Reklama

Reklama

Il terzo occhio

  • USA The Third Eye
Thriller / Horor
Itálie, 1966, 98 min

Obsahy(1)

Bohatý gróf Mino (Franco Nero) vedie šťastný život so svojou matkou (Olga Solbelli) a slúžkou v zámku na vidieku. So svojou priateľkou Laurou (Erika Blanc) plánujú svadbu. Dosiaľ skoro bezstarostný život preruší až záhadná autonehoda jeho lásky Laury. Ako keby toho na neho nebolo dosť, záhadne zomiera aj jeho matka. Tú chvíľu využije slúžka Marta (Gioia Pascal), ktorá je do Mina dávno zamilovaná. Lenže Mino vypreparuje Laurino telo a jeho láska bude pokračovať, až kým nedostane chuť zabíjať mladé ženy a tu sa dostavuje ďalšia šanca pre slúžku Martu... (ash99)

(více)

Recenze (10)

pepua 

všechny recenze uživatele

Po prvním shlédnutí pocity dost smíšené. Jsou tu okamžiky, kvůli kterým se vyplatilo na film podívat (jedno, které, prostě tu jsou), ale jako celek jsem si film příliš neužil a to překvapivě i přes jeho kratší stopáž... 8.3.2011.: Po nějaké době musím poupravit své hodnocení – zvýšit jej, napodruhé totiž vyplula na povrch příjemně tajuplná atmosféra a tím jsem si film užil daleko více, je to kvalitní raritka... ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Italská odpověď na slavné Psycho, v níž Franco Nero koketuje s Perkinsonovým Batesem. Oba rádi preparují zvířata, jsou ovlivnění svou matkou a ženy mají nejradši studené. Podobně chladná je i atmosféra, ta černobílost dodala filmu punc naléhavosti. Příběh nemá šanci nudit, stále se v něm něco děje. Pro fanouška napínavých thrillerů a hororů bude ale nejvděčnější závěrečná půlhodina, která předvede i trochu explicitního násilí, které si Hitchcockův opus nemohl dovolit. Každopádně Nero je ve své roli grandiózní, všechny ty šílené grimasy střídá s nevídanou jistotou, a je to právě on, kdo mě donutí přemýšlet o vyšším hodnocení. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Dám cokoliv za to, když ta ženská zmizí.....stačila by nějaká malá nehoda. Nehody se přeci v životě stávají." Mysteriozní psychothriller snímaný černobílou kamerou s F.Nerem v hlavní roli. Jeho přerod v šílence není špatný, ale popravdě - místy je až křečovitě teatrální, což působí poněkud rušivě. Naštěstí přehrává jen v několika scénách. Kladné postavy v hlavní roli chybí, a tak mi bylo vcelku jedno, kdo zemře. Ovšem tajuplná a občas napínavá atmosféra, pohledné ženy a hudba doplňující šerosvitnou kameru za to stojí. Škoda, že tvůrci nevyužili více zámecký interiér a okolí stavby (hřbitov v mlze či podzemní kobky bych uvítal), film se tak mohl přehoupnout alespoň jednou nohou do gotiky - to se však nestalo. Kromě despotické matky zde příliš spojitosti s Psychem nevidím. A ani ona neodpovídá přesně té, jež tyranizovala Normana Batese. Ostatně vraždění rozjíždí zcela jiná postava... Přes určité výtky se mi film líbil, užil jsem si ho, a proto dávám temné 4*. Děkuji PetruPanovi za tip a poskytnutí filmového zážitku. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Úžasný, elegantní a svým způsobem i velmi stylově natočený černobílý psychologický thriller s báječnou gotickou atmosférou, nějakými těmi pre-giallo elementy a decentnější exploitací. V hlavní roli s mladým, elegantním, čisťoučkým, nastrojeným a učesaným Francem Nerem (později tomu docela tak už nebylo), úžasně všestranným hercem. V roce '66 (pro něj velmi úspěšným) měl velmi zásadní roli ve filmu "Django" a poté ještě v pokračování "Adios Django". Tento film není vůbec známý, ale přesto jde o vynikající podívanou a troufám si říct, že je to první skutečně úspěšný Francův film, včetně jeho památného psychopatického výkonu, který stojí nejen za zmínku, ale přímo za vidění.."Il Terzo Occhio" si zřetelně vypůjčuje některé prvky (dominantní matka, necrofílie, preparace mrtvých zvířat) od Alfreda Hitchcocka z jeho mistrovského "Psycha", především z postavy Normana Batese, ale i z některých prací od Edgara Allena Poea. Jako obvykle nejen tento italský horor je v mnoha způsobech daleko explicitnější a chorobnější než uznávané americké filmy. Nerův postupný sestup do úplného šílenství, poté co přišel o svou milovanou snoubenku, hrála ji kráska Erika Blanc (zemřela při autonehodě-vražda ze žárlivosti), ale i o matku, byl vyobrazen velmi efektně (děsivý výraz v obličeji, vylekané oči, rozechvělost, pot po celém těle atd). Takových rolí měl za celou svou kariéru jistě víc, zmíním se třeba o "A Quiet Place in the Country" nebo "Autostop rosso sangue". Absolutně neznámý a nedoceněný film, drahokam ve svém žánru, který rozhodně stojí za to znovu objevit. Tím prvním, kdo tak učinil, byl taliánský trashmaestro Joe D'Amato. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Zapomenutá perla s hvězdou italského filmu. Psychologický thriller, kde si Franco Nero střihl roli opravdu ne nepodobnou Normanu Batesovi. Ve svém šílenství tu však není jeho hrabě Mino sám a zdatně mu sekunduje služebná Marta motivovaná svou neopětovanou láskou. A vzhledem k tomu, že zhrzená žena je horší než peklo, je zaděláno na pořádný průšvih. Třetí oko naznačuje jak snadný je propad do temnot. Někdy stačí jen popostrčit, tak jako v případě nešťastné zamilované Marty, jindy potřebujete silnější stimul, třeba pohled na svou mrtvou snoubenku. Pak už stačí udělat ten jeden jediný krok a není cesty zpět. Minimálně za giallo bych film neoznačoval, jediný útok chladnou zbraní, připomínající praktiky žlutého žánru, mi k tomu nestačí. Gotický horor si už tak netroufnu posoudit, nicméně nemyslím, že lehce pochmurná atmosféra panského sídla k takovému žánrovému zařazení stačí. Ale tady je možné, že jsem charakteristické prvky nevnímal, nejsem znalec. Mé nadšení trochu kalí jen nepovedený souboj ústředních postav, kterou choreograf, by-li vůbec přítomen, silně odflákl. Nero pak nepůsobí jako šílenec, ale blbec. Vše, co se však stane poté, už se dá směle označit za dokonalé, zejména scéna s vyzvánějícím telefonem a plazící se zkrvavenou obětí patří k vrcholným okamžikům celého filmu. Skvělá čtyřka. ()

Reklama

Reklama