Reklama

Reklama

Epizody(32)

Obsahy(1)

Narozena s unikátním smyslem pro cit, čich, hmat a sluch, oponovala již v útlém věku všem svým vrstevníkům, aniž by si byla sama vědoma daru, který ji příroda nadělila. Yoo Jeong (Geun-young Moon) obdržela darem to, po čem ostatní jen touží, po čem sní a co si přejí; narodila se uvnitř vypalující pece matce, ženě skromné ale houževnaté, cílevědomé a vytrvalé, a otci, talentovanému výrobci porcelánu, empatickému a starostlivému, původnímu královskému výrobci. Byla unikátním přírodním výtvorem s vlastnostmi, nadřazující ji nad ostatní. Jenže každý talent se musí umět uchopit. Správně uchopit. A někdy to prostě jen chvíli trvá, než si to jeden ve své hlavě poskládá. Yoo Jeong to trvalo celých pět let, pět let v odloučení od svých nejbližších a drahých, rodinných příslušníků, známých, ale i těch milovaných, než našla odvahu, aby po smrti svého otce začala pátrat po odpovědích na své otázky. V přestrojení a s falešným jménem, a vystupující jako mladý muž, začíná pátrat v samotném centru dění, v královských dílnách Bunwon. Tam také zažívá životní zkoušky, útrapy a bolesti, které jiného by zcela jistě odradily, jenže ne ji. S houževnatou náturou své zesnulé matky, i přes všechny slzy a hluboké pohmožděniny, prochází všemi útrapami, stává se trnem v oku zkorumpovaných a lstivých, prolhaných a přetvářejících se, bohatých, dokonce i těch politicky vlivných. Postupně se dostává k odpovědím, aby se začala zase znovu ptát proč. S pomocí nových přátelích, jejímu srdci blízkých, odhaluje tajemství i těch nejvlivnějších, prahnoucích po větší moci a bohatství, aby jim zasadila ránu, kterou světu poví, jak si sama stojí a pro co hodlá bojovat a zemřít.  Její cesta vede dál, mnohem dál, na níž není čas jen hloupě stát, ptát se a čekat, až svět přijde sám. Jednoho dne, svět sám bude se jí chtít ptát jak a proč. Jednoho dne bude ona světem a všichni ostatní jen blednoucím světlem. (Conspi)

(více)

Recenze (3)

Krysap 

všechny recenze uživatele

Na korejský historický seriály rozhodně podprůměr. Zajímavé téma, kterým je výroba keramiky a porcelánu, to sice trochu ozvláštňuje, ale jinak se jedná o něco, co už jsme tisíckrát viděli v jiných podobných seriálech. Herci taky žádná sláva, Moon je sice dobrá herečka, ale mně připadá opravdu hodně ošklivá, Kim Bum má sice krásnou tvářičku, ale kvalitní herec to opravdu není.. Ještě mi pár dílů zbývá, ale nevim, jestli to dokoukám. Snad jedině kvůli tomu Kim Bumovi, i když se nemůžu zbavit pocitu, že do korejskýho seriálu zabloudil elf z Pána prstenů.. Nedoporučuju. Jo a ještě když jsem si teď přečetla komentář od Moiraine, tak musím souhlasit - opět korejští Japonci, ze kterých se člověku až točí hlava. Ovšem toho Toyotomi Hideyoshiho asi musím skoro pochválit. Takhle jsem se korejský japonštině asi ještě nezasmála. A souhlas i se žirafkou. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Mám moc ráda Moon, takže na seriál jsem začala koukat výhradně kvůli ní a Kim Bum byl jen taková třešnička na dortu. Bohužel Moon mi nepředvedla nic nového, všechny pohyby, výrazy, použití hlasu… to všechno jsem už od ní slyšela/viděla. Což nevadí, protože špatně nehraje, ale i tak jsem trošku zklamaná. Naopak Kim Bum mi předvedl něco nového, co mě docela potěšilo (narážím na 22. díl, konečně postava, která vypadala, že její zranění není jen kečup a přetvářka). Těšila jsem se, že se budou vyrábět vázy, že to bude trochu poklidné a hrdinka nebude nána. Nope. Sice se tam něco vyrábí, ale těch scén je po čertech málo na to, že se chce stát tou nejlepší. Za celou dobu tam byly asi dvě tři scény, které se mi strašně líbily (poklidně keramičili a hrála jim k tomu příjemná hudba), jinak je to historický patos vycpaný roztodivnou vatou, kterou ještě žalostnější dělá až moc hodná hlavní hrdinka a její podržtažka jakože starší bratr. Je tam spousta zvratů a cliffhangerů, jenomže na můj vkus je to všechno moc šílené, přitažené za vlasy a debilní. Navíc ze začátku jsem na to koukala hlavně kvůli hudbě, která začala hrát, když díl skončil, to bylo vážně úžasný. Jenomže to nevydrželo ani třetinu seriálu, nahradili to něčím jiným, co pro svou plytkost ani nemá cenu poslouchat. :-( To byla pro mě asi největší rána seriálu. Nějaké bezpráví, pletichy, nespravedlnost, vraždy, … prostě nezájem, ale výměna hudby se mě dotkla. Takže asi tak moc mě seriál zaujal. Hodně slabé 2*. ()

Reklama

Moiraine 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měla říct něco pozitivního o Goddess of Fire, tak mě napadá snad jedině, že ze začátku mě to bavilo. Ze začátku znamená asi tak 5 epizod. U jiného kdramatu by to bylo skoro v půlce, ale s tou přestřelenou stopáží, co GoF má, je to opravdu jen začátek. Pár celkem dobrých scén tu bylo, ale celkově děj se opakoval pořád dokola. Pořád se tu jenom soutěžilo, kdo udělá lepší vázu, hrnek, misku.... a to bych přísahala, že hezčí keramiku jsem viděla snad v jakémkoli jiném korejském historickém seriálu (ale uznávám, že to je jen otázka vkusu). Co se postav týče, tak mi povětšinou přišly dost nekonzistentní. Nejvíc mi ale lezla na nervy samotná Jung, která snad i k cestě na záchod potřebovala nehynoucí podporu od alespoň tří lidí, aby mohla nasadit výraz 'zvládnu všechno na světě'. To, že měla být inspirována skutečnou osobností - první ženskou keramičkou v Joseonu, mi hlava nepobírá. Posledním hřebíčkem do rakve pak byli Japonci, kteří tu opět vypadají jak banda neschopných idiotů - i když z toho vycházejí líp než třeba v Gu Family Book. Začala jsem se na to dívat a dokoukala jsem to jen kvůli Gwang Soo-ovi, kterého mám ráda, ale doufám, že si příště vybere něco méně bolestivého na sledování. Anebo zůstane zrádcovskou žirafou, což se nikdy neomrzí. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (7)

  • I když výroba japonských keramických nádob spadá až do pravěkých dob, - stejně jako ta korejská nebo čínská -, s porcelánem se na úkor vlastních znalostí poprat nikdy sami nedokázali. I proto prahli po korejském bílém porcelánu, obchodovali s ním, válčili pro něj, kradli i zabíjeli, ba co víc, byli ochotni zajít až tak daleko, že během Korejské invaze v roce 1592, pod vedením tehdy nejmocnějšího muže celého Japonska Hidejoši Tojotomi (v seriálu ztvárněném jihokorejským hercem Ahn-seok Hwan), násilnou formou unesli několik korejských erudovaných keramiků. Ti, zotročení a násilně týráni, byly nuceni předávat své znalosti z oboru místním keramikům. Ačkoliv jsou v historických análech dochovány i zvěsti o dobrovolných korejských emigrantech, mezi ty nejznámější oběti těchto únosů patří jméno Sam-pyeong Yi. Ten je dokonce považován za tvůrce, ne-li přímo samotného otce, japonského porcelánu nazývaného Arita (有田焼). To proto, že Sam-pyeong tehdy vůbec jako první objevil zdroj vhodného jílu na výrobu porcelánových nádob v blízkosti japonského města Arita. (Conspi)
  • Jihokorejská herečka Geun-young Moon, tedy ústřední postava celé televizní série, Jeong Yoo, si během natáčení specifické scény poranila oko. Pravé oko. Toho si lze povšimnout nejenom během pětadvacáté epizody, ale i těch dalších, v nichž hereččino oční bělmo provázejí nepřehlédnutelné popraskané krevní žilky. Vše se stalo během natáčení, kdy ji do obličeje udeřila rekvizita. Vše se odehrálo 18. 9. 2013 a odehrálo se to velmi rychle, jak v pozdějším tiskovém prohlášení hereččina zastupující mediální agentura Namoo Actors uvedla. „Osmnáctého září si herečka během natáčení poranila oko. Nejednalo se o nic vážného, ba naopak. Zranění bylo jen vedlejšího charakteru. Nyní je vše již v pořádku. Během onoho incidentu herečku udeřila do blízkosti oka jedna z filmových rekvizit. Vše se odehrálo spontánně a velmi rychle. Jak jsme ale již dříve informovali, veřejnost se nemusí o hereččino zdraví vůbec obávat. Nyní je již vše v pořádku a herečka pokračuje v natáčení.“ Vyjma této zkušenosti si herečka odnesla z natáčení ještě jednu. Dokonce i po natočení všech dílů, dokonce i po původním odvysílání všech dílů, neobdržela herečka smluvně potvrzený honorář. Hereččina zastupující agentura - Namoo Actors - celou situaci řešila velice vehementně. „Celou situací finanční prodlevy se zabýváme. Vše se jednoduše protáhlo na nezvykle dlouhou dobu z důvodů, o nichž není potřeba se veřejnosti zmiňovat.“ (Conspi)
  • Seriál se zaměřuje na skutečnou historicky doloženou postavu korejské historie, Pa-sun Baek. Ta se stala renomovanou hrnčířkou své doby a byla tak vůbec první ženou, která se touto rukodělnou řemeslnou výrobou keramiky v tehdejší době zabývala. Její důmyslnou řemeslnou práci si dokonce vyžádala i tehdejší čínská císařská rodina, či zahraniční zájemci. Během japonské invaze v roce 1592 byla Pa-sun Baek japonskými jednotkami zajata a převezena do Japonska, kde směla pod striktním dozorem pro japonské zájemce pokračovat ve své práci. V Japonsku se ještě i dnes najdou dochované pomníky zasvěcené právě Pa-sun Baek. (Conspi)

Reklama

Reklama