Reklama

Reklama

Epizody(32)

Obsahy(1)

Narozena s unikátním smyslem pro cit, čich, hmat a sluch, oponovala již v útlém věku všem svým vrstevníkům, aniž by si byla sama vědoma daru, který ji příroda nadělila. Yoo Jeong (Geun-young Moon) obdržela darem to, po čem ostatní jen touží, po čem sní a co si přejí; narodila se uvnitř vypalující pece matce, ženě skromné ale houževnaté, cílevědomé a vytrvalé, a otci, talentovanému výrobci porcelánu, empatickému a starostlivému, původnímu královskému výrobci. Byla unikátním přírodním výtvorem s vlastnostmi, nadřazující ji nad ostatní. Jenže každý talent se musí umět uchopit. Správně uchopit. A někdy to prostě jen chvíli trvá, než si to jeden ve své hlavě poskládá. Yoo Jeong to trvalo celých pět let, pět let v odloučení od svých nejbližších a drahých, rodinných příslušníků, známých, ale i těch milovaných, než našla odvahu, aby po smrti svého otce začala pátrat po odpovědích na své otázky. V přestrojení a s falešným jménem, a vystupující jako mladý muž, začíná pátrat v samotném centru dění, v královských dílnách Bunwon. Tam také zažívá životní zkoušky, útrapy a bolesti, které jiného by zcela jistě odradily, jenže ne ji. S houževnatou náturou své zesnulé matky, i přes všechny slzy a hluboké pohmožděniny, prochází všemi útrapami, stává se trnem v oku zkorumpovaných a lstivých, prolhaných a přetvářejících se, bohatých, dokonce i těch politicky vlivných. Postupně se dostává k odpovědím, aby se začala zase znovu ptát proč. S pomocí nových přátelích, jejímu srdci blízkých, odhaluje tajemství i těch nejvlivnějších, prahnoucích po větší moci a bohatství, aby jim zasadila ránu, kterou světu poví, jak si sama stojí a pro co hodlá bojovat a zemřít.  Její cesta vede dál, mnohem dál, na níž není čas jen hloupě stát, ptát se a čekat, až svět přijde sám. Jednoho dne, svět sám bude se jí chtít ptát jak a proč. Jednoho dne bude ona světem a všichni ostatní jen blednoucím světlem. (Conspi)

(více)

Recenze (3)

Krysap 

všechny recenze uživatele

Na korejský historický seriály rozhodně podprůměr. Zajímavé téma, kterým je výroba keramiky a porcelánu, to sice trochu ozvláštňuje, ale jinak se jedná o něco, co už jsme tisíckrát viděli v jiných podobných seriálech. Herci taky žádná sláva, Moon je sice dobrá herečka, ale mně připadá opravdu hodně ošklivá, Kim Bum má sice krásnou tvářičku, ale kvalitní herec to opravdu není.. Ještě mi pár dílů zbývá, ale nevim, jestli to dokoukám. Snad jedině kvůli tomu Kim Bumovi, i když se nemůžu zbavit pocitu, že do korejskýho seriálu zabloudil elf z Pána prstenů.. Nedoporučuju. Jo a ještě když jsem si teď přečetla komentář od Moiraine, tak musím souhlasit - opět korejští Japonci, ze kterých se člověku až točí hlava. Ovšem toho Toyotomi Hideyoshiho asi musím skoro pochválit. Takhle jsem se korejský japonštině asi ještě nezasmála. A souhlas i se žirafkou. ()

Moiraine 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měla říct něco pozitivního o Goddess of Fire, tak mě napadá snad jedině, že ze začátku mě to bavilo. Ze začátku znamená asi tak 5 epizod. U jiného kdramatu by to bylo skoro v půlce, ale s tou přestřelenou stopáží, co GoF má, je to opravdu jen začátek. Pár celkem dobrých scén tu bylo, ale celkově děj se opakoval pořád dokola. Pořád se tu jenom soutěžilo, kdo udělá lepší vázu, hrnek, misku.... a to bych přísahala, že hezčí keramiku jsem viděla snad v jakémkoli jiném korejském historickém seriálu (ale uznávám, že to je jen otázka vkusu). Co se postav týče, tak mi povětšinou přišly dost nekonzistentní. Nejvíc mi ale lezla na nervy samotná Jung, která snad i k cestě na záchod potřebovala nehynoucí podporu od alespoň tří lidí, aby mohla nasadit výraz 'zvládnu všechno na světě'. To, že měla být inspirována skutečnou osobností - první ženskou keramičkou v Joseonu, mi hlava nepobírá. Posledním hřebíčkem do rakve pak byli Japonci, kteří tu opět vypadají jak banda neschopných idiotů - i když z toho vycházejí líp než třeba v Gu Family Book. Začala jsem se na to dívat a dokoukala jsem to jen kvůli Gwang Soo-ovi, kterého mám ráda, ale doufám, že si příště vybere něco méně bolestivého na sledování. Anebo zůstane zrádcovskou žirafou, což se nikdy neomrzí. ()

Reklama

Zíza 

všechny recenze uživatele

Mám moc ráda Moon, takže na seriál jsem začala koukat výhradně kvůli ní a Kim Bum byl jen taková třešnička na dortu. Bohužel Moon mi nepředvedla nic nového, všechny pohyby, výrazy, použití hlasu… to všechno jsem už od ní slyšela/viděla. Což nevadí, protože špatně nehraje, ale i tak jsem trošku zklamaná. Naopak Kim Bum mi předvedl něco nového, co mě docela potěšilo (narážím na 22. díl, konečně postava, která vypadala, že její zranění není jen kečup a přetvářka). Těšila jsem se, že se budou vyrábět vázy, že to bude trochu poklidné a hrdinka nebude nána. Nope. Sice se tam něco vyrábí, ale těch scén je po čertech málo na to, že se chce stát tou nejlepší. Za celou dobu tam byly asi dvě tři scény, které se mi strašně líbily (poklidně keramičili a hrála jim k tomu příjemná hudba), jinak je to historický patos vycpaný roztodivnou vatou, kterou ještě žalostnější dělá až moc hodná hlavní hrdinka a její podržtažka jakože starší bratr. Je tam spousta zvratů a cliffhangerů, jenomže na můj vkus je to všechno moc šílené, přitažené za vlasy a debilní. Navíc ze začátku jsem na to koukala hlavně kvůli hudbě, která začala hrát, když díl skončil, to bylo vážně úžasný. Jenomže to nevydrželo ani třetinu seriálu, nahradili to něčím jiným, co pro svou plytkost ani nemá cenu poslouchat. :-( To byla pro mě asi největší rána seriálu. Nějaké bezpráví, pletichy, nespravedlnost, vraždy, … prostě nezájem, ale výměna hudby se mě dotkla. Takže asi tak moc mě seriál zaujal. Hodně slabé 2*. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (7)

  • Seriál se zaměřuje na skutečnou historicky doloženou postavu korejské historie, Pa-sun Baek. Ta se stala renomovanou hrnčířkou své doby a byla tak vůbec první ženou, která se touto rukodělnou řemeslnou výrobou keramiky v tehdejší době zabývala. Její důmyslnou řemeslnou práci si dokonce vyžádala i tehdejší čínská císařská rodina, či zahraniční zájemci. Během japonské invaze v roce 1592 byla Pa-sun Baek japonskými jednotkami zajata a převezena do Japonska, kde směla pod striktním dozorem pro japonské zájemce pokračovat ve své práci. V Japonsku se ještě i dnes najdou dochované pomníky zasvěcené právě Pa-sun Baek. (Conspi)
  • O tom, jak ocenit profesionální přístup celého výrobního týmu, podílejícím se na výrobě dvaatřiceti dílného výpravného seriálu, tak přesně o tom by se mohl rozvyprávět jihokorejský herec Sang-yoon Lee, představitel ústřední mužské postavy prince Gwang Hae. Ten totiž věnoval každému členu výrobního týmu ještě v době natáčení oblečení s motivy seriálu společně s plným jídelním vozem. To vše, aby vyčerpanému týmu ulevil od jeho každodenních povinností a nahradil jej něčím příjemnějším. (Conspi)
  • Hidejoši Tojotomi (v seriálu ztvárněném jihokorejským hercem Ahn-seok Hwan), původní japonský generál, slavný válečník a samuraj, pozdější sjednotitel země a výrazná osobnost tehdejší politické scény, položil v roce 1583 základní kameny svému pompéznímu sídlu, Ósackému hradu (大坂城). Unikátní stavbě, pocházející z japonského historického období Azuči-Momojama (Azuchi-Momoyama jidai 安土桃山時代, 1568 - 1600), která se stala dějištěm mnoha krvavých bitev, přírodních katastrof i pozdějších stavebních rekonstrukcí. Televizní diváci mohou ale v pětadvacáté epizodě vidět jen současnou železobetonovou repliku, která má s tou původní společné už jen původní základní kameny. A to hlavě proto, že hrad byl nejprve vypleněn chamtivými vojsky vládního aparátu Tokugawa, posléze částečně zničen, aby do něj v roce 1660 udeřil blesk, který způsobil rozsáhlý požár. Stejná situace se opakovala ještě i o pět let později, po níž byl hrad už jen neobyvatelnou troskou. A i když byl po celá léta postupně rekonstruován, v roce 1945 došlo k jeho kompletnímu zničení leteckými bombovými nálety. Současná replika pochází z finančních zdrojů japonské vlády a na svém místě stojí od roku 1997. V současnosti platí za jednu z nejpopulárnějších historických památek Japonska, k níž náleží také honosné zahrady, které jsou každým rokem cílem zahraničních návštěvníků. (Conspi)

Reklama

Reklama