poster

Nezlomný

  • USA

    Unbroken

  • Slovensko

    Nezlomný

  • Nový Zéland

    Unbroken

  • Velká Británie

    Unbroken

  • Austrálie

    Unbroken

Válečný / Životopisný / Sportovní / Drama

USA, 2014, 137 min

Komentáře uživatelů k filmu (399)

  • Cervenak
    ****

    Chvíľu som uvažoval aj o plnom bodovom hodnotení. Nečakane parádne, skoro až spielbergovsky natočený film. A rozhodne to nie je iba Deakinsovou kamerou, je to skrátka dobre vyrozprávaný príbeh s presnými hereckými výkonmi a takmer bez falošných tónov - takmer bez pátosu, bez násilného dramatizovania situácií, všetko je rozpovedané ľudsky, civilne, ale pritom stále zaujímavo, priam vťahujúco. Možno aj preto je to dojatie na konci úprimné, bez pocitu, že z vás Hollywood žmýka falošné emócie...(19.1.2015)

  • POMO
    ****

    Angelina to tentoraz natrela aj Clintovi. Bez patosu, ktorý som očakával, s výborným Jackom O'Connellom v hlavnej roli, so silnejším príbehom. A síce nie originalitou, ale presným, čistým, starohollywooodským rozprávaním, ake robia Edward Zwick či Ron Howard. Požmurkla na Forresta Gumpa, načisto zatienila väzeňské báchorky ako Hartova vojna, a mierne parafrázovala myšlienku Vykúpenia z Shawshanku. Samozrejme, je otázne, kam by tak ambiciózny projekt dotiahla bez scenáristov Coenovcov a kameramana Deakinsa. Ale nebuďme zlí. Veď je to niekdajšia Lara Croft.(16.2.2015)

  • verbal
    **

    Andželína by se měla výhradně věnovat jen kojení té adoptované půlky Afriky, co si natahala do baráku, a už nevycházet mezi lidi. Na plátně se na ní nedá dívat, pokud tedy brzy nevezme nějakou roli z ženského koncentráku, kde by jako Miss stažená lebka dozajista vynikla na obou pólech tábora, a jako režisérka stojí taky za vyliž starou Bellu. Ten Pampalíni byl nepochybně borec, určitě si užil v životě svoje a předpokládám, že skutečným důvodem jeho smrti těsně před premiérou nebyl zápal plic, nýbrž infarkt na zkušební projekci. Nevěřím, že by scénář slavných židích bratrů byl až tak chcíplý a bezkrevný, a tak si myslím, že ta nezdravě ambiciózní vychrtlina zase dostala vcelku solidní podklad, z něhož zvládla uplácat akorát tak další kýčovitý domek pro Barbíny. Hlavního hrdinu, jehož účes stále perfektně drží jak na atletické dráze, tak na moři a v uhelných dolech, máte od počátku naprosto v prdeli a tam, kde byste měli soucítit s jeho trápením, trápí vás paradoxně jen neumětelská paní Pittka sáhodlouhými sterilními pasážemi neinventivní bezradnosti. A tak přes půl filmu tři muži ve člunu naprosto otravně pospávají a žerou suši, aby se posléze po žalostných troskách mostu přes řeku Kwai dostali až ke králi chcíplé kryse, kde toho nagelovaného a špatně hrajícího pupuše „strašlivě“ týrá nějaký ťamanský tranďák, u něhož máte pocit, že se každou chvíli na našeho cukrouše vrhne a romanticky mu požvýká ucho. Fuj, fuj, hnusný film.(12.1.2015)

  • Matty
    **

    Na povrchu možná film ze staré školy (díky Deakinsově velkofilmové, lehce kýčovité kameře), vypravěčsky ale úmorně monotónní drama bez fantazie a vlastního výrazu. Ten chybí také O'Connelovi, který z tváře nesundává stoickou masku a nedovoluje nám docenit jeho vnitřní boj, pro dramaturgickou funkčnost filmu kruciální. Navenek totiž Zamperini vinou vnějších okolností moc bojovat nemůže. Podobně jako hrdina 12 let v řetězech. McQueenův nekompromisní opus ale přes srovnatelné zpasivnění hlavní postavy netrpěl takovou repetitivností (do té míry, že přestává záležet na tom, v jakém pořadí jsou scény řazeny) a nevybízel ke kacířské otázce, proč máme sledovat utrpení zrovna tohoto muže. Protagonista Nezlomného je v úvodu definován všehovšudy jen svými italskými kořeny a skvělou fyzičkou (v běžeckých záběrech nápadně připomínajících Forresta Gumpa). O člověku, s kterým mám strávit hodinu v záchranném člunu uprostřed oceánu a další více než hodinu v japonském zajetí, bych toho rád věděl víc. Do slepé uličky vede i zlomyslná snaha o čtení proti srsti - torture porno s PG-13 ratingem, a tedy bez jediné gore scény, neberu. Zamperini není o moc plastičtější postavou než jeho sok, sadistický japonský dozorce, jehož vykreslení by bylo obviněno ze stereotypizace již někdy před 50 lety, kdy měl premiéru mnohem komplexnější Most přes řeku Kwai. Na věrohodnosti filmu ubírá a jeho schopnost vtáhnout diváka oslabuje vedle (nezáměrného?) oddramatizování také panický strach z humoru, který by dle tvůrců snad mohl narušit otupující (pro hrdinu i diváka) řetězec bolesti a utrpení. Doufal jsem, že alespoň přiměřenou komediální nadsázkou film prozradí autorský otisk bratrů Coenů. Ten se nakonec omezuje na jobovský charakter Zamperiniho příběhu, pro jistotu vypíchnutý pro-křesťanskými závěrečnými titulky (film samotný přitom náboženskou rovinu nijak nerozvíjí - ostatně jako kterýkoli jiný motiv). Kromě toho, že autentický epilog prozrazuje, o kolik větší dramatický a psychologický potenciál dřímá v Zamperiniho poválečném osudu, je zdaleka nejpůsobivější částí filmu. Za nezlomného se může označit ten, kdo pro tyto cca dvě minuty vydrží v kině sedět celé úmorné dvě hodiny. Možná to byl záměr. 45%(17.1.2015)

  • T2
    ***

    Rozpočet $65miliónovTržby USA $115,637,895Tržby Celosvetovo $161,459,297Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ veľmi chladno podané, jednoznačne Angelina Jolie na režisérskom poste chýbajú lepšie vyprávačské schopnosti, hlavná postava ešte ako tak, tam dosť pomôžu spomienkové návraty do minulosti keď nastávalo úspešne ťaženie pri bežeckých schopnostiach ale vedľajšie postavy úplne do prázdna, samotný príbeh má čo ponúknuť ale časom to príde dosť rozťahané bez strhujúcejšieho impulzu, technická stránka je na úrovni, len priemer /60%/(11.1.2015)

  • Marigold
    **

    Film, který ve mně probudil jen bytostnou lenost a pocit, že pokud bych někdy chtěl vidět americkou verzi Příběhu obyčejného člověka (s jiným žebříčkem hodnot a důrazem na individuální fyzickou odolnost), musel bych si pustit právě Unbroken. V jádru snesitelný řetěz snaživě odkoukaných a celkem zručně zrealizovaných scén, v nichž de facto nezáleží na pořadí, kauzalitě (člověka třeba vůbec nezajímá, proč se Hedlund ve vložené scéně náhle rozpláče) a už vůbec ne na psychologii. Neobratně vložené flashbacky jsou postaveny na proklamacích, které by mohly zaznít i v libovolné pixarovce, následné dialogy tak trochu vypadají, jako by padaly z random generátoru hlášek z válečných filmů. Coeni to malinko píšou jako materiál pro začátečníky, lekce Točíme o hrdinech. 90 minut utrpení čím dál tím víc připomíná soft exploataci (můžeme soucítit s postavou, která je jen nosičem na hadry a makeup?), na konci ambiciózně korunovanou snahou o jakýsi kristovský mýtus, nebo co ta epizoda s trámem vlastně znamená. Who bloody cares? Angelina je poučená, jako protekční dítko má k ruce elitní crew, takže Nezlomný se hýbe a vypadá hezky (místy díky Deakinsově kameře až nemístně hezky a estétsky). Je to trochu dinosauří pocta staré škole válečného filmu bez schopnosti cokoli zásadního pochopit a přinést. Válečný screensaver. Mattyho srovnání s McQueenem je zcela na místě. Ostatně, vlastně bych mohl jenom symbolicky podepsat celé jeho hodnocení. [50%](4.2.2015)

  • Fr
    ***

    MOTIVOVÁN SVOU VÍROU SPATŘIL, ŽE CESTA KUPŘEDU NENÍ POMSTOU, ALE ODPUŠTĚNÍM… /// Loui byl italskej spratek, co rost pro kriminál. Zachránil ho brácha, páč ho přivedl k běhu. Forrestovi stačilo říct „utíkej“, Loui zase reagoval na „blbýho Taliána“… Sledujeme flashbacky a hned za tu úvodní válečnou scénu chcu před Angelínou smeknout. Pak dětství, zase „přítomnost“, pak běháme a zase „přítomnost“ – tedy válka. Vono je totiž co vypravovat. Jen by bylo potřeba rozumně zvážit, jakou dobu čemu věnovat. Chápu, že „námořnický“ dobrodružství je věc neuvěřitelná, ale to, že se kluci nuděj, neznamená, že musím taky. Příběh má bejt o přežití, nezlomnosti ducha a odpuštění. Přežití by jsme měli. K odpuštění se nedostaneme. (To si musíš pustit Koleje osudu.) Zbejvá nezlomnost. Tu nám ztělesňuje šílenej žlutokožec a sadomasochistický choutky A. Jolie. Opodstatněnost drsnejch scén jsem chápal V zemi krve a medu. I tady beru, že pracovní tábor nebyl med (ale spíš krev). Ovšem proč místo nekonečnýho utrpení neukázat třeba „usmíření“, a pak… no vždyť ten týpek byl i na olympiádě v Naganu! Když dva dělají totéž, tak to prostě není totéž. Takovej Chris Kyle zažil oproti Louisovi Zamperinimu prdlajs. Ale filmově ho válcuje! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Nezlomný“, kterou v roce 2010 napsala Laura Hillenbrand, číst nebudu. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnejch událostí. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(26.1.2015)

  • Zeck
    **

    Prachsprostý oskarový kalkul jedné herecké a nyní i režisérské diletantky, která dostala chuť na zlaté kovové dildo, tak si vyhlídla nejsilnější příběh na trhu, který by sterilně vysrala na plátno, aby díky tomu příběhu, nikoliv své kvalitě, mohla být odměněna a pěkně si tou zlatou palicí vyprstila ego a Pittův svěrač. Chápu, že po těch všech velkofilmech (jeden brak), které už stihla natočit, získala pocit jistoty v režisérských kramflecích, ale vzít si za rukojmí námět, který by v rukou schopného režiséra i drtil koule, to je prostě na hovno, hlavně pro toho chlapa, o kterém to celé je. Nevím, co na té rozvleklé nudě popisující něco extrémně zajímavého mám vlastně hodnotit, protože jak sportovní část, část o ztroskotání, tak i o zajetí působí jako parodie na ty desítky filmů, které měly příběhově obsaženou jen jednu část a přesto dokázaly být zábavnější. Zrzavý a špatně hrající Angličan O'Connell představující Italo-Američana s čerstvě nabarvenou palicí na svítivě černou, působí pod taktovou Angelínky jako zmutovaný Mirek Dušín, kterého na jeho trnité cestě za Nezlomením a Neposráním provází ještě větší Mirkové Dušínové (Američané), aby se pak Polozlomen a Poloposrán zastavil u někoho, kdo má být drsně fanatický, degradovaný japonský důstojník a velitel tábora, frustrovaný z prohrávané války a jeho vlastní nejistoty, a přitom celou dobu navozoval dojem jen nebohého teenagera, pravděpodobně buzny, s neuspořádanou orientací. Ovšem, jestli to nebyl režijní záměr, stejně jako ta cca. hodina na moři plná nudy, která měla pravděpodobně dostat diváka do duše mužů v beznadějné situaci, kteří přitom od první minuty až po druhý měsíc neprojdou výraznější psychologickou proměnou, krom toho, že se jednou pomodlí. Nebavilo mě na tom nic, ale Američané si jistě pošmáknou, protože ačkoliv Angelínka nedokázala navodit žádnou psychologii, atmosféru a pocit, že sledujeme neskutečný životní příběh. Patosu, klišé, sentimentu a patriotismu tam nasrala jak jen to šlo, za což se dnes Oskary dávají, nebo ne? 40%(24.1.2015)

  • ORIN
    ***

    V době, kdy se Hollywood snaží přicházet s projekty více či méně narušujícími koncept klasického vyprávění, natočila Angelina Jolie "film bez ozvláštnění" - natolik neinvenční, akademický, schematický a šablonovitý, který se v zásadních momentech sice musí držet životopisných faktů, ale v těch dílčích je zcela jistě mohutně (konvenčně) dramatizován. Typický oscarový projekt (v USA premiéra 25.12.2014), který vzniknout tak před dvaceti lety asi by nějakou sošku ukořistil a dostalo by se mu větší pozornosti, než si zaslouží. Takhle zůstalo "naštěstí" pouze u 3 nominací, navíc v technických kategoriích.(8.6.2015)

  • xxmartinxx
    **

    To je tak, když se nejschopnější lidi v oboru sejdou pod vedením někoho bez vize a talentu. Filmoví teoretici se vždycky dohadovali, kdo že je to ten autor filmu. A argumentovali těmi nejlepšími jako Občan Kane a Vertigo. Šli na to špatně. Že na režisérovi všechno stojí, nedokazují ty od mistrů, kde se snadno řekne, že tu geniální kameru dodal prostě kameraman, ale právě ty od privilegovaných rozmazlených a notně neschopných spratků jako Angelina Jolie, která si může najmout nejlepší lidi od fochu (krom herců), ale nic z nich nedostat. Pak je naprosto jasné, co tu chybí - režie. A tenhle film jde buď prospat, nebo za jeho prázdnou aroganci, proti které se mám leda tendenci co nejarogantněji vymezit, nenávidět. 1 a 1/2(20.1.2015)

  • Hal_Moore
    ***

    Většinu stopáže jsem se bavil. Scény v letadle nebo ve vězeňských táborech byly velmi intenzivní a profesionálně natočené. Dnes už se stejně nejspíš nedozvíme, zda-li se v japonských vězeňských táborech opravdu děly věci, kterým jsem byl posleních 140 minut "svědkem", prameny se různí (samozřejmě záleží na tom, zda-li jsou to prameny japonské, nebo ze zemí tehdejších spojenců). Naopak scény na moři, celý sportovní segment a rádoby dojímavý doslov (bez řádného zakončení příběhu) - to mě neoslovilo vůbec. Možná přítomnost až příliš velkého počtu hvězdných scénáristů udělalo Nezlomnému medvědí službu. Naopak po technické stránce (kamera, střih, hudba, zvuk) nelze nic vytknout a i herecky film obstál. První velký projekt Angeliny Jolie mě bavil o něco více než kniha, ale pro příště by to chtělo trochu vlastní invence. Obklopit se hvězdnou crew a talentovaným obsazením nestačí, Nezlomný je toho krásným důkazem.(18.1.2015)

  • johnn333
    ***

    Na počátku přišla Angelina do studia Universal, kde bylo pusto a prázdno. I řekla Angelina: "Buďte scenáristé!" A přišli bratři Coenové, režiséři a scenáristé Big Lebowskiho, Týhle země, co není pro starý a Bartona Finka. Bylo to dobré. I řekla Angelina: "Buď kameraman!" Zjevil se Roger Deakins, kameraman Farga, Zabití Jesseho Jamese a Skyfallu. A bylo to dokonce moc, moc dobré. I řekla Angelina: "Učiňme člověka, který to pak sestříhá!" Ihned dorazil William Goldenberg, co stříhal Nelítostný souboj, Gone Baby Gone i Argo. I řekla Angelina: "Nechť k tomu všemu hraje hudba!" A skládat začal Alexandre Desplat, co skládal pro Královu řeč, Královnu i Strom života. Znělo to krásně! Angelina se na všechny podívala a viděla, že je to krásné. Tak se zvedla k odchodu. "Ale Angie, teď přece začínáme. Chceme slyšet vizi. Seš režisérka!" odvážil se pípnout Deakins. Angie už ale byla v tahu. Zvenku zamčeného ateliéru 7 se jen ozvalo: "Běda, jestli to nebude hotový do devíti měsíců!" Bylo. Po devíti měsících se na premiéře Unbroken samozřejmě všichni objímali.(23.1.2015)

  • Kaka
    ***

    Angelina překvapuje svojí staromilskou, důslednou režií a velice uvědomělým tónem, kterým je nasáklý celý film. Není tam mnoho peaků, ale standart si drží celou stopáž. Bohužel tempo (tah na branku) dramaticky selhává a nedrží konzistenci. Vzhledem k bravurní úvodní desetiminutovce, která člověka patřičně navnadí je cítit stagnace po celý zbytek tohohle dobrodružného příběhu, který má základní dějovou premisu ze Shawshanku, avšak kvalitativně je o trochu níž. V podstatě bez sentimentu - za to palec na horu. Ženský to v Hollywoodu koulí zdatně (Bigelow, Jolie). Herecky OK, Deakins jistota.(16.7.2016)

  • Rogue
    **

    Fragmentálně dobré (Deakinsova kamera, ale vlastně i jednotlivé scény by samostatně působily ok), jako celek uondaná tragédie bez ksichtu. Válečný film ze staré školy, u kterého se jakékoliv city k hlavnímu hrdinovy hledají těžko - definovaný tím, že je ital, nezajímá diváka celých 130 minut. Příchod flashbacků je vidět půl minuty předem, scény jsou buď příliš krátké nebo příliš dlouhé, jejich společným znakem však je, že nic nikam neposunou. Louis je během filmu provlečen různorodým utrpením, aniž by to zanechalo nějaký pocit, nebo alespoň nenudilo. Repetetivní lehce podprůměrná nuda, jejíž největší nedostatky vyplynou při srovnání s podobnými filmy (např. Boylovými několika hodinami a jedním kamenem). Vlastně se mi zdá, jako kdyby někdo bez talentu, touhy něco říct, schopnosti inovace a kombinace velmi schopně napodobil scény jiných filmů a pak je učebnicově poskládal. Svým způsobem je to mnohem horší než většina špatných filmů. Angelina to celé zvládla bez chyb a zároveň strašně špatně.(16.4.2016)

  • D.Moore
    *****

    Silný příběh, výborně natočený i zahraný. Překvapil mě (mile) velký prostor věnovaný pobytu v záchranném člunu, bavila mě věrohodná síla ducha, která z hlavního hrdiny vyzařovala od začátku do konce, nepostřehl jsem ani chvilku zbytečného patosu, kterého jsem se původně trochu obával. Všechno bylo lidské, kamera Rogera Deakinse byla krásná jako vždy (obzvlášť se zmíněným sytě žlutým člunem na hladině modrého oceánu si vyhrál), hudba Alexandra Desplata byla tentokrát většinou spíše nenápadná, ale v několika důležitých momentech nepřeslechnutelná, a Angelina Jolie opět režírovala tím eastwoodovským (a snad i trochu spielbergovským) stylem, přehledně, zlehka a tu a tam s nějakým skvělým záběrem, jako bylo třeba připlutí člunu do stínu japonské lodi (zase ten oceán, já vím).(22.11.2017)

  • tahit
    **

    Několik obecných poznatků. K čemu a nač tak mají Američané pořád nutnou potřebu heroizovat své hrdiny, když to není vůbec realistický pohled na legendu. Vycházím z předpokladu, že i fyziologie člověka má své meze. Potom děsném mlácení by olympijský vítěz nebyl schopen ani předpažit v úhlu pětačtyřiceti stupňů. Přesto všechno lze také říci, že první polovina je realistická, dále dramaticky vyšperkovaná hloupost(21.11.2015)

  • Xmilden
    ****

    Kdo by to byl řekl že mě Unbroken bude bavit mnohem více než přeceňovaná Imitation Game. Se soudy typu, o tom jak se z Angeliny stává ženská verze Clinta Eastwooda, bych zatím počkal. Nicméně přesto si myslím že svou prvotinu zvládla solidně. Za nejlepší část filmu považuji boj na moři. Fakt že se jedná o dalšího neporazitelného Američana, kterého nezlomí nic a nikdo se mě dařilo úspěšně ignorovat. Množství patosu se tentokráte dostavilo jen v nezbytně menším množství, takže tleskám. 70%(30.3.2015)

  • Davies182
    **

    Když po měsících mučení konečně zjistíte, že je velitel vašeho zajateckého tábora gay (a vy jste souhrou náhod nejsympatičtější vězeň široko daleko), je ten pravý čas, vzít nohy na ramena. Je to pěkné, je to hezky natočené, ale je to nepopsatelně nudné a ubíjející. Když v dobrodružném snímku chybí napětí, je zle.(13.6.2015)

  • paascha
    **

    Ještě zhruba po čtvrthoďce jsem si říkal, že to není zlý, ale to jsem se rouhal jako muslim před řeznictvím. Pak to začalo houstnout a houstnout a jediné, co chybělo k tomu, aby se z toho stala totál sračka, byla zazpívaná USA hymna s rukou na koze. Amíci asi budou trestat Japonsko, jiný smysl v tom nevidím(18.1.2015)

  • Wacoslav1
    **

    Tak mám za sebou pravděpodobně poslední z letošních filmů nominovaných na Oscara kterej uvidím a opět jsem se moc nebavil. Já fakt nevím čím to je, přitom si myslím, že solidní drama obzvlášť pokud je ze života ocenit dokážu, ale tyhle typy filmů jsou prostě takový divný. Nevím jak to říct, prostě nalajnovaný podle šablony aby splňovali to co mají splňovat. do jaký míry za fakt, že film je divně rozskouskovanej místy pekelně nudnej a předvídatelnej může scénář či nezkušenost režisérky spekulovat nehodlám na to jsou tu jiní odborníci.40%(26.1.2015)

  • gogo76
    ****

    Žeby po Kathryn Biegelow prevzala štafetu chlapských filmov Angelina? Už jej drsný výlet na Balkán vo filme V zemi krvi a medu ma zaujal a na tento film som sa tešil ešte viac. Film sa Angeline opäť vydaril a znova nechápem tie nízke hodnotenia. Že scény na mori boli nudné? Osobne som to videl ako to najlepšie na filme, milujem filmy o prežití. Úvodná prestrelka výborná a dráma v zajateckom tábore veľmi slušne zobrazená. Veľká časť filmu sa výrazne podobá nizkorozpočtovému filmu Against the sun .Rád by som si prečítal aj knihu, dúfam, že sa k nej raz dostanem. Aj keď je film z vojnového obdobia, rozhodne sa nejedná o typického zástupcu žánru a v pohode ho zvládnu aj diváci, ktorí sa vojnovému žánru vyhýbajú. O čosi viac scén by som rád videl s Olympiády v Berlíne a niektoré prestrihy a spomienkové scény by som urobil inak alebo zoradil v inom poradí. S malými zmenami by som filmu dal i plný počet. Takto silné štyri. 80%.(5.7.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20