poster

Městečko Pines (TV seriál)

  • USA

    Wayward Pines

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2015–2016, 14 h 31 min (Minutáž: 42–44 min)

Hrají:

Siobhan Fallon Hogan, Matt Dillon, Carla Gugino, Toby Jones, Shannyn Sossamon, Melissa Leo, Hope Davis, Reed Diamond, Terrence Howard, Tim Griffin, Charlie Tahan, Juliette Lewis, Lisa MacFadden, Barclay Hope, Kennedi Clements, Alison Araya, Sarah Desjardins, Jarod Joseph, Justin Kirk, Jared Ager-Foster, Sarah Jeffery, Greta Lee, Allyson Grant, Primo Allon, Manny Jacinto, Chris Shields, Gerardo Barcala, Anthony Welch, Toby Levins, Andrew Jenkins, Giacomo Baessato, Chad Krowchuk, Samuel Patrick Chu, Michael McShane, Jane Craven, Craig March, Scott Michael Campbell, Jason Patric, Nimrat Kaur, Josh Helman, Kacey Rohl, Djimon Hounsou, Naika Toussaint, Malcolm Goodwin, Nickolas Baric, Katie Hayashida, Simone Missick, Jessica Harmon, Lusia Strus, Lindsay Hollister, Teryl Rothery, Ian Tracey, Nicholas Carella, Robin Nielsen, Jeffrey Ballard, Emma Tremblay, Dean Petriw, Kate Bateman, Jennifer-Juniper Angeli, Christian Michael Cooper, Dakota Daulby, Françoise Yip, Sarah Grey, Paul Lazenby, Dakota Guppy, Lisa Bunting, Danny Mac, Tom Stevens, Devin Hansen, Grayson Gabriel, Elizabeth Bowen, Bruce Blain, Iain Belcher, Lindsey Kraft, BJ Harrison, Liam Hughes, Tyronne L'Hirondelle, Ricky He, Jason McKinnon, Jaime M. Callica, Latonya Williams, Sarah Corrigan, Jeanie Cloutier
(další profese)

Komentáře uživatele jerry12 k tomuto TV seriálu

  • Městečko Pines (TV seriál) (2015)
    *****

    90%. Upřímně, nad Shyamalanem jsem už dávno zlomil hůl, takže mi trvalo, než jsem se k Wayward Pines odhodlal. A konečně je M. Night zpátky! Ten starý dobrý kreativec s uměleckou grácií sobě vlastní, stylisticky naprosto jedinečný a osobitý. Wayward Pines odkazuje (ať záměrně či nikoliv) na Shutter Island, ze kterého si bere primárně narativní kostru a působivou atmosféru; na Twin Peaks, kterému se podobá strukturovaností postav a jejich významové hloubce; a později i na Children of Men, s kterým sdílí onu postapokalyptickou vizi. Z obojího si však Shyamalan bere jen klady, a navíc je aplikuje s takovou svědomitostí, že se mu i v divácky velmi náročném a vyhraněném žánrovém příběhu daří vyhýbat větším narativním přešlapům, jež v mysteriózních skorosci-fi thrillerech na podobném principu bývají pravidlem. Ty nejvýraznější kvality Wayward Pines vězí v trojúhelníku, který se podařilo zvládnout na jedničku - perfektní atmosféra nejvyšší úrovně, která vzdáleně připomíná tvorbu Davida Lynche a je i podobně působivá a schizofrenní, avšak má Shyamalanův podpis ze Signs nebo The Happening; nepředvídatelnost a takzvaný WTF efekt, díky kterému budete totálně zmraženi a neschopni cokoliv se pokoušet předvídat; a v neposlední řadě herecké výkony, které umožňují rozvíjet tu bizarnost a tajemnost postav; i Matt Dillon mě velmi mile překvapil, snad jen jeho syna tam asi nastrčili omylem, protože to je jediný rušivý prvek seriálu a herec doslova na baterky. Jinak se mi ale těžko hledá něco, co bych mohl s klidným svědomím vytknout; chybí mi pouze jedna jediná věc, a to působivější hudba, bez které se ale i tak Wayward Pines obchází s přehledem, což mnohé vypovídá o scenáristických kvalitách, díky kterým, oproti řadě jiných filmů a seriálů podobného ražení, nepotřebuje Wayward Pines žádný velkolepý hudební doprovod, aby tvořil odpovídající atmosféru v televizním světě zcela ojedinělou a svou silou téměr srovnatelnou s True Detective (nebo Baskervillem). Záměrně tento skvělý a troufám si říct (prozatím) nedoceněný seriál srovnávám s mnoha jinými díly, protože se mnoha jiným dílům podobá, ale vždy tak nějak nenuceně a jen lehce a jakoby mimochodem, aby jej nešlo považovat za kopii. Wayward Pines není kopií ničeho, žije svým vlastním životem, před kterým se neschováte... a neutečete. Navíc buduje relativně novou a neotřepanou žánrovou metanaraci, která nese určité existenciální poselství a mohla by se stát vzorem pro další generace kriticky realistických (NIKOLI science fiction) filmařů. Perfektní záležitost, která není principiálně originálním nebo novátorským dílem, ale spíše alchymií mnoha různých ověřených a funkčních prvků, jež dohromady tvoří naprostou harmonii. Závěr je pak naprosto geniálně strukturován, a ačkoli závěrečná epizoda obsahuje zbytečně moc patosu (který tolik nenávidíme, ale přesto jsme ho čekali), je perfektním zakončením výjimečného příběhu.(27.11.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace