wildea.(25.12.2014)

  • Adiemus
    ****

    Divadelní stylizace, ano. Trochu mi vadil posun proti předloze, protože tím se trochu ztrácí dilema Lysiany, která by nejraději z postavy dvou bratrů, (Josefa) Querella a Roberta, vytvořila ideálního partnera. Samozřejmě bezúspěšně. Logicky měl Brad Davis hrát dvojroli. Ale jako pokus zfilmovat nezfilmovatelného Geneta - 80%.(29.1.2008)

  • - Brad Davis dělal na place před každým záběrem kliky, aby napumpoval svaly. (5150)

  • - Querelle je jedním ze dvou čistě homosexuálních filmů, které Reiner Werner Fassbinder natočil. (5150)

  • - Franco Nero zakázal svému synovi, aby se na Querelle někdy podíval. Hrozně se styděl za to, že hrál homosexuála. (5150)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace