poster

Bílý stín (festivalový název)

  • Německo

    White Shadow

  • Slovensko

    Biely tieň

    (festivalový název)

Drama

Tanzanie / Německo / Itálie, 2013, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz2
    **

    Nápad je dost zajímavý, bohužel se toho chopil špatný režisér. Za celý film jsem zaznamenal tak tři, čtyři zajímavé momenty, zbytek je buď rádobyartový nebo neskutečně nudný. Celý ten film se hrozně táhne, ono by to mohlo být zajímavé, ale v tomhle podání to byla hlavně nuda. Líbí se mi prostředí, kde se film odehrává, zajímavý a neznámí herci + několik těch scén, ale tím to tak končí. Navíc mi vadila kamera, ta byla prostě divná. 2*(17.12.2018)

  • Zed70
    ****

    Být jiný je téměř všude problém. Ale být jiný v zemi, kde lidé chodí běžně pro rady a pomoc k šamanovi, je problém ještě větší. Obzvlášť, když podle šamanů ruka albína dopomůže k penězům, vlasy zase pomohou při rybolovu. Díky tomu lze pak prodat tělo albína za 75 000 dolarů. Být albínem v Africe znamená být lovnou zvěří.(13.7.2014)

  • hanakonochi
    ***

    Natočiť film o tak raritnej diagnóze, ktorá v sub-Saharskej Afrike postihuje asi jedného z päťtisíc, bol vyborný námet na scenár. Škoda len, že ten sa nedostal do rúk niekomu inému. Tretia hviezdička za scénu matky lúčiacej sa so synom.(5.1.2015)

  • Slarque
    **

    Obchod s orgány albínů pro zdejší šamany je problém celé střední Afriky, nikoliv jen Tanzanie. Celý film je podán jakoby z pohledu hlavního hrdiny. Je tu pár zajímavých pohřbů (při jednom se rvou muslimové a křesťané kvůli kříži na rakvi, placené plačky zase chtějí ujistit, zda dotyčný nezemřel na AIDS, jakoby to něco měnilo), ale většinou to bylo někde mezi kategoriemi ušlechtilá nuda a angažované umění. Když v posledním záběru hlavní hrdina na cestě předbíhal tornádo, uvažoval jsem o tom, že by se symbolika tohoto druhu měla zakázat.(15.7.2014)

  • Madsbender
    ***

    [AFF 2014] Veľmi rozporuplná, čo do konštrukcie a spôsobu rozprávania ambivalentná ťaživá etnická dráma, ktorá sa nevie rozhodnúť medzi kritikou zaochádzania s albínmi v súčasnej Afrike zaznamenanou na realistickú ručnú kameru a poetickým zobrazením snovej metafory chlapca na úteku pred skutočnosťou hlboko do oblakov. Pri prístupe k prezentácii príbehu, kedy Noaz Deshe rezignuje na predstavenie a zoznámenie diváka s postavami a zrozumiteľný, jasne čitateľný vývoj na plátne sú neherci a neskôr komplikovane sa prelínajúce obrazy z minulosti zo súčasnosťou skôr na obtiaž a vyslovene mínusom. Vlečúce sa tempo a necelistvosť nepomáhajú. Zaujímavý námet zostáva spracovaním na polceste, čo je veľká škoda. 60%(28.6.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace