poster

Kráska a zvíře

  • francouzský

    La Belle et la bête

  • slovenský

    Kráska a zviera

  • anglický

    Beauty and the Beast

  • anglický

    La Belle et la Bête

Pohádka / Drama / Fantasy / Romantický

Francie, 1946, 96 min

Scénář:

Jean Cocteau

Kamera:

Henri Alekan

Hudba:

Georges Auric
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (67)

  • vypravěč
    *****

    Jak napsal Friedrich Hölderlin: "Nic nemůže tak vyrůst a nic tak hluboce klesnout jako člověk. S nocí propasti srovnává často své hoře a s blankytem svou blaženost, a jak málo je tím řečeno. Není však nic krásnějšího, než když se v něm po dlouhé smrti opět rozednívá a bolest jako sestra vychází vstříc radosti svítající z dálky."(17.5.2012)

  • Anderton
    ****

    Ja mám taký pocit, že týmto iluzionistickým dielom Jean Cocteau vo veľkom inšpiroval našich tvorcov v tvorbe u nás tak populárneho žánru rozprávky. Od Pyšnej princeznej, tú priamo, až po dnešné, povedzme že jednoduchšie kúsky. Tie nepriamo, tie sú ovplyvnemé rozprávkami, ktoré ovplyvnila Kráska a zviera. Je obdivuhodné, že Cocteau pri gotickej čiernobielej atmosfére snímku dokázal pojať ako klasickú rozprávku, bez toho, aby skĺzol k hororu.(12.6.2012)

  • curunir
    *****

    ,,HLADKÁTE MA, AKO SA HLADKÁ ZVIERA." ,,VEĎ STE ZVIERA." __ Tento film rozhodne patrí medzi klasiku romantických hororov (alebo rozprávok), i keď možno nie je až tak známy. Vzhľadom k skoršej výrobe tohto filmu, pôsobí Jean Marais pod maskou naozaj skvostne a budí aj určitú hrôzu. Rovnako na veľmi dobrej úrovni je aj výtvarná stránka celého filmu. K presnosti musím ešte dodať, že film som videl pred vyše dvoma rokmi na francúzskej Arte TV, bol to pre mňa naozaj veľmi príjemný zážitok, avšak po francúzsky neviem, takže hodnotenie tomuto filmu si netrúfam dať, no myslím si, že menej ako 4* by to určite neboli. Myslím si, že film nemožno v dnešnej dobe pokladať žánrovo za horor a že ani v dobe svojho vzniku ním tak úplne nebol, rozhodne je však veľmi štýlový. Na záver by som rád uviedol, že tu film až taký veľký úspech nezožal, no na IMDb sa ocitol na 186. mieste medzi 250. najlepšími snímkami. __ (10. 11. ´09 videní film aj doplňujúci komentár) Dojemná rozprávka s prvkami hororu, ale i s náznakom ľahkého humoru. Vynikajúci Jean Marais v dvojúlohe (či trojúlohe?). Prakticky niet čo vyčítať.(24.11.2007)

  • Revanx

    Jeden z 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete.(22.1.2009)

  • sta
    *****

    Oproti Ccteauově verzi je ta Herzova až moc pohádková. Cocteau dokázal vystavět nadčasový dramatický příběh, kde nestačí hloupý polibek k celkové proměně. I když mě česká Panna a netvor svého času (asi když mi bylo deset let) strašně děsila, dnes je to dost obehraná písnička, zato Belle et bete je nádherný film.(21.5.2003)

  • Tayen
    *****

    Překrásný film a pohádka tak trochu pro dospělé. Tato verze je temná a strašlivá a přesto hodně vzdálená syrovosti a hrůze Panny a Netvora od Jakubiska. Trochu jsem litovala, že film je tak starý, že o barvách si v té době mohli nechat jen zdát -takhle jsme ty nádherné kostýmy viděli jen černobíle. Zpracování bylo skvostné, kam se hrabou naše novodobé pohádky? Kam zmizelo všechno to kouzlo?(11.12.2009)

  • jondzavid
    ****

    Temnejšia verzia slávnej Krásky a zvieraťa zaujme najviac osobitým štýlom režiséra a fantastickým interiérom zámku (žeby inšpirácia pre Addamsovcov).(26.3.2005)

  • fragre
    *****

    To je krása! Kdysi v osmdesátých letech jsem tento opus viděl díky rakouské televizi a byl to zážitek, který ani po letech nevyvanul. Nové shlédnutí jen potvrdilo a oživilo původní dojem. Výtvarně dokonalý film. Někdy to vypadá, že Cocteau se inspiroval barokem nejen v kostýmech, ale i ve světle. Obrazy filmu mi někdy připomínají svým světlem obrazy Vermeerovy. A ta nádherná snová nálada zámku. Herzovu horrorovější verzi mám moc rád, ale tato ji přec jen předstihuje.(3.1.2010)

  • Freemind
    ***

    Průměrná pohádka, kterou mi zpříjemnila především mile surrealistická výprava hradu Zvířete.(10.5.2011)

  • YURAyura
    odpad!

    0/10 Velke zklamani. Marais, co prochazi zdi nema zadnou sanci zachranit tento lyricky cajdak - usnul jsem u toho(9.3.2009)

  • Colonist
    ***

    V dnešní době tento film působí hooodně naivně. Zvíře bylo ale ztvárněno zajímavě.(16.1.2010)

  • kaylin
    *****

    Krásné zpracování téhle klasické pohádky, které v sobě mísí nádhernou naivitu tohoto příběhu, ale stejně tak i určitou krutost, kterou si s sebou člověk nese. Co je ale krásnější, to jsou Cocteauovy obrazy, hlavně scény v zámku, které jsou místy úchvatně imaginativní, a padá z nich brada. I když příběh znáte, třeba v českém provedení, i tahle stará verze vás nadchne.(1.10.2014)

  • d-fens
    ****

    ocenenia : MFF Cannes 1946 - Nominácia na 1. cenu ◘◘◘◘ krásne ... výtvarne originálne, niektoré sekvencie sú doslova ako zo sna, ľahké, podivné, i napäté.... výborná fantasy romanca s jasným posolstvom o častej zámene a pretvárke škaredosti a krásy.... škoda toho záveru :-/ chcel som aby to dopadlo....inakšie ;-( ... 85%(5.5.2010)

  • corpsy
    ***

    Vizuálne očarújici, ale takmer bez života. Mám pocit, akoby snímok bol ešte detinskejší ako Disneyho verzia, cukríčkovo, až homosexuálne naladený.(30.11.2012)

  • kajas
    **

    Takovou práci mi dalo film sehnat... no nic, pošpiním tedy další klasiku. Scény z Bellina domova děj jenom zdržovaly, hlavní hrdinové si mé sympatie rozhodně nezískali (maska zvířete byla ovšem vzhledem k době vzniku velmi povedená), pro závěr nenacházím lepší výraz než "pitomý". Velké zklamání, zlatý Herz.(8.6.2015)

  • mortak
    *****

    Zachytit obrazem to věčné v pohádce, která prochází lidskými dějinami. Sledovat ji z pozice nevinného malého dítěte, i když je člověk ošlehaný neštěstím a skoro ubitý životem. Toť úkol hodný umělce...(1.6.2010)

  • MarekT
    ***

    Možná bych ještě před pár měsíci hodnotil jinak, nicméně po shlédnutí Herzovy koncepce tohoto známého díla musím přiřknout dílu průměrnou známku. Osobně mi je náš film bližší pro svoji výraznou emocionální náplň, podpořenou Hapkovou hudbou. Naproti tomu tento film je po stránce hereckých výkonů, gradování zápletky a dalších filmových prvků pojat spíše jako pohádka s romantickým nádechem... Ale rozhodně bych film neposadil například vedle Pyšné princezny a sloní podíl na tom má Jean Marais v hlavní roli, který už dvacet let před Fantomasem se zapisuje do kinematografických análů coby specializovaný představitel monster. Jeho výkon spolu se surrealistickým vizuálem (Jean Cocteau nezapřel své avantgardní kořeny a na ruce se svícnem, oživlé sochy či samotného netvora je radost pohledět) je tím, co jsem v tuzemské adaptaci téměř i postrádal. Přesto, pokud nebudu brát v potaz animovanou verzi ze studií Walta Disneyho, je slovenský milovník černého humoru se svým gotickým hororem podstatně sympatičtější. 60%(29.10.2010)

  • classic
    *****

    „Predstavte si princezné, ktoré poznáte z typicky klasických rozprávok, typu - Popoluška, k tejto utláčanej babe, by som prirovnal - Krásku, táto tzv. princezná “VYPIJE KOKTAIL” , ktorý OBSAHUJE čosi na spôsob, klasických klasík, ako sú : The Wizard of Oz, Freaks a Sloní muž, tento naprostý MIX, by som priradil k Zvieraťu, a aby toho nebolo ešte málo, máme tu chamtivých zbojníkov, ANTI ROBINOV HOODOV, ktorí bažia po zlatej koristi. Dámy a páni, toto zredukoval vizionár a génius - JEAN COCTEAU, ktorý pre mňa pripravil takúto božskú tekutú pochúťku, ktorú som VYPIL na EX” !!!! Myslím, že k tomuto, už určite nemám viac, čo dodať, je to extrémne výstižné !!!!!!! Povedal by som, že sa pozerám na jeden z najlepších filmov v dejinách KINEMATOGRAFIE, niečo fascinujúce...(30.11.2016)

  • StanislachKo
    ***

    Príšerne staré, šedivé a keby nešlo o jedno z prvých filmových spracovaní, povedal by som, že aj zbytočné... Cocteau je ale fascinujúci básnik, ktorý svojim umením (náhodou) pričuchol k filmarčine, bohate podojil Freuda a v dôsledku toho vznikla táto psychologicko-sexuálna-horrová haluz, ktorá myslím rozhodne nie je pre deti. Jedna z hviezd išla dole za "Krásku", ktorá teda moc krásna nebola :)(19.4.2014)

  • LeoH
    ****

    Zámek s nejsochovatějšími živými sochami, dýmající pracky zvířete a moře jiných inscenačních nápadů, roztodivné záběrování a Auricova hudba, to je ryzí filmová magie, která bere dech i po sedmdesáti letech a rozeznívá v člověku zcela nepohádkové struny; Marais s osrstěným obličejem tak opravdově zápasí se svou zvířeckostí a Josette Dayová je tak důstojná ve své věrnosti, podléhání i vědoucnosti… Jen to vyústění mi po všem tom tajnosnubném pnutí a tragických podtónech přišlo zoufale ordinérní, aneb jak prý na premiéře během happyendu volala z hlediště Greta Garbo: „Vraťte mi mé zvíře!“(12.9.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace