poster

Boolui yeoshin Jung-Yi (TV seriál)

  • Jižní Korea

    불의 여신 정이

  • angličtina

    Goddess Of Fire

  • angličtina

    Goddess Of Fire, Jeongi

  • angličtina

    Jung Yi, The Goddess Of Fire

Historický / Romantický / Drama / Thriller

Jižní Korea, 2013, 32x60+2x60 min

  • Krysap
    **

    Na korejský historický seriály rozhodně podprůměr. Zajímavé téma, kterým je výroba keramiky a porcelánu, to sice trochu ozvláštňuje, ale jinak se jedná o něco, co už jsme tisíckrát viděli v jiných podobných seriálech. Herci taky žádná sláva, Moon je sice dobrá herečka, ale mně připadá opravdu hodně ošklivá, Kim Bum má sice krásnou tvářičku, ale kvalitní herec to opravdu není.. Ještě mi pár dílů zbývá, ale nevim, jestli to dokoukám. Snad jedině kvůli tomu Kim Bumovi, i když se nemůžu zbavit pocitu, že do korejskýho seriálu zabloudil elf z Pána prstenů.. Nedoporučuju. Jo a ještě když jsem si teď přečetla komentář od Moiraine, tak musím souhlasit - opět korejští Japonci, ze kterých se člověku až točí hlava. Ovšem toho Toyotomi Hideyoshiho asi musím skoro pochválit. Takhle jsem se korejský japonštině asi ještě nezasmála. A souhlas i se žirafkou.(30.10.2013)

  • Moiraine
    *

    Pokud bych měla říct něco pozitivního o Goddess of Fire, tak mě napadá snad jedině, že ze začátku mě to bavilo. Ze začátku znamená asi tak 5 epizod. U jiného kdramatu by to bylo skoro v půlce, ale s tou přestřelenou stopáží, co GoF má, je to opravdu jen začátek. Pár celkem dobrých scén tu bylo, ale celkově děj se opakoval pořád dokola. Pořád se tu jenom soutěžilo, kdo udělá lepší vázu, hrnek, misku.... a to bych přísahala, že hezčí keramiku jsem viděla snad v jakémkoli jiném korejském historickém seriálu (ale uznávám, že to je jen otázka vkusu). Co se postav týče, tak mi povětšinou přišly dost nekonzistentní. Nejvíc mi ale lezla na nervy samotná Jung, která snad i k cestě na záchod potřebovala nehynoucí podporu od alespoň tří lidí, aby mohla nasadit výraz 'zvládnu všechno na světě'. To, že měla být inspirována skutečnou osobností - první ženskou keramičkou v Joseonu, mi hlava nepobírá. Posledním hřebíčkem do rakve pak byli Japonci, kteří tu opět vypadají jak banda neschopných idiotů - i když z toho vycházejí líp než třeba v Gu Family Book. Začala jsem se na to dívat a dokoukala jsem to jen kvůli Gwang Soo-ovi, kterého mám ráda, ale doufám, že si příště vybere něco méně bolestivého na sledování. Anebo zůstane zrádcovskou žirafou, což se nikdy neomrzí.(2.11.2013)

  • Zíza
    **

    Mám moc ráda Moon, takže na seriál jsem začala koukat výhradně kvůli ní a Kim Bum byl jen taková třešnička na dortu. Bohužel Moon mi nepředvedla nic nového, všechny pohyby, výrazy, použití hlasu… to všechno jsem už od ní slyšela/viděla. Což nevadí, protože špatně nehraje, ale i tak jsem trošku zklamaná. Naopak Kim Bum mi předvedl něco nového, co mě docela potěšilo (narážím na 22. díl, konečně postava, která vypadala, že její zranění není jen kečup a přetvářka). Těšila jsem se, že se budou vyrábět vázy, že to bude trochu poklidné a hrdinka nebude nána. Nope. Sice se tam něco vyrábí, ale těch scén je po čertech málo na to, že se chce stát tou nejlepší. Za celou dobu tam byly asi dvě tři scény, které se mi strašně líbily (poklidně keramičili a hrála jim k tomu příjemná hudba), jinak je to historický patos vycpaný roztodivnou vatou, kterou ještě žalostnější dělá až moc hodná hlavní hrdinka a její podržtažka jakože starší bratr. Je tam spousta zvratů a cliffhangerů, jenomže na můj vkus je to všechno moc šílené, přitažené za vlasy a debilní. Navíc ze začátku jsem na to koukala hlavně kvůli hudbě, která začala hrát, když díl skončil, to bylo vážně úžasný. Jenomže to nevydrželo ani třetinu seriálu, nahradili to něčím jiným, co pro svou plytkost ani nemá cenu poslouchat. :-( To byla pro mě asi největší rána seriálu. Nějaké bezpráví, pletichy, nespravedlnost, vraždy, … prostě nezájem, ale výměna hudby se mě dotkla. Takže asi tak moc mě seriál zaujal. Hodně slabé 2*.(12.9.2013)

  • - Hidejoši Tojotomi (v seriálu ztvárněném jihokorejským hercem Ahn-seok Hwan), původní japonský generál, slavný válečník a samuraj, pozdější sjednotitel země a výrazná osobnost tehdejší politické scény, položil v roce 1583 základní kameny svému pompéznímu sídlu, Ósackému hradu (大坂城). Unikátní stavbě, pocházející z japonského historického období Azuči-Momojama (Azuchi-Momoyama jidai 安土桃山時代, 1568 - 1600), která se stala dějištěm mnoha krvavých bitev, přírodních katastrof i pozdějších stavebních rekonstrukcí. Televizní diváci mohou ale v pětadvacáté epizodě vidět jen současnou železobetonovou repliku, která má s tou původní společné už jen původní základní kameny. A to hlavě proto, že hrad byl nejprve vypleněn chamtivými vojsky vládního aparátu Tokugawa, posléze částečně zničen, aby do něj v roce 1660 udeřil blesk, který způsobil rozsáhlý požár. Stejná situace se opakovala ještě i o pět let později, po níž byl hrad už jen neobyvatelnou troskou. A i když byl po celá léta postupně rekonstruován, v roce 1945 došlo k jeho kompletnímu zničení leteckými bombovými nálety. Současná replika pochází z finančních zdrojů japonské vlády a na svém místě stojí od roku 1997. V současnosti platí za jednu z nejpopulárnějších historických památek Japonska, k níž náleží také honosné zahrady, které jsou každým rokem cílem zahraničních návštěvníků. (Conspi)

  • - Herečka Geun-young Moon (Jeong-yoo/Jeong-yi/Tye-pyeong Yoo) byla během natáčení seriálu zraněna. Celý incident se odehrál 18. 9. 2013, když herečce v době natáčení na hlavu nešťastnou náhodou spadlo nezajištěné filmařské vybavení. V oblasti obličeje utržila znatelné pohmožděniny. Ale protože se celá situace odehrála v době korejských pětidenních prázdnin, tzv. Chuseok Holiday, nedostalo se jí plného zdravotního ošetření. Do 23. 9., kdy konečně navštívila zdravotní středisko, zůstala herečka v domácí péči. I díky tomu se původně avizovaná vysílání 25. a 26. epizody seriálu odsunula a televizní stanicí MBC byla nahrazena vybraným speciálním programem. (Conspi)

  • - I když výroba japonských keramických nádob spadá až do pravěkých dob, - stejně jako ta korejská nebo čínská -, s porcelánem se na úkor vlastních znalostí poprat nikdy sami nedokázali. I proto prahli po korejském bílém porcelánu, obchodovali s ním, válčili pro něj, kradli i zabíjeli, ba co víc, byli ochotni zajít až tak daleko, že během Korejské invaze v roce 1592, pod vedením tehdy nejmocnějšího muže celého Japonska Hidejoši Tojotomi (v seriálu ztvárněném jihokorejským hercem Ahn-seok Hwan), násilnou formou unesli několik korejských erudovaných keramiků. Ti, zotročení a násilně týráni, byly nuceni předávat své znalosti z oboru místním keramikům. Ačkoliv jsou v historických análech dochovány i zvěsti o dobrovolných korejských emigrantech, mezi ty nejznámější oběti těchto únosů patří jméno Sam-pyeong Yi. Ten je dokonce považován za tvůrce, ne-li přímo samotného otce, japonského porcelánu nazývaného Arita (有田焼). To proto, že Sam-pyeong tehdy vůbec jako první objevil zdroj vhodného jílu na výrobu porcelánových nádob v blízkosti japonského města Arita. (Conspi)