Režie:
Stephen FrearsKamera:
Robbie RyanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Judi Dench, Steve Coogan, Sophie Kennedy Clark, Mare Winningham, Barbara Jefford, Ruth McCabe, Peter Hermann, Sean Mahon, Anna Maxwell Martin (více)Obsahy(2)
Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život. (Bioscop)
(více)Videa (31)
Recenze (253)
Philomena bola výborná a úžasná žena. Obdivujem jej schopnosť zachovať si chladnú hlavu. Nevyškriabať tým mníškam oči a nenapchať im ich do rozkroku si vyžadovalo naozaj veľké sebazaprenie. No áno, ďalší film z kategórie "nasieracích" kde hrá hlavnú úlohu a hlavného darebáka matička cirkev. Po dramatickej stránke to síce nebolo tak hutné a ťaživé ako napr. Padlé ženy, ale snímok aj napriek tomu a pomalšiemu tempu, mal svoje čaro. Samotný príbeh sám o sebe je veľmi zaujímavý a pútavo prerozprávaný, a to bohato na nadpriemer stačí. 75/100 ()
Lidské vzpomínky dokážou být silnější než by si člověk představoval. A umět odpouštět nedokáže prostě každý. Judi Dench to dokázala, a to s takovou grácií, až to zabolelo. A v protikladu k jejímu filmovému parťákovi, jehož role tu nebyla pro odpouštění, je tohle malé komorní drama velice poutavým kouskem o hledání kusu svého já na všech frontách. ()
Martin je za škandalóznych okolností prepustený z postu zahraničného korešpondenta BBC. Náhodné okolnosti ho počas návštevy jedného z večierkov "spájajú" s mladou barmankou, ktorá mu prezradí krátky príbeh svojej matky. Tá pred 50 rokmi, v cirkevnom kláštore, "stratila" svojho syna. Mark chcel pôvodne písať knihu o ruskej histórii, no keďže sa mu naskytol tento komplikovaný, sociálny príbeh, rozhodne sa svoj zámer na poslednú chvíľu zameniť. Philoména však má o prosbu navyše. Chce, aby jej pomohol strateného syna nájsť. Veľmi, veľmi pekný film s množstvom príjemných, obyčajných, ľudských "frkov", narážok na gayov či cirkev, ktorá po stáročia využívala a ničila životy obyčajných, nevinných ľudí. Bez ohľadu nato, či som veriaci, alebo nie (inak nie som), snímok otvára a zároveň zodpovedá množstvo otázok ohľadom viery, či priateľstva v každom veku, akéhokoľvek druhu, citu, porozumení či hnevu. Nebyť toho záverečného perfekcionizmu príkladného správania, mohol to byť čistý priestrel. Pokiaľ má tento film niekto v poradovníku a stále váha, tak nečakajte. Nebudete ľutovať. Inak, "Judi Dench" je veľmi sympatická staršia pani. ()
Obsahuje SPOILERy! Padesát let na pochybách a stále naživu. Silná žena si zažila doslova peklo a přesto dokázala být natolik mírumilovná a rozdávat odpuštění na všechny strany. Docela mě zamrzelo to, že film neskončil jinak - více optimisticky nebo více žurnalisticky. Ráda poslouchám podobné hlášky jako: "...a všichni žili šťastným životem dál.." apod. Judi Dench byla opět skvělá v hlavní roli Philomeny a pro mě skoro neznámý herec Steve Coogan také dokázal potěšit svým výkonem. Jen mě zamrzela taková spousta let trápením obou stran (jak matky tak potomka), kteří se vlastně hledali, a se "našli". Zajímavé je, že celou tu dobu se Philoméně nedařilo najít syna, ale když se objevil novinář, který pracuje v nějakém bohatém super deníku, tak se najednou dějí věci a letí se do USA apod. Film ubíhal svižným tempem a měl co nabídnout. Bohužel pro mě v sobě neskrýval dostatek toho pravého ořechového, které mě v záchvěvu radosti nutí udělit plný počet bodů. ()
Výborná Judi a dojemný příběh. Místy zdlouhavé, opakující se scény, ale nádherná Desplatova hudba. Stejně jako Martin bych jim nikdy neodpustila. Také jsem již kdysi viděla drsnější Padlé ženy a různé dokumenty na podobné téma. A právě kvůli takovýmto hrozným křivdám a zločinům, které byly a mnohde ještě jsou zakrývány dogmatem, pokrytectvím a intrikami (viz Spotlight) nikdy nemohu mít ráda náboženství a církev. Stejně jako vrcholnou politiku. ()
Galerie (118)
Zajímavosti (10)
- V některých vzpomínkových úsecích je možné spatřit skutečného syna Philomeny. (Nathanielmon)
- Ač byla část domácího videa vyrobena pro film, některé záběry a flahsbacky byly autentické záběry Martina. (fraktal)
- Po natočení snímku katolická církev nařkla filmaře ze záměrného vyvolávání nenávisti. (Terva)
Reklama