Komentáře uživatelů k filmu (310)

  • Sarkastic
    **

    „Říká ti něco záložka historie internetu?“ – „Jo, já mám ČVUT.“ – „Tak to leccos vysvětluje.“ Zpočátku jsem si říkal, jestli to čsfd, imdb a hlavně tvůrci myslí s žánrem „komedie“ vážně. Nakonec se z toho jakási tragikomedie vyklubala a zaznamenal jsem pár tak dementních hlášek, až jsem se jim musel zasmát (typu „Já nedávám…já se vdávám, chichi.“). Jinak jsem ale dostal nesympatické postavy, které byly „vypatlané až na půdu“ (mým „favoritem“ byl Štěpán), spoustu umělosti, trapnosti (jen té minimálně vtipné), pochybné zpovědi směrem k divákovi, narážky na Slovensko (za nejtvrdší považuju asi „zem třetího světa“), snahu o úlitbu mužské části publika a zvracení za doprovodu harfy (závan originality, ehm). Jako jediný klad filmu vidím překvapivý fakt, že jsem se vlastně moc nenudil (čemuž jistě nemalou měrou pomohla naštěstí relativně krátká stopáž). Celkově to tak vidím na 2*. „Iveta je Slovenka, ty jo, východňárka.“ – „Jo a co to má s tím společnýho, že to je východňárka?“ – „No ne, to je prostě…to je jinej, jinej druh, že jo, to není ňáká fiflena, co se támhle tahá někde po diskotékách, že jo, to je prostě holka, kerá vyrostla mezi medvědama.“(26.1.2015)

  • Payushka
    *

    Sexisticky blabol, ktery v komentu perfektne vystihuje Matty. Akorat mne jako divacce se z toho vyrazne vic zveda kufr. Diky bohu za tu povedenou kameru.(15.2.2015)

  • S.Quentin QUALE
    **

    Tož na Hřebejka slabota, ale upřímně jsem čekal aj hůř. 40%(11.9.2017)

  • gilmore_girl
    **

    Teda to bylo blbe tak strasne divnym zpusobem, ze to neslo nedokoukat. Dej postaveny na stupidnich dialozich vsehovsudy peti postav, ale prekvapive rychle to uteklo - mozna tomu dopomohla ta notna davka vina, co jsem v sobe mela :).(23.11.2014)

  • kingik
    ****

    "Bodyshot" v Hřebejkově baru. Zakázané uvolnění není jen výraz z hokejové terminologie. Nově je to také název drinku, který podává sympatická barmanka Vladana (Jana Stryková), ke které do zapadlého hokejového baru s výmluvným názvem "Lapačka" v rámci tradičního únosu nevěsty, dorazí mladá nevěsta Klára (Zuzana Stavná) a ženichova svědkyně Iveta (Hana Vagnerová). Neurotická, podezřívavá, afektovaná a žárlivá Klára si však nevybrala právě ideální svatební den. Venku průtrž mračen, a k tomu dlouhé čekání na příjezd ženicha, zapříčiní značné psychické vypětí obou kamarádek, kdy na povrch začnou vyplouvat nepříjemná zjištění, podezření a ženská psychika dostane dost zabrat. Stranou nezůstane ani lesbické sexuální jiskření. Vedle toho jsou v baru výpadky televizního i mobilního signálu, republika žije mistrovstvím světa v hokeji a liduprázdný bar uprostřed ničeho zažije ženskou invazi po "hřebejkovsku". Film nezapře svůj divadelní původ. Divadelní minimalismus je na filmu od prvních minut jasně patrný. Stejně tak je tomu uzpůsobena i většina dialogů, na kterých někdy film nestaví tolik, jak by bylo potřeba. To po nějaké době vede k rozpolcenosti filmu, kdy se některé režijní postupy v návaznosti na ty divadelní, stávají postupně málo funkčními nebo nefungují vůbec. K tomu nejhoršímu patří "emotivní" proslovy na kameru jednotlivých ženských postav. Hřebejk s herci pracovat umí, to je u něj běžná praxe. Trojice hereček Stryková-Stavná-Vagnerová je někdy příjemně snesitelná, ale nikdy k nim nepocítíte až tak upřímné sympatie. Z jejich jednání, kterým se prezentují, to ani dost dobře nejde. Navíc dost často své chování a názorové postoje měnily, a to bez příčiny, anebo jen zkrátka podle nálady režiséra a scénáře známého tvůrce "přidrzlých" záležitostí Petra Kolečka. Něco jiného je scénář psát jako divadelní hru, a něco jiného je podle něj natočit film. Z hlediska filmových postupů se Hřebejkovi nejlépe daří pracovat s prostředím. Sice se obrazově pohybujeme střídavě v baru a na silnici v lese, kde bude mít nehodu s jelenem ženich s příjmením Jelen (Ondřej Sokol) a sexuálně "(de)zorientovaný družičkář" (krátké zastavení na svatbě v úvodu filmu nemá pro další vývoj vliv), ale Hřebejk do těchto prostředí investoval hodně ze svého režijního umu podpořeného expresivní kamerou Martina Žiarana. Obě prostředí disponují výbornou atmosférou, která do pozadí zatlačuje většinu dialogů, které nejsou špatně napsané, ale dost často se stává, že nevyniknou. Hřebejk dokazuje, že si může dovolit prakticky co se mu zachce. Ve filmu si může dovolit experimenty s komorním prostředím i divadelním minimalismem. Velká škoda, že jeho zajímavému a nevšednímu počinu chybí nějaký skutečný vrchol. Měl-li jím být sázka barmanky na hokejový výsledek, tak to bylo poněkud přestřelené. Není to ovšem zdaleka to jediné, co je zde sympaticky přestřelené. Ve výsledku je to zvláštní, někdy až pocitový film, v zásadě orientovaný na divačky. Přesto v něm ženskou logiku není nutné hledat. Nesporným plusem je, že při své skromné stopáži film rychle uteče. Živočišná Vagnerová je příjemný bonus. Mé hodnocení: 70%(1.12.2014)

  • Vodnářka
    ****

    Tleskám Petru Kolečkovi za další výbornou hru, které poslední dobou nejsou až tak samozřejmostí, i trojici hereček k výborným výkonům. Jen Jan Hřebejk narazil na úskalí propasti mezi světy divadelních prken a stříbrného plátna, kterou se snažil chabě překlenout trouchnivějícím mostem z naprosto zbytečných svatebních záběrů. Čekala bych větší kamerovou hru s prázdnotou prostoru místní hospody, který se s každým dalším odhalováním situace stísňuje. Výborně vypoentované dialogy a samotný scénář vás však nechají na tyhle nedostatky zapomenout.(1.1.2015)

  • m.krudenc
    *

    Od Jana Hřebejka bych takovou blbost nečekal. Tam byla snad jen jedna zajímavá scéna (která vykresluje celí film) - jak na svatbě svatebčan zvrací u stolu a za ním něžně hraje slečna na harfu.(23.9.2015)

  • Vančura
    ****

    Zajímavý film, který však zcela jistě nesedne každému. Při sledování jsem doslova cítil tu Hřebejkovu volnost, s níž si už dávno může točit co chce, nemuseje se starat o komerční aspekt filmu. ZAKÁZANÉ UVOLNĚNÍ rozhodně není žádná hřejivá pelíškovka, ale formálně uvolněná hříčka (promluvy hereček přímo do kamery) pro lidi se zájmem o hledání nových podob českého filmu. Osobně jsem zde velmi ocenil, řekněme, jistý minimalismus, kterým je celý snímek prodchnut (minimum lokací i postav, děj koncentrován do krátkého časového úseku), báječnou kameru (prostředí hokejové hospody se všemi těmi barevnými neony a stylovými koženými sedačkami se mi velmi líbilo), jakož i velmi dobré herecké výkony představitelek všech třech hlavních postav (uz nichž se stále nemůžu rozhodnout, která z nich se mi líbila nejvíce). Ne vše mi tam sedlo (scénu se zvracením tlusťocha na svatbě bych si klidně odpustil, taktéž i novácký product placement), ale jako celek film hodnotím velmi kladně. Potěšilo mě, že je to film, který před divácky vděčným návratem do retro časů totáče dává přednost aktuální látce, a vyjadřuje se k naší současnosti a tématu vztahů mezi muži a ženami (které třeba mě osobně asi nikdy neomrzí). Retrospektivní prostřihy na svatbu mi dokonce připomněly Trierovu MELANCHOLII a její atmosféru neutěšenosti, sklíčenosti a gradujícího napětí, kdy ve vzduchu visí nějaká katastrofa. V obou filmech k ní dojde a dosavadní řád věcí, tak jak byl nastolen na začátku snímku, už neplatí - všechny hrdinky Hřebejkova filmu (i s jejich mužskými protějšky) vyjdou ze závěru filmu jako někdo úplně jiný, kdo během jediné noci radikálně přehodnotil svůj život. Je po bouřce, (nejen) vzduch je očištěn, a může se začít znovu žít (na rozdíl od zmíněné MELANCHOLIE). Za mě silné 4 hvězdy.(5.6.2014)

  • lena60
    ****

    Zkušeně namíchaný babský drink. Ideální k odreagování a uvolnění. To mi stačilo.(9.7.2014)

  • Big Bear
    **

    Zprvu jsem myslel, že je to spíše komedie pro ženy. Soudil jsem tak podle sporého uchichtávání manželky. Já si pozvolna kladl otázku zda to vůbec dokoukám, nebo zda se u toho alespoň jednou zasměju a vzpomínal na komedii co jsem viděl dopoledne, kde jsem nasmál opravdu do syta - I was male War Bride. Naštěstí se film začal celkem zajímavě rozjídět a s nástupem mužských herců mně to i začalo konečně trochu bavit. Vždycky se mi líbilo, když si ve filmu vystačilo díky solidnímu scénáři jen pár herců a tohle je skoro ten případ. Tady to pravda chvilkami haprovalo do trapna, ale na nedělní večer, proč ne. Škoda že tu erotickou lesbickou scénku obešli tvůrci obloukem. Hanka Vagnerová je zajímavej typ a možná bych pak šel s hodnocením nahoru .-) ! Na Hřebejka to bylo ale zatraceně ! - slabé. Dvě hokejky. * *(10.5.2015)

  • triatlet
    **

    "Já nedávám, já se vdávám." To nedávám. Kolečko se chtěl asi zavděčit jiné cílové skupině.(14.11.2015)

  • Oktavianus
    *

    Začalo to jako obrovskej průser a skončilo jen o malinko líp. A nezachránily to ani Hanička Vagnerová, ani Jana Stryková (pohříchu ani jejich společná lesbická scéna!), ani Ondřej Sokol. Nudné vztahové drama s banálními situacemi, který se dalo předvídat jedna po druhé. A další ze scénářů, kam Kolečko pouští svoji nerealistickou pubertální fantazii, když předkládá k věření, že si to dvě heterosexuhální třicítky jen tak rozdaj mezi sebou uprostřed hospody. Tak určitě, ty puberťáku. Ovšem za úplně největší problém bych viděl v tom, že všechny postavy jsou k nesnesení afektovaný a protivný. Snad vyjma barmanky Jany Strykové, ovšem ta je pouze snesitelná, ale afektovaná rozhodně taky. Prostě ne všechno, co může fungovat jako divadelní hra, může fungovat i před kamerou. A Zakázané uvolnění je toho jasným dokladem. Třeba rádoby ozvláštňující promluvy do kamery - na divadle snad, ve filmu ne. Snad jediný co, tak oceňuju realistickej konec, protože o lidským plemeni nemám valný mínění a přesně takhle by to rozhodně skončilo. Jinak je to ale další Kolečkův a další Hřebejkův průser.(19.3.2018)

  • VášaVF
    *

    Další nudná hře-bejkovina.(25.10.2014)

  • Ilicka
    ***

    Víc divadelní hra než funkční film, přesto se zajímavými momenty a scénami, např. poslední scéna. Postava Nevěsty je na hraně snesitelnosti. Plusové body přidávám za to, že se film odehrává v hypotetickém prostoru poblíž mé rodné vísky :-)(25.12.2014)

  • virus10
    ***

    Silné 3 hvězdičky, překvapivě jsem se nasmál celkem dost.(9.6.2014)

  • dopitak
    ***

    Ne až zase takovej průser, jak se zdálo být po prvních několika minutách. Nebýt zpočátku teatrální nevěsty Stavné, příběh docela zajímavě lacině vykrystalizoval. Škrtnul bych asi ten hokej a naopak dotočil to "vyspání se".(10.12.2014)

  • honajz
    *

    "Ale teď už na to nejsem emocionálně připravená!" Tahle věta myslím vystihuje celý problém filmu. Ono je to hezké cvičení, na FAMU se mu říkávalo "svítáníčko", tak nějak o na sebe navazuje, odkrývají se pohnutky jednotlivých postav, vypadá to bezva skloubeně. Ale ty postavy jsou jak ze seriálu, což podtrhují i ty jejich výpovědi na kameru ve stylu reality show. Film mne navíc utvrdil v tom, že má Hřebejk nějaké problémy se svou orientací, protože je to už jeho druhý film, kde tyhle problémy řeší, a navíc si sem pozve Norberta Lichého, mluvčího pražských gayů, jestli se nepletu. Taky má něco proti svatbám (neopustila Hřebejka třeba nedávno manželka?). Postavy jsou z prstu vycucané, často se nechovají moc logicky, a dramatických situací je často dosaženo na úkor psychologie postav. Dvě neznámé ženy že by měly lesbický sex jen kvůli nějaké frajli nevěstě, které hráblo? Ani náhodou. Btw, co mělo být poselstvím, kromě prázdné a vyprázdněné konverzačky o různých podobách sexu a zahýbání? (Jinak ty logické nesmysly, jako že na začátku nenahodila telku, a v závěru jí jede, že nepřišel žádný jiný host, že hokej trval snad čtyři hodiny apod. nemá smysl komentovat).(15.11.2015)

  • claudel
    ***

    Kouzlo Rubínu ve zhuštěné hodinové divadelní hře se ve filmové verzi tak trochu rozplynulo. Vzpomínám si, že jsem se bavil a smál od začátku do konce, u filmu jsem některé fórky už čekal a znal a navíc vznikla sice místy poetická, ale taky částečně hluchá místa. A to mi rozhodně nevadí rozšíření filmové verze o pánské osazenstvo a vynikající minutové vystoupení Norberta Lichého. Chápu, že Jana Hřebejka tahle hra zaujala a v podstatě jsem za tu adaptaci rád, ale u mě většinou vždy vyhraje divadlo před filmem, zvláště pokud to vidím v pořadí divadelní hra - film. A dobře si vzpomínám, že na tehdejším představení v Rubínu byl pan režisér osobně, takže třeba zrovna tehdy pojal myšlenku film natočit. Sečteno a podtrženo, Zakázané uvolnění si zaslouží lepší tři hvězdičky a rozhodně více než zdejších 44 procent.(2.1.2015)

  • GeusX
    **

    Nebýt Vagnerové a Strykové, tak není na co koukat aneb jak si hyperautor Kolečko představuje vyhrocený únos nevěsty. Trochu předvídatelné, ale dalo se.(15.11.2015)

  • ARI50
    odpad!

    Ta naše nevěsta mě málem přivedla do hrobu hruuuza.(15.12.2016)

  • Frajer42
    *

    Tuhle komedii jsem se odhodlal uvidět, protože měla být o hokeji a měl v ní hrát Ondra Sokol. O hokeji není vůbec a Ondra Sokol je na scéně z celé stopáže asi 10 minut. Těch 10 minut je zároveň jedinou koukatelnou pasáží. Myslím si, že film je i přes svůj hokejový název určen výhradně ženám (a buznatrixům) a pár nejvýše hodnotících komentářů mě v mé domněnce utvrzuje. Několik žen nadávajících na svůj nuzný život. To zkrátka není nic, co bych dovedl docenit. Humor je založen na situacích, do kterých jsem se nikdy nedostal, takže mě snímek obrovským obloukem míjí a nemá mi absolutně co říct. Mé zklamání umocnila trojice hlavních hrdinek, z nichž jedna mi vadila více než druhá. Příště bych poprosil nalepit velkým a čitelným písmem na film nálepku "women only". Svět by byl poté mnohem příjemnější. Velmi slabá hvězdička.(24.10.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace