poster

Anomálie

  • anglický

    The Anomaly

Sci-Fi

Velká Británie, 2014, 97 min

Režie:

Noel Clarke

Scénář:

Simon Lewis

Hudba:

Tom Linden

Střih:

Tommy Boulding

Scénografie:

Paul Burns

Kostýmy:

Andy Blake
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pitryx
    odpad!

    Tak jak to zpočátku vypadalo nadějně, tak jsem se po více než půlhodině začal nudit, a v polovině to vypnul. Do konce jsem se podíval, až když jsem měl jinou práci, a sledoval to jen jedním okem. Pár záběrů z budoucnosti, a pak guláš nad guláš. Pořád dokolečka totéž a totéž. Pro mne naprostá blbina tak za desítku s bídou.(10.5.2017)

  • VanTom
    **

    Skákání dopředu o dny / týdny / měsíce a pozvolné skládání dílků zápletky v pěkně navozené budoucnosti dávalo nemalou naději na chytré scífko. I ty soubojové scény na jeden (různě zpomalovaný - zrychlovaný) záběr měly přes svou strojenost něco do sebe. Ovšem s přibývající stopáží celá konspirace začala dost nudit a sypala se jak domeček z karet, obtěžkaná pitomostmi a instantní romancí.(13.2.2017)

  • kingik
    **

    V zajetí a(b)no(r)málních tvůrců. Afroamerický režisér Noel Clarke si chtěl vyzkoušet akční scifi. Jde o nečekaný tah v jeho nepříliš početné a spíše usedlé filmografii. Najal si pramálo osvědčeného scenáristu Simona Lewise a sám se obsadil do hlavní role. Výsledek se podobá pilotu k nějakému nerealizovanému scifi seriálu. Scenárista použil výraznou dikci televizních seriálů, režisér dodal tempo, (slow-motion) bitky a solidní mišmaš. Divákovi bude dlouhou dobu trvat, než se v ději nějakým způsobem zorientuje. A nezorientuje se úplně dokonale. Ne všechno je totiž úplně k pochopení, ne všechno baví tak, jak tvůrci zamýšleli. Valná většina filmu se odehrává tak, že hrdina Ryan je nekontrolovatelně teleportován na nejrůznější místa, na kterých se ocitá pod různými identitami, ale občas je mu zachována jeho vlastní identita, ale bližší souvislosti samozřejmě nezná. Ryan chce samozřejmě zjistit, co za tím vězí. Vždyť má na krku únos chlapce, v zádech cizojazyčnou mafii, přátelí se s tak trochu tajemnou kráskou, vždy se v (ne)pravou chvíli objevuje tajemný muž, narazí i na duo jakýchsi agentů majících v oblibě waterboarding. A to není vše. Ryan trpí výpadky paměti. Stopa vede do vědeckého ústavu, v němž kontroverzní vědec vyvinul virus na ovládání myšlenek. Převyprávět děj, aby alespoň trochu dával smysl, je také tak trochu scifi. Děj filmu totiž převážně přeskakuje, takže divák polovinu filmu ví hovno, o co jde. Než se děj začne rýsovat, musí vzít zavděk alespoň četnými bitkami, zběsilým tempem a velmi úspornými vizuálními efekty. Největší inovací jsou střelné zbraně fungující jen na kód. Tenhle technologický zlepšovák mně přišel dost slabý vzhledem k tomu, že se film odehrává v budoucnosti. Filmu hlavně stačilo, že přišel s revolučním ovládáním myšlenek. Idea to mohla být zajímavá, to by se ovšem režisér i scenárista museli činit lépe než tak, jak se předvedli. Herci slabému režijnímu vedení příliš nepomohli. Ian Somerhalder je ve své záporné kreaci totálně herecky směšný, Alexis Knapp plní funkci krásky, zajímavý Luke Hemsworth měl málo hereckého prostoru a Noel Clarke měl hlavně štěstí, že do svého filmu nastrčil svoji fyzičku. Bitky, i když nejsou nijak choreograficky převratné, docela baví, film nepolevuje v tempu a nepůsobí tolik rozvláčně. Režie, v níž převažují postupy televizního režírování, dost hatí ambice na zajímavý a originální počin. Pár minut po zhlédnutí se tenhle film vypaří z vašich myšlenek. A ani se nebudete zabývat, proč tomu tak je, na rozdíl od hrdiny příběhu, který si na paměť nechtěl nechat sahat. 40%(5.3.2016)

  • Dida_M
    *

    Čo by z toho bolo, ak by sa tohto film chytili správni ľudia? Možno nie film roka, a ani by nepatril do topky, ale určite by bol na tom lepšie, ako je teraz. Už len ten príbeh je zaujímavý, aj prostredie celkom zachytili na začiatku. Možno si predsa len posedieť kus dlhšie nad scénarom, ale stálo by to za to. A nie takto slabo to natočiť... už ani nejde o tie herecké výkony, pretože tie boli celkom priemerne. Ale tie bitky.. vážne? Neviem, čo bolo horšie- či tie spomalené zábery, kde jasne ukazovali tie "chmaty", ktorým porazil toho druhého... alebo tá hudba v pozadí? A čo kameraman? Snaha zachytiť to drama, sa premenila na primitívne nakrúcanie začiatočníka. Nebola som si istá, či to mám hodnotiť ako všetky filmy, alebo predsa len brat ohľad na to, že režisér zase toho za sebou veľa nemá, scénariska je takisto nováčik a kameraman zjavne prvýkrát natočil film. Tak teda dve hodnotenia- celkovo ako film nevystačíš ani na 20% ... ale ako amatérsky film (keďže naň vyzeráš aj) to už stúpa k 40%.(11.2.2015)

  • Morrigen
    ***

    Sci-fi zase trošku jinak. Nejsem velký milovník daného žánru a přiznám se bez mučení, že motivací ke shlédnutí tohohle filmu byl především Ian Somerhalder. Vypíchla bych především jednoduchost - minimum (ale dostačující) postav, bez zbytečných zmatků, žádná přehnaná aktivita FBI a podobných amerických složek, lehce zpacovaný děj. Skoky v čase byly pro mě příjemným osvěžením, hlavně zpočátku filmu navozují tu příjemnou atmosféru, zpomalené bojové scény opravdová lahůdka - za mě jedno velké významné plus. Ale zase aby té chvály nebylo přespříliš, tak musím přiznat, že ke konci už jsem se začínala nudit a pokukovat po hodinkách, rychlé tempo se ve druhé polovině notně zpomalilo a především - jedenkráte napálit synka je sice klišé, ale pěkně fungující, podruhé už to smrdí jen natahováním stopáže. Co se týče samotného závěru, tam nám tvůrci opravdu hodně polevili, protože to to vypadalo jen jakýs takýs splácaný dojezd, čekala jsem přece jen větší bombu ať už co se boje týče, tak i závěrečné myšlenky. Ovšem poslední záběr celého filmu mé zklamání přece jen trochu zmírnil. Když se to vezme kolem a kolem, Anomálie nabírá zpočátku slušné obrátky, které ale postupem času padají až téměř na dno, přesto si nemyslím, že by se jednalo o úplně zbytečný film. Exceluje především v rovině jednoduchosti, přímočarosti a bez přehnaných efektů s dopadem na celosvětovou populaci.(28.10.2014)

  • - Spoiler: Než Ryan (Noel Clarke) zastřelí staříka, jež ovládal jeho mysl, dívá se na odpočet na mobilu, který mu ale ukazuje méně sekund, než je reálná doba ve filmu, kdy ještě zůstane sám sebou. (Geriel)

  • - Policisté ve filmu používají automobily britské značky Lotus model Evora. (rainman93)

  • - Ryan (Noel Clarke) opět procitá, tentokrát po té, co si sám nasadil pouta. Vejde do laboratoře, kde ho překvapí a zajmou. Dívá se na mobil, který mu ukazuje zhruba tři minuty, než opět nebude sám sebou. Dalších minimálně patnáct minut se však nepromění. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace