poster

Kráska a zvíře

  • francouzský

    La Belle et la bête

  • slovenský

    Kráska a zviera

  • anglický

    Beauty and the Beast

  • anglický

    La Belle et la Bête

Pohádka / Drama / Fantasy / Romantický

Francie, 1946, 96 min

Scénář:

Jean Cocteau

Kamera:

Henri Alekan

Hudba:

Georges Auric
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (67)

  • Radyo
    ***

    Slavná verze slavného režiséra se slavným hercem Jeanem Maraisem v hlavní roli zvířete. Je fakt, že tenhle film není servírován zrovna v pohádkovém balení, takže děti by se při jeho sledování s největší pravděpodobností nebavily, ale pro srovnání s pozdějšími verzemi je dobré vidět i tuhle.(23.7.2002)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $138,503Tržby Celosvetovo $-(5.12.2008)

  • Pohrobek
    ****

    Mistrovské dílo pohádkového žánru. Dojemnými obrázky vyprávěná "bajka" o prozření a víře, o věrnosti a sebeobětování je založena na pohádce madame Leprince de Beaumont z roku 1757. Film byl točen bezprostředně po skončení druhé světové války za nepředstavitelně těžkých podmínek. Chyběly peníze, osvětlení i samotný filmový materiál a Jean Marais byl svého času v Německu jako člen okupační armády. Firma Gaumont z projektu vycouvala a také její následovník André Paulvé datáhl projekt do konce jen díky dojetí své ženy, jež vyplynulo z její účasti na natáčení.(26.3.2005)

  • Faidra
    *****

    Zde zmiňovaná Herzova verze Panna a netvor mi coby dítěti způsobila menší trauma, Cocteau mi způsobil trauma v dospívání - v pozitivním slova smyslu. Kráska a zvíře není film, je to báseň na stříbrném plátně a surrealistická malba vedená mistrovskou rukou, kde není nedůležitého detailu. Když si navíc uvědomíme podmínky, ve kterých film vznikal (filmový časopis Cinévie: "Jednoho z nejhezčích francouzských herců skryli pod strašlivou srst, která navíc stála sto padesát tisíc" - měli by vidět ceny za dnešní filmové triky), kdy se musel vyrovnávat s nedostatkem financí a materiálu, zraněním jedné z představitelek Krásčiných sester a vážným onemocněním scénáristy a režiséra v jedné osobě, tak nám nezbývá než smeknout, usednout do křesla a nechat se unášet nesmrtelným příběhem o nástrahách na lidskou duši, oděným do hávu romantické pohádky.(22.7.2007)

  • RHK

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(28.11.2009)

  • xxmartinxx
    ***

    Cocteau dokázal v klasické pohádce najít několik nádherných a uhrančivých scén, slepení dohromady z nich bohužel neudělalo nádherný ani uhrančivý film. Některé věci navíc velmi zastaraly a vyloženě tomu nesvědčí HD kvalita odhalující umělost kulis a triků. Tohle je asi jeden z těch filmů, na které zajít do Ponrepa na nějakou jejich šíleně opotřebovanou pětatřicítku a nechat se unášet jednotlivými okamžiky. Pak nebude vadit jejich nesouvislost a místy neohrabanost a naopak vynikne těch pár snových okamžiků, které strhnou.(12.2.2017)

  • sportovec
    *****

    Spíše než o pohádku se v tomto případě jedná o jakousi syntézu bajky a mýtu-podobenství. Poměrně velká propracovanost tezí, do nichž jsou "oblečeny" hlavní postavy, se tomu zdá nasvědčovat. Silný účinek umocňuje básnivost přístupu, kterou zvolil Cocteau. Film působí jako starý dávný šperk prostý jakékoliv patiny; v tomto ohledu je zejména propracovaná hlavní postava Zvířete-Netvora, ale i ovzduší a prostředí starého kupeckého domu a jeho nejbližšího okolí. Cocteauova verze patří určitě k nejzdařilejším ztvárněním této staré epické látky.(30.5.2010)

  • kitano
    ****

    Atmosferická rozprávka, s krasne spracovanými interiérmi a exteriérmi čarovného zámku. Smutná obluda putuje po prázdnych chodbách a ubára sa v žiali nad svojou ohavnosou. Každý jej krok sledujú nenápadní, mlčanlivý obyvatelia zámku. Tempo je možno miestami až príliš pomalé, no čaro sa tu skrýva obrovské. (8/10)(19.4.2010)

  • Hellboy
    ****

    Cocteauova pohádka je velmi tradiční, bez jediného scenáristického výstřelku. Krásná pohádka, která ničím neurazí, ale také vyloženě nenadchne.(18.1.2010)

  • Falko
    ****

    Tak toto je rozpravka, na ktoru som sa velmi tesil, lebo si pamätam, ako som sa v detstve bal pri Ceskoslovenskej verzii PANNA A NETVOR (1978) a viem si predstavit, ze pri tejto rozpravke by som sa bal bud rovnako, alebo este viac, pretoze "Zviera" v podani Jeana Maraisa bolo zamaskovane na 40-te roky velmi kvalitne a hrozivo, teda moze sa vyrovnat roznym vlkodlakom a podobnym. Avsak v tejto rozpravke mi vadilo par drobnosti na konci filmu a to nepotrestanie intriganskych sestier a ziadny zaber na ocakavane stretnutie s otcom. Proste koniec a hotovo. Vidim, ze Jean Marais asi rad hrava dvojulohy a v maskach, pretoze si podobnu rolu zahral aj vo FANTOMASOVI (1964)... 13.01.2009 ____ Josette Day - (Belle "Kráska") +++ Jean Marais - ("Zvire" / Princ) +++ Mila Parély - (Félicie) +++ Nane Germon - (Adélaide) +++ Hudba: Georges Auric +++(13.1.2009)

  • NinadeL
    ****

    La belle et la bête aneb sureálný výlet do světa fantasie rámovaný nezvyklými konturami. Vizuálno naprosto podmaňující. Od maxima dělí tento kousek fakt, že Kráska může být lepší jako Panna.(15.12.2009)

  • troufalka
    ****

    Po tomhle filmu jsem se bála usnout, všude jsem viděla zvíře s vyceněnými tesáky. Svého oblíbeného Jeana Maraise jsem vůbec nepoznala.(3.2.2015)

  • tahit
    ****

    Romantický příběh na starofrancouzské lidové motivy, kdo miluje a dává lásku, učiní šťastným toho, koho miluje, myšlenka je stará jako lidstvo samo. Zpravidla věci vymyšlené jsou půvabnější, než čistá realita.(2.12.2007)

  • Webb
    **

    Příběh Belle et la bęte se plácá jako ryba na suchu. Atmosféra na mě vůbec nezapůsobila, scénář mi přišel odfláknutý. [4/10] (André Paulvé Productions) (Čb. /// Produkce: André Paulvé /// Scénář: Jean Cocteau podle pohádky Jeanne-Marie Leprince de Beaumont /// Kamera: Henri Alekan /// Hudba: Georges Auric) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](17.3.2010)

  • pepo
    ****

    Na rozprávku a na mňa trocha pomalé (aj na dobu vzniku) ale aj tak super. Pri niektorých záberoch som slintal blahom. Výborná aj keď trochu nadužívaná hudba. Marais samozrejme super 8/10(26.4.2016)

  • darkrobyk
    *****

    Velmi působivá adaptace známé pohádky v režii ( napsal i scénář) umělce a básníka Jeana Cocteaua. Především šerosvitné obrazy tajemného zámku a jeho prostředí se stávají jakousi snovou procházkou světem magie. Ožívající sochy, ruce držící svícny, odestýlající se postel, kouzelné zrcadlo, starobylý krb ( je jasné, kde hledal výtvarnou inspiraci J.Herz). Svár dobra a zla, krásy a ošklivosti ( někteří lidé jsou větší netvoři, než ty, i když tak nevypadají, zvíře). Dětství věří, že jedna utržená růže může způsobit neštěstí....dětství věří a do takového světa jste zváni. Film vznikal v době, kdy se točilo v ateliérech a bylo žádoucí, aby to divák poznal. F.F.Coppola vzdal hold ateliérovým filmům ve svém Draculovi.(23.8.2010)

  • Vančura
    ***

    Přijde mi logické, že nejstarší filmová adaptace stejnojmenné slavné francouzské pohádky od Jeanne-Marie Leprince de Beaumont je rovněž francouzského původu - slyšet všechny postavy mluvit francouzsky dodává filmu v mých očích jisté zajímavosti, byť to na mě nepůsobilo vždy tak, jak by asi mělo (kupříkladu v scéně, v níž se poprvé objevuje Zvíře a kdy spustí francouzsky, jsem vyprskl smíchy, protože mi ten kontrast zvířecí masky a noblesní francouzské dikce přišel prostě směšný; ostatně celá ta maska mi přijde sama o sobě neobyčejně komická). Psát o tomto filmu, že je beznadějně poznamenaný dobou svého vzniku, by bylo samozřejmě nošením dříví do lesa (mám na mysli mj. herecký projev, použitou hudbu, úroveň triků, vzhled kostýmů i samotné masky hlavní postavy, apod.) - samotné stáří snímku by samo o sobě ani vadit nemuselo, naopak - blbé ovšem je, že ten film není ani trochu napínavý nebo nedejbože strašidelný, a hlavně celý působí neobyčejně atéliérovým a neživotným dojmem, což by pořád ještě tak nevadilo - kdyby celý ten film nebyl tak příšerně... ó ano, proč to nenapsat, nudný. Obzvláště od chvíle, kdy Kráska přichází do sídla Zvířete, by se člověk nudou ukousal, a celková stopáž zde obecně působí strašně natahovaně - na dnešní měřítka je ten film neakční až hrůza, a skutečně jsem se musel hodně nutit do toho, abych ho dokoukal. Dosud nepřekonanou filmovou adaptací této předlohy tak pro mě nadále zůstává Herzův snímek Panna a netvor, který podle mě s touto zaprášenou úsměvnou verzí nesnese srovnání.(27.3.2017)

  • Ghoulman
    *****

    Dokonalá surrealismem ovlivněná režie Cocteaua dělají z tohoto filmu přímo labužnický zážitek pro oko. Od práce kamery, přes nasvícení až po mizanscénu, vše vytváří v kombinaci s pohádkovým dějem tak magickou atmosféru, že vám film bude připadat jako velkolepý fantaskní sen, z kterého se pomalu ani nebudete chtít probudit...(5.12.2018)

  • giblma
    ****

    Mizanscéna čupr, zajímalo by mě, jestli jsou personifikační prvky už v předloze nebo jestli to Disney okopčil od Cocteaua. Plně ale chápu rozhořčení Grety Garbo, přeměna je velmi neuspokojivá (navíc kdo by chtěl Maraiseho s okružím a v punčochách?)...(25.9.2012)

  • anderson
    ***

    ČST 2 (slovenský okruh) = 14.7.1985 (18.2.2011)(18.2.2011)

  • vypravěč
    *****

    Jak napsal Friedrich Hölderlin: "Nic nemůže tak vyrůst a nic tak hluboce klesnout jako člověk. S nocí propasti srovnává často své hoře a s blankytem svou blaženost, a jak málo je tím řečeno. Není však nic krásnějšího, než když se v něm po dlouhé smrti opět rozednívá a bolest jako sestra vychází vstříc radosti svítající z dálky."(17.5.2012)

  • Anderton
    ****

    Ja mám taký pocit, že týmto iluzionistickým dielom Jean Cocteau vo veľkom inšpiroval našich tvorcov v tvorbe u nás tak populárneho žánru rozprávky. Od Pyšnej princeznej, tú priamo, až po dnešné, povedzme že jednoduchšie kúsky. Tie nepriamo, tie sú ovplyvnemé rozprávkami, ktoré ovplyvnila Kráska a zviera. Je obdivuhodné, že Cocteau pri gotickej čiernobielej atmosfére snímku dokázal pojať ako klasickú rozprávku, bez toho, aby skĺzol k hororu.(12.6.2012)

  • curunir
    *****

    ,,HLADKÁTE MA, AKO SA HLADKÁ ZVIERA." ,,VEĎ STE ZVIERA." __ Tento film rozhodne patrí medzi klasiku romantických hororov (alebo rozprávok), i keď možno nie je až tak známy. Vzhľadom k skoršej výrobe tohto filmu, pôsobí Jean Marais pod maskou naozaj skvostne a budí aj určitú hrôzu. Rovnako na veľmi dobrej úrovni je aj výtvarná stránka celého filmu. K presnosti musím ešte dodať, že film som videl pred vyše dvoma rokmi na francúzskej Arte TV, bol to pre mňa naozaj veľmi príjemný zážitok, avšak po francúzsky neviem, takže hodnotenie tomuto filmu si netrúfam dať, no myslím si, že menej ako 4* by to určite neboli. Myslím si, že film nemožno v dnešnej dobe pokladať žánrovo za horor a že ani v dobe svojho vzniku ním tak úplne nebol, rozhodne je však veľmi štýlový. Na záver by som rád uviedol, že tu film až taký veľký úspech nezožal, no na IMDb sa ocitol na 186. mieste medzi 250. najlepšími snímkami. __ (10. 11. ´09 videní film aj doplňujúci komentár) Dojemná rozprávka s prvkami hororu, ale i s náznakom ľahkého humoru. Vynikajúci Jean Marais v dvojúlohe (či trojúlohe?). Prakticky niet čo vyčítať.(24.11.2007)

  • Revanx

    Jeden z 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete.(22.1.2009)

  • sta
    *****

    Oproti Ccteauově verzi je ta Herzova až moc pohádková. Cocteau dokázal vystavět nadčasový dramatický příběh, kde nestačí hloupý polibek k celkové proměně. I když mě česká Panna a netvor svého času (asi když mi bylo deset let) strašně děsila, dnes je to dost obehraná písnička, zato Belle et bete je nádherný film.(21.5.2003)

  • Tayen
    *****

    Překrásný film a pohádka tak trochu pro dospělé. Tato verze je temná a strašlivá a přesto hodně vzdálená syrovosti a hrůze Panny a Netvora od Jakubiska. Trochu jsem litovala, že film je tak starý, že o barvách si v té době mohli nechat jen zdát -takhle jsme ty nádherné kostýmy viděli jen černobíle. Zpracování bylo skvostné, kam se hrabou naše novodobé pohádky? Kam zmizelo všechno to kouzlo?(11.12.2009)

  • jondzavid
    ****

    Temnejšia verzia slávnej Krásky a zvieraťa zaujme najviac osobitým štýlom režiséra a fantastickým interiérom zámku (žeby inšpirácia pre Addamsovcov).(26.3.2005)

  • fragre
    *****

    To je krása! Kdysi v osmdesátých letech jsem tento opus viděl díky rakouské televizi a byl to zážitek, který ani po letech nevyvanul. Nové shlédnutí jen potvrdilo a oživilo původní dojem. Výtvarně dokonalý film. Někdy to vypadá, že Cocteau se inspiroval barokem nejen v kostýmech, ale i ve světle. Obrazy filmu mi někdy připomínají svým světlem obrazy Vermeerovy. A ta nádherná snová nálada zámku. Herzovu horrorovější verzi mám moc rád, ale tato ji přec jen předstihuje.(3.1.2010)

  • Freemind
    ***

    Průměrná pohádka, kterou mi zpříjemnila především mile surrealistická výprava hradu Zvířete.(10.5.2011)

  • YURAyura
    odpad!

    0/10 Velke zklamani. Marais, co prochazi zdi nema zadnou sanci zachranit tento lyricky cajdak - usnul jsem u toho(9.3.2009)

  • Colonist
    ***

    V dnešní době tento film působí hooodně naivně. Zvíře bylo ale ztvárněno zajímavě.(16.1.2010)

  • kaylin
    *****

    Krásné zpracování téhle klasické pohádky, které v sobě mísí nádhernou naivitu tohoto příběhu, ale stejně tak i určitou krutost, kterou si s sebou člověk nese. Co je ale krásnější, to jsou Cocteauovy obrazy, hlavně scény v zámku, které jsou místy úchvatně imaginativní, a padá z nich brada. I když příběh znáte, třeba v českém provedení, i tahle stará verze vás nadchne.(1.10.2014)

  • d-fens
    ****

    ocenenia : MFF Cannes 1946 - Nominácia na 1. cenu ◘◘◘◘ krásne ... výtvarne originálne, niektoré sekvencie sú doslova ako zo sna, ľahké, podivné, i napäté.... výborná fantasy romanca s jasným posolstvom o častej zámene a pretvárke škaredosti a krásy.... škoda toho záveru :-/ chcel som aby to dopadlo....inakšie ;-( ... 85%(5.5.2010)

  • corpsy
    ***

    Vizuálne očarújici, ale takmer bez života. Mám pocit, akoby snímok bol ešte detinskejší ako Disneyho verzia, cukríčkovo, až homosexuálne naladený.(30.11.2012)

  • kajas
    **

    Takovou práci mi dalo film sehnat... no nic, pošpiním tedy další klasiku. Scény z Bellina domova děj jenom zdržovaly, hlavní hrdinové si mé sympatie rozhodně nezískali (maska zvířete byla ovšem vzhledem k době vzniku velmi povedená), pro závěr nenacházím lepší výraz než "pitomý". Velké zklamání, zlatý Herz.(8.6.2015)

  • mortak
    *****

    Zachytit obrazem to věčné v pohádce, která prochází lidskými dějinami. Sledovat ji z pozice nevinného malého dítěte, i když je člověk ošlehaný neštěstím a skoro ubitý životem. Toť úkol hodný umělce...(1.6.2010)

  • MarekT
    ***

    Možná bych ještě před pár měsíci hodnotil jinak, nicméně po shlédnutí Herzovy koncepce tohoto známého díla musím přiřknout dílu průměrnou známku. Osobně mi je náš film bližší pro svoji výraznou emocionální náplň, podpořenou Hapkovou hudbou. Naproti tomu tento film je po stránce hereckých výkonů, gradování zápletky a dalších filmových prvků pojat spíše jako pohádka s romantickým nádechem... Ale rozhodně bych film neposadil například vedle Pyšné princezny a sloní podíl na tom má Jean Marais v hlavní roli, který už dvacet let před Fantomasem se zapisuje do kinematografických análů coby specializovaný představitel monster. Jeho výkon spolu se surrealistickým vizuálem (Jean Cocteau nezapřel své avantgardní kořeny a na ruce se svícnem, oživlé sochy či samotného netvora je radost pohledět) je tím, co jsem v tuzemské adaptaci téměř i postrádal. Přesto, pokud nebudu brát v potaz animovanou verzi ze studií Walta Disneyho, je slovenský milovník černého humoru se svým gotickým hororem podstatně sympatičtější. 60%(29.10.2010)

  • classic
    *****

    „Predstavte si princezné, ktoré poznáte z typicky klasických rozprávok, typu - Popoluška, k tejto utláčanej babe, by som prirovnal - Krásku, táto tzv. princezná “VYPIJE KOKTAIL” , ktorý OBSAHUJE čosi na spôsob, klasických klasík, ako sú : The Wizard of Oz, Freaks a Sloní muž, tento naprostý MIX, by som priradil k Zvieraťu, a aby toho nebolo ešte málo, máme tu chamtivých zbojníkov, ANTI ROBINOV HOODOV, ktorí bažia po zlatej koristi. Dámy a páni, toto zredukoval vizionár a génius - JEAN COCTEAU, ktorý pre mňa pripravil takúto božskú tekutú pochúťku, ktorú som VYPIL na EX” !!!! Myslím, že k tomuto, už určite nemám viac, čo dodať, je to extrémne výstižné !!!!!!! Povedal by som, že sa pozerám na jeden z najlepších filmov v dejinách KINEMATOGRAFIE, niečo fascinujúce...(30.11.2016)

  • StanislachKo
    ***

    Príšerne staré, šedivé a keby nešlo o jedno z prvých filmových spracovaní, povedal by som, že aj zbytočné... Cocteau je ale fascinujúci básnik, ktorý svojim umením (náhodou) pričuchol k filmarčine, bohate podojil Freuda a v dôsledku toho vznikla táto psychologicko-sexuálna-horrová haluz, ktorá myslím rozhodne nie je pre deti. Jedna z hviezd išla dole za "Krásku", ktorá teda moc krásna nebola :)(19.4.2014)

  • LeoH
    ****

    Zámek s nejsochovatějšími živými sochami, dýmající pracky zvířete a moře jiných inscenačních nápadů, roztodivné záběrování a Auricova hudba, to je ryzí filmová magie, která bere dech i po sedmdesáti letech a rozeznívá v člověku zcela nepohádkové struny; Marais s osrstěným obličejem tak opravdově zápasí se svou zvířeckostí a Josette Dayová je tak důstojná ve své věrnosti, podléhání i vědoucnosti… Jen to vyústění mi po všem tom tajnosnubném pnutí a tragických podtónech přišlo zoufale ordinérní, aneb jak prý na premiéře během happyendu volala z hlediště Greta Garbo: „Vraťte mi mé zvíře!“(12.9.2016)

  • tuntavala
    ***

    Laska az do oblak.(8.3.2016)

  • tomtomtoma
    ****

    Každá pohádka je současně i podobenstvím. A jak jsou povětšinou krvelačné! Jean Cocteau byl bezesporu jedinečným uměleckým zjevem, jehož tvorba protínala všechny možné umělecké druhy, žánry a styly. Kráska a zvíře je úchvatným divadlem po stránce vizuální i herecké. Poselství je jasné, nekompromisní a samozřejmě nespravedlivé. Neboť jeden dostane za své špatné skutky trest s možností vykoupení, pro druhého je trest nezvratný a neodvolatelný. Cocteauova Kráska a zvíře je především skvělý Jean Marais v mnohoznačné dvojroli Zvířete a mládence, zvaného Spanilý - Avenant. Zatímco Zvíře je zrůda s nadpřirozenými schopnostmi s tendenční snahou k vyhrožování a zastrašování, a přesto si stále zachovává zbytek lidskosti a dobroty v srdci. Tak Spanilý je mladý a pohledný muž v rozpuku mužných sil, jehož srdce ovládl temný aspekt lidského chování. Kráska - Belle (dobrá a půvabná Josette Day) oplývá krásou vnější i vnitřní. Zdobí jí obětavost, láska, porozumění a starostlivost o všechny své blízké, byť je některými z nich až sadisticky zneužívána. Z dalších rolí: nešťastný, vystrašený a zkrachovalý obchodník a otec Krásky (zajímavý Marcel André), sobecké, líné a rozmazlené sestry Krásky Félicie (půvabná Mila Parély) a Adélaïde (elegantní Nane Germon), lehkomyslný hazardér a bratr Krásky Ludovic (příjemný Michel Auclair), či nelítostný lichvář (Raoul Marco). Film zdobí přiléhavě tísnívá atmosféra strachu, beznaděje a zoufalství. Dalo by se s úspěchem tvrdit, že šaty nedělají člověka, ale jeho činy a představy už ano. A že vše, co se blýská není zlato. Jsou to laciná klišé, ale vystihují tu pravou podstatu tohoto příběhu nejvýstižnějším způsobem. Chamtivost může vést k tragédiím. K tragédiím antických rozměrů. Naděje bude existovat do té doby, dokud v lidských srdcích zůstane malá stopa dobroty a čisté nezkažené lásky.(10.8.2016)

  • jatamansi
    **

    První film, co jsem s Maraisem viděla, a pak jsem viděla lepší. Možná jsem jej nedocenila, ale zanechal ve mně jen dojem takové lesklé podívané, asi by nebylo od věci jej vidět znovu. Tehdy jsem spíš hltala barvy, kostýmy a prostředí, které mi černobílá česká produkce přece jen nabídnout nemohla. Jak tak procházím tyhle staré filmy, tak si uvědomuji, jak ráda bych je vyměnila za ty hromady slizu a bláboly, kterými nás krmí současná komerční produkce.(22.5.2008)

  • Almásy
    *****

    takto to skončí keď básnici točia filmy. kráska a zviera je asi taká rozprávka ako čarodejník z krajiny oz, je to veľmi dospelý príbeh a urobený veľmi dospelo. naivita ktorá vyplýva z jednotlivých scén a obrazov je cielená a bože, aký vysoký ciel si veru dávala a aj ho naplnila. cocteau bol majster obrazu a tento film to iba potvrdzuje. bravo.(17.1.2010)

  • The Viper
    ****

    Jeden z mých prvních filmů a na připomenutí nezklamal a opět mě dojal.(22.1.2011)

  • Bretodeau
    ****

    Po výtvarné stránce skvěle zvládnutý film. Vzpomenu-li si na zámek uprostřed lesa plný všech těch pohyblivých soch, rukou trčících ze zdi či stolu, pitoreskní kostýmy hlavních protagonistů či samotnou masku Zvířete, musím uznat nesporné výtvarné kvality tohoto díla. Ty vyplývají též ze zajímavé práce se světlem kameramana Henriho Alekana. Co se obsahové stránky týče, je třeba říci, že bude-li někdo od tohoto díla čekat klasickou pohádku, bude velmi překvapen. Děj je rozvláčný, spousta dlouhých detailních záběrů na Krásku či Zvíře převažuje nad většinou krátkými dialogy. Zcela nepohádkový je i konec, v němž proměna Zvířete v prince Krásku zklame. Cocteau tento konec navrhl v předtuše masivních diváckých protestů, které se k jeho pobavení také dostavily. Mě-li bych vše shrnout, je třeba říct, že Kráska a zvíře, přestože u ní podle mého názoru vítězí forma nad obsahem, je film, který stojí za to vidět.(23.3.2009)

  • Babous
    *****

    Podivně mystické, kouzelné a francouzské! Kráska je na hradě Zvířete uvězněná jakoby ve snu a ne a ne se probudit. Jean Cocteau byl renesanční osobnost.(17.2.2012)

  • bila.tecka
    ***

    Oceňuji tíživou atmosféru a romantickou bolest v podání charismatického Jeana Maraise (především jeho hlas), celkový dojem je ale poznamenán dobou vzniku, tj. pro současného diváka těžce stravitelný. Divadelní herectví, hudba s přemírou trubek..(24.6.2013)

  • Cassandra
    *****

    Děj všichni známe, není nijak zvlášť zajímavý. To zpracování je ovšem fascinující. Ten zámek ... film je skoro 60 let starý, ale tahle scéna stále funguje a překvapuje. Konec je také zajímavě udělaný, není v něm jen otrocký popis pohádky, ale nápad.(18.12.2003)

  • (Z)denny
    ***

    Toto trochu drské zpracování klasického pohádkového námětu bych svému dítěti před dovršením patnáctého roku věku asi nepustil z obavy, co by to udělalo z jeho jemnou dětskou dušičkou..(23.11.2009)

  • Grizzly
    ***

    Je to takový hodně scénický, skoro až divadelní, bohužel však na úkor zábavnosti. Ani mi to ale nevadilo, protože bylo parádní to sledovat a vychutnávat si tu mrazivou atmosféru. Bohužel kvalitu obrazu vyvažuje pitomost příběhu. Celý je to takový podivně sterilní a tím koncem to uplně zkurvili. 60%(11.1.2012)

  • simply
    ****

    Cocteauv vizuální styl vyzdvihuje obyčejnou pohádku na něco překrásného a kouzelného. Jean Marais je skvěle namaskovaný jako zvíře a neuvěřitelně přesvědčivý...(12.11.2012)

  • Akana
    ****

    Pohádková klasika Jeana Cocteaua staví především na výtvarné práci a po téhle stránce je stále okouzlující. Exteriéry i interiéry zámku, ruce bez těl, vlající závěsy, maska Zvířete, střídmé, ale výborně zpracované efekty, to všechno skládá dohromady snový, poetický a neředěně pohádkový obraz. Jenom představitelka hlavní role je příliš tuctová a taky cesta, kterou Kráska dospěla od odporu přes soucit až k lásce byla moc rychlá, jen načrtnutá a přitom je aspoň pro mě v téhle pohádce tím hlavním motivem.(20.8.2010)

  • Kvítek
    ****

    Překrásná atmosféra a magično člověka obklopí ze všech stran a dává člověku sladké nutkání zase věřit na pohádky. Pro mě velmi pozitivní překvapení, které mě utvrzuje v tom, že není nad klasiku.(5.12.2010)

  • Sarrow
    ***

    Tenhle film jsem viděl v 7 letech (před 13ti lety), dodnes mám v hlavě vzpomínky na ty následné noční můry, které mě poté doprovázeli řadu nocí...(23.4.2012)

  • Kryat
    ***

    Tak trochu zklamání. Zvíře bylo úžasně opravdové a strašidelné, Kráska, no, prostě kráska. Musím ocenit na tu dobu hezké triky. Ale to je asi tak vše. Příběh se vlekl. U spousty scén jsem se spíš smála, než aby mě děsily či dojímaly. A ten konec... přišel mi odbytý, moc rychlý, nesmyslný, prázdný. Škoda. 50%(4.12.2009)

  • Joski
    *****

    Koncepčne i výtvarne slušne spracovaná téma. Jean Cocteau predkladá divákovi kvalitne vystavaný fantasy zážitok. Nezabudnuteľná maska zvieraťa i čarovná svetelná atmosféra filmu zaujme aj dnešného diváka. Spokojnosť aj po toľkých rokoch, keď som to so zatajeným dychom sledoval ako dieťa...Odporúčam aj fandom starších hororov. Obrazovo ide o ČB lahôdku:-) 90%(2.1.2010)

  • Frantisek.Fu
    **

    45%(18.4.2018)

  • vla_kor
    *****

    Těsně po druhé světové válce se chtěli lidé bavit, vidět romantické filmy s krásnými hrdiny a dobrými konci. Básník Cocteau dokázal ještě přidat myšlenku a své estetické cítění, svůj jedinečný filmový rukopis. A Marais je jeho dokonalým nástrojem. Nenechte si ujít ani soundtrack, je u nás k dostání...(27.7.2002)

  • JimiH
    ****

    Několik vizuálně krásných scén, skvělé dekorace i masky, skvěle napsané dialogy... ale přesto i lehce povrchní a hlavně nepříjemně rozvláčné. Cocteau byl nepochybně muž mnoha talentů, ale zde je jeho režie dost nejistá.(13.5.2011)

  • Auvajs
    ****

    Pohádka proměněná ve filmovou báseň. (Jean Cocteau). Trochu se mi to nezdálo, ale - vizuálno, z kterýho to žhne. (Na druhou stranu, mám určité výhrady vůči zpracování toho příběhu samotného o sobě. Zvláště konec mi přišel poněkud - divný.) ~~~ 83%(10.8.2013)

  • Jehan
    ****

    Naprostá lahůdka!(7.6.2016)

  • brasek
    *****

    Krásna rozprávka a ako dávno pradávno som ju videl.(5.12.2009)

  • blondboss
    ***

    Klasická rozprávka, klasický námet so zaujímavým povojnovým francúzskym spracovaním. Tento snímok sa stal predlohou na mnohé ďalšie spracovania tohto príbehu, aj v našich končinách. Takže právom to patrí medzi svetovú klasiku a musím uznať, že atmosféru na to má. Aj keď zub času tu zaúradoval už naplno. Jean Marais si zrejme túto zamaskovanú postavu užil podobne ako Fantomasa :) 60 %(20.11.2014)

  • Desmi
    **

    Klasický pohádkový příběh zpracovaný velikány francouzského filmu. Nepřináší nic nového, netřeba se proto mučit vizuálními nedokonalostmi tohoto starého snímku; lépe sáhnout po novějších verzích.(28.12.2016)

  • babka

    Uvedeno ve Filmovém klubu Alfa Sokolov v sezoně 1976/1977.(31.5.2014)

  • Rattlehead
    *****

    Tady jsou jakékoliv komentáře naprosto zbytečné. Žádná slova nemohou popsat tu nádhernou atmosféru všech scén, odehrávajících se na zámku. Co záběr, to filmová báseň. Od Jeana Cocteaua jsem žádný jiný film neviděl, ale devadesát minut Krásky a zvířete bohatě stačí na můj hluboký a nekonečný obdiv tomuto Mistrovi !(20.2.2011)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace