poster

EXODUS: Bohové a králové

  • Velká Británie

    Exodus: Gods and Kings

  • španělský

    Exodo: Dioses y Reyes

  • USA

    Moses

    (neoficiální název)
  • USA

    The Book of Exodus

    (neoficiální název)
  • USA

    Exodus

    (neoficiální název)
  • Španělsko

    Exodus: Dioses y reyes

  • Slovensko

    Exodus: Bohovia a králi

Akční / Dobrodružný / Drama

Velká Británie / USA / Španělsko, 2014, 151 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HAL
    ***

    Není to taková ideová zrůdnost jako Noe od Aronofskyho, ale spíš hrozně jednoduché řemeslo, ve kterém se zajímavější myšlenky vejdou do zhruba pěti vět, a vychází z nich zhruba to že křesťanský Bůh je genocidofilní zmrd (takže to samé co Noe), a že když nepomáhá terorismus, tak potřebujete víc terorismu. Což by mohlo na Ridleyho Scotta vrhat dost blbé světlo, ale on holt jen slepě následuje předlohu, pozitivní jen je že z ní nedělá nesmyslnou frašku, a ani ohavnou agitku. Svou obvyklou režijní nápaditost ale nechal odpočívat, všechno zaplácává velkým rozpočtem, takže půlka filmu jsou trikové scény z ptačí perspektivy, klasický budget poisoning, a přitom tam není nic co by mohlo utkvět v paměti. Snad jen pár naopak velmi komorních scén s docela dobrým Balem... a bohužel i všechny scény Johna Turturro, jehož obsazení do role starého faraona je největší castingový fail v dějinách kinematografie (smál jsem se celou dobu co byl na plátně, ještě že brzo umře) 7/10(5.3.2015)

  • Superpero
    ***

    Přišlo mi to natočené na jistotu. Je sice fakt, že v biblickém příběhu těžko hledat inovace, ale např. Aronofsky stejnak svého Noeho pojal trošku originálně. EXODUS neobstojí ani v konfrointaci s ostatnímy Ridleyho historickými eposy. Prostě jsem se chvílemi nudil. Mojžíš mě nejvíc bavil, když si myslel, že je Egypťan. Jakmile mu naroste bíbr, tak jen čumí a bůh terorizuje Egypt pohromami. Finální apokalyptický přechod přes moře je sice fajn, ale už to nevytrhne. Navíc si musíte říci, že ti Židi jsou vlastně pěkný močky, když se nedokázali osvobodit sami a potřebovali k tomu hypercheaty od boha. Alespoň že měl Mojžíš opravdu pěknou ženu.(3.1.2015)

  • Rob Roy
    ***

    Exodus je nejslabší film Ridleyho Scotta od Labyrintu lží (a i ten mě bavil víc). Samozřejmě na to jděte, už toho moc nenatočí a velkolepých historických filmů je minimum. Ale i vizuálně to je na Scotta odbytý, jakoby točený celou dobu pod mrakem a vyšisovaný, s prací Johna Mathiesona a jeho prací se světlem se to nedá srovnat (Robin Hood, Království nebeské). Dlouhý a zároveň zkratkovitý a podivně bezživotný. Bale i Edgerton se snaží, ale scénář jim toho moc nepovoluje. Nejvíc nakonec pobaví Spud z Trainspottingu a jeho vysvětlování příčin ran egyptských.(29.12.2014)

  • Chlupis
    ***

    Vzhledem k mé adoraci posledních Scottových snímků až překvapivě líný film. Ve všech ohledech je Exodus průměrný: Zaillianův scénář jen tupě interpretuje už stokrát viděné, herci i přes své nepopiratelné kvality nemají moc co hrát, Wolski má k dispozici úchvatné scenérie, ale komponuje a svítí je často příliš fádně... Sám Scott pak celý příběh vede během 150 minut prazvláštně uspěchaně a nemotivovaně. Takový Princ Egyptský dokázal podobnou narací uhranout během témět polovičního času a například Darren Aronofsky letos ukázal, že biblický příběh se dá adaptovat i mnohem odvážněji a osobněji.(25.12.2014)

  • Shushika
    ****

    Dobré. Pro mě zajímavý pokus demytologizovat a provádět svého druhu historicko-kritickou (sebe)reflexi kodifikované tradice a zároveň odjinud remytologizovat. Přičemž nejlepší je to v intimnějších momentech a tehdy, když to "předlohu" bere "zadním schodištěm". Ano, i na 2.5h je to uspěchané (DC nutnost), zkratkovité, místy bizarně obsazené (Bremmer, Turturro, nevyužitá Weaver), odtažité a sebevykrádající (víc lučištníků už Scottova filmografie opravdu nepotřebuje). Ale věřím tomu. Kdo tvrdí, že to vzniklo jen proto, aby si Scott pohrál s egyptskými ranami, zjevně neviděl Pompeje. To je teprve fetiš na katastrofy! Tady vizuál/CGI slouží a vlastně nijak zásadně neční.(26.12.2014)

  • Joel Edgerton

  • - Ve stejném roce byl uveden i další vysokorozpočtový snímek vycházející ze Starého zákona, a to Noah (2014). (JORDY)

  • - Pred premiérou mal film o reklamu postarané. Christian Bale sa totiž vyjadril, že Mojžiš bol schizofrenik a patrí medzi najbarbarskejšie postavy, o ktorých počul. Tiež dodal, že túto starozákonnú postavu považuje za osobnosť, ktorá bola veľmi utrápená, zároveň však aj búrlivá a veľmi temperamentná. Po týchto výrokoch sa do filmu opreli mnohé kresťanské skupiny. (Zdroj: aktualne.sk) (kacer4)

  • - Produkcia najala 3 000 komparzistov a hlavne v Maroku nechala ušiť cez 4 000 filmových kostýmov. (Zdroj: realfilm.cz) (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace