poster

Marie, královna skotská

  • Velká Británie

    Mary Queen of Scots

  • USA

    Mary Queen of Scots

  • Slovensko

    Mária, kráľovná škótska

  • Austrálie

    Mary Queen of Scots

  • Nový Zéland

    Mary Queen of Scots

Drama / Historický / Životopisný

Velká Británie / USA, 2018, 124 min

Komentáře uživatelů k filmu (51)

  • Enšpígl
    **

    To, že je Marie ženský film mě vrásky nedělá i když ten rozhovor mezi dvěma panovnicemi, měl asi být vrcholem filmu, ale já se fakt připadal jak v poradně pro přecitlivělý. "chtěla jsem před tebou vypadat co nekrásnější " ještě že tam neřešili, kdo jim ty hadry ušil a jestli držej dietu. Ale budiž od ženskejch těžko můžu čekat dialogy o tom, že ulovili prase, ožrali se a oprcali dva vojáky a pak je za špatnej jazykovej výkon nechali popravit, korn ne v tomhle filmu, kde se silně dbalo aby vše bylo přijatelné a nikdo se nad ničím nepohoršil. Daleko větší průser je fakt, že tvůrci naprosto rezignovali na vyprávěcí strukturu příběhu, tady jdou některý scény po sobě tak nešikovně, že vůbec nedávají smysl. Brutální střih naprosto zničil dynamiku vyprávění, naprosto se nevěnovaltžádný postavě, tak abych měl pocit že mě na někom nebo na něčem záleží, protože on/ona je takovej či makovej. Fakt průser. Ano jasně kostýmní práce, maskérská práce, lokace skvělý. Herecký výkony dvou hlavních ženských představitelek rovněž skvělý i když mě velmi zklamalo, že má milovaná Margot má ve filmu tak malo prostoru. Naštěstí Saoirse Ronan je charismatická skvělé herečka z užasnýma modrýma očima, takže dost možná díky jejímu šarmu a talentu má ode mě film ty dvě hvězdy, jinak by to byl vysloveně pohřeb.(7.2.2019)

  • D.Moore
    ***

    Tak takhle ne... Podívejte se na tento film a pak na jeho takřka stejnojmenného předchůdce z roku 1971 a uvidíte rozdíl málem propastný. Oba snímky mají společné snad jen dobré obsazení hlavních rolí (Saoirse Ronan je úžasná), krásné kostýmy a hudbu (ta Richterova se té Barryho opravdu podobá), jinak je ale na novějším skoro vše špatně. Děj je zkratkovitý, zmateně skáče vpřed o celé roky a snad i o dekádu, zatímco Marie Stuartovna za 25 let takřka nezestárne. Intrikuje se sice pěkně, ale i člověk, který má o těch událostech nějaké povědomí, stejně chvílemi znejistí, co se právě děje. Největší minus této nové Marie ovšem je, že skoro nutí diváka, aby po skončení otevřel nějakou knihu a přečetl si, oč tam vlastně šlo. To v případě staršího filmu nemusí, protože má naopak pocit, že se dozvěděl vše podstatné.(7.2.2019)

  • liborek_
    ***

    "Historický film", který je extrémně ahistorický, plný nepřesností, dělaný moderním člověkem 21. století bez citu pro Zeitgeist. Paradoxně ty "nepřesnosti", které jsou nejviditelnější (a které divákům zjevně nejvíc pijou krev), mi ale vadí úplně ze všeho nejmíň. ** SPOILER alert! ->> ** Např. inscenace setkání Alžběty s Marií Stuartovnou (ke kterému ve skutečnosti nikdy nedošlo) vychází z představy Friedricha Schillera a je přiznanou fabulací, která nemá zásadní vliv na následnost děje, nic se z tohoto setkání dále neodvíjí. Nevadí mi, je to dobrá umělecká licence. Ještě víc lidem zjevně vadí černoši... Zajímavé... V 16. století v Anglii samozřejmě lidé tmavé pleti byli a byli dokonce velmi vyhledávanou "zajímavostí" mj. alžbětinského dvora (i když netvořili součást nejvyšších společenských vrstev, jak chybně/aktivisticky/lhostejně(?) ukazuje tento film). Ale v tomto ohledu mi rozhodně mnohem víc vadí, že v průběhu filmu Alžběta prochází vizuální proměnou, zatímco Marie vůbec nestárne... Historické nepřesnosti, které mi opravdu vadí, jsou ty, které běžný divák nevnímá na první pohled, ale které mají přímý vliv na vývoj příběhu: Lord Darnley nebyl součástí plánu na zavraždění Rizzia (žádný podpis nikdy neexistoval a Darnley nebyl nikdy ani obviněn); zobrazovaná úloha Johna Knoxe ve filmu je zcela mimo dobové reálie (nikdy se neúčastnil zasedání královské rady, nebyl dokonce nikdy součástí skotského královského dvora, Marii plamenně odsuzoval z cizoložství a zavraždění svého manžela atp. až po jejím sesazení...); Marie neměla skotský přízvuk, ale francouzský; Darnleyho homosexualita a Rizziho zženštilost jsou čistou efektní fabulací... Většina postav ve filmu je černobílá, plochá. Marie je vykreslena jako slabá žena a vlastně ani není moc zřejmé, proč by se jí měla Alžběta bát. Neustálé proklamování nástupnických nároků nestačí, necítil jsem reálnou hrozbu. Vlastně i ten závěrečný obrovský skok v čase a následná poprava se vlastně odehrála bez jasnější motivace a ve filmu vypadala více jako Alžbětin cynický plezír než důsledek Mariiny konspirace s Babingtonem. Přesto film celkem odsýpal a měl pár opravdu dobrých momentů. Nudou bych to nenazval. (Slabší 3*)(14.2.2019)

  • KlárkaS
    ***

    Film od ženy. O ženách. O ženských věcech. Hurá! Hurá? Ne, je to jen ultra korektní, prostříhaný kostymní (velký palec nahoru) drama, na který se pěkně kouká, ale bohužel sem tam to nedává moc smysl. Některé pravděpodobně silné scény tak vůbec nevyzní, protože jakýže má ta Mary vlastně vztah s touhle a touhle postavou? Asi se holt stříhalo víc, než by bylo dobrý. Škoda, potenciál to mělo velkej, ale je to těžkej průměr:((19.1.2019)

  • misterz
    ***

    Výprava spolu s kamerou boli výborné, to sa nedá uprieť. K samotnému životopisnému príbehu by síce boli nejaké pripomienky, no hlavný problém bol v spôsobe, akým sa prezentoval divákovi. Taký v dnešnej dobe typický ospalý štýl v pomalom tempe. Chápem, že týmto chcel dať autor filmu umeleckejšiu nálepku, avšak na to tu nebol uspôsobený obsah - priemerné a šedivé dialógy, bežné nerozvinuté myšlienky, žiaden charakteristický umelecký formát tak ako napr. u Lanthimosa.... Proste aj v tomto smere iba lepší priemer. 65/100(4.3.2019)

  • kingik
    ****

    Dvě představitelky mocných žen se na scéně téměř nepotkají, přesto to mezi nimi (hystericky i historicky) jiskří. Margot Robbie podstoupila značnou zohyzďující proceduru v rámci podoby s anglickou královnou Alžbětou, ve filmu má ošklivý nos a prodělá i opravdu hnusné neštovice, což je zajímavý kontrast k její sličnosti z civilu. Není tedy divu, že si v daném příběhu neužije žádný sex, alespoň ne v přítomnosti kamer, to její filmové sestřence Saoirse Ronan, tedy skotská královna Marie, která neměla nijak valný osud, je dopřán i orální sex a nějaká ta animální sexuální poloha, načež ale ani tyhle krásy života jí krk nezachránily. Film fabuluje v rámci dramatizace, překotně skáče v ději,občas zapomíná na přehledný vývoj událostí, nijak významně mně to ovšem nekazilo zážitek. Dějepisci se jistě budou babrat v detailech, s fakty je nakládáno velmi volně, určitě to není film, z něhož se dá vyzvědět něco mimořádně převratného, ovšem s ohledem na skandalizaci královského dvora se zde vyskytují scény, které si chtějí vydupat stoupající emoční křivku. K vidění jsou úklady, intriky, tradiční i netradiční boj o moc, dojde i na jednu davovou scénu bitky a nějakou tu (zákeřnou) vraždu. Režijně je to však poměrně nevyrovnané, ženský pohled na věc Josie Rourke i její (z)dravá režijní nezkušenost je na výsledku znát. Kostýmní výtvarníci a architekti nelenili a předhánějí se v důkladném zachycení dobové módy a historických reálií. Tahle přetlačovaná o královský trůn, v níž nemalou roli sehrávají i potenciální potomci obou vládnoucích žen, nabízí příjemně i nepříjemně zachycené historické údobí, takže si divák připadá důstojně a zdrží se případných výtek, neb obě hlavní hvězdy dávají na odiv svou patřičnou hereckou kvalitu, ačkoliv ani jedna není rodačkou z britských ostrovů. 8/10(8.5.2019)

  • Pítrs85
    ****

    Když je Británie vaše srdeční záležitost, odpustíte filmu pojednávajícímu o této zásadní historii britských dějin i to, že je jako celek... nevím, těžko uchopitelný. Ronan zcela zásadně zastiňující Robbie, přestože měla Margotka mnohem výraznější roli (tak, jak to královna Alžběta uměla). Závěrečná scéna to pořádné mrazení v zádech navodit dokázala, především pak díky vynikající hudbě. A oblíbenec Tennant se proflákl jen podle hlasu, jinak k nepoznání. Ale jo, v kině nacházejícím se v díře, co se zove Chotěboř, to mělo svoje genius loci, proto to nadprůměrné hodnocení.(24.2.2019)

  • Dzeyna
    ****

    Trošku girlspower tady. Saoirse se svým vzhledem zaujme asi každého. Já bych jí nenazvala přímo krásnou, ale zajímavá je, to se musí uznat. A to jak udělali z Margot ošklivku se jim na jednu stranu povedlo, ale na druhou se divím, že do toho Margot šla. Její pověst krasotinky trochu upadla. Nicméně mi to chvílemi přišlo jak z Alenky v říši divů, a to z důvodu Margotina makeupu. Jinak skvělý příběh plný zvratů a intrik.(16.3.2019)

  • Real Tom Hardy
    odpad!

    Adept na odpad roka.(16.2.2019)

  • Anderton
    ****

    Kvalitatívne ide skôr o dielo zapadajúce niekde ku Kráľovej priazni alebo Vojvodkyni, mňa ale Mária, kráľovna škótska predsa len upútala viac ako spomínané filmy a asi to bude aj návštevou kina. Obe herečky hrajú skutočne skvele, aspoň podľa môjho pozorovacieho talentu a ak niečo nešlape, tak je to kvôli scenáru, respektíve strihu, tam dochádza k celkom slušnej monotónnosti. Obe ženy musia bojovať o svoj názor v čisto mužskom svete a aj napriek tomu, že mu majú vládnuť, tak sa mu v konečnom dôsledku, nielen pre vlastné prežitie, podriaďujú. Ženy tak tu sú iba panovníčky alebo slúžky a celkom ma tento aspekt na filme zaujal. Potom aj také samozrejmosti, ako kostýmy, výprava, snímanie exteriérov, ale najmä interiéry gotických stavieb, tie dodali filmu výrazné plusové body a zaokrúhlenie smerom hore. No a asi patrím medzi malé percento chlapov, ktorým sa páči v civile viac Saoirse ako Margot, v Márii sa bude tá prvá páčiť viac ale úplne všetkým.(7.2.2019)

  • Vxxx
    **

    To byla tak hrozná nuda! Přehnané korektní, feministický žvást, který se tváří jakože je podle skutečné události? Letopočty na obrazovce lítají tak moc, že jsem sama nevěděla co je za rok, když jsem vyšla z kina. Herecky je to také dost přehnané a postavy jsou převážně dost nevýrazné. Poslední časový skok byl tak dementní, že tomu do teď nevěřím. Radši vám na konci ve dvou větách napíšou co se za posledních 25 let stalo, než aby to ve třech minutách ukázali. Na druhou stranu delší už ten film být nepotřeboval... Hm. Blah. Krásné kostýmy, a ty dvě hlavní holky byly super. Ale jinak bohužel. Zatím zklamání roku. Ale ještě není ani únor, tak uvidíme. 2*(19.1.2019)

  • Padme_Anakin
    ****

    Tvůrci ve své školní docházce prokazatelně vynechali spoustu hodin historie, přesto je mé hodnocení shovívavé. Za prvé - holky zaválely, obě dvě skvělé, vdechly svým postavám půvabnou ženskost, nezpochybnitelnou ctižádost a velice se mi líbila jejich niterná bitva rozum vs. cit. Za druhé - nádherná výprava, krásné exteriéry, hudba i kamera, některé záběry mě hnaly až k slzám (např. když si Alžběta na okamžik připustí, že touží po dítěti). A za třetí - příběh o ženách ve světě mužů v 16. století, kdy platila úplně jiná pravidla než dnes. Za mě ano, stojí za to vidět.(5.3.2019)

  • Morholt
    ***

    Ze všeho nejvíc jsem se bál obsazení, protože herečky mi do svých rolí neseděly, ale tyhle obavy se nakonec ukázaly jako liché, protože obě dvě zvládly své role bravurně. Líbivé jsou i i kostýmy a ucházející výprava. To ale nestačí. Největším kámenem úrazu je nemotorný styl vyprávění, který působí epizodně a nesouvisle. Chyba je i to, že tvůrci počítají s divákovou znalostí historie, ale zároveň se dopouštějí spousty nepřesností, takže když pak člověk hledá, aby se zorientoval, zjišťuje, že je to všechno trochu jinak. Legračně působí i ta jediná bitevní scéna, která tu snad radši ani neměla být a na nervy leze nestárnutí hlavní hrdinky. No a samozřejmě tu narazíte na neduh všech současných historáků a tím jsou černoši. Já s tím tedy byl už tak nějak smířený, ale udělat černokožce z Thomase Randolpha, to už je trochu moc. 50%(3.3.2019)

  • Necron
    **

    1* Max Richter ost, 2* vizual, jinak tragedie - pocinaje scenarem (Beau Willimon) az po rezii (Josie Rourke).(12.3.2019)

  • chelseaman22
    odpad!

    Bohužel jsem se nedostal tak daleko, abych se dozvěděl, jak celá ta šaráda dopadla, ale upřímně doufám, že Mary zemřela a při tomto brutálním aktu spravedlnosti dostatečně trpěla. Film je bezesporu hrdým představitelem mizerného scénáře, který se opírá především o sebevědomou Mary, kterou neví, co dělá, avšak snaží se to nedat najevo. odpad! Celosvětový příjem k 22. 2. 2019: $39,868,499, což je 1,59 násobek rozpočtu(22.2.2019)

  • filmfanouch
    **

    I úplně zajímavé téma se dá filmově prosrat všemi možnými způsoby. Toto se týká i filmu Marie, královna skotská. V něm se měl objevit zajímavý souboj královny Alžběty a právoplatné dědičky Marie Stuartovny o anglický trůn, ve skutečnosti ale dorazila dosti podprůměrné zpracování téměř po všech stránkách. Nejde o nějaký velký konflikt mezi oběmi dámami, v celém filmu se setkají vlastně jen jednou. Především to ale všechno asi tvůrci chtěli brát vážně a vše působí spíše směšně. Nechci říkat, že se mi ten film nelíbil, protože pravděpodobně nejsem cílovka, Marie, královna skotská je totiž výrazně film jenom pro ženy. Problém ale není v tom, že bych byl muž, nýbrž v tom, že obsah je prostě hrozný plýtvání. Margot Robbie dokáže Alžbětu hrát a její make-up, který jí poprvé v kariéře dokázal udělat ošklivou je parádní. Celkový make-up a kostýmy táhnou film nahoru. Saoirse Ronan je spíš oukey, než výborná ale je to dosti o tom, že ve finále nemá co hrát. Jinak dorazila naprostá nedotažená věc po stránce scénáře a střihu. Hezký se na to sice díky kameře kouká, ale působí jako by spousta materiálů skončilo na podlaze střižny. Nevím co víc vlastně o Marii, královně skotské říct. Snad jenom to, že je asi dobře, že se nakonec nestala favoritem Oscarů, protože na to jednoduše a prostě nemá. Po tomto filmu jsem si navíc ještě více zamiloval tématicky podobnou Favoritku od Yorgose Lanthimose. Tohle je slabý odvar téměř ve všech bodech. Ale Margot Robbie je pořád skvělá!(12.2.2019)

  • classic
    ***

    Britská divadelná režisérka Josie Rourke debutuje na poli hraného celovečerného filmu. Nakrútila vskutku zaujímavý, dobový snímok zo 16. storočia, z ktorého som nemal po skončení záverečných tituliek zrovna najlepší pocit. Nemyslím to ale z pohľadu filmového, ba by som ešte chcel podčiarknuť, že Josie obstojne spracovala túto historickú látku, kde boli veľké konkurentky - Škótska panovníčka Mária I. Stuartová a Anglická kráľovná Alžbeta I. Do kostýmov sa obliekli dve prospešné herečky, t.j. Saoirse a Margot sú pozoruhodné, i keď „ronanka” si takmer celý výpravný filmový počin “ukradla” takmer komplet pre seba. Skôr mám na zreteli politické zákulisie, v ktorom mi Stuartovna pripadala, ako nastrčená figúrka, s ktorou neustále v jej blízkosti niekto intenzívne manipuloval, čiže na rad prichádzal sled častých intríg, podrazov, a vedzte, že tu ste nemohli dôverovať absolútne vôbec nikomu z celého ansámblu, čo sa vám zdalo na chvíľu, ako v pohode, sa po čase zvrtlo v totálny neprospech hlavnej postavy, a tak som mal väčšinou nepríjemný dojem, ktorý vyvrcholil vo finále, keď už samotný úvod načrtol, k čomu sa neskôr schyľuje...? Alebo-napríklad : v jednej sekvencii, istú, vedľajšiu postavu, brutálne, bez servítky, viacerí, surovo dobodali nožom. STREDOVEK musel byť extrémne krutý. Game of Thrones je celý drastický, a tento film ? Ozaj nemá k tomu extra ďaleko.(6.3.2019)

  • Johnny.ARN
    **

    Akože tie dynastické nezhody by sa dali veľmi pekne a svižne natočiť aj za pár minút. Chcem však isť na Oscara, preto nech to má 2 hodiny, rozpatlané všetky možné situácie, orgazmy, pôrody, opustené postavy, veľmi divné zlomenie postáv a samozrejme aspoň jednu bitku "armád". Nikdy ma tieto anglické dejiny nebrali a už vôbec nie keď sa nevedeli dohodnúť dve tvrdohlavé kráľovné. Ryšavé, bez duše. Ronanka ale veľmi v pohode, dobre namaskovaná, dobre zahrané, vedel som prečítať z tých jej veľkých očí emócie a niekedy stačilo aby len kývla hlavou a bolo. Margotka ani veľmi nemala čo hrať. Kostýmy ale boli veľmi fajn, dizajnéri sa pohrali. Nedovolím si odhadovať historickú presnosť, ale vizuálne vyzerali veľmi pekne. Makeupu tam veľa nebolo, preto postrádam význam nominačky. Rozhodne to ale nie je film na nudné nedelné popoludnie do telky. Tolko nudy by jeden neprežil. Mna to nebavilo, nedokázalo ma strhnúť ničím a bol som rád, že to skončilo. 2 z 5 ( CC, Eurodiera, BA )(15.2.2019)

  • alisa.upir
    odpad!

    Nechápu, proč historický film z dějin UK, někdo používá na umělé plnění kvót natočených filmů, které se dostatečně věnují tématům inclusion a diversity. Totálně mě kvůli tomu ten film vůbec nebaví - černošská nobilita v 16. století, zženštilost a převlékání mužů do dámských šatů, královna, která klevetí se svými služkami, jako by to byly náctileté teenagerky ze stejné vrstvy, homosexualita... když už pominu, jestli jsou nebo nejsou historicky přesné, tak to, že film těmto věcem věnuje tolik vysílacího času, mě vyloženě ruší, protože jsou to pro děj naprosto nepodstatné informace, nijak se s nimi dál nepracuje, jsou tam vyloženě našroubované jen proto, aby tam byly. Ani jsem to nedokoukala, je to fakt naprostý blábol.(9.3.2019)

  • M.i.k.e
    **

    podle traileru měla Mary Queen Of Scots potenciál být jednou z největších událostí na poli kostýmních historických dramat posledních let.Bohužel realita je tomu na hony vzdálená.Kostýmy a výprava tu jsou sice super a obě hlavní představitelky (Margot Robbie nedostatečně využitá) se snaží seč jim paruky stačí,ale to je bohužel všechno.Je dost možné,že nůžky střihačovi tu řádily víc než je obvyklé,ale nějak se nemůžu zbavit dojmu,že nuda by nebyla zahnána ani kdyby tomu tak nebylo.Po vlažném začátku jsem doufal,že se vše správně rozjede,ale když se tak nestalo ani po hodině,doufat jsem přestal a po zbytek filmu jsem jen co 5 minut koukal na hodinky...40%(9.3.2019)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace