poster

Anomálie

  • anglický

    The Anomaly

Sci-Fi

Velká Británie, 2014, 97 min

Režie:

Noel Clarke

Scénář:

Simon Lewis

Hudba:

Tom Linden

Střih:

Tommy Boulding

Scénografie:

Paul Burns

Kostýmy:

Andy Blake
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ti88na
    odpad!

    Blbôstka, ktorá je iba stratou času. Po asi deviatich minútach som upadla do hladiny alfa, no so všetkým sebazaprením som sa po chvíle oddychu prebrala a podarilo sa mi túto kravinu dopozerať. Od nesympatických hercov, ktorý hrali akoby ani nemali zaplatené, cez retardované spomalené súboje a monotónnu ušné bubienky drásajúcu hudbu až po úplne debilný dej bez nápadu to bolo celé zle a odporúčam tomuto filmu sa širokým oblúkom vyhnúť.(1.12.2014)

  • kingik
    **

    V zajetí a(b)no(r)málních tvůrců. Afroamerický režisér Noel Clarke si chtěl vyzkoušet akční scifi. Jde o nečekaný tah v jeho nepříliš početné a spíše usedlé filmografii. Najal si pramálo osvědčeného scenáristu Simona Lewise a sám se obsadil do hlavní role. Výsledek se podobá pilotu k nějakému nerealizovanému scifi seriálu. Scenárista použil výraznou dikci televizních seriálů, režisér dodal tempo, (slow-motion) bitky a solidní mišmaš. Divákovi bude dlouhou dobu trvat, než se v ději nějakým způsobem zorientuje. A nezorientuje se úplně dokonale. Ne všechno je totiž úplně k pochopení, ne všechno baví tak, jak tvůrci zamýšleli. Valná většina filmu se odehrává tak, že hrdina Ryan je nekontrolovatelně teleportován na nejrůznější místa, na kterých se ocitá pod různými identitami, ale občas je mu zachována jeho vlastní identita, ale bližší souvislosti samozřejmě nezná. Ryan chce samozřejmě zjistit, co za tím vězí. Vždyť má na krku únos chlapce, v zádech cizojazyčnou mafii, přátelí se s tak trochu tajemnou kráskou, vždy se v (ne)pravou chvíli objevuje tajemný muž, narazí i na duo jakýchsi agentů majících v oblibě waterboarding. A to není vše. Ryan trpí výpadky paměti. Stopa vede do vědeckého ústavu, v němž kontroverzní vědec vyvinul virus na ovládání myšlenek. Převyprávět děj, aby alespoň trochu dával smysl, je také tak trochu scifi. Děj filmu totiž převážně přeskakuje, takže divák polovinu filmu ví hovno, o co jde. Než se děj začne rýsovat, musí vzít zavděk alespoň četnými bitkami, zběsilým tempem a velmi úspornými vizuálními efekty. Největší inovací jsou střelné zbraně fungující jen na kód. Tenhle technologický zlepšovák mně přišel dost slabý vzhledem k tomu, že se film odehrává v budoucnosti. Filmu hlavně stačilo, že přišel s revolučním ovládáním myšlenek. Idea to mohla být zajímavá, to by se ovšem režisér i scenárista museli činit lépe než tak, jak se předvedli. Herci slabému režijnímu vedení příliš nepomohli. Ian Somerhalder je ve své záporné kreaci totálně herecky směšný, Alexis Knapp plní funkci krásky, zajímavý Luke Hemsworth měl málo hereckého prostoru a Noel Clarke měl hlavně štěstí, že do svého filmu nastrčil svoji fyzičku. Bitky, i když nejsou nijak choreograficky převratné, docela baví, film nepolevuje v tempu a nepůsobí tolik rozvláčně. Režie, v níž převažují postupy televizního režírování, dost hatí ambice na zajímavý a originální počin. Pár minut po zhlédnutí se tenhle film vypaří z vašich myšlenek. A ani se nebudete zabývat, proč tomu tak je, na rozdíl od hrdiny příběhu, který si na paměť nechtěl nechat sahat. 40%(5.3.2016)

  • bloodcountes
    ***

    Vydržela jsem do půlky a myslím, že dál to bude pořád stejný, takže šetřím časem. Jinak to ale nebylo tak zlý, jak se tady většina lidí tváří, ono vždycky hodně záleží na očekávání a rozpoložení jedince, když na něco takovýho narazí. Vzpomínám si, že napoprvé jsem dala jenom asi 10 minut Počátku, protože jsem prostě neměla v tu chvíli mozek tak pružnej, abych to pochytala. Dneska mám mozek v nejlepší formě a tak stíhám a líbí se mi to. Jenom akční scény jsem přeskákala, to nemusím - a ty zpomalovačky, aby se člověk (teda spíš primitivní pitomec) pokochal násilím, fakt bolely. Iana mám ráda, na Noela jsem zvyklá z Doctora Who, takže no problem:))(24.4.2017)

  • Pitryx
    odpad!

    Tak jak to zpočátku vypadalo nadějně, tak jsem se po více než půlhodině začal nudit, a v polovině to vypnul. Do konce jsem se podíval, až když jsem měl jinou práci, a sledoval to jen jedním okem. Pár záběrů z budoucnosti, a pak guláš nad guláš. Pořád dokolečka totéž a totéž. Pro mne naprostá blbina tak za desítku s bídou.(10.5.2017)

  • Milky.
    *

    Zmatené, levné a stupidní Bčko (možná i Cčko) s Mickeym z Doctora Who a Damonem z Vampire Diaries. Příběh nudné klišé, scénář je padlý na hlavu, herci očividně moc tréningu nepobrali, což se režisér (opět Mickey) snažil zamaskovat rádoby efektním zpomaleným zpracováním soubojů. Spíš to ale působí hodně blbě. Velmi sračkoidní, tupé a zmatené béčko, ze kterého číší touha být něco víc. Jsem si ale dost jistý, že skončí nepovšimnuté v propadlišti času, stejně jako těch pár šupů, co do něj investovali.(26.10.2014)

  • - Spoiler: Než Ryan (Noel Clarke) zastřelí staříka, jež ovládal jeho mysl, dívá se na odpočet na mobilu, který mu ale ukazuje méně sekund, než je reálná doba ve filmu, kdy ještě zůstane sám sebou. (Geriel)

  • - Policisté ve filmu používají automobily britské značky Lotus model Evora. (rainman93)

  • - Ryan (Noel Clarke) opět procitá, tentokrát po té, co si sám nasadil pouta. Vejde do laboratoře, kde ho překvapí a zajmou. Dívá se na mobil, který mu ukazuje zhruba tři minuty, než opět nebude sám sebou. Dalších minimálně patnáct minut se však nepromění. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace