poster

Smrtící Avalon

  • Japonsko

    Avalon

  • Japonsko

    アヴァロン

  • Polsko

    Avalon

  • Slovensko

    Avalon

Akční / Fantasy / Sci-Fi / Drama

Japonsko / Polsko, 2001, 106 min

Režie:

Mamoru Ošii

Scénář:

Kazunori Itó

Hudba:

Kendži Kawai

Producenti:

Atsushi Kubo
(další profese)
  • sinp
    **

    Trošku to s Váma pravda zamává, jenže zkuste hledat hlubší význam v takovém nevyzrálém mixu úchylných barev a momentu hráčské vášně. Renomovaný vizionář Oshii nepochopitelně vsadil na hranou verzi, kde se topí velké procento slibných nápadů. Pro neznalého diváka (to jako mě) je stejně nepochopitelný i aspekt Polska v průběhu celého filmu. Nic proti katolickým sousedům, ale v zajetí vyzívavě arogantní holky, co krade hodiny vlastního života v alternativní realitě drsné hry docela pěst na oko. Fanoušci podobných ražení kleknou na zadek už jen po nášupu úvodní zpomalovačky a nevstanou až do orchestrální dávky. Ostatní preventivně varovat více než nutné. Smrtící Avalon je věc pro fajnšmekry, nedotažená vize. V principu však zajímavý pokus, jenom ne pro každého.(9.9.2009)

  • kaylin
    **

    "Smrtící Avalon" na mě nezapůsobil ani formou a ani obsahem. Přišlo mi to strašně prázdné, s důrazem na to, jak to vypadá, ale ve skutečnosti ani ta vizuální stránka nepatří ke skvělým, jen je zajímavá. Nejsem velký hráč, ale k hraní nemám tak daleko, ale stejně mi tenhle film přišel jako cílený na někoho úplně jiného. Nevím na koho.(13.6.2016)

  • Šakalík
    ***

    Docela se divím tomu, že má tenhle snímek ještě celkem solidní hodnocení, protože to je sci-fi opravdu jen pro otrlé. Navíc, jak ve svém komentáři výstižně vyjádřil DaVID´82, tenhle film není o obsahu, ale o formě. Ta je skoro až umělecká, takže člověk spíše obdivuje zajímavě nasnímané momentky než film jako celek. Kdybychom se totiž zaměřili na použité techniky a způsob vyprávění nepříliš domyšleného příběhu, narazili bychom na spoustu úskalí a zrad. Tak předně zobrazení virtuální reality, nadto té budoucí, je na rok 2001 opravdu ubohé, pač ty triky z osmdesátých let působí skutečně velmi lacině, i když si dovoluji tvrdit, že to byl režisérův promyšlený tah. On totiž celý film působí tak nějak „zaprášeně“, čemuž výrazně napomáhá i ten nahnědlý filtr, přes který to je natočené. Tady totiž nejde o preciznost a nabubřelé efekty z dílen softwarových mágů, ale právě jen o tu formu. Otázkou je, zda to není mrhání potenciálem. Ten Avalon sice má, ale dokáže ho prodat jen velmi úzkému okruhu diváků.(4.9.2011)

  • killjezor
    ****

    Tenhle film asi není pro všechny. Na první pohled působí jako akční snímek, ale už po pár minutách si uvědomíte, že je to o něčem úplně jiném. Sonda do života profesionální uznávané a oblíbené hráčky, která se žene za dosažením nejvyšší úrovně. Pro evropského diváka je trochu matoucí zasazení do děje do Polska, přitom dialogy jsou vedeny v japonštině.(30.9.2008)

  • Tyler
    *

    Zvláštní film...a bohužel naprosto nezajímavý. 106 minut vlekoucích se jako želva po endoprotéze, nulový scénář, strašné herecké výkony a totálně zmatená režie. I když možná v tom všem smysl byl - jenže kdo by ho hledal? Proč ztrácet čas filmem, ve kterém po čtvrthodině následuje pětiminutová "umělecká" scéna, která je vlastně jen sestřihem toho, co jsme už viděli? Samozřejmě v proházeném pořadí, se spoustou prolínajících se flashbacků, tajemných pohledů a s chorálem v podkresu...Vizuální stránka působí v prvních okamžicích příjemně, postupem času (s nulovou vypovídací hodnotou filmu) se ukazuje jako samoúčelná masturbace. A to nemluvím o poslední části filmu, která velmi násilně přejde do klasického vizuálu...(11.12.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace