Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafie, box, policisté a dva roky stará vražda naplňují jednak velký pařížský hotel u nádraží Saint Lazare, jednak film Jean-Luca Godarda, zčásti drama, zčásti komedii, zčásti - jak jinak - avantgardní kus. Prospero (Laurent Terzieff) se snaží v hotelu vyřešit dva roky starou vraždu bahamského prince, kvůli které byl tehdy propuštěn z pozice hotelového detektiva. Pomáhá mu jeho příbuzný inspektor Neveu (Jean-Pierre Léaud) se svou přítelkyní Arielle (Aurelle Doazan). Souběžně se ale připravuje velký boxerský zápas a jeho promotér Jim Fox Warner (Johnny Hallyday) řeší jednak své dluhy mafii, jednak spor s Emile Chenalem (Claude Brasseur), který po něm chce dlužné peníze. Složitou zápletku komplikují ženy, mladá Emmanuelle Seigner jako dcera zabitého prince a Nathalie Baye jako Francoise Chenal, manželka Emila a milenka Jima. Oba příběhy se proplétají až se protnou a postavy obou příběhů se střetnou. (Peabody)

(více)

Recenze (10)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že podivnější kus jako Le Témoin z roku 1978 na poli francouzských kriminálek neuvidím. Ale omyl! Godard dokázal Mockyho překonat na několik mil. Co tohle za slátaninu bylo? Godard sice nikdy netočil tradiční filmy založené na příběhu, ale zatímco jeho vrcholní díla z první půlky 60. let měla většinou smysl, vedle toho jisté napětí, myšlenku, vtip nebo poetičnost, Detektiv povětšinou nic z toho nemá a působil na mě jako nepovedený výsledek experimentu natočit kriminální příběh co nejvíc jinak. To jinak zde znamená výhradně statické záběry, přerušování vzniklého napětí řádkou podivných dialogů a prolínání zajímavých útržků scénami se zamýšlením nad stupidními otázkami vedoucími naprázdno odnikud nikam (to třeba když se holka opakovaně ptá, zda je pravá pravější než levá, nebo proč se označuje porno písmenem X, když X se používá i v matematice apod.)... Claude Brasseur mi jako herec nikdy moc neseděl, ale musím uznat, že kus slušného herectví i charismatu občas ze sebe vydat dokáže, tady byl asi jediný, na koho se vůbec dalo dívat. Pravda, v doprovodu experimentální exhibice jednoho levicového intelektuála a v konkurenci hereček, jejichž výkon zde spočívá v první řadě na odhalování poprsí, není těžké zvítětit, ale Brasseurovi se to často dařilo pozvednout na sledovatelnou úroveň. Úpřimně ani některé režijní nápady nejsou k zahození (např. záběry na kulečníkovou místnost z obrovské výšky přes okno) a pokud se občas na chvilku Godard zapomněl a věnoval se několik scén po sobě i ústřední kriminální lince, dokázal vytvořit i náznaky atmosféry a třeba závěr se mu dle mého názoru taky povedl. Jenom co s tím, když dobrou polovinu filmu tvoří pro mě zcela nepochopitelný pseudointelektuální balast a celé to doprovází zcela nesmyslný samoúčelný vizuální experiment? 40% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Godard nikdy nebyl můj šálek kávy a i tady se zcela míjíme. Neorganizovaný chaos, tak to na mne působilo. Plus snaha, aby všechny baby ve filmu ukázaly kozy. Nic proti, ale přidaná hodnota jako třeba příběh, smysluplné dialogy, to tady zcela chybí. Herci deklamují, přehrávají, někdy mám pocit, že použili záběry ze zkoušek. Není komu fandit. Během první půlhodiny se pořád mluví o penězích, ale nedává to smysl, a taky, že si dva lidé konečně promluví, ale to taky nedává smysl, a do toho dcera prince, dva roky stará vražda, špehování, dluhy, boxer, starý pán, holčičky (jak jsou scény s nimi, vypadá to až pedofilně), no a ty kozy. Zmatené dialogy o ničem, on si divák vybere. Klišovitá moudra a zastaralosti měst. Ne, fakt nic pro mě. ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

Čundrkántry show s Jean Lucem aneb Další případ pozdního Godardovského vampirismu, rozuměj díla, kterému pokud nevěnujete svoji krev a čas, jakoby ani neexistovalo (a já vás varuji - nepíděte se po něm a zdejší 4+* hodnocení zcela ingnorujte). Docela by mě zajímalo, jaké "..pozůstatky staré klasické žánrové školy...." v něm našel zdejší uživatel LiVentura. Já naštěstí žádné. Místo toho tu je zcela přefouknutá absence děje, zmatené postavy, lepivá nuda a nucená nahota aneb každá herečka co se zde mihne ukáže alespoň jednou prsa. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Rozjezd to podle mě mělo slušný. Godard nám zde nastolí začátek nějakého děje, představí postavy, všechno to šlape, jak má. Fakt, za prvních 15 minut bych dal bez problémů 4*. Jenže pak to bohužel totálně rezignuje na děj, nesouvisle se tu mluví o všem možném, ale hlavně to neskutečně nudí a bez rychloposuvu bych u toho asi usnul. Možná v tom jsou nějaké geniální myšlenky, ale když mi film nedá důvod se o něj zajímat, nemám ani chuť je v tom ani hledat. Je tady ale něco, jako konec, jenže působí nuceně, jako by ho tam Godard ani nechtěl, ale musel ho tam dát, protože na začátku nastolil něco jako děj. Navíc i ten konec za moc nestojí. Jak se mi ukazuje, Godard od 80. (možná už od 70.) let absolutně kašle na děj, což mi přijde blbý, jelikož je pak hrozně malá šance, že by mě ten film dokázal zaujmout. On film potřebuje něco jako děj, byť třeba úplně minimální, jinak nedrží pohromadě. A Detektiv pohromadě fakt nedrží a vlastně mi ani nic neřekl. Ale zase se mi líbilo, že tady hrál Jean-Pierre Léaud. 2* ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama