poster

Kouzlo měsíčního svitu

  • USA

    Magic in the Moonlight

  • Velká Británie

    Magic in the Moonlight

  • Slovensko

    Kúzlo mesačného svitu

  • Irsko

    Magic in the Moonlight

  • Kanada

    Magic in the Moonlight

  • Nizozemsko

    Magic in the Moonlight

  • Nový Zéland

    Magic in the Moonlight

  • Belgie

    Magic in the Moonlight

  • Austrálie

    Magic in the Moonlight

Romantický / Komedie / Drama

USA / Velká Británie, 2014, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cherish
    ****

    Ač jsem si myslela, že Woody Allen opravdu není má krevní skupina, protože několik snímků z jeho starší tvorby mi značně nesedlo a na víc jich zatím nemám odvahu, jeho novější filmy se mi celkem i líbí a po minulém lehkém zklamání z Jasmíniných slz je Kouzlo měsíčního svitu pro mě opravdu trefou do černého. Colina Firtha jsem měla vždy celkem ráda, ale poslední dobou se mi začíná hodně dostávat pod kůži. Emma Stone výborná a atmosféra 20.let? Nádhera! Až se mi to více rozleží, možná to bude mít Woody ode mě poprvé za plný počet.(8.12.2014)

  • pm
    *****

    Život samozřejmě smysl má. Jen proto filozofie ustoupila radosti ze života a Woodyho Allena mohla převálcovat Jane Austenová. A já nahozená dobrou náladou kašlu na rozum a nenacházím jediný důvod, proč by mi to mělo vadit. Tím spíše, že darcyovské monology jsou v podání Colina Firthe stále dokonalé.(17.8.2014)

  • sportovec
    *****

    Woody Allen zraje jako víno. A jakoby dospíval. Jeho svět se zvětšuje, pročišťuje, zjasňuje. Staré téma Shawova PYGMALIONU pojednává v důsledně zachovávaném dobovém rámci, byť jeho retro se časově posouvá do meziválečné doby končící konjunktury. Feminismus už není výstředností ztřeštěných žen, ale vážně braným společenským jevem, vůči němuž si však patriarchát stále zachovává zřetelný odstup. Zrcadlí to allenovské vedení dialogů a pojetí obou postav. Je - v nejlepším smyslu - feministické: americké děvče ze Středozápadu, vládnoucí zřetelným půvabem provázeným nezanedbatelnou inteligencí, i poněkud snobský a až arogantně namyšlený, ale neméně nadaný a tvořivý muž Albionu, který si však stále zachovává kontakt se skutečností a své sebestředné přesahy drží pod kontrolou. Poněkud křečovitá zápletka kolem otázky, zda triky, předváděné iluzionisty, jsou skutečné či naopak pečlivě nacvičené klamání vděčného diváka, je zachráněno sopečnou zamilovaností, do níž se sebevědomý muž propadá se zápalem a horečnatostí nic netušícího jinocha. Katarze, spojená s těžkým úrazem milované tety, ho vrací postupně do skutečnosti. A ženské spiknutí, poslední šance rychle dozrávajícího oboustranného životního vztahu, slaví kýžený úspěch. Pat, k němuž skvěle gradovaný příběh rychle spěje, však přesto ponechává viditelnou převahu na ženské straně. Ale co by muž, který právě do značné míry objevil sebe sama, neudělal pro štěstí milované bytosti, když slunce, které se rozzáří, pohladí svými paprsky i jeho? Životní láska, kterou potkáme - zdaleka ne všichni - zpravidla jednou za život, sezdala dvě individuality nesnadného oboru. Allen, jako vždy precizní ve všech ohledech filmového řemesla i své nenapodobitelné autorské filmové řeči, buduje toto štěstí na přirozených základech psychologicky úsporně, ale výstižně vykreslených postav, daleko přesahujících žánr klasických konverzačních divadelních her přelomu 19,. a 20. století. Jakoby hledal a našel sám sebe. A s tím a tím i svého vděčného filmového diváka.(7.8.2014)

  • Flego
    ****

    Rok sa stretol s rokom a Woody nám opať prichystal cestu do duší svojich postáv. Tentokrat bol rozbeh pomalší, jeho príbeh sa v prvej tretine potkýnal o zbytočne naťahované scény a dej sa posúval slepačím krokom. Potom to prišlo a náramne som si to užíval, hlavne vďaka niektorým brilantným dovtipným dialógom, ktoré pobavili, ale prinútili aj k zamysleniu.(7.12.2014)

  • castor
    ***

    Tady se zřejmě hodně oprašovalo a vytahovalo to, co dřív fungovalo, nebo se kdysi nepoužilo. Woody Allenovi bude letos osmdesát. Vidina odpočinku je mu cizí, s železnou pravidelností nás každoročně těší inteligentním, příjemným a neuspěchaným kouskem. Tentokrát to nicméně není na nějaké velké aplausy, na filmové ceny a bohužel ani na obyčejný obdiv obyčejného diváka, který to s ním každý rok zas a znovu zkouší. Příběh tentokrát vystavěl hodně mechanicky, k postavám to netáhne, dialogy nevolají po tom, abych si je chtěl přehrát znovu. Chybí konflikt, chybí pořádný příběh. Místo toho tu máme pouhá nedorozumění a nemalou tvůrčí lenost, která jakoby nechtěla překročit hranici průměru. Co si budeme nalhávat (a to zdůrazňuji, že stále má můj obdiv), ale kupříkladu Poznáš muže svých snů, Jasmíniny slzy, Užívej si, co to jde nebo Kasandřin sen zajímali a lákali už jen díky hercům, chronické nostalgii nebo právě jménu režiséra. Jinak šlo o plácání se ve stereotypech a osvědčených motivech. Jeho filmařský turismus mi navíc úplně nesedí, často v tom nic „navíc“ nenacházím. Tentokrát se vrací k oblíbenému tématu – odhalování falešných médií – znovu prostřednictvím sarkastického skeptika, kterému poplete hlavu mazané děvče. Jenže v případě Allena by to chtělo nějakou pořádnou výzvu. A k těm osmdesátinám ještě jeden slušný filmový nádech!!(13.5.2015)

  • - Kameraman Darius Khondji natáčel na klasický 35mm film. (Terva)

  • - Během jednoho z několika výletů Stanleyho (Colin Firtha) a Sophie (Emma Stone) zmiňuje Stanley jako svoji nejoblíbenější symfonii "Beethovenovu sedmou" a její houslové party. Přesně tato symfonie a tyto houslové party hrají v pozadí finální scény filmu Králova řeč (2010), když Král Jiří VI (Colin Firth) čte 3. září 1939 svůj projev. (baribal)

  • - Natáčení probíhalo na jihu Francie. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace