Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Hoteliér není pouhý záznam zkoušení hry, ale především intimní pohled do vztahů mezi jejími jednotlivými protagonisty. Nejde ani o klasický dokument, protože hranice mezi hraním, tvorbou a záznamem reality je v něm až příliš tenká. Film tak reflektuje nejen stárnutí vynikajících autorských herců, ale i jejich vztah k dnešnímu světu a zklamání z toho, jak dnes vypadá český film a divadlo. Vypovídá o jejich obavách, tužbách a snaze ještě ze sebe vydat to nejlepší. (Artcam Films)

(více)

Recenze (26)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Kačer s Abrhámovic synkem jsou celkem slušný hyeny. Jediný přínos vidim ve zjištění, že Pucholt ještě žije. Dále viz Marigold. A koně, ty-vole. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Viděno 8. 4. 2018 na festivalu Bystřické filmové jaro s komentářem obou hlavních (žijících) protagonistů Jana Kačera a Vladimíra Pucholta. Silný moment konfrontace Libušky Šafránkové a Kačerem, na kterém bylo v průběhu dokumentu vidět, že sám pochybuje. Ale ta zarputilost režiséra a kamarádka, který je přesvědčený, že jediné, co Lanďákovi pomůže je dostat ho na jeviště, byla hodně působivá. Myslím si, že je dodnes přesvědčený, že udělala dobře. Necítím se v pozici nějakého pomyslného soudce, který by tento konflikt rozsoudil, hodnotím pouze dokument a ten se povedl. Jenom mě mrzí, že sjem zatím neviděla divadelní hru Hodinový hoteliér, protože si stejně jako Vladimír Pucholt myslím, že je dobrá. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Rozporuplní věc. Jednak je až odporně voyeurský v tématu stáří a jasné demence člověka, který dost možná ani nemá duševní stav na takové výši, aby mohl adekvátně souhlasit s natáčením/výsledným filmem a na druhou stranu je neskutečně zajímavé pozorovat Kačera, který odmítá akceptovat Landovského zdrav. stav a... A dále jen telegraficky -- z Pucholta je lékař a ještě k tomu tak skvěle koexistující s člověkem s demencí? Skvělý! -- Mladej Abrahám je hyena -- Starej Abrahám se před kamerou vlastního syna evidentně necítí dobře -- Jediná Libuška Šafránková má koule -- ende -- ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Ano, myšlenka povzbudit Lanďáka, přivést mu kámoše, nazkoušet jeho hru ať už dopadne jakkoliv, hlavně, že ho na chvíli vytáhne z rezignované trenýrkové letargie, je pecka, ovšem realizace lehce vázne. Kačer se ukazuje jako bezcitný arogantní sobec, kterému jde vlastně hlavně o to, být znovu aspoň trochu režisér, ať už to zastírá jakkoliv, vystrašená Libuška, která v něčem přecejen pravdu bude mít, Josef Abrhám stojící mezi nimi a zlatíčko Pucholt, který se prostě přizpůsobí. A samotný dokumet? Kýčovití koně jsou až absurdním amaterismem, režisér zapomíná na hranice trapnosti (viz otravní kameramani u Pucholta) a celkově spíš s kamerou stojí u pár scének, které bez větší výpovědní hodnoty řadí za sebe. Dvě hvězdičky za dobrý zvuk, schopnost sehnat tak velký tým kameramanů a pár hlubších momentů, které se filmu odepřít nedají... ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Filmů o filmu jsem viděl spousty, ale dokument o přípravě divadelního představení asi poprvé. Nevím, jak to bylo s Landovským, a zda měl tedy pravdu Kačer či Šafránková, ale aspoň (stejně jako Pucholt) na projekt nějaký názor měli. Zato Abrhám vypadá, že jim tam jen dělá statistu. Jeho syn zase asi normálně dělá pro bulvár, protože když ho Pucholt vyhodí dveřmi, tak už je za chvilku s kamerou za oknem. Takže k dokonalosti to má daleko, ale jako záznam setkání dávných hereckých kolegů to smysl má. ()

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Režisérovi by měl nějaký příčetný dramaturg říct, že ty scény s koňmi jsou naprosto kýčovité a sráží vcelku pozoruhodný film s několika silnými momenty do podprůměru. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Kačer se ve své ctnosti snaží zkrotit Lanďáka, jenž však zůstává klející, odsekávající, rezistentní, ale v každém okamžiku svůj, čímž nakonec cvičí Kačera, znejistí ho až do morku kosti a donutí k několika přirozeným, a zcela nectnostným reakcím. I proto je moc dobře, že Kačer něco takového inicioval, díky tomu totiž vznikl pozoruhodný dokument o svérázné krásné (nejen) Lanďákově duši. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Trochu smutné bilancování hereckých legend a především Pavla Landovského. Je na něm vidět, že už se velmi blíží konci, ale ještě více je na něm vidět, že už to skoro vzdal. Pak ale přece jen dojde k malému záchvěvu toho, co by se dalo považovat za jeho hereckého génia. Budiž mu země lehká. Dokument spíše průměrný. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

"Přátelé, je potřeba lid vyzkoušet. Natočíme dokument s otřesnou kamerou, ale skvělými herci. Bude to dokument o tom, jak se Landovský k životu přivede. Sice ve skutečnosti se to nepodaří, ale o tom to je. Pokud to bude mít na ČSFD alespoň šedesát procent, je jasné, že lidé kašlou na kvalitní kameru a zvuk. Hodnotit budou protagonisty, které znají z klasik Československé filmové éry. A to bude naše vítězství." Takhle určitě neprobíhala preprodukční debata před natáčením tohoto velice zajímavého dokumentu. Nicméně pravdou je, že kamera a střih je velice podprůměrný a zvuk též nedosahuje obrátek, na který jsme u profi filmu zvyklí. Celé to působí dosti chaoticky, neuceleně. Ovšem neberte to jako výtku kvůli které se na tento film nepodíváte. Celek není dokonalý, ale je to krásný pohled do závěrečné éry života jednoho slavného zahořklého herce a jeho přátel, co se mu snaží pomoci. Film pak nastoluje otázku, zda je dobré pomáhat někomu, kdo o pomoc ani nestojí, a že ve výsledku všechna světská sláva je jen ta polní tráva, která nakonec usychá. Je to smutné, ale pravdivé. A za tento pohled a zajímavá moudra z konfrontace pana Kačera a Libuše Šafránkové, uděluji: 65% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dokument zarazeny do programu Ceske televize z duvodu umrti Landovského ma urcity naboj prave diky nemu. Jinak tento dokument hodnotim jako zcela zbytecny, takove to radoby umelecke plkani o zivote není nicim originalni a divak si z tohoto dokumentu nemá co vzit... ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších dokumentů o přátelství a stáří, co jsem za poslední dobu viděla.... Možná, že k tomu, aby ho tohle zasáhlo, fakt musíte mít "odžito" a mít pár kamarádů, které Vám stáří mění před očima a kterým byste hrozně rádi nějak pomohli a nevíte, jestli ta Vaše pomoc je ta pravá... Osobně rozumím i postoji Kačera i postoji Šafránkové, ale až to budu já mít "za pár", moc bych si přála mít kamarády, kterým bych stála za takovýhle "štrapáce"!!! ()

navorski 

všechny recenze uživatele

Námět na dokument o muži, který asi trpí stařeckou demencí, ale protože je umělec, tak to všichni kromě Libuše Šafránkové přehlíží, je tak trochu neetický, už proto, že mu přítomnost kamery možná docela vadila.... Asi by bylo lepší, aby si lidi umělce pamatovali jako zdravého a plného sil než takto. Ale i tak mi to přišlo tak nějak citlivé a podnětné. ()

sulek 

všechny recenze uživatele

Kdo miluje Činoherák a hlavně herce, kteří v něm hráli, ten si bude libovat. Vtipné, intimní, občas smutné. Velmi milý a příjemný zážitek. Vřele doporučuji. 90% ()

Pensieve 

všechny recenze uživatele

Zajímavé nakouknutí do zákulisí procesu tvorby a taky do kuchyně a talířů těch, které jakoby důvěrně známe. Nevím, kolik tam bylo retuše a nakolik mohla být nevnímána kamera, ale i tak zůstalo dost pro poodkrytí charakterů jednotlivých postav, tentokrát v roli sebe sama. Pro mě - příjemná rehabilitace P. Landovského a znovuokouzlení V. Pucholtem. ()

subic 

všechny recenze uživatele

Jako záznam zkoušení nové hry obsazené dávnými hereckými kolegy to smysl má. Milé překvapení v podání Vladimíra Pucholta, který kvůli tomu přijel po 40i letech do Česka. Pavel Landovský na sklonku života, přivést mu kámoše, nazkoušet jeho hru ať už dopadne jakkoliv, reálně se u toho pohádat, to je v pohodě. Ale jako dokument je to ale bláto. Co tady děláš? On filmuje. Ať jde do prdele, komerčníci, zasranci... 50% ()

iz67 

všechny recenze uživatele

Ten film je spíš o Kačerovi než o Landovském (a i Pucholtovi), kteří jsou nechtěnými hráči tohoto kusu. Věřím Kačerovi, že skrz připravovanou hru chce Landovskeho postavit na nohy. Ale zároveň mu nevěřím, že je to jen pro to. Samozřejmě to dělá i pro sebe. A řeší, jestli to není too much. A hraje, aby to zakryl. Třeba se Šafránkovou. Nejdřív jsem dal 3*, ale pak naoknec 4* za to, co tam je a co tam asi ani Kačer ani Abrahám ml. mít nechtěli. Tedy to, že se hoši chtějí svést na něčem, co je hodně na hraně..... Koně, ach. Tímhle se Abrahám ml. zařadil vedle Kačera a veze se taky. ()

Související novinky

Letní filmová škola se blíží

Letní filmová škola se blíží

20.07.2013

Programovou osu letośní LFŠ tvoří šest základních sekcí, které vyváženě pokrývají všechna témata festivalu: Fokus (tentokrát profil portugalské kinematografie), Inventura, Spektrum, Visegrádský… (více)

Reklama

Reklama