Komentáře uživatelů k filmu (596)

  • mat.ilda
    **

    Až pohádkový vizuál, uhlazený, jen se zlověstnou předtuchou, jakoby opsanou od bratří Grimmů, v podstatě až na Franze Germana bez záporných postav, které částečně nahrazoval přízrak války ve své nevyzpytatelnosti a s ním spojené všudypřítomné pnutí... K nezvyklému vypravěči, kterým je spojlerující Smrťák se smyslem pro humor, ostatním sympatickým postavám a okamžiku povznesení náletovým Modrým Dunajem musím rozhodně připočítat prospěšnost neustálé připomínky lidskosti v nelidském období lidstva, i když jí přes všechny ty "ukradené - neukradené" knihy chyběla filozofická hloubka a přebývala pachuť umělých dochucovadel...(11.2.2014)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Niekoľko týždňov pred vypuknutím "Kryštálovej noci" roku 1938 v Stuttgarte je malá Liesel odvedená od svojich rodičov a priradená rodine Hansa Hubermanna. Jej situácia je veľmi náročná. Postupne si musí zvykať na novú matku, otca či spolužiakov v škole. Vďaka kamarátovi z vedľajšieho domu, Rudymu, všetko zvláda omnoho jednoduchšie. Vojna sa blíži, no to čo deti berú ako obyčajné hrádky, dospelí vidia úplne inak. Nacistická politika je "jasná". Situácia sa ešte viac skomplikuje schovávaním židovského chlapca Maxa. Liesel je jednou z mála detí čo si uvedomuje zlo tejto doby. Napriek všetkým okolnostiam, so situáciou sa vysporadúva po svojom. Čítanie kníh sa stalo jej životným šťastím bez ktorého si nevie predstaviť všedný deň. A tak sa z malej Liesel stala "zlodejka kníh". Pointa príbehu je samozrejme úplne iná. Téma nacistickej politiky a židovskej problematiky tejto krutej doby je nevyčerpateľná. Film mi "trošku" pripomínal nemenej úspešný snímok "Predčítač". "The Book Thief" si ma ale získal viac. Zrejme preto, že hlavnými postavami sú malé deti. Sentiment sa nedá skryť. Režisér zahral na "správnu" strunu. Použil "nástroj", ktorý diváka nenechá len tak chladným. Teda aspoň mňa. Napriek tomu, že som očakával strhujúcejší záver, jedná sa o veľmi pekný film.(1.3.2014)

  • LoLaa
    *****

    Velmi silný film a zážitek.. Než jsem film zapnula nenapadlo mě, že o 2 hodiny později budu okouzlena a zasažena podobně jako po zhlédnutí Chlapce v pruhovaném pyžamu. Toto téma a děti na mě prostě hluboce působí..(30.3.2014)

  • Hedka
    ****

    Hm, čo mal znamenať ten sprievodný "Boží hlas?!" Pokus o originalitu? Je to hlas Smrti.... Trapné, nevhodné.....(8.5.2014)

  • Happens
    ****

    Adaptace na mě dýchá trochu pohádkovým dechem, což silně kontrastuje s válkou a smrtí (vypravěčem) a zanechává nepříjemnou pachuť. Silně emotivní zážitek, který sice dějově občas pokulhává, ale pocity drží a nepouští.(27.6.2016)

  • triatlet
    ***

    Uhlazenost a načančanost snímku místy hraničí s patosem. Příběh je odvyprávěný poutavě, ale nevěrohodně. Rušivě na mě působilo, že Liesel čte knihy v angličtině. Vzhledem k nosnému tématu jsem srovnával s českým filmem Musíme si pomáhat. Zlodějka knih mi přišla na rozdíl od Hřebejkova snímku nevěrohodná. Myšlenky o slovech jsou zajímavé. Očekával jsem, kdo z ústředních hrdinů zemře, a vypravěč - Smrt - celkem překvapil. Jsem zvědavý na knižní předlohu.(30.12.2016)

  • Chrustyn
    **

    Film by si možná přál být velkolepým filmem z těžkých časů druhé světové války a potenciál by na to měl, ale zpracování je na tolik špatné a chudé, že film ve výsledku působí spíše televizním dojmem a nemá nic, čím by mohl zaujmout natolik, aby si z něj divák něco zapamatoval.(16.3.2014)

  • Jinny
    ****

    Zlodějce knih se pravděpodobně nepovede zkušenějšího diváka jakkoliv překvapit a chybí jí invence del Torova Faunova labyrintu a Prince bez království. Svým klasickým (ale naprosto profesionálním) zpracováním tématu a hraním na emotivní notu si podává ruce spíše s ještě dalším filmem o dětech během II. světové války - Chlapcem v pruhovaném pyžamu. Můj hlavní problém je v tom, že samotný příběh (adaptované knihy) je plný lásky ke knihám a literárnímu vypravěčství. Ne nadarmo taky důležitou roli v příběhu hraje Lieselina schopnost číst a psát. Film u mě vyvolal chuť přečíst si jednou předlohu, ne vidět ho znovu.(26.5.2014)

  • heyda
    ***

    Bohužel se opět potvrzuje, že od roku 2010 to jde s českým dabingem rapidně dolů. Zlodějka je celkem pěkný a dojemný příběh na pozadí druhé světové války, ale doplácí na špatné zpracování (hlavně velmi amatérský střih a absence gradace), ale zase má Geoffreyho a roztomilou Sophinku. Možná, kdybych to viděl v originále, přimhouřil bych oko, ale s tím dabingem se prostě přes tři hvězdy nedostanu.(26.3.2015)

  • PetrPan
    **

    Plytké a přísně mainstreamové poudání o holčičce, která těžký život měla, ale na konci se i smrt na ni usmívala. Ve zkratce asi takhle: "Milé děti, i za války byla spousta hodných lidí, víte? A to i v Německu! No, co vám budu povídat, bylo to těžké, všichni se báli a chleba bylo málo. Ale i tak si někteří dokázali uchovat svou lidskost a někteří i víc! Zachránit v té době lidský život, navíc židovský, to byla velká odvaha! Bohužel se totiž i umíralo. A v tom dospívejte. Strašný. A dál? Dál už naštěstí jen samá pozitiva a životní jistoty. Zasloužila si to, holka, že jo?" Vcelku neškodná pohádka na stokrát zpracované téma, nehledáte-li hloubku nebo ostré hrany, dokáže potěšit. Já je zrovna hledal, sorry. Filmová Výzva 2015 od tatanapope (24.11.2015)

  • Flego
    ****

    Zrejme som čakal niečo iné, asi že zlodejka bude kradnúť a zachraňovať knihy, ktoré chcú nacisti spáliť... Nevadí, tento príbeh je tiež pekný.:) Nielen pekný, ale aj múdry, dojímavý a dokáže diváka navzdory minutáži udržať v pozornosti. Má však šlabikárové dialógy a v mnohom mi pripadá ako mládežnícky film, ak sa to tak dá povedať. Príjemným prekvapením sú herecké výkony všetkých zainteresovaných, výber bol urobený precízne, hlavne v detských postavách Liesel a Rudyho. Zlodejka kníh je zaujímavým aj hlasom rozprávača, ktorým nie je nikto iný ako Smrť. A hoci to posobí deprimujúco, film rozpráva o sile ľudskosti a lásky.(14.1.2014)

  • Thomick
    *****

    "It's probably fair to say that no one was able to serve the Führer as loyally as me..." --- I kdybych snad sebevíc chtěl triu Percival-Zusak-Petroni zapsat "pozdní příchod" (což by stejně nebylo fér), na podobné zobrazení (před)válečné atmosféry já prostě jsem a budu; to se už těžko změní. The Book Thief navíc vděčný námět uchopuje originálně, ne že ne. Přináší prvek netradičně zainteresovaného vypravěče; poklidný styl vyprávění protkává údernými, až kontroverzními momenty jako pálením knih nebo nekompromisním shazováním Hitlera; a skrz tuze rezervovanou výpravnost míchá v kombinaci s velmi obratnou kamerou a Percivalovým citem pro zachycení doby až překvapivě skvěle fungující směs čehosi tísnivého a uvolněného zároveň. Ani citová ždímačka to přitom není nikterak brutální, spíš příjemně decentní. --- A pak je tu samozřejmě Sophie, jejíž velká modrá očka budou jednou plést klukům hlavy ostošest; pokud už teda nepletou. :) Ve 12-13 letech takhle odtáhnout podobný film, to se jen tak nevidí. A přitom jaká dáma z ní na konci u krejčího byla, že?(13.1.2014)

  • VenDulin85
    *****

    Na Zlodějku jsem se už fakt dlouho těšila, soundtrack jsem měla naposlouchaný do alelujá a až těsně před projekcí jsem se lekla, jestli jsem nepřemrštila svoje očekávání a jestli nebudu zklamaná.. ale už od prvního záběru jsem věděla, že nebudu.. Přestože se děj odehrává během druhé světové války, přestože jsem musela přihlížet pálení knih a navzdory tomu, že vypravěčem je samotná Smrt, takže se strachujete, koho si vezme. Od krásně vystavěného příběhu, kdy s Liesel čteme její první knihu (Příručku pro hrobníky, tleskám), až po moment, kdy ona sama svěřuje papíru svoje myšlenky; přes brilantně zvolené herecké obsazení (díky Geoffrey, adoptovala bych tě za dědečka, nechceš? :-) až k citlivé hudbě z pera mistra Williamse nemůžu najít nic, co bych vytkla. Po Walteru Mittym v závěru roku je toto důstojné zahájení sezóny 2014, nemohlo být lepší.(18.1.2014)

  • Ramirez85
    *****

    Od mého nejočekávanějšího filmu letošního roku jsem, přiznávám, očekával trošku něco jiného, více takových těch zasněných scén a hlavně holku, co prostě bude krást knihy, když už je to ta Zlodějka... Nevermind, ve výsledku se mi totiž dostala krásná emocionální nálož, která však člověka zbytečně nedusí nějakými srdceryvnými scénami. Film spíše evropského střihu a hlavně film, který ukazuje čistotu a krásu přátelství a to i v tak těžkých dobách, jako byla druhá světová válka. Netřeba se tu rozepisovat o hereckých výkonech, protože ty byly do jednoho jedním slovem úžasné, Geoffrey Rush a Emily Watson tu (nepřekvapivě) své role nehrají, oni je žijí (Emily jsem si doslova zamiloval), naopak kdo překvapil, je Sophie Nélissse, čmuchám tu další výrazný herecký talent. Výprava snímku, přestože se víceméně celý odehrává v jedné ulici, taktéž brilantní (hlavně scéna s pálením knížek měla koule), no a co se týče hudby... ano, i při psaní tohoto komentáře zas a znova poslouchám ženiální soundtrack páně Williamse. Škoda jen, že jsem zhruba od poloviny filmu začal potřebovat ukrutně na záchod a upadal tak do menšího delíria, ale kašlat na to, aspoň jsem i já projevil značnou dávku sebezapření a na vlastní kůži tak poznal, jak se cítil žid Max uvězněný ve sklepě a SPOILER! přežili jsme to oba, tak co ;-) (Knižní předloha je ještě minimálně o level lepší).(18.1.2014)

  • lamps
    ****

    Na papíře musí film působit jako neúměrně protahovaný a značně sentimentální slepenec všech klišé, které si lze z příběhů o svinských nacistech a síle přátelských hodnot v dobách války vybavit. Přiznám se ale, že finální podoba, její účelné narativní strategie, herecké výkony, přístup k divákovi i to, jak film sám sebe prezentuje, mi tak nevtíravě a zároveň nátlakově imponovala, že musím nižší objektivní hodnocení subjektivně navýšit. Na poeticky ironickém komentáři nevšedního vypravěče, na lehkých tónech Williamsova soundtracku a na ryzích humánních poselstvích skrze optiku nezkažených lidských duší jsem se pohodlně svezl k silnému filmovému zážitku, který je možná vzhledem k závažnosti námětu až moc příjemný, ale co sdělit chce, to sdělí účelně a beze zbytku...(16.10.2016)

  • SLOTH
    ***

    Kouzlo které obklopovalo knihu jakoby z filmu vyprchalo. A smrt je žena!(14.1.2014)

  • ConanVJ
    *****

    Mě to do půlky přišlo, jako tuctový film s danou tématikou, kterých je opravdu nespočet. Jenže jsem se hodně sletl. Film mě do sebe vtáhl, tak moc, že i v tak pomalém ději a s takovou stopáží to uteklo jako nějakej akční 85 minutovej nářez....... Hodně dělá scénář, který pomalu odhaluje všechny hlavní postavy a člověk si k nim postupně najde cestu i díky skvěle hrajím protagonistům. K tomu všemu hraje nádherná hudba, která vytáhne prožitek hodně vysoko. Co považuju za další velký plus jsou emoce, kterých má film spoustu. Pro mě velké překvapení, protože jsem čekal úplně něco jinýho. 100% :)(24.5.2014)

  • seale
    ****

    Extra porce křehkosti na linii příběhu, detailů i hudby. Filmy o válce jsou pohádky pro dospělé. Pohádky, protože v nich je zřetelně a objektivně definováno dobro a zlo, což vede k univerzálnímu poselství (lze to porovnat s množstvím příběhů zasazených do relativního světa, kde bývá definice dobra a zla docela nejednoznačná).(22.6.2017)

  • Big Bear
    *****

    ,,Každý jednou zemře, nikdo nemůře žít věčně. Až to přijde, nepanikařte. Nezdá se totiž, že by to nějak pomáhalo.... '' --- No, tohle byl nádherný zážitek. Hlavní zásluhu za to vše má bezpochyby ústřední trio, kterým je dívenka Liesel a její adoptivní otec a matka. Samozřejmě nejvíce vyčnívá svoji laskavou rolí australák Geoffrey Rush. On je hercem těžce charakterních rolí a dává s je nekutečným přehledem. Někdo jej zná možná jen díky Králově řeči, ale vzpomeňte třeba australský Swimming (2003). Film začíná netradičněa to zcela. Vypravěčem a průvodcem filmu je totiž sama Smrt respektive on Smrt. Knihu jsem nečetl, ale i tak jsem měl z filmu neskutečný požitek. Celé to bylo kouzelně malebné, teplo té rodiny sálalo skrze obrazovku. Velmi tomu napomáhala úžasná hudba a vizuální zpracování. Sophie byla jak panenka, prostě do filmu sedla. Vždycky jsem hájil nálety RAF na německá města a bránil ,,bombarďáka'' Sira Harrise, kterého hlavně po válce obviňovali z barbarství a terorismu. Němce jsem odsuzoval dle kolektivní viny, kde obžaloba byla jasná - volili a podporovali Hitlera (buď přímo) a nebo se mu dostatečně nevzepřeli. U filmu jsem si uvědomil, že jistě bylo více takových rodin v jaké bydlela Liesel, které se chovali lidsky v každé době ,,protože je to lidské''. A také poprvé snad jsem byl naštvaný na hochy v tmavě modrých battledreseech, zabalených do elektricky vyhřívaných beránků, kteří tam někde nahoře v Halifaxu, Stirlingu či Lancasteru udělali ten kiks, že pro odhoz pum zvolili Nebeskou strasse. Parádní záležitost, nutno vidět ! Dávám 5 knih z knihovny syna burgemaistera. * * * * *(10.8.2015)

  • MontyBrogan
    ****

    Film to mohol byť vrstevnatejší, nakoľko je v podstate príbehom o rozprávaní príbehov. Ale je to aj príbeh o vojne. A teda, napriek všetkej naivnosti, má v ňom hlavné slovo smrť (doslova). A práve to delí túto rozprávku od priemeru - pravda. Môžem ešte tak na okraj spomenúť, že asi prvýkrát sa mi zdal nemecký prízvuk sympatický. Aj keď bol zrejme len hraný, alebo možno práve preto. Každopádne, vďačím za to Sophie Nélisse. Zlatá to osôbka. No film, kde sa niesol naprieč vojnou (aj keď 1. svetovou) iný fenomén umenia a to spev - Joyeux Noël, ma uchvátil podstatne viac. Ale napríklad taký Chlapec v pruhovanom pyžame ani nie. A to vrhal deti do bezprostrednejšieho kontaktu s vojnou. Ale netreba zbytočne porovnávať, treba vidieť.(11.2.2014)

1 2 3 4 5 6 8 16 23 30
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace