poster

Kouzlo měsíčního svitu

  • anglický

    Magic in the Moonlight

  • slovenský

    Kúzlo mesačného svitu

Romantický / Komedie / Drama

USA / Velká Británie, 2014, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ***

    Ještě tak před rokem bych nad Woodym Allenem a Colinem Firthem mávl rukou a s klidem bych si nechal jejich filmy ujít. Nyní jsem odhodil předsudky a dal šanci tomuto nejnovějšímu iluzionistickému kousku. Faktem je, že to hlavní, co film má jsou skvostné slunné exteriéry francouzské riviéry a...Emmu Stone..jo a taky lehce odhadnutelnou zápletku. No co, vyhrává tu forma nad obsahem, a jelikož to alespoň dobře odsýpá, jedná se o takovou menší jednohubku...55%(14.11.2015)

  • Rosaviva
    ***

    Woody Allen umí napsat lepší komedie, vtipů tu moc nebylo, osobně jsem myslela, že jich teda bude víc, ale i tak jsem se u některých scén/hlášek, pobavila. Hlavní role byli vybrané dobře (především pak Emma Stone), i když věková hranice mezi hlavními hrdiny se mi zdála až příliš velká. Každopádně se jedná o příjemný film. Neurazí ale ani nenadchne. 3*(7.8.2014)

  • ScarPoul
    ***

    Stále rozmýšľam čo mi na filmoch Woodyho Allena tak strašne chýba a zisťujem že je to samotný Woody. Woody ako postava, ako žijúci charakter, ako manifest intelektuálneho podivína túžiaceho po láske a večnosti. Mnoho hercov sa vystriedalo na jeho poste a každý odviedol brilantný výkon. Ale na konci dňa potrebujem tie veľké okuliare a rozhadzujúce ruky, aby som veril postave jej zmätenosť. Magic in the Moonlight je príjemným filmom. Krásna Stone, sympatický Firth a nádherné prostredie južného Francúzska. Samotná myšlienka a pointa sú ale značne primitívne a postrádajú premyslenejší plán. Ak je na jednoduchom príbehu naskladaných kopec významov a výsledná pointa sa prevlečie do niečoho iného, zostáva vo mne pocit sklamania. Woody to vie aj lepšie. Omnoho lepšie.(1.10.2016)

  • NinadeL
    ****

    Malý hezký film, který jakoby byl skutečně natočen na konci 20. let. Jen nepatrnou shodou okolností v něm hrají současní herci. Naprosto skvostné. Konečně, už jsem někdy nemilovala něco, co mi nabídlo Berlín roku 1928? Bylo by to velmi bláhové něco takového byť jen očekávat. A samozřejmě Colina nemám nikdy dost, až se tomu sama podivuji. #čsfdprojekce(19.8.2014)

  • sportovec
    *****

    Woody Allen zraje jako víno. A jakoby dospíval. Jeho svět se zvětšuje, pročišťuje, zjasňuje. Staré téma Shawova PYGMALIONU pojednává v důsledně zachovávaném dobovém rámci, byť jeho retro se časově posouvá do meziválečné doby končící konjunktury. Feminismus už není výstředností ztřeštěných žen, ale vážně braným společenským jevem, vůči němuž si však patriarchát stále zachovává zřetelný odstup. Zrcadlí to allenovské vedení dialogů a pojetí obou postav. Je - v nejlepším smyslu - feministické: americké děvče ze Středozápadu, vládnoucí zřetelným půvabem provázeným nezanedbatelnou inteligencí, i poněkud snobský a až arogantně namyšlený, ale neméně nadaný a tvořivý muž Albionu, který si však stále zachovává kontakt se skutečností a své sebestředné přesahy drží pod kontrolou. Poněkud křečovitá zápletka kolem otázky, zda triky, předváděné iluzionisty, jsou skutečné či naopak pečlivě nacvičené klamání vděčného diváka, je zachráněno sopečnou zamilovaností, do níž se sebevědomý muž propadá se zápalem a horečnatostí nic netušícího jinocha. Katarze, spojená s těžkým úrazem milované tety, ho vrací postupně do skutečnosti. A ženské spiknutí, poslední šance rychle dozrávajícího oboustranného životního vztahu, slaví kýžený úspěch. Pat, k němuž skvěle gradovaný příběh rychle spěje, však přesto ponechává viditelnou převahu na ženské straně. Ale co by muž, který právě do značné míry objevil sebe sama, neudělal pro štěstí milované bytosti, když slunce, které se rozzáří, pohladí svými paprsky i jeho? Životní láska, kterou potkáme - zdaleka ne všichni - zpravidla jednou za život, sezdala dvě individuality nesnadného oboru. Allen, jako vždy precizní ve všech ohledech filmového řemesla i své nenapodobitelné autorské filmové řeči, buduje toto štěstí na přirozených základech psychologicky úsporně, ale výstižně vykreslených postav, daleko přesahujících žánr klasických konverzačních divadelních her přelomu 19,. a 20. století. Jakoby hledal a našel sám sebe. A s tím a tím i svého vděčného filmového diváka.(7.8.2014)

  • - Kameraman Darius Khondji natáčel na klasický 35mm film. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo na jihu Francie. (Terva)

  • - Během jednoho z několika výletů Stanleyho (Colin Firtha) a Sophie (Emma Stone) zmiňuje Stanley jako svoji nejoblíbenější symfonii "Beethovenovu sedmou" a její houslové party. Přesně tato symfonie a tyto houslové party hrají v pozadí finální scény filmu Králova řeč (2010), když Král Jiří VI (Colin Firth) čte 3. září 1939 svůj projev. (baribal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace