Reklama

Reklama

Top line

  • Česko Sólokapr (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Zkrachovalý pisálek Ted Angelo (Franco Nero) pobývá v Kolumbii jako zahraniční dopisovatel, ale místo reportáží raději vymetá bary a zpíjí se do němoty. Vzpruhu mu přináší až nález aztécké dýky jedním z domorodců, neboť ta je zřejmě součástí obrovského pokladu conquistadorů ukrytého v horách. Angelo však rozhodně není sám, kdo o nález projevuje zájem a zběsilá honička za indiánským zlatem tak může začít. (J.Connor)

(více)

Recenze (9)

movie 

všechny recenze uživatele

Nikoliv TOP LINE, ale spíše TRIP LINE. Italský cinetrash, který se snaží vytěžit natolik neslučitelné filmy jako HONBA ZA KLENOTEM NILU, TERMINATOR, LIFEFORCE a i THEY LIVE. Je to zároveň klasický případ produkce, která začla a skončila u toho, že si najala Franca Nera a k tomu jednu hollywoodskou osobnost (George Kennedy), která se neštítí špinavé práce, a na nic jiného už nezbylo. Resp. zbylo na jednoho terminátořího robota, zbylo na hezkou malbu kosmické lodi, která to omylem zakempila v brazilské jeskyni, přičemž s sebou nabrala španělský galeon z 15. století a zbylo na jednoho mutanta, ovšem pro jistotu natočeného ve značném šeru. Scéna psychedelické honičky bosého Nera skrz kaktusovou plantáž s frenetickým Georgem Kennedym, likvidace robota v červeném tričku rozzuřeným býkem (!!), necitlivý střih a místy solidní techno soundtrack patří mezi prvky, díky kterým na TOP LINE ještě chvíli nezapomenu. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Dobrodružství, akce a až pak špetka sci-fi. Ted Angelo objeví prostřednictvím jednoho z domorodců tajemnou jeskyni, v níž se ukrývá loď. Loď v horách? No, to není všechno, páč nad ní je ještě jedna loď...Na roboty a mimozemšťany sice dojde až v poslední čtvrthodince, ale robot je fešný a metamorfóza mimozemšťana bez počítačových efektů potěší každého milovníka mechanické klasiky. Automobilová honička v horách nemá chybu! A útěk přes kaktusovou pláň...nu, G. Kennedy si ji na rozdíl od Nera užíval. Krásná Mooreová, ďábelská Stavinová - co víc si přát? Samozřejmě Italové zejména v 70. a 80. letech bez problémů kopírovali kdejaký film, co se jim namanul, tudíž odkazů tu je spousta. Pro žánrového příznivce jde ale o lahůdku s krásnými přírodními lokacemi Kolumbie a typickou osmdesátkovou hudbou Maurizia Damiho. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Pohodové trasho jedoucí na vlně - pokladové dobrodružství skoro jak Indy Jones - špiónská pronásledovací historka - Terminator - They live. Možné jen v Itálii. U mě dobrý, protože je to solidní zábava, má to sympatickou ústřední dvojku, slušné tempo a závěr jak víno. Samozřejmě pro nemilovníky trashe a zvláště toho evropského asi nekoukatelné. Al dente. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ani neviem, či tento snímok u nás pozná viac ako 10 ľudí. Zabudnutý, ale rozhodne nie právom. Má to pekne budovanú atmosféru a dobrý záver. Rád by som si tento snímok pripomenul. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tak, na dnešné pomery už značne archaická jedno-dvojhubka, ktorá sa podobá na expresívny Jaguár a taktiež pripomína vizuálom i niektoré Spencerovky s Hillom. Mišmaš ultra, k tomu odkazy na širokú spleť konšpirácií, hold slávnym titulom (Terminátor) a ostrosťou prahnúcemu teplu letných lúčov. Mix žánrov, komédie, naivnosti, navidomoči i napätia a takého toho vzácneho nostalgického nahliadnutia na kvalitou síce dosť prepečený film, ale má isté "čaro". To pochopia pamätníci, alebo cieľovky. ()

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Franco Nero se v roli chrabrého novináře snaží zůstat naživu poté, co v Kolumbijské džungli objeví spadlé UFO. V patách jsou mu nejen všechny světové tajné služby, ale i agresivní emzáci. Zábavné italské béčko, které má vše, co taková dobrodružná podívaná za italské peníze v polovině 80. let nabízela. Charismatického hlavního hrdinu, pohlednou hrdinku, exotické lokace, mizernou syntetizátorovou hudbu, legrační triky napodobující Terminátora a svižné tempo. Nedá se to brát vážně, ale když si člověk vypne mozek a odmyslí si, že to vzniklo v roce 1988, může se slušně bavit. ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Na závěr se sice několik zábavných momentů najde, předtím se ale člověk musí prokousat opravdu hodně těžkou nudou. ()

TERRORDROME 

všechny recenze uživatele

Typický taliansky brak z osemdesiatok, kde prifetovaný Francek nero nájde v jaskyni vesmírnu loď a potom ho všetci prenasledujú. Trochu prekvapivo tu Franco nie je za žiadneho borca a iba uteká a uteká, ako v scéne kde beží bosý po kaktusovej pláni a autom ho prenasleduje diabolsky sa ujebávajúci George Kennedy. Občas je film aj celkom vtipný, trebárs v scéne úniku nákladiakom s bujarými ožranmi a samozrejme sranda s terminátorom a jeho parádnym vyplazeným okom ( schytá doň petardou ) čo sa otáča zo strany na stranu... a rozdá si to s býkom! Nakoniec sa jedna ženština premení na extra slizkého mimozemšťana a pokúsi sa zožrať Franca. Taká celkom obstojná kravinka. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Franco Nero, George Kennedy a italský dobrodružný snímek s kapkou nějaké té špionáže, komplotů a mimozemským kyborgem. Je to tak. Italští filmoví tvůrci takovéto žánrové mixy v osmdesátkách dělali hodně často a protože se diváci nějakým způsobem přitáhnout prostě museli, nemůže být divu, že po úspěchu akčního sci-fi ´Terminátor´ (1984) dostal tento snímek ještě druhý název ´Alien Terminátor´ a podobný filmový plakát po úspěchu snímku ´Honba za diamantem´ (1984). Co se týče děje, použito bylo nepřeberné množství motivů z mnoha známých filmů napříč žánry, takže jako příklad by se dala uvést scéna s rybářskou lodí v jeskyni, což připomene scénu lodě na poušti ze snímku ´Blízká setkání třetího druhu´ (1977), z čehož se nakonec vyklube kosmická loď, což tento námět pochází ze snímku ´Legenda o zlaté perle´ (1987). A dalo by se pokračovat dál. Dobrodružné filmy o honbě za poklady byly v kurzu hlavně od filmového fenoménu ´Dobyvatelé ztracené archy´ (1981), což, mimojiné, o něco později potvrdil i samotný Chuck Norris snímkem ´Firewalker´ (1986), a tak není divu, že jich vzniklo jako hub po dešti nejen v Hollywoodu. Ale to, co vytvořili Italové, byla ve své době skutečně rarita. Guláš všeličeho pospojovaného dohromady sice shlédnutelný s určitým odstupem je, ale do paměti se zaryje právě tou svou bizarností ve vykrádání z jiných snímků. V rámci divácké zábavy si tak mohou diváci vzájemně i zasoutěžit ve znalostech filmů tím, že budou hádat, který snímek jaká scéna připomíná. A to je na celém tomto filmovém pokolení asi tak vše. ()

Reklama

Reklama