poster

Kouzlo měsíčního svitu

  • USA

    Magic in the Moonlight

  • Velká Británie

    Magic in the Moonlight

  • Slovensko

    Kúzlo mesačného svitu

  • Irsko

    Magic in the Moonlight

  • Kanada

    Magic in the Moonlight

  • Nizozemsko

    Magic in the Moonlight

  • Nový Zéland

    Magic in the Moonlight

  • Belgie

    Magic in the Moonlight

  • Austrálie

    Magic in the Moonlight

Romantický / Komedie / Drama

USA / Velká Británie, 2014, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Ekvivalent kouzelníka na zahradní párty, od kterého přesně víte co čekat. Tedy žádné zázraky, ale solidně odvedené řemeslo, kde sice znáte a máte prokouknutý každý trik, ale právě to od něj očekáváte a přesně to i dostanete. Ovšem u Woodyho stále lze předpokládat, že se přeci jen ještě vytasí s něčím "copperfieldovských" rozměrů a nespokojí se jen s milou tuctovkou. Tak snad při příštím vystoupení.(9.8.2014)

  • HoneyBunny
    ***

    Woody Allen + Colin Firth + Emma Stone + dvacátá léta v jižní Francii... No nezní to skvěle? Na papíře určitě. Ale v praxi vznikl mdlý a neoriginální film. Respektive originální je postava Firtha, který je skoro po celý film takový ten nesnesitelný sarkastický snob (díky bohu, že ho hraje Firth, to jeho charisma tuhle postavu zachraňuje). No a do tohohle morouse se zakouká mladá Sophie (Emma Stone), navzdory tomu, že ji Firth opakovaně ujišťuje o tom, že ji v žádném případě nevidí jako ženu a často se k ní chová jako naprostý idiot. Jsem jediná komu spárování Firtha se Stone nesedělo nejen kvůli nedostatnu romantické chemie (tihle dva by spíš fungovali jako buddy parťáci), ale i kvůli skoro třicetiletému věkovému rozdílu? Za mně prostě tenhle film jako romantická komedie nefunguje. Zápletka okolo Sophie coby média je fajn, i když trošku předvídatelná, a dává prostor pro ty lepší scény filmu. A propos, doporučuju porovnat s tím, co s atmosférou jižní Francie (konkrétně Provence) provedl Ridley Scott v Dobrém ročníku, to je úplně jiná liga - Ridley opravdu Provence miluje a je to vidět, tady Francie slouží jen jako hezká kulisa. I přes všechny moje výtky tenhle film není špatný, jen průměrný... bohužel.(6.8.2014)

  • Madison
    ****

    Woody Allen je kúzelník. Do 20. rokov minulého storočia, ktoré boli nasiaknuté tónmi podmanivého džezu, zakomponoval romantickú komédiu plnú duchaplných intelektuálnych dialógov, jemného sarkazmu a geniálnych konverzačných pasáží (dvojzmyselné narážky, slovné hračky, iskrivá irónia, vznášajúca sa medzi slovami). K tomu si pripočítajte úchvatnú Francúzsku riviéru či dobovú náladu okorenenú klasickými divadelnými hereckými výkonmi a krásnymi kostýmami. Colin Firth je anglický džentlmen, hrá nesmierne uhladene a precízne. Emma Stone je živelná a bezprostredná a svojej postave jasnovidky dodala potrebný šmrnc.(25.2.2015)

  • sportovec
    *****

    Woody Allen zraje jako víno. A jakoby dospíval. Jeho svět se zvětšuje, pročišťuje, zjasňuje. Staré téma Shawova PYGMALIONU pojednává v důsledně zachovávaném dobovém rámci, byť jeho retro se časově posouvá do meziválečné doby končící konjunktury. Feminismus už není výstředností ztřeštěných žen, ale vážně braným společenským jevem, vůči němuž si však patriarchát stále zachovává zřetelný odstup. Zrcadlí to allenovské vedení dialogů a pojetí obou postav. Je - v nejlepším smyslu - feministické: americké děvče ze Středozápadu, vládnoucí zřetelným půvabem provázeným nezanedbatelnou inteligencí, i poněkud snobský a až arogantně namyšlený, ale neméně nadaný a tvořivý muž Albionu, který si však stále zachovává kontakt se skutečností a své sebestředné přesahy drží pod kontrolou. Poněkud křečovitá zápletka kolem otázky, zda triky, předváděné iluzionisty, jsou skutečné či naopak pečlivě nacvičené klamání vděčného diváka, je zachráněno sopečnou zamilovaností, do níž se sebevědomý muž propadá se zápalem a horečnatostí nic netušícího jinocha. Katarze, spojená s těžkým úrazem milované tety, ho vrací postupně do skutečnosti. A ženské spiknutí, poslední šance rychle dozrávajícího oboustranného životního vztahu, slaví kýžený úspěch. Pat, k němuž skvěle gradovaný příběh rychle spěje, však přesto ponechává viditelnou převahu na ženské straně. Ale co by muž, který právě do značné míry objevil sebe sama, neudělal pro štěstí milované bytosti, když slunce, které se rozzáří, pohladí svými paprsky i jeho? Životní láska, kterou potkáme - zdaleka ne všichni - zpravidla jednou za život, sezdala dvě individuality nesnadného oboru. Allen, jako vždy precizní ve všech ohledech filmového řemesla i své nenapodobitelné autorské filmové řeči, buduje toto štěstí na přirozených základech psychologicky úsporně, ale výstižně vykreslených postav, daleko přesahujících žánr klasických konverzačních divadelních her přelomu 19,. a 20. století. Jakoby hledal a našel sám sebe. A s tím a tím i svého vděčného filmového diváka.(7.8.2014)

  • Rosaviva
    ***

    Woody Allen umí napsat lepší komedie, vtipů tu moc nebylo, osobně jsem myslela, že jich teda bude víc, ale i tak jsem se u některých scén/hlášek, pobavila. Hlavní role byli vybrané dobře (především pak Emma Stone), i když věková hranice mezi hlavními hrdiny se mi zdála až příliš velká. Každopádně se jedná o příjemný film. Neurazí ale ani nenadchne. 3*(7.8.2014)

  • - Během jednoho z několika výletů Stanleyho (Colin Firtha) a Sophie (Emma Stone) zmiňuje Stanley jako svoji nejoblíbenější symfonii "Beethovenovu sedmou" a její houslové party. Přesně tato symfonie a tyto houslové party hrají v pozadí finální scény filmu Králova řeč (2010), když Král Jiří VI (Colin Firth) čte 3. září 1939 svůj projev. (baribal)

  • - Natáčení probíhalo na jihu Francie. (Terva)

  • - Kameraman Darius Khondji natáčel na klasický 35mm film. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace