• Mariin
    *****

    S ohledem na dobu vzniku dávám 5 hvězdiček, jsou ale slabší. Ten film je dělán s největším úsilím, aby byl co nejlepší a je opravdu výpravný. Ale nijak zvlášť nepřekračuje působivost ostatních historických velkofilmů té doby. Je to údajně první snímek o Ježíši Kristu, který se nevyhýbá detailním záběrům do "Kristovy" tváře. Uvědomil jsem si, jak geniální je Gibsonovo "Umučení", který dokázal dodat tomuto věčnému tématu mystiku a posvátno. Navíc představitel Ježíše Krista (Jeffrey Hunter) Nicolase Raye zdaleka není tak charismatický jako Gibsonův Caviezel.(22.11.2009)

  • NinonL
    ****

    Film má mnohé klady z hlediska vyprávění, jak to tehdy pravděpodobně probíhalo. Hlavně z hlediska politiky a pohledu Říma na bouřící se Judeu. Trochu mě mrzí, že tvůrci vynechali Ježíšovo početí a jeho život v rozmezí cca 12-30 let, ale film je opravdu spíše historicko-politický nežli mystický. Postava Ježíše s blankytnýma očima mě nadchla, stejně tak Jidáš, jehož role mi byla dosud více méně neznámá. Jen jsem věděla, že zradil, nic víc. Taky postava Barabáše a jeho nekalých záměrů byla skvělá. Nebo Kaifáše a dalších intrikánů z řad rabínů. Za tanec Salome (Brigid Bazlen) bych dala i pátou hvězdu, je škoda, že se tak uhrančivá herečka nikdy nestala hvězdou Hollywoodu. Celkově nechávám hodnocení na 4, ale jsem ráda, že jsem film viděla.(10.9.2014)

  • curunir
    ****

    ,,KOĽKO MÁ PRÍVRŽENCOV?" ,,KTO? BOH? JEŽIŠ? ALEBO BARABÁŠ?" __ Hlavnými, či najdôležitejšími postavami sú Ježiš a Barabáš a celý film je postavený na ich vzájomnej konfrontácii. Už od prvej scény sledujeme neustále očakávanie Židov na príchod Mesiáša a tento motív je pretkaný zvyškom filmu. Rebel Barabáš vládnuci mečom a silou je akýmsi prirodzeným národným vodcom snažiaci sa dostať Ježiša na svoju stranu a urobiť tak z neho nástroj na väčšie prilákanie davov a zvrhnutie rímskej nadvlády. Ježiš však akoby nepoznamenaný týmito skutočnosťami hlása len lásku a slovo Božie a svojimi činmi je ,,pomyselným" Kráľom kráľov. Škoda, že v záverečnom obetovaní sa nielen pre svet, ale aj v prospech Barabáša, nie je výraznejšie vyzdvihnuté práve Barabášove ,,vyrovnanie sa s osudom", čím by bol príbeh komplexnejší. Milosť pre neho je v tomto prípade naozaj zázrakom (v skutočnosti to bol len obyčajný vrah a zlodej), no ak by viedol povstanie tým štýlom ako je to zobrazené vo filme (2 celkom slušné bitky), poprava by ho podľa rímskeho zákona nemohla minúť. Uvedomme si však, že toto je výpravný hollywoodsky sandál vrcholu svojej éry a tak napríklad známe scény ako vzkriesenie Lazara alebo vyhnanie predavačov z chrámu tu idú do úzadia na úkor radu veľkých davových scén. Rutinérsky sa tiež môže javiť práca uznávaného Nicholasa Raya, emocionálny náboj a hĺbku filmu dodáva a tým ho zachraňuje majstrovská hudba geniálneho Miklósa Rózsu, ktorá by mohla dielu zabezpečiť minimálne oscarovú nomináciu. Najlepší výkon vo filme podala vtedy 16 ročná Brigid Bazlen ako Salome. Je to naozaj poriadna rozmaznaná mrcha, škoda, že nedostala viacej priestoru. Veľmi silné 4* (80. hodnotenie, 15. komentár k filmu)(11.11.2011)

  • T2
    ***

    Rozpočet $5,037,000Tržby USA $14,483,352Tržby Celosvetovo $25,000,000▐ v rámci nejakých tých vedľajších udalostí ako napríklad vedľajšia vetva okolo Barabáša to je dobrý nápad ale ako filmový celok je to rozvláčne, lebo na začiatok to je dosť skratkovité a veľkými skokmi sa dostaneme k plynulejšiemu deju až od 32 rokov Krista, kde sú ponúknuté udalosti ktoré až tak neberú, tých zopár zázrakov a uzdravení fajn ale ináč to nemá čim zaujať, nemá to až takú iskru a veľkoleposť ako by si zaslúžilo aj keď snaha sa nedá uprieť ale nie je to úplne ono /55%/(8.1.2015)

  • Karlos80
    ***

    Zprvu bych k tomuto výpravnému biblickému velkofilmu chtěl říct že se vlastně jednalo o stejnojmenný remake a to filmu z roku 1927 od režiséra Cecila B. De Milla, režiséra převážně biblických-nebo takhle vyloženě historických snímků viz. např. ještě Kleopatra nebo jeden z posledních jeho filmů Desatero přikázání 1956. No jestli se zrovna jednalo úplně o toho nejlepšího Ježíše Krista to bych zrovna netvrdil-ale o jednoho z nejlépe zpracovaných-historicky věrohodných a zaměřených vůbec na poslední roky Kristova života zajisté. U mě však zatím vítězí Zeffirelliho seriál nebo snímek Greatest Story Ever Told, The. Film jsem viděl bohužel jen v dabingu a tady nutno říci že v nějakém novém a pro mě bohužel nevyhovujícím..Nic proti pánům jako jsou Zahálka, Rychlý, Čech, nebo paní Kolářové ( to jen z těch hlavních), ale nějak mě tady v tomto filmu jejich hlasy neseděly. Jiné menší role dabované třeba paní Zavadskou, Jiřím Štěpničkou, Petrem Štěpánkem, Jiřím Bruderem, Stanislavem Fišerem, či paní Steinmasslovovou byly už o poznání lepší. A to už vůbec nemluvím o těch všech hlasech jen epizodních. Vůbec některé mluvené dialogy (zde určitě hodně špatně napsané) byly kolikrát velmi směšné, a vůbec mi nepřipadaly z doby před takřka dvěma tisící lety. To mě tak trochu kazilo celkový dojem, s jinak velice slušného a poctivě natočeného biblického eposu. Grandiózní davové scény-Kristovo kázání na hoře, Zmrtvýchvstání nebo Nanebevstoupení, některé trikové efekty a jiné sekvence třeba ty bojové, tady bych vyzdvihl tu bitvu v těch horách, a nebo tu ke konci snímku perfektně římsky organizovanou k potlačení Barabáša povstání tuším že v Judei..? TsunamiX má bohužel pravdu-chtělo to bejval nějakou větší hollywoodskou hvězdu která by na sebe upoutala veškerou pozornost-nikdo z herců zde vyloženě nevybočoval a nikdo nebyl bohužel ani nadprůměr. Koho bych ale přeci jenom trochu vynesl tak to byl právě ten bojovník Barabáš nebo Jan Křtitel-později ve filmu sťat na přání rozmazlené Salome. Málo známý mladý herec Jeffrey Hunter, vytvořil dobrého Krista avšak chybělo mu právě to trochu větší charisma. Pilát Ponský, Herodes a Herodias o těch se radši zmiňovat nebudu:-)) Nakonec bych z tohoto filmu přeci jenom ještě pár věcí vyzdvihl..Samotné natáčení probíhalo ve španělských exteriérech a v Bronstonových studiích u Madridu, a působilo na mě dojmem opravdu velmi věrohodným a realistickým. Ty odvyprávěné pasáže jedním hlasem-tu byly také namístě a špatné vůbec nebyly. Kostýmy, nádherná taková kolovrátková hudba hodně dojemná skoro víc než samotný příběh, výprava-to všechno jsou světle stránky z tohoto jinak velice bohužel průměrného filmu z oné doby (které mám rovněž moc rád). Vůbec se vlastně jednalo o první výpravný snímek ze série biblických velkofilmů 50. a 60. let a prvním životopisem Krista natočeným ve zvukové éře. Doporučuji rovněž každému ke shlédnutí, ale pak ať si už každý udělá jen ten svůj správný úsudek.(15.7.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace