Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tento Making of  film pojednává o herních vývojářích ze studia Naughty Dog a vývoji jedné z nejlépe hodnocených her. The last of us  je pořád velký fenomén a vlivná značka. Ovšem za vytvořením takového titulu stálo velké množství lidí, kteří nespali, aby se publiku naservírovala čistá dokonalost. Sami uvidíte, že za tvorbou takovéto hry je mnohem více než jen psaní jedniček a nul do počítače. (groz122)

(více)

Recenze (9)

Wysch 

všechny recenze uživatele

"What is great about this thing..." Jistě, jsem si stoprocentně jistej, že hodnocení tohohle dokumentu je úzce svázáný s tím, jak moc jsem si užil The Last of Us. Tady Raztubyl očividně hru nehrál, protože to není ani o zombie, a vlastně to není ani adventura. Slovy Troye Bakera, "to skvělé na tomhle je, že se to neodehrává ve filmu [ale ve hře]." The Last of Us je pro mě největší herní zážitek od doby Half-Life, což už je co říct, a stejně jako ten akční thriller s nemluvným vědcem s páčidlem, i tLoU je cokoliv jen ne jenom adventura. Film o tvorbě tohohle vskutku unikátního (avšak nikoliv originálního) titulu je tak logicky pro mě filmem o nejlepší hře roku, a to, co jsem chtěl vědět, jsem se z něj dozvěděl. Včetně toho, jak probíhal nábor herců, jak probíhalo natáčení s nimi (motion capture), jak důležité byly takové detaily jako rostlinstvo, jak probíhal vývoj infikovaných, jak to vypadalo s osvětlením, stíny, animací postav, interakcí s prostředím, puzzly a to, co podle mě udělalo tuhle hru hrou, totiž vývoj vztahu Joela a Ellie. Bylo až nepříjemně vlezlý, jak všechno, co mě zajímalo, bylo zodpovězeno, a přitom se na tý hře pracovalo tři roky a určitě, vzhledem k recenzím, všichni jsou jen rádi, že na tomhle projektu mohli dělat. Ano, jistě, všichni se opakují v tom, jak skvělé místo ta kancelář Naughty Dog je a jak skvělý byl režisér a autor námětu Neil Druckman a jak skvělá volba byla Ashley Johnson a Troy Baker a tak dál, ale proč jim to zazlívat, když je to pravda? Grounded jistě nesplňuje požadavky oscarových dokumentů, ale tohle není dokument, tohle je making of a kdyby nebylo tohohle making of, sotva bych chápal, jakou práci všichni tihle lidé vykonali. ()

skrblik007 

všechny recenze uživatele

Příjemné ohlédnutí za brilantní a příběhově jedinečnou hrou TLoU. Tenhle dokument nás provede celým studiem Naughty Dog v různých fázích vývoje tohoto opusu. O svém dílu práce promluví spousta zainteresovaných lidí - šéf studia a Neil Druckmann, hlavní i vedlejší protagonisté, scénáristé, skladatel a vedoucí různých divizí jako třeba level design, movement programming, environment arts, character arts, user interface atd. Celé to je navíc prokládané záběry z vývojářského studia, z motion capture "placu" a jinými střípky a perličkami ze zákulisí. Materiálu je tam opravdu spousta, takže kdo má jako já rád TLoU, making of videa a moderní filmařské/videoherní technologie přijde si na své. ()

Reklama

Raztubyl 

všechny recenze uživatele

Dokument o tvorbě vcelku originální zombie adventury The Last of Us není zrovna nejlepším příkladem toho jak by takováto making of videa měly vypadat. Místo aby se pořádně popisoval vývoj hry, ukázal koncept arty a různá vývojová stádie atd., zabývá se vyzpovídáním snad všech zůčastněných, kteří do zblbnutí opakují jak je všechno co dělají úžasné a inovativní, všichni jsou skvělí a boží a jak je ten jejich kancl nejlepší místo na světě... Alespoň že se v přehnaně dlouhé stopáži našlo místo i pro ukázky z motion-capturingu a tvorby houbových zombíků. ()

Triple H 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že toto je filmový portál, hodnotím výnimočne videoherné kombo LOU a predovšetkým aktuálne LOU, part II. Videohrám holdujem už pomerne okrajovo v priemernom tempe 1 hra/rok (max.) (+ navýšenie o COVID-ovú karanténu), ale napriek môjmu na hry už predsa len vyššiemu veku ma Naughty Dog aj tentokrát dostal. Druhý diel je kvalitou hereckých výkonov (dabing, motion capture), celkového spracovania a kvalitou scenára na úrovni, ktorá výsledným efektom na diváka/hráča zatieňuje aj väčšinu filmovej produkcie. Lepší "filmový" zážitok som za celý uplynulý rok asi nemal, čo neviem či vypovedá niečo o stave kinematografie, videohier alebo o niečom inom. Dvojka je bezútešná a trpká story, na pozitívnejšie momenty veľmi skromná - jednotka v porovnaní pôsobí ešte pomerne optimisticky či nádejne, dvojka je zmar a depresia skrz naskrz. V prvom dieli sa postavy snažili zachrániť v sebe to dobré, napriek zmene všetkého naokolo k horšiemu. V dvojke sme vo svete, kde tí čo pamätajú časy minulej civilizácie starnú, presúvajú sa na okraj a žezlo preberá mladšia generácia, ktorej jediné hodnoty a morálny kompas sú získané práve od starších čo apokalypsu prežili a ktorí sa s ňou každý vyrovnali po svojom. Normálnosti sa svet snaží držať z posledných síl a darí sa to s veľmi zmiešanými výsledkami. Neil Druckmann a Naughty Dog sa odvrátenej strane "toho ako by to mohlo byť" postavili čelom a obtočili okolo nej silný príbeh o všeličom možnom. Je to aj o idealizme, o fanatizme, o láske v čase cholery, o lojalite, o pomste, o stratách a o tom, že niektoré diery sa zaplátať nedajú a niektoré jazvy sa nikdy úplne nezahoja. A že keď už raz človek nazrie na dno priepasti, nikdy z nej úplne nevylezie. Je to smutný a aj zúfalý príbeh, človek si ho neužije ako "dobrú zábavu" a je ťažké držať palce hrdinom, ktorých motivácie sú síce ľudsky akosi pochopiteľné, ale činy ku ktorým ich vedú sú morálne prinajlepšom diskutabilné. Je škoda, že sa tieto (podľa mňa naplnené) ambície nestretli u hráčov s väčším pochopením a že mnohí odvážnejší a košatejší príbeh neprekusli. Je paradoxné, že práve pri príbehu o rozvrátenom svete, kde človečenstvo dobrým časom a civilizovanému spolužitiu už dávno zamávalo, toľkým vadí, že ten príbeh si dovolí neísť cestou konformity a emocionálneho uspokojenia. Druckmann a Naughty Dog s dvojprogramom LOU a LOU, part II dokázali na videohernom poli niečo zriedkavé a len ťažko hľadajúce konkurenciu. Keď sa podarí pôsobivosť hier pretaviť aj do pripravovaného seriálu, bude to niečo extra.  ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Pusťte mi hudbu Gustava Santaolally, do toho nechte hodinu a půl kecat o vytváření nejlepší hry všech dob Neila, Troye a Ashley, a máte mě v slzách, fascinovaného, inspirovaného a podivným způsobem nabitého. Zatracená práce, fakt bych ji chtěl jednou dělat. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama