Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tento Making of  film pojednává o herních vývojářích ze studia Naughty Dog a vývoji jedné z nejlépe hodnocených her. The last of us  je pořád velký fenomén a vlivná značka. Ovšem za vytvořením takového titulu stálo velké množství lidí, kteří nespali, aby se publiku naservírovala čistá dokonalost. Sami uvidíte, že za tvorbou takovéto hry je mnohem více než jen psaní jedniček a nul do počítače. (groz122)

(více)

Recenze (19)

Wysch 

všechny recenze uživatele

"What is great about this thing..." Jistě, jsem si stoprocentně jistej, že hodnocení tohohle dokumentu je úzce svázáný s tím, jak moc jsem si užil The Last of Us. Tady Raztubyl očividně hru nehrál, protože to není ani o zombie, a vlastně to není ani adventura. Slovy Troye Bakera, "to skvělé na tomhle je, že se to neodehrává ve filmu [ale ve hře]." The Last of Us je pro mě největší herní zážitek od doby Half-Life, což už je co říct, a stejně jako ten akční thriller s nemluvným vědcem s páčidlem, i tLoU je cokoliv jen ne jenom adventura. Film o tvorbě tohohle vskutku unikátního (avšak nikoliv originálního) titulu je tak logicky pro mě filmem o nejlepší hře roku, a to, co jsem chtěl vědět, jsem se z něj dozvěděl. Včetně toho, jak probíhal nábor herců, jak probíhalo natáčení s nimi (motion capture), jak důležité byly takové detaily jako rostlinstvo, jak probíhal vývoj infikovaných, jak to vypadalo s osvětlením, stíny, animací postav, interakcí s prostředím, puzzly a to, co podle mě udělalo tuhle hru hrou, totiž vývoj vztahu Joela a Ellie. Bylo až nepříjemně vlezlý, jak všechno, co mě zajímalo, bylo zodpovězeno, a přitom se na tý hře pracovalo tři roky a určitě, vzhledem k recenzím, všichni jsou jen rádi, že na tomhle projektu mohli dělat. Ano, jistě, všichni se opakují v tom, jak skvělé místo ta kancelář Naughty Dog je a jak skvělý byl režisér a autor námětu Neil Druckman a jak skvělá volba byla Ashley Johnson a Troy Baker a tak dál, ale proč jim to zazlívat, když je to pravda? Grounded jistě nesplňuje požadavky oscarových dokumentů, ale tohle není dokument, tohle je making of a kdyby nebylo tohohle making of, sotva bych chápal, jakou práci všichni tihle lidé vykonali. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Pusťte mi hudbu Gustava Santaolally, do toho nechte hodinu a půl kecat o vytváření nejlepší hry všech dob Neila, Troye a Ashley, a máte mě v slzách, fascinovaného, inspirovaného a podivným způsobem nabitého. Zatracená práce, fakt bych ji chtěl jednou dělat. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Tak i zarytí písíčkáři se nakonec po x letech dočkali, a ta hra je pochopitelně tak skvělá, že jsem si rovnou po dohrání naordinoval i skvělý dokument, který dokonale mapuje vývoj od počátečních konceptů, přes motion capture až po ozvučení a práci se světlem. Odteď budu každým dnem smutnější a smutnější, dokud na comp neoznámí i dvojku! [Steam] ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Dokumentární portrét Grounded: Making The Last of Us nejenže slouží jako perfektní rekapitulace emocionálně turbulentního příběhu Joela a Ellie, ale zároveň jde o sofistikovanou sondu do komplexního tvůrčího procesu tohoto post-apokalyptickýho popkulturního fenoménu pod precizní taktovkou vizionáře Neila Druckmanna. Fenoménu, který přepsal pravidla a překonal pomyslné hranice toho, jak vyprávět audiovizuální příběhy. Takže já jen doufám, že tahle elegická sága o odpuštění, pomstě, utrpení, lásce a naději se přesně v dnešních večerních hodinách dočká plnohodnotné seriálové adaptace, kterou si fanoušci tak dlouho zasloužili.... VÍCE ZDE. ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Skvělý dokument o určitě skvělé hře. Bohužel hru samotnou hodnotit nemohu, protože vlastním pouze komp. K dokumentu jsem se dostal až po zhlédnutí 1. dílu stejnojmenného seriálu. Po zhlédnutí tohoto dokumentu a všech nesmírně pozitivních ohlasů na tuto hru, velmi silně uvažuji, že si kvůli tomu ten Playstation pořídím. :-) ()

Raztubyl 

všechny recenze uživatele

Dokument o tvorbě vcelku originální zombie adventury The Last of Us není zrovna nejlepším příkladem toho jak by takováto making of videa měly vypadat. Místo aby se pořádně popisoval vývoj hry, ukázal koncept arty a různá vývojová stádie atd., zabývá se vyzpovídáním snad všech zůčastněných, kteří do zblbnutí opakují jak je všechno co dělají úžasné a inovativní, všichni jsou skvělí a boží a jak je ten jejich kancl nejlepší místo na světě... Alespoň že se v přehnaně dlouhé stopáži našlo místo i pro ukázky z motion-capturingu a tvorby houbových zombíků. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Furt je to (těsně nad Metal Gear Solid 3: Snake Eater) ta nejlepší videohra všech dob. A že se na ní v Naughty Dog slušně nadřeli. ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Velmi solidní dokument rozebírající veškeré zajímavé složky vývoje jedné z nejlepších her poslední dékady. Jen jedna věc mě zarazila. Neil Druckmann hovoří o Ellie jako o odsexualizované ženské postavě, evidentně si to při psaní scénáře k poslednímu DLC trochu rozmyslel :) 80% ()

Triple H 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že toto je filmový portál, hodnotím výnimočne videoherné kombo LOU a predovšetkým aktuálne LOU, part II. Videohrám holdujem už pomerne okrajovo v priemernom tempe 1 hra/rok (max.) (+ navýšenie o COVID-ovú karanténu), ale napriek môjmu na hry už predsa len vyššiemu veku ma Naughty Dog aj tentokrát dostal. Druhý diel je kvalitou hereckých výkonov (dabing, motion capture), celkového spracovania a kvalitou scenára na úrovni, ktorá výsledným efektom na diváka/hráča zatieňuje aj väčšinu filmovej produkcie. Lepší "filmový" zážitok som za celý uplynulý rok asi nemal, čo neviem či vypovedá niečo o stave kinematografie, videohier alebo o niečom inom. Dvojka je bezútešná a trpká story, na pozitívnejšie momenty veľmi skromná - jednotka v porovnaní pôsobí ešte pomerne optimisticky či nádejne, dvojka je zmar a depresia skrz naskrz. V prvom dieli sa postavy snažili zachrániť v sebe to dobré, napriek zmene všetkého naokolo k horšiemu. V dvojke sme vo svete, kde tí čo pamätajú časy minulej civilizácie starnú, presúvajú sa na okraj a žezlo preberá mladšia generácia, ktorej jediné hodnoty a morálny kompas sú získané práve od starších čo apokalypsu prežili a ktorí sa s ňou každý vyrovnali po svojom. Normálnosti sa svet snaží držať z posledných síl a darí sa to s veľmi zmiešanými výsledkami. Neil Druckmann a Naughty Dog sa odvrátenej strane "toho ako by to mohlo byť" postavili čelom a obtočili okolo nej silný príbeh o všeličom možnom. Je to aj o idealizme, o fanatizme, o láske v čase cholery, o lojalite, o pomste, o stratách a o tom, že niektoré diery sa zaplátať nedajú a niektoré jazvy sa nikdy úplne nezahoja. A že keď už raz človek nazrie na dno priepasti, nikdy z nej úplne nevylezie. Je to smutný a aj zúfalý príbeh, človek si ho neužije ako "dobrú zábavu" a je ťažké držať palce hrdinom, ktorých motivácie sú síce ľudsky akosi pochopiteľné, ale činy ku ktorým ich vedú sú morálne prinajlepšom diskutabilné. Je škoda, že sa tieto (podľa mňa naplnené) ambície nestretli u hráčov s väčším pochopením a že mnohí odvážnejší a košatejší príbeh neprekusli. Je paradoxné, že práve pri príbehu o rozvrátenom svete, kde človečenstvo dobrým časom a civilizovanému spolužitiu už dávno zamávalo, toľkým vadí, že ten príbeh si dovolí neísť cestou konformity a emocionálneho uspokojenia. Druckmann a Naughty Dog s dvojprogramom LOU a LOU, part II dokázali na videohernom poli niečo zriedkavé a len ťažko hľadajúce konkurenciu. Keď sa podarí pôsobivosť hier pretaviť aj do pripravovaného seriálu, bude to niečo extra. ()

skrblik007 

všechny recenze uživatele

Příjemné ohlédnutí za brilantní a příběhově jedinečnou hrou TLoU. Tenhle dokument nás provede celým studiem Naughty Dog v různých fázích vývoje tohoto opusu. O svém dílu práce promluví spousta zainteresovaných lidí - šéf studia a Neil Druckmann, hlavní i vedlejší protagonisté, scénáristé, skladatel a vedoucí různých divizí jako třeba level design, movement programming, environment arts, character arts, user interface atd. Celé to je navíc prokládané záběry z vývojářského studia, z motion capture "placu" a jinými střípky a perličkami ze zákulisí. Materiálu je tam opravdu spousta, takže kdo má jako já rád TLoU, making of videa a moderní filmařské/videoherní technologie přijde si na své. ()

Drakersss 

všechny recenze uživatele

"Nejlepší je novou IP ani nezačínat" pokud chcete vědět vše potřebné ohledně tvorby The Last of Us tak opravdu není co řešit. ()

swenyx 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších (né-li nejlepší) exkluzivka PlayStationu a jeden z nejlepších videohernich zážitků ever, to je The Last of Us. Každý kdo tenhle masterpiece nehrál přichází o tak moc, že to ani nedokážu popsat. I když jsem o existenci dokumentu doteď vůbec nevěděl a dneska jsem ho objevil, tak jsem si to hned musel pustit a bylo to skvělý. Vidět jak se dělal motion capture, jak náročný muselo být pro celý tým Naughty Dog dát tohle dohromady do funkčního celku, wow. Skladatel hudby totální borec, nikdy mě žádnej soundtrack tak nebral. Škoda že to nebylo delší, mohl bych na to koukat furt :D Snad se už brzo dostanu k tomu remaku co vyšel nedávno, v novým grafickým kabátku to bude luxus. ()

Stifmeister 

všechny recenze uživatele

///   Začnu tuto recenzi velmi netradičně, a to rovnou finálním verdiktem: "Neil Druckmann je a navždy zůstane pro mne nejlepším herním režisérem všech dob." Dokumentární film "Grounded: Making The Last of Us" (ke zhlédnutí zde: YouTube) Vás zavede do zákulisí, jakým způsobem studio Naughty Dog (série Uncharted) dokázalo vytvořit zcela novou hru z postapokalyptického světa, pohlceného nemilosrdným organismem ve formě houby, která dokáže ovládnout Váš mozek a celé Vaše tělo. Příběh dvou postav, Joela a Ellie, kteří musí projít hrůzami zničeného světa plného infikovaných lidí, nájezdníků, lidožroutů apod., je ztvárněn a zahrán s neskutečným mistrovstvím. Tento film ukazuje spoustu problémů, se kterými se musí vývojáři během vývoje vypořádat. Nejenom vývojáři, ale také herci, hudebníci, režiséři a scénáristé. Vývoj her je neskutečně složitá záležitost a tento dokument ji ukazuje tak, jak by měl. Kdo má ve svém TOP žebříčku "Nejlepších her vůbec" hru "The Last Of Us", tento dokument je pro něj povinnost. Kdo ale o hře nikdy neslyšel, doporučuji si sehnat okamžitě Playstation a hru si zahrát, protože přicházíte o jeden z nejlepších herních kousků všech dob! |9/10| ()

davidkrmela 

všechny recenze uživatele

V dokumentu se otevírají dveře do kuchyně studia Naughty Dog, kde byla vařena jedna z nejvýznamnějších her všech dob. Tento film poskytuje jedinečný pohled na to, co všechno je potřeba k vytvoření videoherního fenoménu - od nekonečných hodin programování, přes umělecký design, až po emocionální investici týmu. Zvláště působivé jsou svědectví tvůrců a herců, kteří sdílejí své zkušenosti, výzvy a úspěchy. Grounded není jen o tvorbě hry, ale o lidech za ní; o jejich vášni, tvrdé práci a odhodlání. Jako fanoušek hry, nebo jen jako někdo, kdo oceňuje umění a vědu stojící za vývojem her, je tento dokument neocenitelným zdrojem inspirace. ()

Reklama

Reklama