poster

Kouzlo měsíčního svitu

  • anglický

    Magic in the Moonlight

  • slovenský

    Kúzlo mesačného svitu

Romantický / Komedie / Drama

USA / Velká Británie, 2014, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salisbury
    ****

    Luna rozvířila kouzelný hvězdný prach, který se usadil na příběhu jenž je nafouknut Woody Allenovskou scénáristickou genialitou. Hrátky se slovy, které mistr vždy umí velmi příjemně vměstnat do úst herecké společnosti, jsou hřejivě malebné a rozhodně nenudí. Colin Firth opět ukázal jak umí brilantně prodat svůj šarm a hlavně herecký um. Emma Stone by zas svou neutuchající roztomilostí mohla rozladit nejeden tranzistorový přijímač, který je pevně ukotven v síti kmitočtové frekvence. Kouzlo měsíčního svitu je balzámem na duších těch, co rádi se nechají unést v hvězdném korábu vtipné noblesy.(11.8.2014)

  • sportovec
    *****

    Woody Allen zraje jako víno. A jakoby dospíval. Jeho svět se zvětšuje, pročišťuje, zjasňuje. Staré téma Shawova PYGMALIONU pojednává v důsledně zachovávaném dobovém rámci, byť jeho retro se časově posouvá do meziválečné doby končící konjunktury. Feminismus už není výstředností ztřeštěných žen, ale vážně braným společenským jevem, vůči němuž si však patriarchát stále zachovává zřetelný odstup. Zrcadlí to allenovské vedení dialogů a pojetí obou postav. Je - v nejlepším smyslu - feministické: americké děvče ze Středozápadu, vládnoucí zřetelným půvabem provázeným nezanedbatelnou inteligencí, i poněkud snobský a až arogantně namyšlený, ale neméně nadaný a tvořivý muž Albionu, který si však stále zachovává kontakt se skutečností a své sebestředné přesahy drží pod kontrolou. Poněkud křečovitá zápletka kolem otázky, zda triky, předváděné iluzionisty, jsou skutečné či naopak pečlivě nacvičené klamání vděčného diváka, je zachráněno sopečnou zamilovaností, do níž se sebevědomý muž propadá se zápalem a horečnatostí nic netušícího jinocha. Katarze, spojená s těžkým úrazem milované tety, ho vrací postupně do skutečnosti. A ženské spiknutí, poslední šance rychle dozrávajícího oboustranného životního vztahu, slaví kýžený úspěch. Pat, k němuž skvěle gradovaný příběh rychle spěje, však přesto ponechává viditelnou převahu na ženské straně. Ale co by muž, který právě do značné míry objevil sebe sama, neudělal pro štěstí milované bytosti, když slunce, které se rozzáří, pohladí svými paprsky i jeho? Životní láska, kterou potkáme - zdaleka ne všichni - zpravidla jednou za život, sezdala dvě individuality nesnadného oboru. Allen, jako vždy precizní ve všech ohledech filmového řemesla i své nenapodobitelné autorské filmové řeči, buduje toto štěstí na přirozených základech psychologicky úsporně, ale výstižně vykreslených postav, daleko přesahujících žánr klasických konverzačních divadelních her přelomu 19,. a 20. století. Jakoby hledal a našel sám sebe. A s tím a tím i svého vděčného filmového diváka.(7.8.2014)

  • Pegas1632
    ****

    Klasicky příjemnej Woody - oddychovka. Colin je výbornej jako vždy, Ema je taky fajn, ale jeho kvalit prostě nedosahuje Příběh je prostý, průhledný, protkaný klasickým Allenovským humorem a nadsázkou - ale nic co by bylo nutné vidět na velkém plátně - skalní fanoušci Allena nebudou zklamaní, pro nefanoušky je to prostě jeden z mnoha jeho asi brzo zapomenutých filmů. 70%(7.8.2014)

  • maddy
    ***

    Klasická vzťahová, romantická Allenovka, otázne je nakoľko to po takmer päťdesiaty krát bude stačiť? Pri Magic in the Moonlight som mal totiž pocit, že Woody sa tento krát ani veľmi nesnaží a točí skôr na zotrvačnosť. Čo síce u neho neznamená, že je to automaticky zlé, akurát tu už všetko niekoľko desiatok krát bolo. Po režijnej a hlavne scenáristickej stránke stále veľmi fajn, avšak tento krát sa využívajú už niekoľkokrát omieľané motívy, ide sa málo do hĺbky postáv a hlavne iskrenie medzi ústrednou dvojicou Firth vs Emma Stone veľmi nefunguje (z časti aj kvôli vekovej nekompatibilite), načo dopláca pravažne záverečná štvrtina filmu, ktorá nevyvoláva žiadne emócie. Taktiež aj samotný príbeh o (falošnom) médiu sľuboval omnoho viac a nakoniec sa zakončí tou najjednoduchšou pointou. Woody síce stále baví, darí sa mu opäť navodiť príjemnú retro štylizáciu do 20. rokov 20. storočia, má dobre napísané dialógy s pár vypointovanými narážkami na náboženstvo, ale tento krát to je tak všetko. Ako komédia totiž Magic in the Moonlight nezabaví, nakoľko vtipu tu je veľmi málo a na romantiku tu je zase veľmi málo iskrenia medzi úhlavnými predstaviteľmi. Je to len taká rýchla, pozitívna oddychovka s fajn dialógmi. No to „fajn“ mi u Woodyho nestačí, nakoľko som zvyknutý na viac. Mám pocit, že niekedy je možno lepšie netočiť filmy stoj čo stoj každý rok, ale nechať nápady v hlave dozrieť a potom priniesť zaručenú pecku ako napríklad minuloročné, o niekoľko desiatok úrovni kvalitnejšie Jasmínine slzy (aj keď chápem, že to je psychologická dráma a nie romantika, takže porovnávať sa to až tak nedá, no predsa je to dôkaz, že Woody to vie aj lepšie). CELKOVO: 3* (6/10)(12.12.2014)

  • Sarkastic
    ****

    „Jestli napálila i tebe, pak musí být vážně dobrá. Ale mě neošálí!“ Zábavné ani ne tak kvůli hláškám (i když sarkastický Firth občas z úst vypustí něco se slušným humorným potenciálem) jako úsměvnému jiskření mezi hlavní dvojicí (romantická linka prostupující celý film) a také divákově napětí, zda velký kouzelník usvědčí „médium“ z podvodu nebo ne. Nicméně, Woody mě v jedné chvíli (Stanleyho monolog v nemocnici) docela vyděsil, už jsem se začal pomalu obávat, zda můj oblíbenec nezačíná mít příznaky senility, naštěstí jenom blafoval a já si oddechl (hloupě jsem naletěl, ale znáte to, věk nezastavíte). Zbytek filmu po Stanleyho triku byl už samozřejmě naprosto čitelný, avšak přesto ho režisér dokázal přednést nanejvýš milým způsobem. A když si k tomu přidám skvělý soundtrack, dobovou atmosféru a celkově velmi příjemný pocit z filmu, dostanu slabší 4*. „Ty mi neodpustíš?“ – „Já ti nemůžu odpustit. To může jen Bůh.“ – „Ale tys říkal, že žádný Bůh není.“ – „Přesně o tom mluvím.“(6.1.2015)

  • - Kameraman Darius Khondji natáčel na klasický 35mm film. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo na jihu Francie. (Terva)

  • - Během jednoho z několika výletů Stanleyho (Colin Firtha) a Sophie (Emma Stone) zmiňuje Stanley jako svoji nejoblíbenější symfonii "Beethovenovu sedmou" a její houslové party. Přesně tato symfonie a tyto houslové party hrají v pozadí finální scény filmu Králova řeč (2010), když Král Jiří VI (Colin Firth) čte 3. září 1939 svůj projev. (baribal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace