Režie:
Robert AldrichScénář:
A.I. BezzeridesKamera:
Ernest LaszloHudba:
Frank De VolHrají:
Ralph Meeker, Albert Dekker, Paul Stewart, Juano Hernandez, Wesley Addy, Marian Carr, Marjorie Bennett, Mort Marshall, Cloris Leachman, Robert Cornthwaite (více)Obsahy(1)
Drsňák Mike Hammer (Ralph Meeker), losangelské súkromné očko, jednej noci zvezie Christinu Bailey (Cloris Leachman), vystrašenú mladú ženu, ktorá bežala po ceste. No Mikovo auto je vytlačené z cesty neviditeľným gangsterom, vyvlečú ho z auta a Christinu mučia, no žiadne informácie z nej nedostanú. Tak gangstri oboch vložia naspäť do auta a zhodia ich z útesu. Hammer sa preberá v nemocnici. Velda (Maxine Cooper), jeho sekretárka, mu oznámi, že Christina je mŕtva a Pat (Wesley Addy), Mikov priateľ policajt, mu radí zostať mimo tohto prípadu, no Mike si myslí, že by to mohol byť veľký prípad (znamenajúci preňho veľké peniaze), pretože je do toho zapletená FBI. Mike, Velda a Nick (Nick Dennis), Mikov kamarát automechanik, začnú vyšetrovanie v nádeji, že zistia, prečo bola Christina zavraždená... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (68)
Po parádnom úvode som trochu vychladol. Nebavila ma hlavná postava a ani baby neboli tie pravé femme fatale. Príbeh ma príliš nebral. Od otvorenia skrinky a odhalením what´s ago to však nabralo neuveriteľné grády, každom scénou to bolo lepšie a lepšie a korunu tomu nasadilo úžasné finále. Silných 8/10 ()
Vytříbený béčkový noir jako předzvěst Twilight Zone. Filmařsky efektní stylovka s řadou skvělých "ghost town" lokací (x), hlavní hrdina je sympaticky sráč a hulvát, dojem ještě posiluje tajemná hrozba a neurčitý "they" záporák, a pak to krásně atomově apokalyptický finále - nihilismus na max! #Noirvember ()
Dosti atypický noir, který postrádá řadu žánrových atributů. Třeba zde chybí osudová tíha nad postavami, zdá se totiž, že hlavní hrdina (nehorázně sexistický prase, mimochodem, který by potřebovalo nakopnout, až by se z něj stalo Apollo 18) vzešel čistě z drsný detektivní školy a nic mu nehrozí. Počíná si jak nějaký komiksový avatar. Přesto se v Kiss Me Deadly srocuje všech šest základních podmětů filmu-noir. Dělí se na tři sociologické a tři umělecké. Mezi sociologické patří nový realismus uměleckého ztvárnění násilí, ovlivněný zkušeností druhé světové války, nárůst kriminality v Americe a popularizace psychoanalýzy. Mezi umělecké pak americký román drsné školy, evropský film (německý expresionismus, francouzský poetický realismus, Hitchcockova anglická špionážní melodramata) a hollywoodské žánry oblíbené v třicátých letech (horory Universalu, gangsterky Warner Brothers a klasické detektivky produkované převážně Foxem). ()
,,Zvědavost zabila kočku..." Mě zase téměř zničila závěrečná pointa. V začátku typický noir s drsným soukromým očkem a jeho sekretářkou, která je ,,víc než sekretářka" se postupně proměňuje v brutální pátrání po MacGuffinovi, kde si nebere servítky ani hlavní hrdina, ani padouši (mezi které mimochodem patří i Jack Elam - ten, kterého tak trápila moucha v Tenkrát na západě) a kde každá druhá žena je psychicky labilní. Robert Aldrich se nebál jít do toho naplno a obohatil tak žánr o další chuťovku. ()
Mike Hammer je natoľko tvrdý súkromný detektív, že o tom ani sám nevie, ide o to, že mu to neustále dáva najavo jeho okolie a nakoniec sa podľa toho začne aj správať (ženy mu iba tak padajú do náručia, gangstri ho nezabijú, aj keď majú príležitosť). Viac kamerová exhibícia, ako scenáristická originalita zdobí túto snímku, ktorá toho do noiru veľa nového nepriniesla, ale keďže sa zrejme drží predlohy, asi to nebolo ani jej primárnym zámerom. Samozrejme, že diváka poteší minimálne brutalitou nielen záporákov, celého osadenstva príbehu, ale aj Hammera, ktorý sa s ničím príliš neserie a neviem, ako sa s tým vysporadúvali doboví diváci. Takže príbeh vcelku fádny, zato podanie svieže. Podobne komplikované a zároveň jednoduché, ako Maltézsky sokol alebo Hlboký spánok, ktorých kvality som doceňoval tak nejak časom a podobne to bude asi aj s týmto filmom, pri ktorom som sa ale bavil o trochu menej, ako s Bogartom. ()
Galerie (56)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Zajímavosti (14)
- Asi v polovici filmu si Mike skontroluje odkazovač a počuje oznam, že počas jeho neprítomnosti mu nikto nevolal. Ako mohol vedieť odkazovač, že nebol doma? To nedokážu ani oveľa modernejšie prístroje. (beso74)
- V literárnej predlohe boli nezákonnou substanciou drogy a nie rádioaktívny odpad a zločineckou organizáciou Mafia a nie komunisti. (beso74)
- Film bol natočený za menej ako tri týždne. (ambron)
Reklama